Transportul în lumeEuropaNorvegia / Norge / NoregOslo

 

Topic: Generalități

29 posts, 8668 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Tramvaie Costin

Costin wrote here:
mn_photography wrote here:
Așteptând autobuzul aseară târziu, Linia 37 către Helfsyr la Bussterminal, am zărit o șină pe care nu mai mergeau tramvaiele, dar arata în stil OR Romanesc :) , iar firul aerian nici nu mai era. Părea veche sina. Îmi poate zice cineva ce s-a întâmplat acolo?

Acela e vechiul traseu al tramvaielor intre Ekeberg si Jernbanetorget, inainte de a fi deschisa legatura prin Bjørvika. Liniile nu sunt tip "Otelu Rosu" ci mai degraba modelul de pe str. Ionel Perlea  (sina cu canal pe traverse de beton acoperita cu dale de beton).

Continui aici pentru ca cele ce urmeaza nu au legatura cu tramvaiele in particular, ci cu bunele practici in materie de urbanism si mobilitate urbana in general.

Pana acum aproximativ 15 ani, centrul Oslo era strabatut de o sosea foarte aglomerata (E18), care pe alocuri avea "regim de autostrada" (dincolo de penibilul exprimarii politicianiste romanesti, ideea este ca soseaua avea tronsoane exclusiv pentru trafic auto, avea 2 sau 3 benzi, fara trotuare si fara intersectii la nivel). Un astfel de tronson se afla in centru, paralel cu gara centrala, unde azi este Dronning Eufemias gate (strada reginei Eufemia). Zona era complet moarta - cale ferata, o autostrada cu un giratoriu suspendat si diverse depozite si ateliere pe malul marii, extensii ale portului si santierului naval. Asta cu toate ca este literalmente km 0 al orasului.

O fotografie aeriana a zonei, realizata in 1999, se gaseste la inceputul materialului urmator, care altminteri descrie istoria zonei, in norvegiana: https://www.aftenposten.no/oslo/i/z74QE9 ... ekegrind

Un proiect major cu implicatii in mai multe zone centrale a fost "ingroparea" E18 si transformarea sa in ceea ce azi este cunoscut drept Operatunnelen, o legatura est-vest "in regim de autostrada" cu benzi bus (minim 2+1 pe sens).

O data cu ingroparea traficului de tranzit, zona industriala si maritima a fost demolata, iar activitatea mutata in Ekeberg, in sud-est.

Atunci a inceput dezvoltarea zonei "pentru oameni", cu o strada centrala cu trotuare largi, linie de tramvai si piste de biciclete (Dronning Eufemias gate). Intre strada si calea ferata au fost construite cladiri de birouri inalte si inguste, de latimi si forme variabile, asemanatoare cu un cod de bare. Astfel, zona se numeste acum "barcode". Intre strada si mare au fost construite in diverse stiluri si etape blocuri de locuinte si noul muzeu Munch.

Initial, strada nu comunica cu reteaua stradala din est pe unde circula tramvaiul, astfel ca multi ani dupa ce cladirile de birouri si locuinte au fost finalizate, tramvaiul prin Bjørvika a fost reprezentat de diverse linii experimentale cu un capat in vest si celalalt capat chiar acolo, in Bjørvika.

Conexiunea stradala lipsa era cauzata de constructia unei noi cai ferate spre sud-est catre orasul Ski, complet subterana, a carei legatura la reteaua CF nationala se face fix in zona cu pricina.

Calea ferata a fost finalizata acum doi ani si atunci a fost construita si ultima parte din strada, pana la legatura cu tramvaiele din est (Ekeberg), ceea ce a devenit Bispegata (strada episcopului). Atunci au inceput tramvaiele sa  tranziteze Bjørvika si au devenit o legatura foarte solicitata in ambele sensuri. Tot atunci au disparut de pe traseul vechi, prin nordul caii ferate, la care se refera intrebarea originala care a generat toata aceasta digresiune :)

In prezent Bispegata este o strada inchisa traficului auto (trotuare largi, benzi de biciclete, o banda auto folosita exclusiv de autobuze si linie de tramvaie partial greentrack). Dronning Eufemias gate este inchisa traficului auto in orele de varf, altminteri acesta este permis.

 


Re: Generalități Mihai Neagu

Un video găsit cu transportul public în centru.


 


Re: Generalități reiny2000

VIDEO Un tramvai a ieșit de pe șine și a intrat direct într-un magazin din centrul capitalei norvegiene Oslo
Un tramvai a deraiat și a intrat într-un magazin din centrul orașului Oslo, fiind răniți vatmanul și cel puțin trei pasageri, potrivit poliției norvegiene.

Serviciile de urgență au tratat răniții la fața locului, dar se pare că niciunul nu avea răni grave, a transmis poliția, adăugând că erau aproximativ 20 de pasageri la bordul tramvaiului în momentul coliziunii.

Tramvaiul albastru al societății de transport Sporveien din Oslo a ieșit de pe șine și a intrat într-un magazin de calculatoare aflat la parterul unei clădiri cu patru etaje din centrul capitalei norvegiene.

