Topic: Titluri de călătorie și sisteme de acces
1854 posts, 457807 views
📖 Pagination options
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
cosminduru
Cum se folosesc aceste citycard-uri pe STB? controlorii verifică ce? că ele nu au NFC.
ByOnu wrote here:
Intrebare: pe spatele City-Card-urilor din carton vandute de Metrorex este imprimat faptul ca valabilitatea titlului de calatorie este de 60 de zile de la data achizitionarii.
Cum se folosesc aceste citycard-uri pe STB? controlorii verifică ce? că ele nu au NFC.
- ByOnu
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ByOnu
Precis, deci pot fi verificate de controlorii STB.
Precis, deci pot fi verificate de controlorii STB.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istoria ilustrată a cartelelor magnetice de metrou
ByOnu
Nu-s convins despre care-s beneficiile. Suportul MIFARE este clar mai scump decat o bananala cartela din hartie. Stiu ca la STB suportul Multiplu sarea bine de 1 leu, 1,6 lei parca? ...si tot la gunoi ajung (iar alea nu-s doar hartie: au si microfilm din plastic, au 2 stratuti de carton si cip la mijloc) => cineva trebuie sa suporte costul suportului, ori scad incasarile operatorului (pe care le acoperim din subventii mai mari), ori creste pretul biletului astfel incat costul suportului sa fie direct achitat de catre client. Mi se pare o risipa si o poluare enorma.
Sigur, stiu ca la Roma sau Valencia cardurile MIFARE sunt reincarcabile, dar stim cu totii ca asta nu se intampla nici la Metrorex si nici la STB. La Metrorex se arunca foarte multe carduri dure din plastic.
In acelasi timp, la Paris si Londra exista bilete din hartie/carton intr-o forma sau alta.
punmeister wrote here:
Oricum abia astept sa fie inlocuite turnichetele vechi ramase prin retea, sa scapam de cartelele magnetice.
Da, a fost un sistem chiar foarte bun la vremea sa, mai ales in raport cu alte sisteme de metrou unde se foloseau atunci bilete de hartie stil RATB, dar a venit vremea pentru tranzitia la carduri MIFARE, si, de ce nu, integrarea acestora in sisteme de MaaS.
Nu-s convins despre care-s beneficiile. Suportul MIFARE este clar mai scump decat o bananala cartela din hartie. Stiu ca la STB suportul Multiplu sarea bine de 1 leu, 1,6 lei parca? ...si tot la gunoi ajung (iar alea nu-s doar hartie: au si microfilm din plastic, au 2 stratuti de carton si cip la mijloc) => cineva trebuie sa suporte costul suportului, ori scad incasarile operatorului (pe care le acoperim din subventii mai mari), ori creste pretul biletului astfel incat costul suportului sa fie direct achitat de catre client. Mi se pare o risipa si o poluare enorma.
Sigur, stiu ca la Roma sau Valencia cardurile MIFARE sunt reincarcabile, dar stim cu totii ca asta nu se intampla nici la Metrorex si nici la STB. La Metrorex se arunca foarte multe carduri dure din plastic.
In acelasi timp, la Paris si Londra exista bilete din hartie/carton intr-o forma sau alta.
- AndreyCFR
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
AndreyCFR
Plățile cu telefonul prin Apple Wallet sau Google Wallet ar putea fi implementate pentru a reduce risipa de carduri fizice. De exemplu, la Paris s-a introdus recent opțiunea de a adăuga cardurile Navigo în Apple Wallet(atât cele fizice existente deja, cât și unele generate virtual), permițând oamenilor să plătească pentru călătorii sau abonamente direct prin aplicațiile furnizate de către Île-de-France.
Deși știu că implementarea în Wallet-uri pentru STB și Metrorex poate părea utopică, beneficiile pe termen lung ar fi considerabile. Sistemele de plată de la metrou cât și de la STB sunt deja complet compatibile cu Wallet-urile.
