Topic: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
289 posts, 24163 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
Costin
Asta cu statia 1 si statia 2 e o prostie monumentala perpetuata de zeci de ani de Metrorex, nicaieri pe lumea asta ACEEASI statie pentru linii diferite are nume diferite. Cel mult in interiorul statiei diferentiezi intre peronul pentru linia X si cel pentru linia Y, dar statia in sine ar trebui sa aiba un singur nume.
Si apoi cum adica statii care lipsesc? Pot sa cobor acum la statia Facultatea de drept sa iau M5 si nu exista pe harta? Daca da, atunci lipseste. Daca nu, atunci nici nu ar trebui sa apara pe vreo harta pana cand nu e data in exploatare cu calatori.
Asta cu "linii in pregatire" e o mentalitate politicianista ca sa aratam poporului ca se lucreaza, dar daca faci propaganda pe o harta de orientare la metrou, atunci ai ratat si scopul hartii, si scopul propagandei.
Asta cu statia 1 si statia 2 e o prostie monumentala perpetuata de zeci de ani de Metrorex, nicaieri pe lumea asta ACEEASI statie pentru linii diferite are nume diferite. Cel mult in interiorul statiei diferentiezi intre peronul pentru linia X si cel pentru linia Y, dar statia in sine ar trebui sa aiba un singur nume.
Si apoi cum adica statii care lipsesc? Pot sa cobor acum la statia Facultatea de drept sa iau M5 si nu exista pe harta? Daca da, atunci lipseste. Daca nu, atunci nici nu ar trebui sa apara pe vreo harta pana cand nu e data in exploatare cu calatori.
Asta cu "linii in pregatire" e o mentalitate politicianista ca sa aratam poporului ca se lucreaza, dar daca faci propaganda pe o harta de orientare la metrou, atunci ai ratat si scopul hartii, si scopul propagandei.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
WT_fan06
Din ciclul "hai să facem un standard ca apoi tot noi să nu-l respectăm", pentru corespondența cu M5 de la Eroilor au lipit un pătrat în plus, cu alte dimensiuni și altă mărime de font. Las'că merge și așa, principiile de semnalistică nu valorează doi bani, iar cei care se iau de astfel de detalii sunt "hateri".
Modul corect de a afișa corespondența cu M5 era să lipească un pătrățel cu M1+M5 peste pătrățelul actual cu M1, ca să arate la fel ca și corespondența de la Unirii cu M1+M2. Evident, cu aceleași dimensiuni și mărime de font, după principiile de semnalistică unitară.
Din ciclul "hai să facem un standard ca apoi tot noi să nu-l respectăm", pentru corespondența cu M5 de la Eroilor au lipit un pătrat în plus, cu alte dimensiuni și altă mărime de font. Las'că merge și așa, principiile de semnalistică nu valorează doi bani, iar cei care se iau de astfel de detalii sunt "hateri".
Modul corect de a afișa corespondența cu M5 era să lipească un pătrățel cu M1+M5 peste pătrățelul actual cu M1, ca să arate la fel ca și corespondența de la Unirii cu M1+M2. Evident, cu aceleași dimensiuni și mărime de font, după principiile de semnalistică unitară.
IMG_20241228_141745.jpg (1.93 MB; downloaded 1022 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
sab
Eu zic sa nu facem din tantar armasar. Este bine ca au facut si asa, totusi . Hartile din CAF-uri inca arata M5 in executie...
Standardizarea nu este si nu va fi niciodata o prioritate pentru Metrorex.
Eu zic sa nu facem din tantar armasar. Este bine ca au facut si asa, totusi . Hartile din CAF-uri inca arata M5 in executie...
Standardizarea nu este si nu va fi niciodata o prioritate pentru Metrorex.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
WT_fan06
Dar sunt absolut de acord că sunt alte lipsuri mai mari în semnalistică. Problema mea este că dacă tot s-a făcut un lucru, măcar să fie făcut bine. Nu sunt adeptul "s-a făcut deci e mai bine decât dacă nu se făcea" și sunt sigur că nici tu nu ești! 😄
Dar sunt absolut de acord că sunt alte lipsuri mai mari în semnalistică. Problema mea este că dacă tot s-a făcut un lucru, măcar să fie făcut bine. Nu sunt adeptul "s-a făcut deci e mai bine decât dacă nu se făcea" și sunt sigur că nici tu nu ești! 😄
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
sab
Sa știi ca la Metrorex este valabil asta cu "bine ca s-a făcut ceva".
De ex as vrea ca și la Eroilor sa se arate corect, ca linia 1 este AS și linia 3 este Republica, poate sunt calatori care chiar se orientează dupa afișaje Tot asa, ar trebui doua autocolante. Insa de la montarea acestor afisaje, nimeni nu s-a sinchisit ca sunt eronate, inclusiv poziționarea liniilor, AS fiind pe mijloc.
Sa știi ca la Metrorex este valabil asta cu "bine ca s-a făcut ceva".
De ex as vrea ca și la Eroilor sa se arate corect, ca linia 1 este AS și linia 3 este Republica, poate sunt calatori care chiar se orientează dupa afișaje Tot asa, ar trebui doua autocolante. Insa de la montarea acestor afisaje, nimeni nu s-a sinchisit ca sunt eronate, inclusiv poziționarea liniilor, AS fiind pe mijloc.
20250102_122241.jpg (1.37 MB; downloaded 784 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
WT_fan06
Acea hartă este eronată din mai multe puncte de vedere.
1) „Peron 2” plutește pe undeva pe sus, fără niciun sens. Ca să aibă o logică ar fi trebuit ca acel însemn să fie așezat de 2 ori, deasupra „Dristor 2” și „Preciziei”.
2) La „Dristor 1” nu e nicio corespondență cu M3. Trenurile către AS / R opresc la același peron. Este corespondență doar cu M1 de la stația „Dristor 2” - această explicație este necesară pentru publicul călător, pentru că simpla afișare a corespondenței cu M1 pe linia magistralei cu același număr nu are sens.
3) La „Nicolae Grigorescu” nu e nicio corespondență cu M1/3. Trenurile către AS / R opresc la același peron. Corespondență este doar dacă vrei să mergi de la AS la R (și este corect anunțul din trenurile care merg spre Preciziei: „Corespondență cu Magistrala 1”).
4) La „Gara De Nord” ar trebui eliminată corespondența cu M4. Nu e corespondență dacă trebuie să taxezi iar. Dacă treci printr-un rând de porți, aceea este o cale de acces, nu o corespondență. Cine vrea să schimbe cu M4 la GDN este pur și simplu păcălit. Ar trebui eliminată de pe toate hărțile și corespondența cu taxare, rămânând doar „Gara De Nord 2”. Aceasta și „Dristor 2” sunt singurele stații unde are sens sufixul „2”.
5) „Republica” ar trebui trecută cu majuscule pentru a se respecta regula ca punctele terminus să fie cu majuscule. Regula în sine este discutabilă, dar dacă există un standard, măcar să fie respectat.
Acea hartă este eronată din mai multe puncte de vedere.
1) „Peron 2” plutește pe undeva pe sus, fără niciun sens. Ca să aibă o logică ar fi trebuit ca acel însemn să fie așezat de 2 ori, deasupra „Dristor 2” și „Preciziei”.
2) La „Dristor 1” nu e nicio corespondență cu M3. Trenurile către AS / R opresc la același peron. Este corespondență doar cu M1 de la stația „Dristor 2” - această explicație este necesară pentru publicul călător, pentru că simpla afișare a corespondenței cu M1 pe linia magistralei cu același număr nu are sens.
3) La „Nicolae Grigorescu” nu e nicio corespondență cu M1/3. Trenurile către AS / R opresc la același peron. Corespondență este doar dacă vrei să mergi de la AS la R (și este corect anunțul din trenurile care merg spre Preciziei: „Corespondență cu Magistrala 1”).
4) La „Gara De Nord” ar trebui eliminată corespondența cu M4. Nu e corespondență dacă trebuie să taxezi iar. Dacă treci printr-un rând de porți, aceea este o cale de acces, nu o corespondență. Cine vrea să schimbe cu M4 la GDN este pur și simplu păcălit. Ar trebui eliminată de pe toate hărțile și corespondența cu taxare, rămânând doar „Gara De Nord 2”. Aceasta și „Dristor 2” sunt singurele stații unde are sens sufixul „2”.
5) „Republica” ar trebui trecută cu majuscule pentru a se respecta regula ca punctele terminus să fie cu majuscule. Regula în sine este discutabilă, dar dacă există un standard, măcar să fie respectat.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
cosminduru
De acord, eu cred totuși că aceste aspecte au fost insuficient sau deloc explorate de cei care au strâns sau trimis informațiile la momentul design-ului acestor planșe. Care - să recunoaștem - față de abominațiile din trecut, măcar sunt plăcute vizual și respectă într-o oarecare măsură stilul general METRO de reprezentare a unei rețele de transport public.
Acum că au mai mulți bani din bilete, cei de la Metrorex ar putea să învestească în noi planșe cu informațiile corecte și updatate, sau de ce nu în ecrane LED care să poată afișa dinamic și la zi orice dorește compania, inclusiv hărți, unde orice greșeală se poate corecta mult mai ușor decât pe print.
De acord, eu cred totuși că aceste aspecte au fost insuficient sau deloc explorate de cei care au strâns sau trimis informațiile la momentul design-ului acestor planșe. Care - să recunoaștem - față de abominațiile din trecut, măcar sunt plăcute vizual și respectă într-o oarecare măsură stilul general METRO de reprezentare a unei rețele de transport public.
Acum că au mai mulți bani din bilete, cei de la Metrorex ar putea să învestească în noi planșe cu informațiile corecte și updatate, sau de ce nu în ecrane LED care să poată afișa dinamic și la zi orice dorește compania, inclusiv hărți, unde orice greșeală se poate corecta mult mai ușor decât pe print.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
sab
Deja banii sunt investiti..in maririle de salarii .
https://hotnews.ro/metrorex-a-decis-in-n ... -1869356
Deja banii sunt investiti..in maririle de salarii .
https://hotnews.ro/metrorex-a-decis-in-n ... -1869356
- TheTigerBeast
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
TheTigerBeast
Si cica suntem in 2025… Poza dintr-un CAF, cred ca Nera (n-am fost atent)
Si cica suntem in 2025… Poza dintr-un CAF, cred ca Nera (n-am fost atent)
IMG_0338.jpeg (1.75 MB; downloaded 393 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
sab
Hartile din CAF nu au fost actualizare, doar cele din BM2/21. De ce, numai Metrorex știe...
Oricum și cele din BM2/21 trebuie re-actualizate cu măreața stație Arghezi , cu M6 "in executie" .
Posibil sa aștepte lucrările la M5.2, sa facă totul deodată. Sa speram ca nu apare între timp și M4 prelungita. După mine ar trebui sa renunțe la marcarea pe harta a liniilor "in pregatire" și "în executie", își complica inutil viata.
Hartile din CAF nu au fost actualizare, doar cele din BM2/21. De ce, numai Metrorex știe...
Oricum și cele din BM2/21 trebuie re-actualizate cu măreața stație Arghezi , cu M6 "in executie" .
Posibil sa aștepte lucrările la M5.2, sa facă totul deodată. Sa speram ca nu apare între timp și M4 prelungita. După mine ar trebui sa renunțe la marcarea pe harta a liniilor "in pregatire" și "în executie", își complica inutil viata.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
WT_fan06
Nu doar că își complică inutil viața ci și induc în eroare călătorii, înghesuind linii și stații care nu există și nu pot fi folosite. Nu interesează pe nimeni că într-un viitor anume vom putea ajunge din Eroilor la Universitate sau alte cele. Ce interesează este ca situația de astăzi să se reflecte corect pe hartă.
Asta cu așteptatul lucrărilor la M5.2 e doar exercițiul tău de gândire în încercarea de a găsi o explicație pentru ce se întâmplă. Explicația e că oamenii nu își fac treaba.
Nu doar că își complică inutil viața ci și induc în eroare călătorii, înghesuind linii și stații care nu există și nu pot fi folosite. Nu interesează pe nimeni că într-un viitor anume vom putea ajunge din Eroilor la Universitate sau alte cele. Ce interesează este ca situația de astăzi să se reflecte corect pe hartă.
Asta cu așteptatul lucrărilor la M5.2 e doar exercițiul tău de gândire în încercarea de a găsi o explicație pentru ce se întâmplă. Explicația e că oamenii nu își fac treaba.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
sab
Da, este o încercare de a explica, ma gândesc ca M5.2 este aproape.
Oricum nu explica de ce nu au actualizat decat în BM2/21, asta nu are sens deloc. Ori nu făceau nimic, ori actualizau tot ce exista în acel moment.
Da, este o încercare de a explica, ma gândesc ca M5.2 este aproape.
Oricum nu explica de ce nu au actualizat decat în BM2/21, asta nu are sens deloc. Ori nu făceau nimic, ori actualizau tot ce exista în acel moment.
- essco
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
essco
Pe mine ma enerveaza la maxim aia cu Iancului - Pantelimon. Adica ceva ce DACA va fi vreodata realizat, asta se va intampla cel mai devreme in anii '40-'50.
Pe mine ma enerveaza la maxim aia cu Iancului - Pantelimon. Adica ceva ce DACA va fi vreodata realizat, asta se va intampla cel mai devreme in anii '40-'50.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
ByOnu
Imi amintesc FOARTE bine momentul cand toate hartile (din CAF) au fost schimbate cu doar O LUNA inainte de inaugurarea iminenta a M5.1.
M-am gandit mereu ca cineva si-a dat seama ca mai are sansa de a trage un tun rapid fiind necesare 2 schimbari apropiate de harti. Sau poate a fost doar nepasare.
ALSO, atentie ca pe hartile vechi nu apare "statia" Depou Straulesti, semn ca a fost pur si simplu adaugata.
TheTigerBeast wrote here:
Si cica suntem in 2025… Poza dintr-un CAF, cred ca Nera (n-am fost atent)
Imi amintesc FOARTE bine momentul cand toate hartile (din CAF) au fost schimbate cu doar O LUNA inainte de inaugurarea iminenta a M5.1.
M-am gandit mereu ca cineva si-a dat seama ca mai are sansa de a trage un tun rapid fiind necesare 2 schimbari apropiate de harti. Sau poate a fost doar nepasare.
ALSO, atentie ca pe hartile vechi nu apare "statia" Depou Straulesti, semn ca a fost pur si simplu adaugata.
📖 Pagination options