Topic: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
293 posts, 146278 views
📖 Pagination options
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
reiny2000
De asta am întrebat cine se ocupă de InfoTB. În prezent STB e doar beneficiar, nu se ocupă ei de aplicație.
Acum depinde de ce vrea TPBI, să fie doar beneficiar sau să dezvolte și să dețină aceste servicii?
De asta am întrebat cine se ocupă de InfoTB. În prezent STB e doar beneficiar, nu se ocupă ei de aplicație.
Acum depinde de ce vrea TPBI, să fie doar beneficiar sau să dezvolte și să dețină aceste servicii?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
ByOnu
Radcom o fi oferit codul sursa al InfoTB catre STB/TPBI/PMB? Pentru ca altfel ne putem trezi ca indata ce se termina contractul cu Radcom, isi iau aplicatia si au plecat. Sper ca STB/PMB nu-i doar un client abonat la InfoTB, ci chiar proprietarul acesteia in integritatea sa.
Radcom o fi oferit codul sursa al InfoTB catre STB/TPBI/PMB? Pentru ca altfel ne putem trezi ca indata ce se termina contractul cu Radcom, isi iau aplicatia si au plecat. Sper ca STB/PMB nu-i doar un client abonat la InfoTB, ci chiar proprietarul acesteia in integritatea sa.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
Vasile52
Nu cred ca Radcom au dat codul sursa, mai ales ca il folosesc si pentru alte orase. S-ar putea si ca licenta sa fie netransferabila caz in care nu se poate muta la TPBI.
Oricum e de apreciat ca sunt dispusi sa faca datele open. Nu stiu daca ei chiar cred ca harta este buna pentru orice utilizator sau daca era menita doar pentru developeri ca un example. Posibil sa fi fost rushed pentru Conferinta Cities of Tommorow.
Pana la urma urmei oricine va putea face o harta/aplicatie cu datele respective.
Nu cred ca Radcom au dat codul sursa, mai ales ca il folosesc si pentru alte orase. S-ar putea si ca licenta sa fie netransferabila caz in care nu se poate muta la TPBI.
Oricum e de apreciat ca sunt dispusi sa faca datele open. Nu stiu daca ei chiar cred ca harta este buna pentru orice utilizator sau daca era menita doar pentru developeri ca un example. Posibil sa fi fost rushed pentru Conferinta Cities of Tommorow.
Pana la urma urmei oricine va putea face o harta/aplicatie cu datele respective.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
shoppy
TPBI trebuie sa ofere o aplicatie unitara cu datele pentru toate regiile din subordine si poate si pentru partenere, pentru asta sunt paltiti, si toate regiile trebuie sa puna la dispozitie datele pentru TPBI, ca acesta este regulamentul.
Ca regiile sau alti terti au facut deja aplicatii nu inseamna ca TPBI nu mai trebuie sa faca aplicatia lor sau ca TPBI poate cere ca aceste aplicatii sa ii fie predate ei.
Daca regiile sau alti terti vor sa faca aplicatiile lor, este dreptul lor, cat timp nu incalca vreun regulament.
TPBI trebuie sa ofere o aplicatie unitara cu datele pentru toate regiile din subordine si poate si pentru partenere, pentru asta sunt paltiti, si toate regiile trebuie sa puna la dispozitie datele pentru TPBI, ca acesta este regulamentul.
Ca regiile sau alti terti au facut deja aplicatii nu inseamna ca TPBI nu mai trebuie sa faca aplicatia lor sau ca TPBI poate cere ca aceste aplicatii sa ii fie predate ei.
Daca regiile sau alti terti vor sa faca aplicatiile lor, este dreptul lor, cat timp nu incalca vreun regulament.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
ByOnu
Nu-i chiar asa, pentru ca totul e pe bani publici. Nu are sens sa ai aplicatii in competitie de la institutii publice.
Ramane intrebarea: cine plateste InfoTB? STB sau TPBI?
InfoTB afiseaza toti operatorii, deci banuiesc ca nu-i aplicatia STB.
Eu parca tin minte ca trebuiau sa dea si codul sursa beneficiarului. Ramane de studiat, dar ei stiu. Daca STB / PMB nu au fost interesati sa primeasca ceea ce au platit, treaba lor, pierderea noastra - ca-s bani publici.
Nu-i chiar asa, pentru ca totul e pe bani publici. Nu are sens sa ai aplicatii in competitie de la institutii publice.
Ramane intrebarea: cine plateste InfoTB? STB sau TPBI?
InfoTB afiseaza toti operatorii, deci banuiesc ca nu-i aplicatia STB.
