Topic: Metroul
185 posts, 83404 views
📖 Pagination options
- 2009
-
Posted:
-
Metroul
2009
Fiind una dintre cele mai dense reţele de metrou din lume, metroul din Paris are 16 linii de metrou.
Aceasta este harta reţelei de metrou:
http://www.urbanrail.net/eu/fr/paris/paris-map.htm
Linia
La Défense-Château de Vincennes
Linia
Porte Dauphine-Nation
Linia
Pont de Levallois-Gallieni
Linia
Porte des Lilas-Gambetta
Linia
Porte de Clignancourt-Porte d'Orléans
Linia
Bobigny-Place d'Italie
Linia
Charles de Gaulle(Étoile)-Nation
Linia
La Courneuve-Villejuif, La Courneuve-Mairie d'Ivry
Linia
Louis Blanc-Pré-Saint Gervais
Linia
Balard-Créteil
Linia
Pont de Sèvres-Mairie de Montreuil
Linia
Boulogne-Gare d'Austerlitz
Linia
Châtelet-Mairie des Lilas
Linia
Porte de la Chapelle-Mairie d'Issy
Linia
Châtillon(Montrouge)-Saint-Denis, Châtillon(Montrouge)-Les Courtilles
Linia
Saint Lazare-Olympiades€
Fiind una dintre cele mai dense reţele de metrou din lume, metroul din Paris are 16 linii de metrou.
Aceasta este harta reţelei de metrou:
http://www.urbanrail.net/eu/fr/paris/paris-map.htm
Linia
La Défense-Château de Vincennes
Linia
Porte Dauphine-Nation
Linia
Pont de Levallois-Gallieni
Linia
Porte des Lilas-Gambetta
Linia
Porte de Clignancourt-Porte d'Orléans
Linia
Bobigny-Place d'Italie
Linia
Charles de Gaulle(Étoile)-Nation
Linia
La Courneuve-Villejuif, La Courneuve-Mairie d'Ivry
Linia
Louis Blanc-Pré-Saint Gervais
Linia
Balard-Créteil
Linia
Pont de Sèvres-Mairie de Montreuil
Linia
Boulogne-Gare d'Austerlitz
Linia
Châtelet-Mairie des Lilas
Linia
Porte de la Chapelle-Mairie d'Issy
Linia
Châtillon(Montrouge)-Saint-Denis, Châtillon(Montrouge)-Les Courtilles
Linia
Saint Lazare-Olympiades€
- 2009
-
Posted:
-
Re: Frana-Metroul din Paris
2009
Ramele de metrou care rulează prin subteranele Parisului, dar şi la suprafaţă sunt
MP59 pe linia
ÅŸi linia
MP73 pe linia
ÅŸi
MP89 pe linia
ÅŸi
MP05 pe linia
ÅŸi
MF67 pe liniile
ÅŸi
MF77 pe liniile
ÅŸi
MF88 pe linia
http://fr.wikipedia.org/wiki/Mat%C3%A9r ... o_de_Paris
MF01 pe linia
ÅŸi
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=36318094
Ramele de metrou care rulează prin subteranele Parisului, dar şi la suprafaţă sunt
MP59 pe linia
ÅŸi linia
MP73 pe linia
ÅŸi
MP89 pe linia
ÅŸi
MP05 pe linia
ÅŸi
MF67 pe liniile
ÅŸi
MF77 pe liniile
ÅŸi
MF88 pe linia
http://fr.wikipedia.org/wiki/Mat%C3%A9r ... o_de_Paris
MF01 pe linia
ÅŸi
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=36318094
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Cea mai importantă staţie a metroului din paris este Châtelet-Les Halles, situată în centrul Parisului unde se întâlnesc liniile 1,4,7,11,14, precum şi liniile RER A,B,D.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 006&page=3
Cea mai importantă staţie a metroului din paris este Châtelet-Les Halles, situată în centrul Parisului unde se întâlnesc liniile 1,4,7,11,14, precum şi liniile RER A,B,D.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 006&page=3
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Linia
.Metroul la podul Bir-Hakeim
http://www.railway-technology.com/featu ... 032-1.html
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1133687
Linia
.Metroul la podul Bir-Hakeim
http://www.railway-technology.com/featu ... 032-1.html
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1133687
- 2009
-
Posted:
-
- 2009
-
Posted:
-
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Un aspect deosebit de interesant al metroului din Paris şi de o mare dificultate, mai mare decât cea a subtraversării sau supratraversării Senei a constituit-o construirea liniei
, care a necesitat traversarea în subteran a unor cariere de gips cu adâncimi de până la 25-30 metri. Pentru aceasta a fost necesar construirea în subteran de tunele, amplasate pe piloni care coboră până la 25-30 m în fundul carierei pentru a sprijini tunelul. Astfel staţia Dunărea se află ,,suspendată,, pe o astfel de structură. Ea a fost deschisă în anul 1911
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_7_bi ... o_de_Paris
Statia Dunarea
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Pa ... danube.jpg
Un aspect deosebit de interesant al metroului din Paris şi de o mare dificultate, mai mare decât cea a subtraversării sau supratraversării Senei a constituit-o construirea liniei
, care a necesitat traversarea în subteran a unor cariere de gips cu adâncimi de până la 25-30 metri. Pentru aceasta a fost necesar construirea în subteran de tunele, amplasate pe piloni care coboră până la 25-30 m în fundul carierei pentru a sprijini tunelul. Astfel staţia Dunărea se află ,,suspendată,, pe o astfel de structură. Ea a fost deschisă în anul 1911
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_7_bi ... o_de_Paris
Statia Dunarea
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Pa ... danube.jpg
- George
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
George
Soiul asta de statie presupun ca e sapat in subteran, nu? Fara decopertare. Ceva similar am vazut si prin Londra.
