Topic: Generalități
23 posts, 13926 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Generalitati
shoppy
Canalul stalinist si actualul sunt acelasi lucru, sunt carti scrise de cei care au fost pe acolo, parca in Cel mai iubit dintre pamanteni am citit. Initial scopul a fost exterminarea detinutilor politici, se lucra ochiometric, initial norma zilnica de om era sapatul a 2m^3 de pamant si caratul lui cu roaba o oarecare distanta, o norma rezonabila; intr-o zi un nebun a reusit sa sape vreo 6m^3 sperand la un tratament mai bun, evident ca singurul rezultat a fost cresterea normei la 3m^3 pentru toata lumea, asta ducea la extenuarea detinutilor si ignorarea totala a oricaror reguli de siguranta, aparand multiple cazuri in care detinutii au fost striviti de maluri prabusite.
Acum cat este adevar si cat mit, chiar si despre Cel mai iubit dintre pamanteni(lectura obligatorie pentru cine e curios sa vada cum au fost tratati intelectualii), fiind o carte destul de critica, circula gluma ca seful cenzurii a exclamat "Asta este cartea care asteptam sa fie scrisa!" si a aprobat-o fara sa fie citita, crezand ca este un omagiu adus lui nea nicu.
Cand au aparut mecanizatele a fost clar ca singurul scop al muncii manuale a fost exterminarea detinutilor, un excavator putea sapa intr-o ora cat o echipa de detinuti intr-o saptamana intreaga iar castigul de pe urma excavatiilor facute la mana a fost neglijabil, unele fiind chiar abandonate sau ecoperite cu excavatoarele. Asta a insemnat si luarea in serios a santierului, s-a lucrat cu muncitori profesionisti, nu iti poti permite sa ai detinuti necalificati, nemotivati si extenuati pe un santier serios.
Canalul stalinist si actualul sunt acelasi lucru, sunt carti scrise de cei care au fost pe acolo, parca in Cel mai iubit dintre pamanteni am citit. Initial scopul a fost exterminarea detinutilor politici, se lucra ochiometric, initial norma zilnica de om era sapatul a 2m^3 de pamant si caratul lui cu roaba o oarecare distanta, o norma rezonabila; intr-o zi un nebun a reusit sa sape vreo 6m^3 sperand la un tratament mai bun, evident ca singurul rezultat a fost cresterea normei la 3m^3 pentru toata lumea, asta ducea la extenuarea detinutilor si ignorarea totala a oricaror reguli de siguranta, aparand multiple cazuri in care detinutii au fost striviti de maluri prabusite.
Acum cat este adevar si cat mit, chiar si despre Cel mai iubit dintre pamanteni(lectura obligatorie pentru cine e curios sa vada cum au fost tratati intelectualii), fiind o carte destul de critica, circula gluma ca seful cenzurii a exclamat "Asta este cartea care asteptam sa fie scrisa!" si a aprobat-o fara sa fie citita, crezand ca este un omagiu adus lui nea nicu.
Cand au aparut mecanizatele a fost clar ca singurul scop al muncii manuale a fost exterminarea detinutilor, un excavator putea sapa intr-o ora cat o echipa de detinuti intr-o saptamana intreaga iar castigul de pe urma excavatiilor facute la mana a fost neglijabil, unele fiind chiar abandonate sau ecoperite cu excavatoarele. Asta a insemnat si luarea in serios a santierului, s-a lucrat cu muncitori profesionisti, nu iti poti permite sa ai detinuti necalificati, nemotivati si extenuati pe un santier serios.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Generalitati
andrei11
Documentarul se referă la Canalul din 1973 ( proiectare ) respectiv 1976 ( "prima sapă" ).
Acest canal n-are nicio legătură ( poate numai de denumire ) cu cel din 1949. A, da, și niște kilometri comuni ( total nesimifactivi ). Oricum Canalul stalinist NU avea proiectată ieșirea la mare ca cel actual !
Documentarul se referă la Canalul din 1973 ( proiectare ) respectiv 1976 ( "prima sapă" ).
Acest canal n-are nicio legătură ( poate numai de denumire ) cu cel din 1949. A, da, și niște kilometri comuni ( total nesimifactivi ). Oricum Canalul stalinist NU avea proiectată ieșirea la mare ca cel actual !
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Generalitati
shoppy
https://m-ziare-com.cdn.ampproject.org/c ... -1726004
https://m-ziare-com.cdn.ampproject.org/c ... -1726004
O companie românească pe pierderi va construi nave de 10 milioane euro pentru olandezi
Autor: Maria Rosca
Sambata, 19 Februarie 2022, ora 06:02
5128 citiri
O companie românească pe pierderi va construi nave de 10 milioane euro pentru olandezi
Șantierul Naval Orșova a câștigat contracte în Olanda FOTO www.anconav.ro
Compania românească Șantierul Naval Orșova a câștigat noi contracte în Olanda pentru construcția de nave, de peste 10 milioane de euro. Pe 15 februarie 2022 societatea a încheiat două contracte externe pentru construcția a două nave fluviale, pentru compania Gebr.DE JONGE Shipbuilding Services B.V. (Olanda).
