Topic: ROCAR De Simon
30 posts, 1945 views
📖 Pagination options
- Aron
-
Posted:
-
Re: Rocar De Simon ale MAI și MApN
Aron
https://vm.tiktok.com/ZGdetMFhC/
Mai jos 2 capturi de ecran din link-ul respectiv.
Interesant de știut care ar fi fost costul unei instalații de AC în perioada când erau în parcul activ al RATB-ului. Având în vedere că multe mașini nu au apucat să-și facă anii de exploatare
https://vm.tiktok.com/ZGdetMFhC/
Mai jos 2 capturi de ecran din link-ul respectiv.
Interesant de știut care ar fi fost costul unei instalații de AC în perioada când erau în parcul activ al RATB-ului. Având în vedere că multe mașini nu au apucat să-și facă anii de exploatare
IMG_2515.jpeg (262.85 KB; downloaded 1367 times)
IMG_2516.jpeg (815.49 KB; downloaded 1367 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
De mai bine de o saptamana am incercat impreuna cu colegul GPS sa gasim o solutie pentru salvarea acestui autobuz.
Probleme:
- spre deosebire de RDS ajuns deja la Muzeul din Campulung, exemplarul de luna aceasta s-a vandut ca fier vechi. Concret, au fost acceptate la licitatie exclusiv firme de fier vechi. Acesta trebuie obligatoriu radiat dpdv legal.
- a fost castigat de o firma deschisa dialogului (motiv pentru care le multumesc) pentru salvarea acestuia, insa pretul solicitat este prea mare pentru un vehicul ce ar trebui obligatoriu radiat.
- desi masina este functionala ("porneste la sfert"), situatia aberanta este ca acesta ar trebui tractat/transportat cu platforma ($$$!!), desi este in Bucuresti.
- date fiind aceste conditii, nici potentialii co-finantatori nu s-au inghesuit pana acum, nimeni nu vrea sa contribuie la un autobuz ce nu va mai circula niciodata.
- nu am reusit nici macar sa gasim un spatiu potrivit in care acesta sa poata sta fara probleme cativa ani (sigur si gratuit).
- RETROMOBIL nu are o solutie pentru problema radierii, cu toate ca sunt masini din WWII descoperite fara acte si cumva reintroduse in circuitul legal.
Imi pare foarte rau de aceasta masina, insa stelele nu se aliniaza deloc, de vreo 10 zile suntem doar in telefoane. Pacat ca se pierde unul dintre ultimele RDS existente si functionale(!).
Daca stiti pe cineva care vrea un RDS radiat, dar complet si functional, maine dimineata este deadline-ul confirmarii. Eu am facut tot ce s-a putut. Cine stie, poate candva legislatia se va schimba sau se va gasi o solutie legala pentru reintroducerea in circulatie.
ByOnu wrote here:
https://academiadepolitie.ro/anunt-pentr ... u-12060/
De mai bine de o saptamana am incercat impreuna cu colegul GPS sa gasim o solutie pentru salvarea acestui autobuz.
Probleme:
- spre deosebire de RDS ajuns deja la Muzeul din Campulung, exemplarul de luna aceasta s-a vandut ca fier vechi. Concret, au fost acceptate la licitatie exclusiv firme de fier vechi. Acesta trebuie obligatoriu radiat dpdv legal.
- a fost castigat de o firma deschisa dialogului (motiv pentru care le multumesc) pentru salvarea acestuia, insa pretul solicitat este prea mare pentru un vehicul ce ar trebui obligatoriu radiat.
- desi masina este functionala ("porneste la sfert"), situatia aberanta este ca acesta ar trebui tractat/transportat cu platforma ($$$!!), desi este in Bucuresti.
- date fiind aceste conditii, nici potentialii co-finantatori nu s-au inghesuit pana acum, nimeni nu vrea sa contribuie la un autobuz ce nu va mai circula niciodata.
- nu am reusit nici macar sa gasim un spatiu potrivit in care acesta sa poata sta fara probleme cativa ani (sigur si gratuit).
- RETROMOBIL nu are o solutie pentru problema radierii, cu toate ca sunt masini din WWII descoperite fara acte si cumva reintroduse in circuitul legal.
Imi pare foarte rau de aceasta masina, insa stelele nu se aliniaza deloc, de vreo 10 zile suntem doar in telefoane. Pacat ca se pierde unul dintre ultimele RDS existente si functionale(!).
