Topic: Turcia - Istanbul
69 posts, 37450 views
📖 Pagination options
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
Andi_C
Temsa Avenue LF:
C 181
B 186
C 538
Temsa Avenue LF CNG:
T 1073
Tezeller:
B 211
B 007
Isuzu Citiport:
B 019
Otokar 290 LF:
O 3264
O 1273
Otokar Sultan LF:
A 1141
Temsa Avenue LF:
C 181
B 186
C 538
Temsa Avenue LF CNG:
T 1073
Tezeller:
B 211
B 007
Isuzu Citiport:
B 019
34 HO 2134.jpg (1.87 MB; downloaded 1050 times)
Otokar 290 LF:
O 3264
O 1273
Otokar Sultan LF:
A 1141
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
Andi_C
În Istanbul, incă mai există câteva autobuze cu podeaua ridicată de tip BMC Belde 250:
B 193
B 124
Pe lângă acestea, mai circulă intr-un număr destul de mare autobuze BMC Procity:
C 1671
A 100
C 548
Akia Ultra LF:
B 125
B 144
B 3004
Pe lângă autobuzele etajate Guleryuz, recent au fost achiziționate și un nou lot de autobuze etajate Akia:
D 101
D 033
În Istanbul, incă mai există câteva autobuze cu podeaua ridicată de tip BMC Belde 250:
B 193
B 124
Pe lângă acestea, mai circulă intr-un număr destul de mare autobuze BMC Procity:
C 1671
A 100
C 548
Akia Ultra LF:
B 125
B 144
B 3004
Pe lângă autobuzele etajate Guleryuz, recent au fost achiziționate și un nou lot de autobuze etajate Akia:
D 101
D 033
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
Andi_C
Metrobus este un sistem rapid de transport cu autobuze. Prețul călătoriei s-a modificat substanțial față de spusele din postarea anterioară a colegului meu @Dragos31 , în momentul actual ajungând la 28.38 TL, prețul modificându-se și din cauza inflației. Prețul pentru utilizatorii cardurilor nenominale nu se mai modifică odată cu numărul de stații călătorit, acest sistem rămânând valabil doar pentru cardurile nominale.
Ca parc de vehicule, recent au fost introduse autobuze model Akia, dublu articulate, ce au inlocuit vechile autobuze Phileas ce au dus greul pe traseul Metrobus. Pe lângă noile autobuze Akia, mai există autobuze tip MB Conecto G (ce au fost și ele vopsite în culoarea gri specifică Metrobus), MB Capacity și Otokar Kent XL.
Mercedes-Benz:
Conecto G:
M 4889
M 4847
Capacity:
M 3083
[M 3077/b]
M 3149
Otokar Kent XL:
O 5020
O 5039
Akia Ultra LF 25
A 5082
A 5110
A 5049
Metrobus este un sistem rapid de transport cu autobuze. Prețul călătoriei s-a modificat substanțial față de spusele din postarea anterioară a colegului meu @Dragos31 , în momentul actual ajungând la 28.38 TL, prețul modificându-se și din cauza inflației. Prețul pentru utilizatorii cardurilor nenominale nu se mai modifică odată cu numărul de stații călătorit, acest sistem rămânând valabil doar pentru cardurile nominale.
Ca parc de vehicule, recent au fost introduse autobuze model Akia, dublu articulate, ce au inlocuit vechile autobuze Phileas ce au dus greul pe traseul Metrobus. Pe lângă noile autobuze Akia, mai există autobuze tip MB Conecto G (ce au fost și ele vopsite în culoarea gri specifică Metrobus), MB Capacity și Otokar Kent XL.
Mercedes-Benz:
Conecto G:
M 4889
M 4847
Capacity:
M 3083
[M 3077/b]
M 3149
Otokar Kent XL:
O 5020
O 5039
Akia Ultra LF 25
A 5082
A 5110
A 5049
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
ByOnu
Ma surprinde putin flota de Citaro. M-as fi asteptat sa fie ..doar Conecto.
Ma surprinde putin flota de Citaro. M-as fi asteptat sa fie ..doar Conecto.
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
Andi_C
Rețeaua de tramvai este întâlnită doar pe partea europeană a Istanbulului, cu excepția liniei istorice T3. Depinzând de linie, modelul tramvaielor diferă, dar și modul de alimentare al acestora este diferit, în cazul T5 cel puțin.