Vasile52 wrote here:
Nu cred ca Radcom au dat codul sursa, mai ales ca il folosesc si pentru alte orase.
Eu parca tin minte ca trebuiau sa dea si codul sursa beneficiarului. Ramane de studiat, dar ei stiu. Daca STB / PMB nu au fost interesati sa primeasca ceea ce au platit, treaba lor, pierderea noastra - ca-s bani publici.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
BGP2597
STB este clientul Radcom și beneficiarul infoTB. Faptul că integrează toți operatorii e probabil în urma unei înțelegeri cu TPBI, la fel cum tot STB administează în numele TPBI și sistemul de taxare pentru toți operatorii.
E simplu să-ți dai seama că STB este cel care are contract cu Radcom pentru infoTB din simplul fapt că liniile STB sunt actualizate instant în caz de modificări și devieri, în timp ce liniile altor operatori sunt modificate uneori după câteva zile.
STB este clientul Radcom și beneficiarul infoTB. Faptul că integrează toți operatorii e probabil în urma unei înțelegeri cu TPBI, la fel cum tot STB administează în numele TPBI și sistemul de taxare pentru toți operatorii.
E simplu să-ți dai seama că STB este cel care are contract cu Radcom pentru infoTB din simplul fapt că liniile STB sunt actualizate instant în caz de modificări și devieri, în timp ce liniile altor operatori sunt modificate uneori după câteva zile.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
shoppy
Ca si TPBI si STB folosesc bani publici nu m-am gandit, corect este sa faca doar TPBI ca are in subordine mai multi si STB sa nu mai faca, ca privati sau terti fac aplicatii pe banii lor, aia este treaba lor.
Cat timp aplicatia TPBI se dezvolta periodic si punctele slabe se elimina nu este o problema ca s-a publicat asa, este munca in desfasurare, bine ca vedem si noi eventualele pucte slabe si le raportam.
Ca si TPBI si STB folosesc bani publici nu m-am gandit, corect este sa faca doar TPBI ca are in subordine mai multi si STB sa nu mai faca, ca privati sau terti fac aplicatii pe banii lor, aia este treaba lor.
Cat timp aplicatia TPBI se dezvolta periodic si punctele slabe se elimina nu este o problema ca s-a publicat asa, este munca in desfasurare, bine ca vedem si noi eventualele pucte slabe si le raportam.
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
bgd70
Frumos ca au facut turul virtual si in cadrul companiei. Sper sa mai continue si cu cele de la depouri.
Sursa: TPBI
7️⃣ ANI DE TPBI
🎉🎊 Cu ocazia împlinirii a 7 ani de activitate, TPBI vă invită să explorați printr-un tur virtual instituția noastră și să cunoașteți echipa care lucrează zi de zi pentru un transport public de calitate și eficient în Regiunea București-Ilfov.
🔗: https://tpbi.ro/tur_virtual/TPBI
🙌 De aici, echipa TPBI coordonează cei patru operatori de transport public de călători – STB SA, STV SA, STCM Ecotrans și Regio Serv Transport – asigurând servicii pentru toate cele 40 de localități din județul Ilfov și în București. Aici sunt planificate traseele, sunt verificate respectarea reglementărilor și se fac proiecte.
🙌 Echipa TPBI a contribuit și susținut activ aprobarea și finanțarea unui număr semnificativ de proiecte, în valoare totală de 149.448.716 euro cu TVA.
🙌 Fiecare colț al instituției reflectă atașamentul nostru față de comunitate și de dezvoltarea continuă a transportului public.
Haideți să celebrăm împreună progresul și dedicarea echipei TPBI!🙏
Frumos ca au facut turul virtual si in cadrul companiei. Sper sa mai continue si cu cele de la depouri.
Sursa: TPBI
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
Victor92
TPBI dă acces public la datele deschise (open data) despre transportul public din regiunea București – Ilfov
Începând de astăzi, TPBI oferă acces publicului larg la datele deschise (open data) utilizate pentru transportul public din regiune, așa cum se întâmplă în toate marile orașe europene, au anunțat joi, 14 noiembrie 2024, reprezentanții Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) la Reuniunea Operatorilor, Producătorilor și Autorităților din Transportul Public (ROPAT), care se desfășoară zilele aceasta la Sala Amfiteatru a Institutului Național de Statistică din București.
Proiectul „Open Data Infrastructure pentru Regiunea București-Ilfov” a fost dezvoltat intern de TPBI și permite celor interesați, inclusiv dezvoltatorilor de aplicații, să utilizeze datele legate de transportul public din cadrul TPBI, în formatul Open-API. Aceste date pot fi descărcate de aici: https://mo-bi.ro/repo. Codul sursă al acestui proiect este disponibil sub licență GPLv3.