Tramvaiul a deraiat în timp ce efectua un viraj la stânga în Storgata, una dintre străzile principale din centrul orașului Oslo, a spus Anders Roenning, ofițerul de poliție responsabil cu operațiunile de la fața locului.

„A intrat drept și direct în magazin”, a declarat el pentru Reuters.

Este prea devreme pentru a spune ce a cauzat incidentul, a declarat un purtător de cuvânt al Sporveien. „Va trebui să efectuăm anchete la fața locului cu specialiștii noștri”.

Accidentul a declanșat un răspuns masiv al serviciilor de salvare. Zona a fost izolată, iar clădirea a fost evacuată. Aceasta va fi inspectată pentru a se stabili dacă există daune structurale, a mai spus poliția.

 


Re: Generalități punmeister

CAFul zburator din Berceni... :twisted:

 


Re: Generalități Costin

Tramvaiul avea viteza foarte mare, este un video in articolul urmator, insa e posibil sa nu fie vizibil in afara Norvegiei si nu am nici cum sa descarc, cel putin nu acum: https://www.nrk.no/stor-oslo/trikk-kjort ... 17102630

Tot din acelasi articol, o fotografie aeriana:
5R-1wnSVAReSkTRgpSkP-wsR3FDFRXePiY3sXqVl7FNw.jpg (265.68 KB; downloaded 508 times)


In acest moment tramvaiul a fost extras din cladire (spre deosebire de zburatorul bucurestean) si se lucreaza la debarasarea intregii zone,  habar nu am daca il duc pe propriile roti pana la depou sau il transporta pe trailer segment cu segment.

 


Re: Generalități shoppy

Se vede videoul.

O fi auzit ca postul 2 are un bug in softul franei electrice si a vrut sa-si fac un update.

 


Re: Generalități punmeister

Si zburatorul bucurestean a fost extras si a avut vagonul remorca casat. Restul trenului este in conservare pana la finalizarea proceselor Metrorex/Alstom vs CAF.

Revenind la deraiere, la ce viteza a avut, era de asteptat sa zboare boghiurile fixe de pe sine si sa intre glont in magazin. Ca fapt divers daca era un tramvai cu boghiuri pivotante stil Imperio (sau Avenio), cu toate ca ar fi deraiat si el, macar ar fi negociat curba si nu intra in magazin.

 


Re: Tramvaie orex




PS
A avut ceva viteză vatmanul, nu s-a încurcat!

 


Re: Generalități Costin

Vatmanul a declarat la politie ca i s-a facut rau si si-a pierdut cunostinta inainte de accident, si ca el nu isi aminteste accidentul deloc.

https://www.nrk.no/stor-oslo/trikkeforer ... 17128640

 


Re: Generalități ByOnu

Nu pentru asta este pedala "om mort"? Cu siguranta exista niste sisteme de siguranta.

Parca la Timisoara cazuse vatmanul din tramvai iar acesta si-a continuat drumul. Doar ca sunt vreo 50-60 de ani de evolutie tehnologica intre timp.

 


Re: Generalități Costin

Sistemele astea nu sunt infailibile. Daca ar fi pedala, poate ramane apasata si daca si-a pierdut cunostinta 20 de secunde. Mai probabil sa fie un sistem incorporat in mansa (trebuie fie apasata, fie rasucita, pe langa miscarile care decid comportamentul tramvaiului), dar si asta e posibil sa nu detecteze pierderea cunostintei pentru cateva secunde. Probabil o sa aflam mai multe dupa expertiza tehnica a tramvaiului.

 


Re: Generalități ByOnu

Hmm, pedala "om mort" trebuie apasata in niste secvente pentru a se considera ca vatmanul/mecanicul este constient. Nu e suficient sa fie apasata constant.

Dar da, asteptam raportul autoritatilor.

 


Re: Generalități Costin

Subiectul este dezbatut si in grupurile de pasionati, sunt doua idei ce merita reluate aici:

- autoritatile vor investiga "pedala" de om mort
- la viteza tramvaiului la momentul impactului, confirmata de autoritati ca fiind 36 km/h, tramvaiul parcurge 50m in 5 secunde. Nici un sistem de om mort nu are latenta zero, si la viteza de reactie se adauga si distanta de franare. 50m e mult pe stradute inguste in centru. In 5 secude se pot intampla multe. Nu se stie daca franele au apucat sa fie actionate sau nu inainte de impact. Deci e posibil ca sistemul sa fi functionat corect, cu toate ca accidenul nu a fost evitat.

Nu am gasit informatii despre sistemul in sine - in afara de pedala sau incorporat in mansa, am aflat ca poate fi si o camera care urmareste ochii vatmanului. Dar care dintre variante e instalata pe SL18 nu stiu.

 


Re: Generalități punmeister

Gama Urbos 100 stiu ca vin by default cu sistem de vigilenta in master controller.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Oslo  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433663 posts in 5400 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use