Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

680 posts, 255363 views
 
Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri, noutăți, perspective shoppy

Turnu Magurele.

 



Re: Știri, noutăți, perspective orex

𝗜𝗻𝗰𝗮 𝗼 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝘁𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮
Astăzi au fost aprobați în ședința Guvernului României indicatori tehnico-economici necesari realizării a două proiecte, unul pentru zona Moldovei, iar celălalt pentru regiunea București-Ilfov, după cum urmează:
1️⃣ 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗣𝗮𝘀𝗰𝗮𝗻𝗶 - 𝗦𝘂𝗰𝗲𝗮𝘃𝗮 #𝗔𝟳
Această autostradă va asigura legătura între tronsoanele Autostrăzii Moldova #A7 Bacău - Pașcani (care se află în execuție) și Suceava - Siret (aflat în proiectare), pe o lungime de circa 62 km, structurată în două loturi.
Va traversa U.A.T.-urile județelor Iași, Botoșani și Suceava, iar printre caracteristicile principale prevăzute regăsim construcția a:
✅️ 23 viaducte, dintre care cel mai mare va avea o lungime de 1050 metri și va fi realizat în punctul de început al autostrăzii, Gâstești - Pașcani
✅️ 37 pasaje
✅️ 12 poduri
✅️ 8 parcări
✅️ 2 Centre de Întreținere și Coordonare
✅️ perdele forestiere și panouri fonoabsorbante și anticoliziune
✅️ iluminat public
✅️ sistem de monitorizare a traficului ITS
✅️ 5 noduri rutiere localizate la:
1) Tătăruși - Heci cu intersecția DJ208F
2) Dolhasca cu intersecția DJ208I
3) Roșcani cu intersecția DJ208C
4) Dumbrăveni cu intersecția DJ208B
5) Aeroport Suceava, care prevede drumuri de acces în DN29 și spre aeroport
Valoarea estimată este de 9,25 miliarde lei, cu TVA, iar sursa de finanțare a acestui proiect este prevăzută din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021-2027.
Acest proiect se realizează în colaborare cu autoritățile publice locale, ocazie cu care vreau să le mulțumesc președinților consiliilor județene Iași și Suceava, Costel Alexe și Gheorghe Flutur, pentru promovarea continuă și implicarea în acest proiect.
(...)

 



Re: Știri, noutăți, perspective orex

Ultimul sector necontractat din Autostrada #Transilvania (#A3) are de astăzi #constructor desemnat !
Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului - Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS - Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).
Potrivit contractului #construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni #proiectare, 60 de luni #execuție).
Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite inclusiv:
- Tunelul #Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din #România. Acest #tunel este format din două #galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.
- 65 de #viaducte, #poduri și #pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).
Procedura pentru #semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (#PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

CNAIR va semna până la finalul lunii contractul cu UMB pentru nodul de la Românași
Compania de Drumuri va semna până la finalul lunii contractul cu UMB pentru proiectarea și construirea nodului de la Românași, pe Autostrada Transilvania, a transmis CNAIR la solicitarea Economedia.
(...)
Constructorul băcăuan UMB va construi nodul rutier de la Românași, de pe Autostrada Transilvania A3, a anunțat la începutul lunii septembrie directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Contractul pentru nodul rutier de la Românași (jud. Sălaj) are o valoare cuprinsă de 71,3 milioane de lei, iar durata de 10 luni (3 luni proiectare și 7 luni execuție), potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex




Miercuri, 20 noiembrie, vor fi date în circulație încă două tronsoanele ale secțiunii de autostradă Buzău-Focșani.
Cei 32 de kilometri dintre Buzău și Râmnicu Sărat se vor adăugă astfel celor 11 kilometri dintre Mândrești Munteni și Focșani pe care se circulă de săptămâna trecută.
Este un nou pas important pentru recuperarea decalajelor economice dintre regiunea Moldova și celelalte regiuni istorice ale României.
Pot spune astăzi că reparăm o nedreptate față de toți cei care au așteptat ani de zile ca acest proiect să se materializeze.
În momentul de față, se poate circula pe mai mult de 43 de kilometri din A7, cărora li se vor adăuga până la finalul anului încă 85,45 km.
Investițiile pentru Moldova nu se opresc însă aici!
Se vor finaliza anul viitor toate celelalte loturi din A7, construite prin PNRR (319 km), dar și drumul Expres Brăila – Galați (10,76 km), a cărei construcție este finanțată prin PT.
În plus, continuăm procedurile și pentru construcția celorlalte secțiuni din A7, de la Pașcani până la Siret (118 km).
Tot anul viitor vor începe lucrările pentru construcția primelor loturi ale A8 (Autostrada Unirii) și a podului de la Ungheni.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

EPPO carries out searches in probe into €37 million road works
(Luxembourg, 28 November 2024) – The European Public Prosecutor’s Office (EPPO) in Cluj-Napoca (Romania) is carrying out 31 searches today in several locations, in an investigation into possible fraud involving works in Zalău city’s ring road, financed with €37 million in EU funds.
The searches are being conducted in Bucharest, Cluj county, Sălaj county and Timișoara county, at the homes and headquarters of companies under investigation, including at the National Highways and National Roads Company (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale SA – CNAIR), responsible for administering the network of highways, express roads and roads of national interest in Romania.
At issue is a project to design and execute a ring road in Zalău, financed by the European Regional Development and Cohesion Fund, to the amount of €37 million. The beneficiary of the funds is CNAIR. The contract to execute the works was attributed to the Romanian branch of a Chinese company, which hired several subcontractors.
There are suspicions that the subcontractors colluded with the contractor in order to present false documents certifying that the works had been successfully completed. According to the investigation, the works did not respect the quality requirements. There are also suspicions that representatives of the beneficiary (CNAIR) did not carry out adequate checks.
The investigation and searches counted on the support of the EPPO Support Structure in Romania – Cluj-Napoca EPPO Office (Structura de sprijin a procurorilor europeni delegați în România – Biroul Teritorial Cluj-Napoca); the Anticorruption Directorate from the Ministry of Internal Affairs (Directia Generala Anticoruptie - DGA); and the Directorate for Fighting Organised Crime (Directia de Combatere a Criminalitatii Organizate - DCCO).
The investigation is ongoing, in order to ascertain the extent of the suspected criminal activities and the overall financial damage caused to the EU budget.
All persons involved are presumed innocent until proven guilty by the competent Romanian courts of law.
The EPPO is the independent public prosecution office of the European Union. It is responsible for investigating, prosecuting and bringing to judgment crimes against the financial interests of the EU.

 


Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 435109 posts in 5422 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use