Pe site-ul https://mo-bi.ro, TPBI a mai pus la dispoziția publicului larg, începând cu 21.10.2024, mai multe instrumente utile, ca alternativă la altele similare, printre care o hartă completă despre infrastructura de transport rutier și cel pe șine (inclusiv de tramvai) din regiunea București – Ilfov sau informații despre numărul de autobaze și depouri, despre circulația vehiculelor pe linii în timp real, precum și o hartă a arterelor cu ambuteiaje.
Harta interactivă https://maps.mo-bi.ro/ este foarte utilă pentru publicul călător. Oricine o accesează de pe un smartphone, dacă are deschisă opțiunea de localizare prin GPS, va vedea toate stațiile din apropiere, iar prin accesarea oricărei stații, poate vedea ce linii poate utiliza, precum și timpul de sosire a vehiculelor în stația selectată.
Călătorii au acces la monitorizarea în timp real a transportului public, o aplicație asemănătoare cu serviciul oferit de aplicația InfoTB. Instrumentul oferă date despre pozițiile vehiculelor și numărul pasagerilor, așa cum sunt comunicate de dispozitivele îmbarcate pe vehiculele de transport în comun.
Tot aici – în premieră în România – în partea dreaptă sus, se află un buton către o hartă realizată în colaborare cu Waze și Google, care prezintă în timp real toate arterele aglomerate din Capitală și județul Ilfov, pe fiecare dintre ele fiind menționate lungimea ambuteiajului și viteza de deplasare a vehiculelor prinse în trafic.
Pe aceeași pagină, în partea de jos, pot fi activate mai multe straturi (layere) cu informații foarte utile: rețeaua și stațiile de Metrou, punctele intermodale tip ”Park&Ride”, proiectul cu serviciile Trenului Metropolitan, inclusiv cu stațiile de tren propuse și cele existente, precum și punctele periculoase din oraș, cu toate zonele în care au fost înregistrate accidente din ultimii ani. Mai sunt disponibile Nomenclatorul stradal al Capitalei, loturile de linii de tramvai propuse a fi reabilitate, propunerile de extindere a actualelor linii de tramvai etc.
În cadrul Reuniunii, șeful Direcției Dezvoltare Transport Feroviar a TPBI Iosif Szentes a vorbit despre importanța proiectului Tren Metropolitan București-Ilfov, „început de TPBI în urmă cu patru ani”, subliniind că „transportul feroviar este cel mai nepoluant mod de transport” și adăugând că, „cu trenul de Aeroport, am plecat de la șase călători și am ajuns în prezent la peste 220 călători pe un tren și la peste 1,5 milioane de pasageri pe an”.
La ROPAT a mai vorbit Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), care a arătat că trenul metropolitan este o soluție ce va contribui la decongestionarea traficului în Capitală. Au mai participat la discuții Ștefan Roșeanu – șeful Autorității pentru Reformă Feroviară, Adrian Foghiș (secretar de stat în MTI), primarul Sectorului 6 Ciprian Ciucu, directorul Metrorex Mariana Miclăuș etc.
Sursa: https://tpbi.ro/tpbi-da-acces-public-la- ... i-ilfov/
TPBI dă acces public la datele deschise (open data) despre transportul public din regiunea București – Ilfov
Începând de astăzi, TPBI oferă acces publicului larg la datele deschise (open data) utilizate pentru transportul public din regiune, așa cum se întâmplă în toate marile orașe europene, au anunțat joi, 14 noiembrie 2024, reprezentanții Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) la Reuniunea Operatorilor, Producătorilor și Autorităților din Transportul Public (ROPAT), care se desfășoară zilele aceasta la Sala Amfiteatru a Institutului Național de Statistică din București.
Proiectul „Open Data Infrastructure pentru Regiunea București-Ilfov” a fost dezvoltat intern de TPBI și permite celor interesați, inclusiv dezvoltatorilor de aplicații, să utilizeze datele legate de transportul public din cadrul TPBI, în formatul Open-API. Aceste date pot fi descărcate de aici: https://mo-bi.ro/repo. Codul sursă al acestui proiect este disponibil sub licență GPLv3.
Pe site-ul https://mo-bi.ro, TPBI a mai pus la dispoziția publicului larg, începând cu 21.10.2024, mai multe instrumente utile, ca alternativă la altele similare, printre care o hartă completă despre infrastructura de transport rutier și cel pe șine (inclusiv de tramvai) din regiunea București – Ilfov sau informații despre numărul de autobaze și depouri, despre circulația vehiculelor pe linii în timp real, precum și o hartă a arterelor cu ambuteiaje.