Valoarea totală a contractelor este de 6.330.000 euro. Șantierul Naval Orșova va încasa un avans din valoarea contractului, iar restul de plată în cel mult 25 zile după plecarea navelor din Orșova.
Termenul de livrare este 30 aprilie 2023, respectiv 31 iulie 2023.
De asemenea, pe 19 ianuarie 2022, Șantierul Naval Orșova a mai încheiat două contracte externe pentru construcția a două nave fluviale, cumpărător fiind compania Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. (Olanda).
Valoarea totală a acestor două contracte este de 4.065.000 euro. Șantierul Naval Orșova va încasa un avans din valoarea contractului, pe bază de scrisoare de garanție bancară de restituire a avansului, iar restul de plată pe bază de acreditiv documentar, după sosirea navei la locul de predare.
Termenele de livrare sunt 31 decembrie 2022, respectiv 28 februarie 2023, CIP Rotterdam.
Compania are o capitalizare de 72,53 milioane lei. În perioada ianuarie-septembrie 2021, compania a avut pierderi de 560.000 lei. În perioada similară din anul 2020, societatea a realizat un profit net de 3,27 milioane lei. Veniturile operaționale realizate în primele 9 luni ale anului 2021 s-au ridicat la 50,01 milioane lei.
Compania a efectuat în primele nouă luni din anul 2021 cheltuieli pentru implementarea noilor investiții în suma de 3.321.895 lei.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalitati
ByOnu
...
ByOnu wrote here:
Fun fact: epava Evangelia din Costinesti, lansata la apa in 1942 sub pavilion britanic cu denumirea de MV Empire Strength, a fost construita la santierul naval Harland and Wolff din Belfast, Irlanda de Nord ... fix unde a fost construita si RMS Titanic.
Daca am avea autoritati inteligente si implicate, ar promova aceste informatii si ar atrage turisti cu asta. Din pacate, epava se degradeaza prin furturile constante, in loc sa fie pusa in siguranta.
...
Screenshot_20230217-140815_Chrome.jpg (237.98 KB; downloaded 1875 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Generalitati
shoppy
Si acum 20 de ani cand am explorat-o eu era rupta, doar ca au disparut incet-incet bucati.
Si acum 20 de ani cand am explorat-o eu era rupta, doar ca au disparut incet-incet bucati.
- ByOnu
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalități
ByOnu
#1- Persistance
#2- SS Delphine
#3- Neuchatel
#4- Hohentwiel
#5- Dresden
#6- Leipzig
#7- Pirna
#8- Krippen
#9- Diesbar
#10- Kurort Rathen
#11- Pillnitz
#12-Stadt Wehlen
#13- Lötschberg
#14- Spiezerli
#15- Eisbrecher
#16- Barking
#17- Grief
#18- PS Waverley
#19- DS Uri
#20- DS Unterwalden
#21- DS Schiller
#22- DS Stadt Luzern
#23- DS Gallia
#24- La Suisse
#25- Simplon
#26- Savoie
#27- Montreux
#28- Vevey
#29- Italie
#30- Blümlisalp
#31- Vulcania
#32- DE Majesteit
#33- Ludwig Fessler
#34- Monarch
#35- PS Kingswear
#36- Puffer VIC 32
#37- Freya
#38- Kaiser wilhelm
#39- Schaarhörn
#40- Skibladner
#41- Natchez
#42- Bussard
#43- DS Børøysund
#44- DS Stavenes
#45- DS Stord 1
#46- Waimarie
#47- Queen mary
#48- American Queen
#49- SS Shieldhall
#50- Storskar
#51- Norrskär
#52- Enköping
#53- Blidösund
#54- Ejdern
#55- SS Master
#56- Challenge
#57- SS Loki
#58- Stadt Zûrich
#59- Patria
#60- Italia
#61- Concordia
#62- Piemonte
#63- Stadt rapperswil
#64- George Stephenson
#65- Milano
#66- G.Zanardelli
#67- TSS earnslaw
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Generalități
cris_m
Intre Sicilia (Messina) si Italia continentala (Villa san Giovanni) exista un ferry in care sunt incarcate vagoanele de tren care au ca destinatie Palermo. Sistemul exista si in alte parti, insa acesta mie mi s-a parut interesant din cauza distantei foarte mici dintre insula si continent (doar 6 km in linie dreapta).
Intre Sicilia (Messina) si Italia continentala (Villa san Giovanni) exista un ferry in care sunt incarcate vagoanele de tren care au ca destinatie Palermo. Sistemul exista si in alte parti, insa acesta mie mi s-a parut interesant din cauza distantei foarte mici dintre insula si continent (doar 6 km in linie dreapta).
📖 Pagination options