Daca stiti pe cineva care vrea un RDS radiat, dar complet si functional, maine dimineata este deadline-ul confirmarii. Eu am facut tot ce s-a putut. Cine stie, poate candva legislatia se va schimba sau se va gasi o solutie legala pentru reintroducerea in circulatie.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
🚌🏛️ [STRÂNGERE DE FONDURI]: Salvăm ultimul autobuz românesc produs la ROCAR! Ajută-ne să transportăm autobuzul ROCAR DE SIMON la MUZEU, unde va fi EXPUS PUBLIC!
✅ În septembrie 2023 apelam la sprijinul vostru pentru a salva împreună troleibuzul istoric ROCAR 217E. Prin generozitatea voastră, am colectat 6000 lei din donații, acoperind jumătate din costurile transportului. Cu sprijinul vostru, un bătrân troleibuz românesc se află astăzi la Muzeul Automobilului Românesc din Câmpulung pentru a sta mărturie generațiilor viitoare.
🚌 Apelăm iar la voi pentru salvarea încă unui vehicul istoric. Autobuzul RocarDeSimon a aparținut Academiei de Poliție, iar mai mulți pasionați au reușit să-l salveze de la fier vechi. Autobuzul este în stare de funcționare și necesită numai reparații minore.
🍀 De două ori norocos! Similar modelelor urbane care au circulat în București, Cluj-Napoca, Oradea și Râmnicu Vâlcea, exemplarul nostru este unul interurban, făcând parte dintr-o serie foarte limitată fabricată chiar înainte de falimentul uzinei ROCAR, destinată în principal Forțelor Armate Române și instituțiilor din subordinea MAI. Următorul aflat pe linia de producție nu a mai văzut niciodată lumina zilei, uzina oprindu-și definitiv activitatea când acesta se afla în construcție - caroseria goală a pierit odată cu demolarea halelor. Așadar, exemplarul nostru a scăpat pe muchie de două ori de la fier vechi, după o carieră remarcabilă de 20 de ani de exploatare.
🚚 Pe lângă costul de 10.000 lei pentru transportul de la București la Muzeul Transportului Public Iași vor exista și costuri conexe însemnate, în principal în ceea ce privește pregătirea și manevrarea autobuzului.
🪙Având în vedere costul ridicat al operațiunii, dificil de suportat în integralitate de niște simple persoane fizice, invităm toți doritorii să contribuie cu donații. Orice sumă, oricât de mică, va fi mult apreciată!
⚠️ Citiți cu atenție precizările următoare:
⚠️ Colectarea donațiilor se încheie miercuri pe 20 noiembrie, iar la final, vom publica în mod transparent cuantumul total de donații primite și numărul total al donatorilor, așa cum am făcut și pentru troleibuz. Din motive de protecție a datelor cu caracter personal, nu vom putea publica numele donatorilor. Donațiile persoanelor fizice vor fi anonimizate.
⚠️ La detaliile tranzacției precizați "AUTOBUZ", astfel încât donația să fie contorizată corespunzător. Donațiile vor fi făcute în contul bancar al unuia dintre proprietarii vehiculului, deschis la ING Bank.
IBAN: RO84INGB0000999906471918
Titular cont: Alexandru Tufan
Detalii tranzacție: AUTOBUZ
RDS campanie transport.png (1.64 MB; downloaded 1149 times)
- Aron
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
Aron
Bine, impropriu zis "ultimul", mai este o sansa de pastrat pentru muzeu dupa ce va fi scos din uz autobuzul MAI cu 2 postari mai sus . Dar orice intiativa de acest fel este de bun augur.
Bine, impropriu zis "ultimul", mai este o sansa de pastrat pentru muzeu dupa ce va fi scos din uz autobuzul MAI cu 2 postari mai sus . Dar orice intiativa de acest fel este de bun augur.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
*ultimul iesit pe linia de productie, conform informatiilor primite. In sensul acesta ultimul.
*ultimul iesit pe linia de productie, conform informatiilor primite. In sensul acesta ultimul.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
⚠️ [STRÂNGERE DE FONDURI]: Până acum am reușit să strângem 625 LEI din suma de 10.000 LEI, adică 6% din necesarul pentru a transporta autobuzul Rocar De Simon la Muzeul Transportului Public Iași.