Harta interactivă https://maps.mo-bi.ro/ este foarte utilă pentru publicul călător. Oricine o accesează de pe un smartphone, dacă are deschisă opțiunea de localizare prin GPS, va vedea toate stațiile din apropiere, iar prin accesarea oricărei stații, poate vedea ce linii poate utiliza, precum și timpul de sosire a vehiculelor în stația selectată.
Călătorii au acces la monitorizarea în timp real a transportului public, o aplicație asemănătoare cu serviciul oferit de aplicația InfoTB. Instrumentul oferă date despre pozițiile vehiculelor și numărul pasagerilor, așa cum sunt comunicate de dispozitivele îmbarcate pe vehiculele de transport în comun.
Tot aici – în premieră în România – în partea dreaptă sus, se află un buton către o hartă realizată în colaborare cu Waze și Google, care prezintă în timp real toate arterele aglomerate din Capitală și județul Ilfov, pe fiecare dintre ele fiind menționate lungimea ambuteiajului și viteza de deplasare a vehiculelor prinse în trafic.
Pe aceeași pagină, în partea de jos, pot fi activate mai multe straturi (layere) cu informații foarte utile: rețeaua și stațiile de Metrou, punctele intermodale tip ”Park&Ride”, proiectul cu serviciile Trenului Metropolitan, inclusiv cu stațiile de tren propuse și cele existente, precum și punctele periculoase din oraș, cu toate zonele în care au fost înregistrate accidente din ultimii ani. Mai sunt disponibile Nomenclatorul stradal al Capitalei, loturile de linii de tramvai propuse a fi reabilitate, propunerile de extindere a actualelor linii de tramvai etc.
În cadrul Reuniunii, șeful Direcției Dezvoltare Transport Feroviar a TPBI Iosif Szentes a vorbit despre importanța proiectului Tren Metropolitan București-Ilfov, „început de TPBI în urmă cu patru ani”, subliniind că „transportul feroviar este cel mai nepoluant mod de transport” și adăugând că, „cu trenul de Aeroport, am plecat de la șase călători și am ajuns în prezent la peste 220 călători pe un tren și la peste 1,5 milioane de pasageri pe an”.
La ROPAT a mai vorbit Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), care a arătat că trenul metropolitan este o soluție ce va contribui la decongestionarea traficului în Capitală. Au mai participat la discuții Ștefan Roșeanu – șeful Autorității pentru Reformă Feroviară, Adrian Foghiș (secretar de stat în MTI), primarul Sectorului 6 Ciprian Ciucu, directorul Metrorex Mariana Miclăuș etc.
Sursa: https://tpbi.ro/tpbi-da-acces-public-la- ... i-ilfov/
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
Mihai Neagu
Din seria hoții de poze de pe forum, TPBI a facut un nou videoclip de prezentare legat de trenul metropolitan ce leaga Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Mai spre final se vorbeste despre biletele integrate si apare o poza in care sunt un troleibuz Solaris, un autobuz Citaro Hybrid si un tramvai Imperio. Acea poza fusese la un moment dat in concursul foto dintr-o luna.
LE. Vorbesc despre aceasta poza:
Din seria hoții de poze de pe forum, TPBI a facut un nou videoclip de prezentare legat de trenul metropolitan ce leaga Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Mai spre final se vorbeste despre biletele integrate si apare o poza in care sunt un troleibuz Solaris, un autobuz Citaro Hybrid si un tramvai Imperio. Acea poza fusese la un moment dat in concursul foto dintr-o luna.
LE. Vorbesc despre aceasta poza:
Screenshot_20241117_144342.jpg (535.93 KB; downloaded 522 times)
- tpbi.spotting_
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
tpbi.spotting_
Ciudat... La videoclipul despre 41, pe o poza facuta de Gabi23 scria "Sursa: Gabi23". Poate persoana respectiva si-a dat, cumva, acordul sa fie folosita fotografia.
Ciudat... La videoclipul despre 41, pe o poza facuta de Gabi23 scria "Sursa: Gabi23". Poate persoana respectiva si-a dat, cumva, acordul sa fie folosita fotografia.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
ByOnu
Sunt foarte sigur ca autorii si-au dat acordul. Cel putin in cele doua cazuri expuse mai sus.
Sunt foarte sigur ca autorii si-au dat acordul. Cel putin in cele doua cazuri expuse mai sus.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)
Gabi23
Pe scurt, TPBI a avut acordul meu.
Pe scurt, TPBI a avut acordul meu.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination