MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 551389 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 94
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect subway guru

BREAKING NEWS!

Contestatia aktorilor la lotul1 a fost respinsa de CNSC ca neintemeiata. :lol:

ATENTIE...PORNIM!
Urmeaza Statia Drumul Taberei...in cel mai scurt timp! ;)
'Doamne Ajuta' si 'Sa Fie Intr-un Ceas Bun'!
(ca am asteptat destul, 21 de ani batuti pe muchie...) :ugeek:

 


Re: Stiri despre proiect DanCld

In ziarul lui CTP se spune ca luni s-ar semna contractul cu Astaldi.

"Luni vom semna contractul de construcţie a tunelelor şi staţiilor pentru noua magistrală, spre Drumul Taberei, respectiv pentru linia Râul Doamnei - Eroilor. Este cel mai important proiect nou de la Metrou din ultimii 20 de ani", a declarat pentru gândul Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex. Construcţia, care va costa circa 215 milioane de euro, va dura circa doi ani, după cum a precizat Udrişte. Lungimea tronsonului este de opt kilometri.
€

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

EXCLUSIV - Luni se va semna contractul pentru Magistrala de metrou Drumul Taberei. Cine ia 215 milioane de euro şi cât durează
de Victor ROTARIU | astăzi, 16:49

Metrorex va semna luni contractul de execuţie a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor, de pe noua magistrală, M5, cu câştigătorul licitaţiei, care a avut loc anul trecut, consorţiul  Astaldi (Italia) - FCC (Spania, compania care construieşte Pasajul Basarab) - Delta ACM şi AB Construct. Rezultatul licitaţiei a fost contestat de către grecii de la Aktor, care nu au avut însă câştig de cauză.
"Luni vom semna contractul de construc ţie a tunelelor şi staţiilor pentru noua magistrală, spre Drumul Taberei, respectiv pentru linia Râul Doamnei - Eroilor. Este cel mai important proiect nou de la Metrou din ultimii 20 de ani", a declarat pentru gândul Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex. Construcţia, care va costa circa 215 milioane de euro, va dura circa doi ani, după cum a precizat Udrişte. Lungimea tronsonului este de opt kilometri.

http://www.gandul.info/news/exclusiv-lu...za-8051323€

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

http://www.ziare.com/stiri/metrou/contr ... ni-1081342
Contractul pentru tronsonul de metrou Raul Doamnei-Eroilor se semneaza luni

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, va participa luni la semnarea contractului de incepere a lucrarilor pentru tronsonul Raul Doamnei-Eroilor, de pe noua magistrala, M5, Drumul Taberei-Pantelimon, au informat duminica reprezentantii MTI.

Contractul a fost atribuit asocierii Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania).

Metroul din Drumul Taberei va fi construit de consortiul Astaldi

Tronsonul Raul Doamnei-Eroilor va avea o lungime de 6,22 km si va cuprinde noua statii de metrou, respectiv Raul Doamnei, Brancusi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara si Eroilor 2.

Finantarea lucrarilor la Magistrala 5 va fi facuta de la buget si din credite externe.

 



Re: Stiri despre proiect Gabi23

Drumarii presedintelui „asfalteaza“ tunelurile Metrorex pentru 250 mil. euro

Asocierea formata din Astaldi-FCC-Delta-AB Construct s-a remarcat prin licitatiile castigate la institutii controlate de oamenii PDL.
Contractul semnat de Metrorex pentru executia tronsonului de metrou cuprins intre Raul Doamnei - Eroilor atrage atentia printr-o serie de coincidente care conduc direct catre oamenii de frunte ai partidului de guvernamant si catre Traian Basescu. Astaldi Italia este firma care a castigat marile lucrari din Capitala in mandatul lui Adriean Videanu, FCC Construccion din Spania a beneficiat in aceeasi perioada de o serie de lucrari, fiind strans legata de firma italiana. Delta ACM este prezenta permanenta in contracte cu valori mari la Primaria Sectorului 3, unde primar este democrat-liberalul Liviu Negoita, iar AB Construct din Buzau a preluat din mers afacerile cu locuri de joaca din Sectorul 3 ale societatii AA Marketing and Management, controlata de familia afaceristului Bogdan Gruia.
Nu mai departe de anul 2007, prese­dintele Traian Basescu facea o pro­misiune generala companiilor de cons­tructii din Spania, in vizita la pre­mierul spaniol Luis Zapatero, ca le va acorda tot sprijinul pentru a participa la licitatiile din Romania. Tot atunci, presedintele a participat la o intalnire cu reprezentantii companiei FCC Cons­truccion in cadrul unui forum eco­nomic sponsorizat de firma spaniola si de „Wall Street Journal Europe”. Au trecut doar trei ani si promisiunea facuta de Traian Basescu presedintelui companiei FCC Construccion, Marce­lino Oreja, s-a concretizat printr-o lu­crare de mari proportii. Daca celebrele firme Astaldi si FCC ar fi fost bene­ficiarii acestui contract nu ar fi fost nicio problema, dar acestora li s-au anexat si societati romanesti atot­pre­zente in contractele derulate cu Pri­maria Sectorului 3.