La inceput mi s-au parut urate, dar acum realizez ca un metrou trebuie sa fie pragmatic, mai mult decat frumos.
Desi prefer o statie cu peron central, larg si aerisit (Politehnica si Titan ar fi favoritele mele), ma intreb daca nu putem face si noi in Bucuresti statii de-astea mai modeste, ca un tunel largit, si sa nu mai sapam la suprafata. Asta apropo si de discutiile de azi din alt topic, de la M5.
Altminteri, on topic, respectele mele pentru reteaua de metrou din Paris, mai ales avand in vedere CAND au inceput sa o faca...
Soiul asta de statie presupun ca e sapat in subteran, nu? Fara decopertare. Ceva similar am vazut si prin Londra.
La inceput mi s-au parut urate, dar acum realizez ca un metrou trebuie sa fie pragmatic, mai mult decat frumos.
Desi prefer o statie cu peron central, larg si aerisit (Politehnica si Titan ar fi favoritele mele), ma intreb daca nu putem face si noi in Bucuresti statii de-astea mai modeste, ca un tunel largit, si sa nu mai sapam la suprafata. Asta apropo si de discutiile de azi din alt topic, de la M5.
Altminteri, on topic, respectele mele pentru reteaua de metrou din Paris, mai ales avand in vedere CAND au inceput sa o faca...
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Da desigur fara decopertare, eu asa stiu ca este. Asta totusi este o statie mica in Paris. O statie normala, specifica metroului parizian e ceva mai mare. Totusi, la Paris statiile au trebuit sa fie facute mai mici astfel incat sa se poata incadra usor si sub strazile mai inguste. Nu puteai construi statii gen Titan in Paris, pe o strada mai ingusta unde langa o statie s-au mai facut trei, patru chiar cinci pentru corespondenta. Parerea mea e ca si statiile de pe M5, in zona centrala trebuie facute ceva mai mici.
Da desigur fara decopertare, eu asa stiu ca este. Asta totusi este o statie mica in Paris. O statie normala, specifica metroului parizian e ceva mai mare. Totusi, la Paris statiile au trebuit sa fie facute mai mici astfel incat sa se poata incadra usor si sub strazile mai inguste. Nu puteai construi statii gen Titan in Paris, pe o strada mai ingusta unde langa o statie s-au mai facut trei, patru chiar cinci pentru corespondenta. Parerea mea e ca si statiile de pe M5, in zona centrala trebuie facute ceva mai mici.
- George
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
George
Exact, statiile din zona centrala vor pune probleme, decat demolari si decopertari poate macar acolo se vor gandi la solutii din astea mai minimaliste, dar in orice caz mai practice. Pana la urma, la modul ideal in statie stai foarte putin, cateva minute pana vine metroul.
Exact, statiile din zona centrala vor pune probleme, decat demolari si decopertari poate macar acolo se vor gandi la solutii din astea mai minimaliste, dar in orice caz mai practice. Pana la urma, la modul ideal in statie stai foarte putin, cateva minute pana vine metroul.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Avron
Acesta este tipul se staţie specific metroului din Paris. Părerea mea e că e suficentă o staţie de astfel de dimensiuni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Avron_(Paris_M%C3%A9tro)
Avron
Acesta este tipul se staţie specific metroului din Paris. Părerea mea e că e suficentă o staţie de astfel de dimensiuni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Avron_(Paris_M%C3%A9tro)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
Dominatrix
Un aspect interesant este sistemul folosit, trenurile avand boghiuri "mixte", si cu roti clasice, si cu cauciucuri, care aluneca pe un canal de ghidaj.