Scopul este de a oferi cât mai multe metode de plată pentru a reduce frauda și a simplifica achiziția de călătorii.
În ceea ce privește problema cardurilor de la Metrorex, acestea sunt de proastă calitate, deoarece varianta achiziționată este una ieftină. Folia de pe carduri se decojește repede, iar cardurile se deteriorează rapid după aceea. Personal, cred că am schimbat 4 carduri deja din cauza asta.
Plățile cu telefonul prin Apple Wallet sau Google Wallet ar putea fi implementate pentru a reduce risipa de carduri fizice. De exemplu, la Paris s-a introdus recent opțiunea de a adăuga cardurile Navigo în Apple Wallet(atât cele fizice existente deja, cât și unele generate virtual), permițând oamenilor să plătească pentru călătorii sau abonamente direct prin aplicațiile furnizate de către Île-de-France.
Deși știu că implementarea în Wallet-uri pentru STB și Metrorex poate părea utopică, beneficiile pe termen lung ar fi considerabile. Sistemele de plată de la metrou cât și de la STB sunt deja complet compatibile cu Wallet-urile.
Scopul este de a oferi cât mai multe metode de plată pentru a reduce frauda și a simplifica achiziția de călătorii.
În ceea ce privește problema cardurilor de la Metrorex, acestea sunt de proastă calitate, deoarece varianta achiziționată este una ieftină. Folia de pe carduri se decojește repede, iar cardurile se deteriorează rapid după aceea. Personal, cred că am schimbat 4 carduri deja din cauza asta.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
punmeister
Cum au putut sa integreze plata cu cardul via Apple/Google Pay, pot si cu cardurile de transport daca exista interes.
Cum au putut sa integreze plata cu cardul via Apple/Google Pay, pot si cu cardurile de transport daca exista interes.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ByOnu
Eu insa repet ce am scris mai sus. De ce e mai bine sa avem aruncate la gunoi carduri din carton dur, cu folie din plastic si cip, decat niste banale cartele din hartie?
Progres doar de dragul progresului? Mi s-ar parea un regres economic + de poluare.
Eu insa repet ce am scris mai sus. De ce e mai bine sa avem aruncate la gunoi carduri din carton dur, cu folie din plastic si cip, decat niste banale cartele din hartie?
Progres doar de dragul progresului? Mi s-ar parea un regres economic + de poluare.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
punmeister
Pentru Ultralight ar fi trebuit sa avem un sistem de reciclare a cardurilor folosite, cum e afara.
Pentru Ultralight ar fi trebuit sa avem un sistem de reciclare a cardurilor folosite, cum e afara.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ByOnu
Doar daca oamenii isi vor putea recupera costul suportului Ultralight, pentru ca altfel vor ajunge tot la gunoi. S-a vazut ca in Romania reciclarea doar cu forta se poate (vezi PET-uri, sticle, samd).
Dar tot ramane problema costului ridicat al suportului Ultralight, comparativ cu cel al cartelei din hartie.
La RATB ce s-a rezolvat prin renuntarea completa la bilete? Compania a ajuns la mana UTI, Kapsch, samd, iar pentru titlurile temporare de calatorii importam carduri Ultralight din Italia, China, samd, in loc de niste banale bilete din hartie, ieftin de produs in regie proprie. Poate astazi n-ar mai fi fost biletele efective, ci ceva mai serios. Dar beneficiul final real pentru operator, primarie si clientul final a fost zero.
---
Si in Japonia la metrou au varianta cu bilete din hartie pentru cine doreste (mai ales ca a fost criza semiconductorilor si nu se mai vindeau deloc Suica, Icoca samd). Asta e o alta vulnerabilitate in a-ti baza intregul sistem de ticketing pe contactless.
Doar daca oamenii isi vor putea recupera costul suportului Ultralight, pentru ca altfel vor ajunge tot la gunoi. S-a vazut ca in Romania reciclarea doar cu forta se poate (vezi PET-uri, sticle, samd).
Dar tot ramane problema costului ridicat al suportului Ultralight, comparativ cu cel al cartelei din hartie.
La RATB ce s-a rezolvat prin renuntarea completa la bilete? Compania a ajuns la mana UTI, Kapsch, samd, iar pentru titlurile temporare de calatorii importam carduri Ultralight din Italia, China, samd, in loc de niste banale bilete din hartie, ieftin de produs in regie proprie. Poate astazi n-ar mai fi fost biletele efective, ci ceva mai serios. Dar beneficiul final real pentru operator, primarie si clientul final a fost zero.
---
Si in Japonia la metrou au varianta cu bilete din hartie pentru cine doreste (mai ales ca a fost criza semiconductorilor si nu se mai vindeau deloc Suica, Icoca samd). Asta e o alta vulnerabilitate in a-ti baza intregul sistem de ticketing pe contactless.
osaka metro tickets.jpeg (334.4 KB; downloaded 945 times)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
cris_m
Da, dar o criza a microcipurilor e un eveniment exceptional pe care nu ai cum sa-l prevezi atunci cand proiectezi un sistem de transport. Plus ca daca ai pus la punct un sistem de recuperare sau sa poti refolosi cardul, vanzarea de carduri noi ar fi foarte redusa...
Da, dar o criza a microcipurilor e un eveniment exceptional pe care nu ai cum sa-l prevezi atunci cand proiectezi un sistem de transport. Plus ca daca ai pus la punct un sistem de recuperare sau sa poti refolosi cardul, vanzarea de carduri noi ar fi foarte redusa...
- sab
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
sab
Metrorex vrea să scumpească tarifele. Prețul unei călătorii cu metroul aproape s-ar dubla de la 1 ianuarie 2025
https://hotnews.ro/metrorex-vrea-sa-scum ... -1868744
Metrorex vrea să scumpească tarifele. Prețul unei călătorii cu metroul aproape s-ar dubla de la 1 ianuarie 2025
https://hotnews.ro/metrorex-vrea-sa-scum ... -1868744
Metrorex propune majorarea tarifelor de călătorie cu metroul, începând de la 1 ianuarie 2025, tariful pentru o călătorie urmând să crească de la 3 lei în prezent la 5 lei, iar abonamentul lunar de la 80 de lei la 100 de lei, conform unui proiect de Ordin publicat marţi pe site-ul Ministerului Transporturilor.
„Metrorex SA propune ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul începând cu 01.01.2025, diferenţiat pe tipuri de titluri de călătorie, în sensul echilibrării preţului unitar per călătorie, concomitent cu încurajarea utilizării abonamentelor lunare cu plata în avans care asigură resursele financiare necesare acoperirii cheltuielilor de exploatare, dar care protejează călătorii fideli, creşterea medie fiind de circa 45%, ceea ce înseamnă o creştere lunară în valoare absolută a veniturilor din transportul călătorilor de circa 11 milioane lei”, se menţionează în proiectul citat de Agerpres.
Scumpiri diferențiate pentru diversele tipuri de cartele
Conform anexei proiectului, tariful pentru o călătorie va creşte de la 3 la 5 lei, cel pentru două călătorii de la 6 la 10 lei, pentru 10 călătorii de la 25 de lei la 40 de lei. Abonamentul pentru 24 de ore va costa 12 lei (8 lei în prezent), cel pentru 72 de ore – 35 de lei (20 lei în prezent), abonamentul săptămânal 45 de lei (35 lei în prezent), cel lunar – 100 lei (80 în prezent), abonamentul pe 6 luni – 500 lei (400 în prezent) şi cel pe un an 900 lei (700 în prezent).
De asemenea, preţul abonamentului lunar pentru donatori de sânge va creşte de la 40 de lei la 50 de lei şi cel pentru studenţi de la 8 lei la 9 lei. 10 călătorii pentru studenţi vor costa 4 lei (2,5 lei în prezent).