Datele contractului
Lucrarile ar urma sa inceapa in maxi­mum 50 de zile, iar tronsonul sa fie deschis in 2014. Contractul are valoarea de 215 milioane de euro, fara TVA, finantarea fiind asigurata in pro­portie de 50% de la Banca Europeana de Investitii (BEI) si 50% de la bugetul de stat. „Este un contract care poate s-a ironizat mult in perioada anterioara, dar cand avem manageri seriosi toate proiectele pot sa devina realitate”, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste, este acelasi care a supervizat contractele societatilor Astal­di si Delta ACM din postura de direc­tor al directiei transporturi si infra­structura din Primaria Munici­piu­lui Bucuresti. Tronsonul va avea noua statii, in lungime de 6,2 kilometri, si va deservi 200.000 de locuitori ai zonei. Marile probleme cu exproprierile nu se vor mai invoca in realizarea la timp a lucrarilor, deoarece din 130 de imobile ce trebuie expropriate, doar 21 sunt in proprietate privata si nicio cladire nu este de locuit, ci doar spatii comerciale. Anca Boagiu a spus ca pentru noul exercitiu financiar al Uniunii Europene din perioada 2014-2020, Metrorex in­ten­tioneaza sa investeasca 8,5 mili­arde de euro. Fondurile vor fi folosite, printre altele, pentru constructia Magis­tralei 5 Drumul Taberei-Eroilor-Universitate-Piata Iancului-Pantelimon in 2016, Magistrala 6 Piata Victoriei-Otopeni, urmand ca licitatia sa fie lansata in al doilea semestru din 2012 si achizitia a 37 de trenuri noi. Un alt proiect al Metrorex vizeaza constructia Magistralei 7 Bragadiru-Voluntari, care va fi realizata prin parteneriat public-privat.

Campionii actelor aditionale
O simpla privire in Sistemul Elec­tronic de Achizitii Publice (SEAP) arata ca dintre societatile selectate doar Astaldi si FCC au experienta relevanta, celelalte doua firme fiind practic ale prietenilor de partid. Compania Astaldi este prezenta in 23 de tari, iar in Romania constructorul italian este im­plicat in mai multe proiecte impor­tante, printre acestea numarandu-se Pasajul Basarab din Bucuresti si Sta­dionul National din cadrul com­ple­xului Lia Manoliu din Capitala. Numai in ultimele 12 luni societatea a bene­ficiat de acte aditionale la aceste lucrari de 288.718.672 de lei alaturi de societatile cu care este in asociere. Gru­pul spaniol FCC este prezent in Roma­nia prin FCC Construccion si prin subsidiara Alpine. Printre lucrarile derulate de FCC Construccion se numa­ra podul hobanat de la Otopeni pe centura Capitalei, segmentul de autos­trada Timisoara - Arad, centura Aradului, centura Constantei si pasajul Basarab din Bucuresti.
Firme de casa romanesti
Delta Antrepriza de Constructii si Montaj (Delta ACM) este detinuta de Florea Diaconu, alaturi de sotia sa, si s-a remarcat prin lucrarile realizate la reabilitarea sistemului rutier de pe mai multe strazi din Bucuresti, precum si modernizarea unor drumuri judetene si nationale. Cele mai importante contracte obtinute in ultimul an sunt cu CNADNR si cu Primaria Sectorului 3. Valoarea totala a contractelor din anul 2010 este de peste 460.300.231 de lei, potrivit SEAP, iar cele mai mari sume se refera la contractele pentru „exe­cutie lucrari si prestari servicii de proiectare la obiectivul: Modernizare DN 67B Scoarta-Pitesti km 0+000 - km 188+200”, in valoare de 371.649.133 de lei si contractele de la Primaria Sec­torului 3 pentru „Extindere retea pu­blica de canalizare pe strazi din Sec­torul 3” cu valoare totala de peste 3 mili­oane de lei, la care se adauga si „Lucrari de executie si servicii de pro­iectare a trei parcari supraetajate pe raza Sectorului 3” in valoare de 16.300.837 de lei.

AB Construct, de la tobogane de jucarie la tuneluri adevarate
Societatea AB Construct din Buzau este o firma relativ nou infiintata, desi legaturile actionarilor scot la suprafata experienta si istoricul in lucrari cu bani publici. De la deseurile combinatelor miniere pana la amenajarea locurilor de joaca orice este posibil pentru compania controlata de Sorin Bitoana (30%), Blaj Georgeta (65%) si Auxo Con­sult (25%).
Aparent, actionarii com­paniei nu au nicio legatura cu politicul. Socie­tatea AB Construct este prezenta ca actionar in societatile Alia Nord si Atena Development, unde direct si prin firmele sale Bogdan Gruia detine actiu­ni importante. Bogdan Gruia este unul dintre oamenii de afaceri celebri, aflati in topurile milionarilor din Romania.
Acesta este actionar direct la numai putin de 13 firme, care la randul lor detin participatii in alte companii, acoperind o paleta variata de activitati. Societatile la care a detinut sau mai detine participatii Bogdan Gruia sunt Alia Nord SRL, Floreasca Lake Sight SRL, Alia Parking SRL, Urban Pro­motion SRL, Activ Group Mana­gement SRL, Aaylex Distribution SRL, Aaylex Promotion SRL, Atena Development SRL, Aaylex Trading SRL, Cerealcom SRL, Expert Consult Mana­gement SRL si Avis Lipia SA.
Sotia lui Bogdan Gruia a facut bani frumosi la Primaria Sectorului 3
Timp de patru ani (2006-2009) firma AA Marketing and Management a devenit furnizor de baza pentru an­sambluri de joaca la Primaria Secto­rului 3, unde amenajarea spatiilor de joaca a adus peste 70 de milioane de lei printr-un contract-cadru cu valabilitate de patru ani. AA Marketing and Mana­gement este detinuta de Florina-Mihaela Gruia, sotia lui Bogdan Gruia, si are ca principala activitate consul­tanta pentru activitati de marketing si management. Aceasta mai detinea pe langa afaceri in dome­niul consultantei si participari in domeniul imobiliar prin societatile Urban Promotion si Floreasca Lake Sight.
In anul 2006, Primaria Sectorului 3 a incheiat un contract-cadru cu vala­bilitate pe patru ani in valoare de 70 de milioane de lei pentru furnizare, mon­tare si instalare in teren, pentru urma­toarele produse: „Echipamente, suban­sambluri pentru locuri de joaca, tere­nuri sport, skate, mobilier urban si pa­tinoar sintetic”, exact ceea ce face acum AB Construct. „Societatea a casti­gat o licitatie in anul 2006, cu contract-cadru pe doi ani pentru locuri de joaca. Acest contract a expirat anul trecut, in decembrie.
In prezent, societatea nu are niciun contract cu Primaria Sector 3. Daca va referiti la termenul de garantie, acesta este de doi ani. Daca va referiti la calitatea produselor, sunt cele mai bune produse existente pe piata”, a declarat la acea vreme Florina Gruia.

http://www.financiarul.com/articol_5809...-euro.html€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

Magistrala de metrou Drumul Taberei – Pantelimon va crește prețurile locuințelor
Noua magistrală de metrou Drumul Taberei – Pantelimon va relansa piața imobiliară din zonele prin care va trece această rută. Valoarea imobilelor din preajma viitoa­re­lor staţii va crește cu circa 10%-15%.

Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate cartiere ale Capitalei, privat de metrou de regimul Ceauşescu din cauza faptului că a fost construit de Gheorghe Gheorghiu-Dej, s-a dezvoltat preponderent pe segmentul rezidenţial, notează revista ”Capital”. Dacă până acum dezvoltatorii imobiliari au ocolit această zonă din cauza accesului dificil, noua linie de metrou va direcționa investițiile și pe lângă magistralele acestei stații de metrou. Lucrările la noua arteră de metrou vor începe în maximum două luni, potrivit directorului general al Metrorex, Gheorghe Udriște.

Oficialul Metrorex a menționat că lucrările la primul tronson, care va cuprinde 11 stații între Râul Doamnei și Hașdeu, vor dura 22 de luni. Udriște intenționează să extindă această linie până spre Domneşti şi satele din zonă. Costurile de construcție ale magistralei M5 de metrou, Drumul Taberei – Pantelimon, se vor ridica la 1,7 miliarde de euro. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vizează investiţii de circa 8,5 miliarde de euro în reţeaua de metrou a Capitalei.