Iata 2 poze in care se observa componentele sistemului:
Si un boghiu vazut de sus:
Avantajele principale sunt acceleratia si franarea mai rapide (deci blocurile de linie necesare sunt mai scurte, ceea ce permite teoretic un interval mai mic intre trenuri) si abordarea mai usoara a pantelor mari (in Paris sunt trasee cu pante de 11-12%).
In Paris, acest sistem e folosit pe liniile 1, 4, 6, 11 si 14.
Un aspect interesant este sistemul folosit, trenurile avand boghiuri "mixte", si cu roti clasice, si cu cauciucuri, care aluneca pe un canal de ghidaj.
Iata 2 poze in care se observa componentele sistemului:
paris_metro1.jpg (46.33 KB; downloaded 8451 times)
paris_metro2.jpg (49.09 KB; downloaded 8406 times)
Si un boghiu vazut de sus:
paris_metro_bogie.jpg (53.33 KB; downloaded 8398 times)
Avantajele principale sunt acceleratia si franarea mai rapide (deci blocurile de linie necesare sunt mai scurte, ceea ce permite teoretic un interval mai mic intre trenuri) si abordarea mai usoara a pantelor mari (in Paris sunt trasee cu pante de 11-12%).
In Paris, acest sistem e folosit pe liniile 1, 4, 6, 11 si 14.
George wrote:Treaba asta e destul de complicata, in sensul ca reglementarile "moderne" nu prea se impaca cu designul minimalist. De exemplu, la Bucuresti, statiile de metrou trebuie sa aiba 2 accese (minim) din considerente de PSI. In caz contrar ISU nu acorda autorizatia de functionare. Teoretic, ca practic sunt destule statii cu un singur acces, dar construite pe vremea "ailalta".
Exact, statiile din zona centrala vor pune probleme, decat demolari si decopertari poate macar acolo se vor gandi la solutii din astea mai minimaliste, dar in orice caz mai practice. Pana la urma, la modul ideal in statie stai foarte putin, cateva minute pana vine metroul.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Sunt pante şi de 40 ‰ la mie. Poate părea exagerat, dar aşa este. Pe linia
între Mirabeau şi Javel - André Citroën
Pe linia
Jaurès şi Colonel Fabien
Pe linia
Gambetta-Père Lachaise, Père Lachaise-République
Pereire-Wagram tot pe linia
Gare d'Austerlitz-Quai de la Rapée-Bastille pe linia
Astea sunt numai câteva. Sunt o grămadă si pe inelul de sud, linia
, unde linia iese din subteran şi intră direct pe viaduct. Plus că mai sunt şi altele în subteran. În unele locuri se termină brusc panta de parcă ar trece metroul o cocoaşă.
Plus că are atâtea curbe strâmte gen GdN Bucureşti, chiar mai mici o idee ca rază. La ei nu e una două ci mult mai multe astfel de curbe.
Dominatrix wrote:
abordarea mai usoara a pantelor mari (in Paris sunt trasee cu pante de 11-12%)
Sunt pante şi de 40 ‰ la mie. Poate părea exagerat, dar aşa este. Pe linia
între Mirabeau şi Javel - André Citroën
Pe linia
Jaurès şi Colonel Fabien
Pe linia
Gambetta-Père Lachaise, Père Lachaise-République
Pereire-Wagram tot pe linia
Gare d'Austerlitz-Quai de la Rapée-Bastille pe linia
Astea sunt numai câteva. Sunt o grămadă si pe inelul de sud, linia
, unde linia iese din subteran şi intră direct pe viaduct. Plus că mai sunt şi altele în subteran. În unele locuri se termină brusc panta de parcă ar trece metroul o cocoaşă.
Plus că are atâtea curbe strâmte gen GdN Bucureşti, chiar mai mici o idee ca rază. La ei nu e una două ci mult mai multe astfel de curbe.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Uite aici o astfel de pantă scurtă, dar abruptă de seamană mai degrabă cu o cocoaşă. Se poate observa şi o curbă strânsă.
Poza este capturată din acest video de pe youtube, iar cadrul se găseşte la secunda 0.27: http://www.youtube.com/watch?v=V4GCvKIb ... re=related
Uite aici o astfel de pantă scurtă, dar abruptă de seamană mai degrabă cu o cocoaşă. Se poate observa şi o curbă strânsă.
Poza este capturată din acest video de pe youtube, iar cadrul se găseşte la secunda 0.27: http://www.youtube.com/watch?v=V4GCvKIb ... re=related
📖 Pagination options