În proiectul de Ordin se explică faptul că în ultimii 4 ani gradul de subvenţionare a transportului de călători cu metroul a scăzut de la 57,35% în anul 2021, la circa 50,14% în 2024, excepţie făcând anul 2022, când gradul de subvenţionare a fost de 66,51%.
„Gradul de acoperire al subvenţiei în veniturile totale a scăzut de la an la an, fapt care se datorează în principal creşterii ponderii veniturilor din transport călători cu metroul, respectiv ponderii altor venituri din exploatare, în veniturile totale, ca urmare a măsurilor întreprinse de managementul companiei. În scopul îmbunătăţirii permanente a rezultatului exerciţiului financiar, respectiv al micşorării diferenţei dintre venituri şi cheltuieli, legiuitorul a dat posibilitatea companiei ca, periodic, să facă ajustări ale tarifelor de călătorie cu metroul cu respectarea unor condiţii minime impuse”, precizează sursa citată.
Costurile energiei, justificarea invocată de Metrorex
Ultima ajustare tarifară a avut loc în anul 2021, fiind aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1026/27.07.2021.
„În perioada analizată de la ultima ajustare a tarifelor, august 2021 şi până în luna septembrie 2024, preţurile de consum pentru anumite elemente care au pondere mare în cheltuielile de exploatare ale Metrorex au crescut, astfel că indicele de creştere a preţurilor specifice pentru combustibili, apă şi canal şi energie termică a fost: pentru combustibili – 131,07%, pentru apă, canal – 151,63%, pentru energie termică – 153,91%. Preţul mediu al călătoriei cu metroul, reprezentând rezultatul raportului dintre veniturile din transportul de călători şi numărul călătorilor transportaţi este în prezent de circa 1,71 lei/călătorie, adică 0,34 euro cenţi, în condiţiile în care la nivel european preţul mediu este de 2 euro”, se menţionează în proiect.
În perioada următoare, Metrorex S.A. va face demersurile necesare în vederea ajustării tarifelor de călătorie la titlurile comune cu STB şi CFR, în această etapă tarifele titlurilor respective rămânând nemodificate. Titlurile de călătorie cu metroul achiziţionate până în ziua precedentă aplicării noilor tarife vor putea fi utilizate până la terminarea numărului de călătorii sau expirarea duratei de valabilitate a acestora.
Utilizatorii metroului se pot deplasa pe toată reţeaua metroului din Bucureşti, respectiv pe toate cele 5 linii magistrale şi 64 de staţii, prin achitarea o singură dată a taxei de călătorie, transferul de pe o linie pe alta, indiferent de titlul de călătorie utilizat, făcându-se fără taxe suplimentare.
Potrivit sursei citate, măsura de ajustare a tarifelor de călătorie cu metroul va conduce la o creştere lunară a veniturilor proprii ale Metrorex cu circa 10,719 milioane lei, valoare ce va contribui la diminuarea deficitului de finanţare şi un grad mai mare de acoperire a cheltuielilor de asigurare a serviciului public de transport călători cu metroul în condiţii de siguranţă.
- orex
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
orex
”Utilizatorii metroului se pot deplasa pe toată reţeaua metroului din Bucureşti, respectiv pe toate cele 5 linii magistrale şi 64 de staţii, prin achitarea o singură dată a taxei de călătorie, transferul de pe o linie pe alta, indiferent de titlul de călătorie utilizat, făcându-se fără taxe suplimentare.”
Cu o excepție, nu?!
”Utilizatorii metroului se pot deplasa pe toată reţeaua metroului din Bucureşti, respectiv pe toate cele 5 linii magistrale şi 64 de staţii, prin achitarea o singură dată a taxei de călătorie, transferul de pe o linie pe alta, indiferent de titlul de călătorie utilizat, făcându-se fără taxe suplimentare.”
Cu o excepție, nu?!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
shoppy
Si din 64 de statii 7 sunt imaginare, inventate din pix.
Si din 64 de statii 7 sunt imaginare, inventate din pix.
📖 Pagination options