Reprezentanții companiei de consultanță imobiliară DTZ Echinox susțin, apelând la exemplele anterioare, că și în Drumul Taberei vor crește investițiile în sectorul imobiliar. Noua linie de metrou este așteptată și de austriecii de la Real4You vor deschide un mall pe terenul fostei fabrici Electroaparataj. Noua magistrală are două staţii în preajma noului centru comercial: Stadionul Naţional şi Delfinului.

Dezvoltatorii imobiliari care au investit în proiecte din zone ca Râul Doamnei, Brâncuşi şi Valea Ialomiţei, ar putea relua proiectele amânate sau stopate de criză, care totalizează peste 12.000 de apartamente. Tot în aceste zone au mai fost oprite lucrările la clădirea Anchor Plaza Metropol, dar și la imobilele de birouri ce vor înconjura mallul AFI Palace Cotroceni.

Markus Wirth, directorul general al Holcim Romania, spune că prețurile locuințelor din zonele care vor fi traversate de noua magistrală de metrou vor crește, întrucât pentru orice zonă urbană, conexiunile transportului public sunt un punct crucial. În schimb, Antonela Comşa, directorul general al Gran Via România, proprietarul platformelor Tricodava şi Frigocom, din Drumul Taberei, crede însă că prețurile apartamentelor nu vor crește, ci construcția metroului va intensifica ritmul de vânzare al locuințelor din zonă. Însă, statisticile efectuate în piața de profil arată cu totul altfel. Dacă locuințele din apropierea stației de metrou Lujerului sunt și cu 10.000 de euro mai scumpe decât cele din zona Pieței Veteranilor, apartamentele situate lângă stația de metrou 1 Mai sunt și cu 11.000 de euro mai scumpe decât cele din zona Pajura.

http://b365.ro/news/magistr...cuintelor/€

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

BREAKING NEWS!
Aseara constructorul a prezentat garantia de buna executie si a primit 'ordinul de incepere'!
Asa cum s-a promis, veniti pe forum si veti sti totul cu un pas inainte de mass-media... 8-)

 



  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

Ieri erau echipe de topometristi care au facut diverse marcaje in zona Piata Drumul Taberei si in statia lui 41 de acolo, dupa pranz ajunsesera si in zona Eroilor cu aceleasi actiuni.

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Urmatoarea etapa importanta va fi 'predarea de amplasament'...
Echipele de topometristi ale lui Astaldi sunt pe teren de luni...

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Semnare contract pentru Valea Ialomitei intre Metrorex-Max Boegl, ceremonia oficiala, in prezenta Primului-Ministru...
(restul detaliilor in reportajele lui #Utilizator anonim)
DSC02033.jpg (125.6 KB; downloaded 6890 times)
DSC02034.jpg (124.79 KB; downloaded 6889 times)
DSC02036.jpg (122.26 KB; downloaded 6891 times)
DSC02037.jpg (111.34 KB; downloaded 6889 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

8-)  8-)  8-)

IMG_2718.JPG (247.24 KB; downloaded 8667 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

Aici va fi stația de la capătul metroului de Dr.Taberei

Metrorex a semnat la sârșitul săptămânii trecute contractul pentru execuția Secțiunii: Galeria de legătură, stația și depoul Valea Ialomiței al Magistralei 5 de metrou cu un consorțiu format din firmele Max Boegl Romania – Max Bogl Germania, urmând ca lucrările să înceapă în maximum 50 de zile, iar tronsonul să fie deschis în 2014.

Obiectivul de investiții are în vedere realizarea unei stații de metrou în spațiul existent în zona actualei bucle de întoarcere a liniilor de troleibuz din strada Valea Ialomiței. Stația Valea Ialomiței este stație terminus, cu peron central, amplasată în lungul străzii Valea Ialomiței, pe latura sudică a acesteia. Lateral stației, pe partea nordică a arterei și de asemenea în lungul străzii Valea Ialomiței, se va realiza un depou care să permită execuția lucrărilor de întreținere a trenurilor de metrou necesare bunei funcționări a Liniei 5 de metrou și respectiv parcarea acestora.

Valoarea contractului este de 231,67 milioane lei, fara TVA, finanțarea fiind asigurată în proporție de 50% de Banca Europeană de Investiții (BEI) și 50% de la bugetul de stat. Studiul de fezabilitate a fost elaborat în perioada 2007-2008, iar indicatorii tehnico – economici au fost aprobați prin HG 525/ 21.05.2008.

Sectiunea care face obiectul contractului semnat, va avea o lungime de 1,005 kilometri, și va deservi locuitorii zonei. Lucrările se vor executa in galerie deschisa. Perioada de execuție este de 20 de luni de la începerea lucrărilor.

http://b365.ro/news/aici-va ... togalerie/

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433150 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use