Topic: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
63 posts, 21278 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
ByOnu
Un troleibuz articulat ACITB-TV2EA surprins în anul 1967 în cartierul Drumul Taberei.
Sursa: minutul 0:12 din videoclipul acesta.
Un troleibuz articulat ACITB-TV2EA surprins în anul 1967 în cartierul Drumul Taberei.
Sursa: minutul 0:12 din videoclipul acesta.
1967 Troleibuz TV articulat in Drumul Taberei.jpg (180.42 KB; downloaded 2633 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
ByOnu
Un alt troleibuz articulat ACITB-TV2EA surprins în anul 1967, de data aceasta în cartierul Titan.
Sursa: minutul 1:00 din videoclipul acesta.
Un alt troleibuz articulat ACITB-TV2EA surprins în anul 1967, de data aceasta în cartierul Titan.
Sursa: minutul 1:00 din videoclipul acesta.
Troleibuz TV articulat linia 84 in anul 1967.jpg (254.34 KB; downloaded 2494 times)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
cris_m
Mai exact pe actuala strada Constantin Brancusi numarul 7-9 cu aproximatie (dupa blocul Potcoava).
Mai exact pe actuala strada Constantin Brancusi numarul 7-9 cu aproximatie (dupa blocul Potcoava).
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
ByOnu
Un alt troleibuz articulat ACITB-TV2EA - cadre din filmul < De Trei Ori București > (1968).
Sursa: Viorel Dănuţ Cotinghiu pe grupul de Facebook Autobuze noi si vechi de peste tot.
Link sursa foto: https://facebook.com/groups/961412870617 ... 0175640/.
NOTA: se discuta in comentariile postarii ca troleibuzele articulate "fabricate" la AC-ITB (URAC) ar fi purtat denumirea de AT-ITB, abia dupa ce fabricatia a trecut la Uzina Tudor Vladimirescu a fost fabricata seria TV2EA.
Un alt troleibuz articulat ACITB-TV2EA - cadre din filmul < De Trei Ori București > (1968).
Sursa: Viorel Dănuţ Cotinghiu pe grupul de Facebook Autobuze noi si vechi de peste tot.
Link sursa foto: https://facebook.com/groups/961412870617 ... 0175640/.
NOTA: se discuta in comentariile postarii ca troleibuzele articulate "fabricate" la AC-ITB (URAC) ar fi purtat denumirea de AT-ITB, abia dupa ce fabricatia a trecut la Uzina Tudor Vladimirescu a fost fabricata seria TV2EA.
1968.png (69.39 KB; downloaded 2203 times)
1968 a.png (70.1 KB; downloaded 2203 times)
- petro burgener
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-19xx)
petro burgener
Da, toate TV 20 au fost alocate depoului Vatra Luminoasa!
Dar au circulat si pe axa Nord-Sud, cred ca sub forma de completare! Nici eu nu am stiut, e o poza, cred ca si aici pe forum, cu un TV 20 pe linia 83!
Dupa cutremurul din 1977, au circulat pe liniile 82 si 83, de la Aeroportul Baneasa, intorceau la piata Spaniei, era o bucla formata acolo, in acea zona, circulau 88 si 90!
1689 wrote here:
Ceea ce mi-a ramas mie in memorie referitor la aceste troleibuze este ca scirtiau ingrozitor in timpul rularii (spre deosebire de autobuzele Leyland, care erau extrem de zgomotoase doar la frinare...).
Cred ca ultimul depou care a avut TV (prima generatie, 2E) in dotare a fost Bucurestii Noi - le tin minte, inca, pe linia 87 spre sfirsitul anilor ‘70 - daca nu chiar bine spre 1981-‘82...?
Astept informatiile despre TV 20, care au avut o durata de exploatare mult mai scurta si au circulat numai pe axa Est-Vest (nu tin minte sa fi vazut vreodata unul in depoul Nitu Vasile sau pe una din liniile Sud - Nord, ceea ce ma face sa cred ca toate au fost alocate numai depoului Vatra Luminoasa).
Da, toate TV 20 au fost alocate depoului Vatra Luminoasa!
Dar au circulat si pe axa Nord-Sud, cred ca sub forma de completare! Nici eu nu am stiut, e o poza, cred ca si aici pe forum, cu un TV 20 pe linia 83!
Dupa cutremurul din 1977, au circulat pe liniile 82 si 83, de la Aeroportul Baneasa, intorceau la piata Spaniei, era o bucla formata acolo, in acea zona, circulau 88 si 90!