⚠️ Cu toate că apelul nostru a ajuns la peste 2100 de oameni, autobuzul a fost susținut de numai 11 donatori până acum. Doar 1 din 190 de persoane au dorit să ne susțină eforturile.
⚠️ Dacă doriți să vă implicați pentru ca un autobuz românesc istoric să poată ajunge la muzeu, acum este momentul. Sprijiniți-ne să salvăm acest autobuz la fel cum am salvat și troleibuzul istoric Rocar 217E, ce acum este la Muzeul Automobilului Romanesc din Câmpulung.
🪙 Orice sumă donată, oricât de mică, va fi mult apreciată!
⬇️ Puteți donați aici:
IBAN: RO84INGB0000999906471918
Titular cont: Alexandru Tufan
Detalii tranzacție: AUTOBUZ
🙏🏻 Mulțumim celor care au donat până acum!
RDS campanie transport update1.png (1.84 MB; downloaded 972 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
🚌 [STRÂNGERE DE FONDURI]: Au mai rămas 2 zile în care puteți contribui pentru transportul unui autobuz românesc Rocar la Muzeul Transportului Public Iași.
📈 Până acum am strâns 21% din suma necesară transportului, mulțumită generozității a 27 de donatori. Costul operațiunii este de 10.000 RON și ne e greu să-l acoperim. Avem nevoie de ajutorul comunității de pasionați pentru a salva această piesă de istorie.
🏛️ Ajutați-ne să salvăm împreună viitorul unui autobuz românesc Rocar De Simon. Acesta trebuie transportat la #muzeu, însă pentru asta e nevoie să ne mobilizăm!
🪙 Vă rugăm să donați orice sumă considerați. Orice sumă, oricât de mică, ne aduce mai aproape de ținta de 10.000 RON.
⬇️ Donați aici:
IBAN: RO84INGB0000999906471918
Titular cont: Alexandru Tufan
Detalii tranzacție: AUTOBUZ
🙏🏻 Mulțumim tuturor donatorilor!
RDS campanie transport update2.png (1.61 MB; downloaded 869 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
Dragi colegi, n-are rost sa mai pun postarea si poza, intrucat suntem intre cunoscatori.
Pe scurt, am ajuns la 3300+ lei din cei 10.000 lei necesari transportului RdS la Muzeul din Iasi. In scurt timp ar trebui sa aiba loc transportul, iar orice donatie ar mai lua din presiunea de pe mine. Diferenta o voi pune, desigur, din propriul buzunar, fara a pune la socoteala costurile achizitionarii autobuzului si costurile repararii motorului (comandat piesa din afara + montajul).
Toate aceste sacrificii le-am facut cu gandul la buna zi in care vom vrea sa mai avem ce expune in viitorul muzeu din Bucuresti.
Celor care ati donat deja (and I DID see some names there <3) un enorm va multumesc!
Pentru cine doreste sa doneze, aveti in mesajele precedente toate informatiile necesare. Scrieti-mi in privat pentru nelamuriri sau probleme referitoare la donatii.
Dragi colegi, n-are rost sa mai pun postarea si poza, intrucat suntem intre cunoscatori.
Pe scurt, am ajuns la 3300+ lei din cei 10.000 lei necesari transportului RdS la Muzeul din Iasi. In scurt timp ar trebui sa aiba loc transportul, iar orice donatie ar mai lua din presiunea de pe mine. Diferenta o voi pune, desigur, din propriul buzunar, fara a pune la socoteala costurile achizitionarii autobuzului si costurile repararii motorului (comandat piesa din afara + montajul).
Toate aceste sacrificii le-am facut cu gandul la buna zi in care vom vrea sa mai avem ce expune in viitorul muzeu din Bucuresti.
Celor care ati donat deja (and I DID see some names there <3) un enorm va multumesc!
Pentru cine doreste sa doneze, aveti in mesajele precedente toate informatiile necesare. Scrieti-mi in privat pentru nelamuriri sau probleme referitoare la donatii.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
TRANSPARENȚĂ COSTURI:
La achiziția autobuzului Rocar de Simon au contribuit financiar colegii Gabriel Dumitriu, Șerban Bufnilă, Ilie Mihai Isverceanu, Bogdan Petrescu, Dragoș Cîșu, Andrei Harabagiu și Robert Costea, colegi care sunt sau au fost membri ai Asociației Metrou Ușor. Împreuna aceștia au acoperit 2/3 din costul autobuzului, restul de 1/3 acoperindu-i eu.
Autobuzul a fost retras inițial din circulație din cauza defectării unei componente a motorului, componentă pe care după îndelungate căutări am găsit-o în Estonia. @Celestin Draganescu a comandat-o și mi-a donat-o. Repararea autobuzului și montajul piesei au costat alți 1200 LEI, folosindu-mă aici parțial de donația colegului @PaulIP căruia îi mulțumesc din nou pentru susținerea constantă pe care o arată proiectelor mele (mai ales pentru Ikarus)!
TRANSPARENȚĂ COSTURI TRANSPORT:
Transportul autobuzului Rocar de Simon din București la Iași a costat 9520 LEI cu TVA inclus.
În perioada 13 noiembrie - 6 decembrie 2024, cu sprijinul colegilor @WT_fan06 și @GPS am derulat prin canalele de social media ale Asociației Metrou Ușor și Inițiativei pentru Muzeul Transportului Bucureștean, o campanie de strângere de donații destinată exclusiv achitării serviciilor logistice de transport din București către Iași.
Am primit un număr precis de 54 de donații unice (53 pe ING, 1 pe Revolut, transferată ulterior tot pe ING). Puteți vedea aici în detaliu extrasul de cont cu fiecare tranzacție unică.
EXTRAS CONT DONAȚII:
Un număr de 54 de persoane fizice au donat cumulat suma de 5191,23 LEI, o valoare extraordinară care mi-a amintit cât poate fi de unită comunitatea pasionaților atunci când există inițiativă!
Restul sumei pentru transport, de până la 9520 lei, am acoperit-o fonduri proprii, precum și din două donații substanțiale făcute de colegii @Gabi23 și @Celestin Draganescu.
Desigur, chiar dacă am anonimizat extrasul de cont, mi-au sarit in ochi niste nume cunoscute printre care @Cristi N, @Icsilviu și @sorinache96. Din pacate, pe majoritatea userilor nu-i cunosc pe numele real pentru a-i identifica.
Va multumesc tuturor celor care ati sustinut financiar demersul, precum si celor care ati distribuit activ campania noastra de donatii!
URMEAZĂ UN COMUNICAT PE LARG DESPRE ACEST SUBIECT.
TRANSPARENȚĂ COSTURI:
La achiziția autobuzului Rocar de Simon au contribuit financiar colegii Gabriel Dumitriu, Șerban Bufnilă, Ilie Mihai Isverceanu, Bogdan Petrescu, Dragoș Cîșu, Andrei Harabagiu și Robert Costea, colegi care sunt sau au fost membri ai Asociației Metrou Ușor. Împreuna aceștia au acoperit 2/3 din costul autobuzului, restul de 1/3 acoperindu-i eu.
Autobuzul a fost retras inițial din circulație din cauza defectării unei componente a motorului, componentă pe care după îndelungate căutări am găsit-o în Estonia. @Celestin Draganescu a comandat-o și mi-a donat-o. Repararea autobuzului și montajul piesei au costat alți 1200 LEI, folosindu-mă aici parțial de donația colegului @PaulIP căruia îi mulțumesc din nou pentru susținerea constantă pe care o arată proiectelor mele (mai ales pentru Ikarus)!
TRANSPARENȚĂ COSTURI TRANSPORT:
Transportul autobuzului Rocar de Simon din București la Iași a costat 9520 LEI cu TVA inclus.
În perioada 13 noiembrie - 6 decembrie 2024, cu sprijinul colegilor @WT_fan06 și @GPS am derulat prin canalele de social media ale Asociației Metrou Ușor și Inițiativei pentru Muzeul Transportului Bucureștean, o campanie de strângere de donații destinată exclusiv achitării serviciilor logistice de transport din București către Iași.
Am primit un număr precis de 54 de donații unice (53 pe ING, 1 pe Revolut, transferată ulterior tot pe ING). Puteți vedea aici în detaliu extrasul de cont cu fiecare tranzacție unică.
EXTRAS CONT DONAȚII:
Tranzactii_07-12-2024_14-55-04.xls
Tranzactii_07-12-2024_14-55-04.xls (62.5 KB; downloaded 336 times)
Un număr de 54 de persoane fizice au donat cumulat suma de 5191,23 LEI, o valoare extraordinară care mi-a amintit cât poate fi de unită comunitatea pasionaților atunci când există inițiativă!
Restul sumei pentru transport, de până la 9520 lei, am acoperit-o fonduri proprii, precum și din două donații substanțiale făcute de colegii @Gabi23 și @Celestin Draganescu.
Desigur, chiar dacă am anonimizat extrasul de cont, mi-au sarit in ochi niste nume cunoscute printre care @Cristi N, @Icsilviu și @sorinache96. Din pacate, pe majoritatea userilor nu-i cunosc pe numele real pentru a-i identifica.
Va multumesc tuturor celor care ati sustinut financiar demersul, precum si celor care ati distribuit activ campania noastra de donatii!
URMEAZĂ UN COMUNICAT PE LARG DESPRE ACEST SUBIECT.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
Comunicat de presă:
Postare: LINK.
Comunicat de presă:
🚌🏛️🎉[SUCCES] [GALERIE FOTO]: Ultimul autobuz fabricat de #ROCAR a ajuns la Muzeul Transportului Public din Iași! Este al doilea vehicul de patrimoniu tehnic românesc în salvarea căruia ne-am implicat, după ce în anul 2023 am contribuit la transportul unui troleibuz Rocar 217E la muzeu.
🚚 În ultimele săptămâni v-am povestit despre autobuzul românesc Rocar De Simon salvat de la fier vechi de mai mulți membri din Asociatia Metrou Usor și am apelat la generozitatea voastră pentru a putea realiza transportul costisitor al acestuia.
✅ Moș Nicolae a venit! După pregătiri logistice intense și o noapte lungă, autobuzul istoric a fost livrat cu succes la Muzeul Transportului Public Iași, vineri, 6 decembrie 2024!
🏛️ București salută Iași! Muzeul Transportului Public din Iași este rezultatul remarcabil al proiectului derulat de Compania de Transport Public Iasi și Asociaţia Pasionaţilor de Transport Public Tramclub Iaşi. Prin colaborarea de succes dintre operatorul public de transport și societatea civilă, Municipiul Iași se mândrește astăzi cu singurul astfel de muzeu activ în care publicul poate viziona exponate istorice reale păstrate mărturie pentru generațiile viitoare. Având în vedere că Muzeul din Iași este singurul proiect matur de acest tip la nivel național, mulțumim CTP Iași pentru găzduire și TramClub Iași pentru includerea autobuzului în circuitul de vizitare!
🚍 Autobuzul nostru este unul cu adevărat special! De ce? Scurtă lecție de istorie: în anul 1956 producția de autobuze este transferată de la Uzinele Vulcan (Mao Tze Dun), la uzina de batoze din București care capătă denumirea Tudor Vladimirescu și se reprofilează. Până în 1989 sunt fabricate aici mii și mii de autobuze, troleibuze, microbuze și autofurgonete atât pentru piața internă, cât și pentru export, autobuzele și troleibuzele TV ajungând nu doar în blocul estic, ci și peste ocean în SUA și Columbia. După Revoluție, ROCAR încearcă modernizarea portofoliului de vehicule prin parteneriate cu companii de renume, însă singurul parteneriat de succes va fi cel cu carosierul italian "DE SIMON", semnat în anul 1992. Au fost fabricate aproape 400 de autobuze și troleibuze pentru Constanța, Cluj-Napoca, Oradea, Galați, Pitești, Craiova, Brașov, Râmnicu Vâlcea și, desigur, București, cu peste 340 de exemplare comandate care au circulat la RATB până în anul 2011. Armata și M.A.I. s-au numărat, de asemenea, printre clienți. În 2003, uzina își încheie activitatea și falimentează în 2004. Autobuzul nostru este chiar ultimul ieșit pe poarta uzinei în anul 2003 și a făcut parte dintr-o comandă de două vehicule pentru M.A.I. Doar unul a fost finalizat, următorul aflat pe linia de producție nu a mai văzut niciodată lumina zilei, caroseria sa pierind odată cu demolarea halelor. Autobuzul nostru s-a bucurat de o carieră remarcabilă și a fost retras după 20 de ani impecabili. Odată cu acest autobuz se încheie cei aproape 50 de ani de fabricare a autobuzelor și troleibuzelor pe scară largă în București și în România.
🙏🏻 Pe lângă investiția membrilor Asociației Metrou Ușor, un număr de 54 de persoane fizice au donat cumulat suma de 5200 lei din cei 10.000 lei necesari transportului autobuzului pe trailer, o valoare care ne-a luat prin surprindere și care ne reamintește cât de puternică poate fi comunitatea pasionaților de transport atunci când apare un strigăt de ajutor. Transparență: extrasul de cont anonimizat cu toate donațiile primite în perioada 13.11-06.12.2024 poate fi verificat aici: https://forum.metrouusor.com/File?id=229885
🙏🏻 Vouă, dragi prieteni care ați donat sau au promovat apelul nostru, vă mulțumim! Mulțumim B365.ro, TransPloiesti, RomanianWorks OMSI 2 și GreenCommunity pentru distribuiri! Îi mulțumim lui Alexandru Constantinescu pentru că ne-a împrumutat un set de baterii puternice de la autobuzele sale istorice, fără de care nu am fi reușit să manevrăm autobuzul. Nu în ultimul rând, mulțumim personalului de la Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza” pentru colaborare!
Postare: LINK.
001.jpeg (1.06 MB; downloaded 585 times)
002.jpeg (1.22 MB; downloaded 585 times)
003.jpeg (789.55 KB; downloaded 585 times)
004.jpeg (662.18 KB; downloaded 585 times)
005.jpeg (499.6 KB; downloaded 585 times)
006.jpeg (784.37 KB; downloaded 585 times)
007.jpeg (911.16 KB; downloaded 585 times)
008.jpeg (752.09 KB; downloaded 585 times)
009.jpeg (1.77 MB; downloaded 585 times)
010.jpeg (1.48 MB; downloaded 585 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
000.jpeg (913.95 KB; downloaded 565 times)
011.jpeg (582.33 KB; downloaded 565 times)
012.jpeg (1.49 MB; downloaded 565 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
shoppy
Aceste muzee au angajat muzeograf?, sa nu se intample ca la Colectia Privata CFR (fost Muzeu CFR din Bucuresti) care a fost si amendat ca nu avea angajat muzeograf.
Aceste muzee au angajat muzeograf?, sa nu se intample ca la Colectia Privata CFR (fost Muzeu CFR din Bucuresti) care a fost si amendat ca nu avea angajat muzeograf.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
Strict despre muzeul din Iasi discutam la topicul dedicat: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Strict despre muzeul din Iasi discutam la topicul dedicat: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ROCAR De Simon
ByOnu
Comunicatul Asociatiei TramClub Iasi.
Comunicatul Asociatiei TramClub Iasi.
Muzeul Transportului Public Iași, Sector Autobuze/ Troleibuze este încântat să găzduiască în următorul an un autobuz românesc Rocar de Simon. Vehiculul a fost achiziționat de către Asociația Metrou Ușor pentru viitorul muzeu al transportului public bucureștean, o inițiativă ambițioasă pe care sperăm să o vedem devenind realitate cât mai curând.
Autobuzul Rocar de Simon sosit la Iași a fost fabricat în anul 2003, fiind chiar ultimul vehicul asamblat de compania bucureșteană înainte de declararea falimentului. Acesta a aparținut Ministerului Afacerilor Interne, unde și-a încheiat durata de exploatare, urmând a fi casat până la sfârșitul lunii decembrie 2024.
Evidențiem din nou importanța prezervării vehiculelor românești ca parte a identității industriale naționale, spre a putea fi cunoscute, admirate și studiate de noile generații pe viu și nu doar din fotografii. Susținem „Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean” și admirăm efortul depus de Asociația Metrou Ușor și a tuturor celor care au ales să doneze bani pentru asigurarea transportului autobuzului către Iași. Mulțumim Companiei de Transport Public Iași pentru întregul sprijin și echipei coordonate de ing. Iulian Aionesă pentru realizarea descărcării cu succes de pe platformă.
Autobuzul Rocar de Simon va putea fi vizitat în cadrul Muzeului Transportului Public Iași, Sector Autobuze/ Troleibuze, începând din 2025, odată cu reluarea activității muzeale pentru public.
📖 Pagination options