- 1689
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
1689
Probabil din cauza inchiderii circulatiei de Balcescu/Magheru ca urmare a lucrarilor de dezafectare a cladirilor pradusite la cutremur accesul se facea pe linia de pe Calderon-Icoanei iar aceasta putea fi accesata doar de pe axa Est-Vest (nu tin minte sa fi existat bucla dinspre Universitate la Piata Rosetti - dar s-ar putea sa ma insel. La fel nu tin minte sa fi existat macaz dreapta dinspre Coltea spre Rosetti, doar de la Unversitate spre 1848 - actual Bratianu).
Recunosc, nu am vazut niciodata TV20E-uri in Berceni, dar asta nu inseamna ca n-or fi circulat sporadic. Ce sint sigur e ca nu am vazut niciodata TV20E in depoul Nitu Vasile.
Ceea ce presupun este ca TV20E-urile de la Vatra Luminoasa au fost inlocuite direct cu DAC-uri 117E, pe cind la Nitu Vasile TV2E-urile au dost treptat inlcuite cu Roman 112E iar ulterior cu DAC-uri 117. In prima jumatate a anilor ‘80 mai existau citeva Roman 112E la Nitu Vasile - exclusiv pentru linia 94 - apoi acestea au fost retrase/mutate la Bucurestii Noi unde au ramas in serviciu pe 87.
Oricum, toate informatiile disponibile pina in acest moment tind sa confime faptul ca toate TV20E-urile au fost alocate Depoului Vatra Luminoasa.
Ramine deschisa doar intrebarea ce s-a intimplat cu ele dupa retragerea din circulatie in Bucuresti. Au fost casate sau trimise in provincie …
Probabil din cauza inchiderii circulatiei de Balcescu/Magheru ca urmare a lucrarilor de dezafectare a cladirilor pradusite la cutremur accesul se facea pe linia de pe Calderon-Icoanei iar aceasta putea fi accesata doar de pe axa Est-Vest (nu tin minte sa fi existat bucla dinspre Universitate la Piata Rosetti - dar s-ar putea sa ma insel. La fel nu tin minte sa fi existat macaz dreapta dinspre Coltea spre Rosetti, doar de la Unversitate spre 1848 - actual Bratianu).
Recunosc, nu am vazut niciodata TV20E-uri in Berceni, dar asta nu inseamna ca n-or fi circulat sporadic. Ce sint sigur e ca nu am vazut niciodata TV20E in depoul Nitu Vasile.
Ceea ce presupun este ca TV20E-urile de la Vatra Luminoasa au fost inlocuite direct cu DAC-uri 117E, pe cind la Nitu Vasile TV2E-urile au dost treptat inlcuite cu Roman 112E iar ulterior cu DAC-uri 117. In prima jumatate a anilor ‘80 mai existau citeva Roman 112E la Nitu Vasile - exclusiv pentru linia 94 - apoi acestea au fost retrase/mutate la Bucurestii Noi unde au ramas in serviciu pe 87.
Oricum, toate informatiile disponibile pina in acest moment tind sa confime faptul ca toate TV20E-urile au fost alocate Depoului Vatra Luminoasa.
Ramine deschisa doar intrebarea ce s-a intimplat cu ele dupa retragerea din circulatie in Bucuresti. Au fost casate sau trimise in provincie …
- petro burgener
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
petro burgener
A fost o perioada, dupa cutremur, cand nu s-a circulat pe axa Nord-Sud, ma refer la transportul in comun! Era o linie sau doua care parca facea legatura
N-S, avea indicativul R1 si apoi R2 dar nu mai stiu cum si pe unde circulau!
Troleibuzele TV20E care circulau pe 82 si 83, veneau de la Vatra Luminoasa, la Rosetti faceau dreapta mutand captatorii pe reteaua pe care circulau 88 si
90! Nu mai retin exact dar si pe E-V , troleibuzele, o perioda nu ajungeau la Universitate , intoreau la Rosetti, respectiv la Kogalniceanu! Asa cred, in acea perioada nu prea am mai umblat in zonele respective!
De la Coltea spre Rosetti, se facea dreapta fara macaz, la fel si de la Universitatae spre Piata Unirii! Tot la fel, se facea manual trecerea spre cealalta directie!
Da, aveti dreptate, la Vatra Luminoasa, TV20E au fost inlocuite de DAC 117! La fel cum niciun TV20E nu a fost la Nitu Vasile, niciun Roman 112 nu a fost la Vatra Luminoasa!
Nu stiu daca TV20E au fost trimise in provincie, mai sigur au fost casate ! Din cate imi amintesc, pe linia 84, ultimele doua, au fost 4752 si 4758 !
A fost o perioada, dupa cutremur, cand nu s-a circulat pe axa Nord-Sud, ma refer la transportul in comun! Era o linie sau doua care parca facea legatura
N-S, avea indicativul R1 si apoi R2 dar nu mai stiu cum si pe unde circulau!
Troleibuzele TV20E care circulau pe 82 si 83, veneau de la Vatra Luminoasa, la Rosetti faceau dreapta mutand captatorii pe reteaua pe care circulau 88 si
90! Nu mai retin exact dar si pe E-V , troleibuzele, o perioda nu ajungeau la Universitate , intoreau la Rosetti, respectiv la Kogalniceanu! Asa cred, in acea perioada nu prea am mai umblat in zonele respective!
De la Coltea spre Rosetti, se facea dreapta fara macaz, la fel si de la Universitatae spre Piata Unirii! Tot la fel, se facea manual trecerea spre cealalta directie!
Da, aveti dreptate, la Vatra Luminoasa, TV20E au fost inlocuite de DAC 117! La fel cum niciun TV20E nu a fost la Nitu Vasile, niciun Roman 112 nu a fost la Vatra Luminoasa!
Nu stiu daca TV20E au fost trimise in provincie, mai sigur au fost casate ! Din cate imi amintesc, pe linia 84, ultimele doua, au fost 4752 si 4758 !
- 1689
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
1689
Ar fi interesant daca am putea pune cap la cap mai multe informatii despre TV20E-uri…
Ceea ce stiu sigur e ca in ‘84 pe axa Est-Vest circulau exclusiv DAC-uri 117, dar nu pot localiza exacr in timp momentul in care au fost retrase definitiv TV20E-urle si de ce au avut o durata de exploatare semnficativ mai scurta decit TV2E, care - teoretic - erau inferioare tehnologic…
Pe baza informatiilor pe care le am, TV20E au fost introduse cu mult dupa TV2E, dar au fost retrase din circulatie cu mult inaintea acestora…Si se pare ca asta s-a intimimplat si in provincie
Asta ma face sa cred ca au avut deficiente majore de peoiectare, altfel regimul politic de atunci le-ar fi mentinut in circulatie cit de mult s-ar fi putut…
Poate Dl. Bucsan ne poate ajuta cu mai multe informatii…
Existau, la un moment dat, in anii ‘80 zvonuri despre un incendiu intr-un mijloc de transport in comun in Constanta cu multe victime, dar nu mai stiu daca era vorba despre un autobuz sau un trolieibuz si despre ce model era vorba…
Ar fi interesant daca am putea pune cap la cap mai multe informatii despre TV20E-uri…
Ceea ce stiu sigur e ca in ‘84 pe axa Est-Vest circulau exclusiv DAC-uri 117, dar nu pot localiza exacr in timp momentul in care au fost retrase definitiv TV20E-urle si de ce au avut o durata de exploatare semnficativ mai scurta decit TV2E, care - teoretic - erau inferioare tehnologic…
Pe baza informatiilor pe care le am, TV20E au fost introduse cu mult dupa TV2E, dar au fost retrase din circulatie cu mult inaintea acestora…Si se pare ca asta s-a intimimplat si in provincie
Asta ma face sa cred ca au avut deficiente majore de peoiectare, altfel regimul politic de atunci le-ar fi mentinut in circulatie cit de mult s-ar fi putut…
Poate Dl. Bucsan ne poate ajuta cu mai multe informatii…
Existau, la un moment dat, in anii ‘80 zvonuri despre un incendiu intr-un mijloc de transport in comun in Constanta cu multe victime, dar nu mai stiu daca era vorba despre un autobuz sau un trolieibuz si despre ce model era vorba…
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
shoppy
Asta s-a intamplat si la locomotive, modelele mai noi si mai moderne erau mai proaste decat cele mai vechi pentru ca in numele progresului dictat de principii propagandiste si nu tehnice se inlocuiau piese mai simple dar proiectate cu simt de raspundere si produse cu materiale de calitate din afara cu piese mai complicate dar proiectate prost peste noapte si cu materiale mai proaste din productia interna.
Asta s-a intamplat si la locomotive, modelele mai noi si mai moderne erau mai proaste decat cele mai vechi pentru ca in numele progresului dictat de principii propagandiste si nu tehnice se inlocuiau piese mai simple dar proiectate cu simt de raspundere si produse cu materiale de calitate din afara cu piese mai complicate dar proiectate prost peste noapte si cu materiale mai proaste din productia interna.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
1689
Fara a incerca sa idealizez perioada respectiva, insa sfirsitul anilor ‘60 si prima jumatate a anilor ‘70 a fost una de maturizare a industriei autohtone.
A fost un influx de tehnologie moderna (multa importata/“inspirata” din vestul Europei), se depasise perioada heirupismului de la sfirsitul anilor ‘50 - inceputul anilor ‘60 cind se facea orice doar pentru a depasi handicapul industrial. Haiducia cu asimilarea in productia indigena cu orice pret a inceput de-abia prin ‘80.
La sfirsitul anilor ‘60 procesele de adoptare in productie erau mult mai consevatoare, se trecea prin etape de validare a prototipurilor, serii zero si serii mici testate in conditii reale (a se vedea si introducerea Roman 112 care, de fapt, era o licenta externa…).
Cu toate acestea, TV20 E a aparut cumva din senin (Dl. Bucsan mentioneaza lansarea prototipurilor TV21E.3 si TV21E.2 in 1966, dar TV20E e introdus in productie de-abia trei ani mai tirziu, fiind - aparent - testat un singur prototip…).
Au fost produse putine, au fost retrase relativ repede din circulatie comparat cu alte vehicule contemorane lor si nu pot sa cred ca asta a avut de-a face doar cu introducerea in fabricarie a Roman 112E…
Fara a incerca sa idealizez perioada respectiva, insa sfirsitul anilor ‘60 si prima jumatate a anilor ‘70 a fost una de maturizare a industriei autohtone.
A fost un influx de tehnologie moderna (multa importata/“inspirata” din vestul Europei), se depasise perioada heirupismului de la sfirsitul anilor ‘50 - inceputul anilor ‘60 cind se facea orice doar pentru a depasi handicapul industrial. Haiducia cu asimilarea in productia indigena cu orice pret a inceput de-abia prin ‘80.
La sfirsitul anilor ‘60 procesele de adoptare in productie erau mult mai consevatoare, se trecea prin etape de validare a prototipurilor, serii zero si serii mici testate in conditii reale (a se vedea si introducerea Roman 112 care, de fapt, era o licenta externa…).
Cu toate acestea, TV20 E a aparut cumva din senin (Dl. Bucsan mentioneaza lansarea prototipurilor TV21E.3 si TV21E.2 in 1966, dar TV20E e introdus in productie de-abia trei ani mai tirziu, fiind - aparent - testat un singur prototip…).
Au fost produse putine, au fost retrase relativ repede din circulatie comparat cu alte vehicule contemorane lor si nu pot sa cred ca asta a avut de-a face doar cu introducerea in fabricarie a Roman 112E…
- petro burgener
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
shoppy
De acord ca aceia au fost ani care aparent au fost foarte buni, s-a adus foarte multa tehnologie din afara, America ne-a acordat clauza natiunii celei mai favorizate, dar pana la urma toata acea tehnologie fusese bazata si era menita sa fie exploatata si apoi imbunatatita pe principii economice capitaliste si nu propagandistice socialiste, chiar daca tehnologia initial a mers bine defapt ea a fost condamnata de la bun inceput.
De acord ca aceia au fost ani care aparent au fost foarte buni, s-a adus foarte multa tehnologie din afara, America ne-a acordat clauza natiunii celei mai favorizate, dar pana la urma toata acea tehnologie fusese bazata si era menita sa fie exploatata si apoi imbunatatita pe principii economice capitaliste si nu propagandistice socialiste, chiar daca tehnologia initial a mers bine defapt ea a fost condamnata de la bun inceput.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
ByOnu
Un troleibuz TV-2E fotografiat pe fosta linie 83.
Sursa foto: https://facebook.com/photo.php/?photo_id ... 51993413
Daca gasiti fotografia pe Pinterest, lasati-mi un link.
Un troleibuz TV-2E fotografiat pe fosta linie 83.
Troleibuzul 83 în stație la Povernei, pe Bulevardul Ana Ipătescu, fost și actual, Lascăr Catargiu.
Circula pe traseul str. Bârsănești (Turnu Măgurele) – Emil Racoviță – Calea Văcărești – Bdul. 1848 – Bdul. Magheru – Piața Romană – Bdul. Ana Ipătescu – Piața Victoriei – Bdul. Aviatorilor - Șos. Nordului, unde întorcea la intrarea în parcul Herăstrău.
Sursa foto: https://facebook.com/photo.php/?photo_id ... 51993413
Daca gasiti fotografia pe Pinterest, lasati-mi un link.
troleibuz83.jpg (317.54 KB; downloaded 1315 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele TV din București (1958-198x)
ByOnu
Din Arhivele AZOPAN (sursa: https://www.ujelet.ro/ )
Troleibuzul articulat #5001. Nu cunosc anul, fotografia fiind incorect incadrata la 1960. Cel mai probabil este o fotografie speciala realizata chiar in 1964, cand acesta a fost si construit.
Din Arhivele AZOPAN (sursa: https://www.ujelet.ro/ )
Troleibuzul articulat #5001. Nu cunosc anul, fotografia fiind incorect incadrata la 1960. Cel mai probabil este o fotografie speciala realizata chiar in 1964, cand acesta a fost si construit.
azopan_00018518.jpg (311.93 KB; downloaded 375 times)
📖 Pagination options