Linia T1 este cea mai veche linie ,,modernă" din oraș, fiind înființată în 1992. Pe această linie circulă 2 tipuri de tramvaie, Alstom Citadis și Bombardier Flexity Swift, în ambele cazuri, tramvaiele circulă cuplate câte două. Pe traseul liniei 1, există mai mule variații de traseu, unele ture având trasee mai scurte.
Bombardier Flexity Swift:
705
710
733
737
752
Alstom Citadis:
801
805
807
822
832
Rețeaua de tramvai este întâlnită doar pe partea europeană a Istanbulului, cu excepția liniei istorice T3. Depinzând de linie, modelul tramvaielor diferă, dar și modul de alimentare al acestora este diferit, în cazul T5 cel puțin.
Linia T1 este cea mai veche linie ,,modernă" din oraș, fiind înființată în 1992. Pe această linie circulă 2 tipuri de tramvaie, Alstom Citadis și Bombardier Flexity Swift, în ambele cazuri, tramvaiele circulă cuplate câte două. Pe traseul liniei 1, există mai mule variații de traseu, unele ture având trasee mai scurte.
Bombardier Flexity Swift:
705
710
733
737
752
Alstom Citadis:
801
805
807
822
832
IETT 832A.jpg (1.5 MB; downloaded 949 times)
- valy
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
valy
Citaro sunt venite înainte să apară Conecto. Mi se pare că sunt de o seamă cu Euro 3 ale noastre.
Din ce știu a fost un lot de 450. (350 scurte, 100 articulate)
ByOnu wrote here:
Ma surprinde putin flota de Citaro. M-as fi asteptat sa fie ..doar Conecto.
Citaro sunt venite înainte să apară Conecto. Mi se pare că sunt de o seamă cu Euro 3 ale noastre.
Din ce știu a fost un lot de 450. (350 scurte, 100 articulate)
- ByOnu
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
punmeister
Exact, chiar modelul Euro 3 fara facelift. Desi au cumpărat si Capacity dupa ce MB a inceput productia de Conecto LF.
Exact, chiar modelul Euro 3 fara facelift. Desi au cumpărat si Capacity dupa ce MB a inceput productia de Conecto LF.
- valy
-
Posted:
-
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
Andi_C
Linia T4 este inființată în anul 2007, când a fost deschis primul segment al acesteia, iar finalizarea liniei către capatul Topkapi a fost finalizată în data de 18 martie 2009. Pe linia T4 circulă tramvaie de tip Hyundai Rotem, Duewag, dar și tramvaie tip RTE, fabricate în anul 2014 în regie proprie. Garniturile folosite pe linia T4 sunt alcătuite din 3 tramvaie legate, fiecare dintre acestea având câte două segmente.
Duewag KTA 237
RTE:
407
409
412
Linia T5 este înființată in anul 2021, fiind penultima linie din oraș. Parcul de tramvaie de pe această linie este alcătuit din tramvaie Durmazlar Panorama, cu alimentare prin sol, printr-o a treia șină.
Câteva cadre cu două tramvaie, la capătul de linie Eminonu:
613
625
Linia T2 este linia istorică ce circulă între Tunel si Taksim, având o lungime de doar 1.9 km. In perioada când am vizitat eu orașul, nu s-a putut utiliza bucla din Piața Taksim din cauza unei comemorări, astfel că tramvaiele se retrăgeau in depoul aflat in proximitatea pieței. Am reușit să găsesc două tramvaie pe această linie.
Vagonul 34 pare a fi un vagon restaurat și modernizat, înlocuindu-se ușile vechi cu uși culisante, dar și posibilitatea de a nu circula conectat la rețea, probabil având un sistem de baterii montat pentru orice situație.
34
47
Linia T3, singura linie de tramvai din partea asiatică, dispune de alt model de tramvaie de epocă, diferit de ce intalnit pe linia europeană T2.
205
Linia T4 este inființată în anul 2007, când a fost deschis primul segment al acesteia, iar finalizarea liniei către capatul Topkapi a fost finalizată în data de 18 martie 2009. Pe linia T4 circulă tramvaie de tip Hyundai Rotem, Duewag, dar și tramvaie tip RTE, fabricate în anul 2014 în regie proprie. Garniturile folosite pe linia T4 sunt alcătuite din 3 tramvaie legate, fiecare dintre acestea având câte două segmente.
Duewag KTA 237
RTE:
407
409
412
Linia T5 este înființată in anul 2021, fiind penultima linie din oraș. Parcul de tramvaie de pe această linie este alcătuit din tramvaie Durmazlar Panorama, cu alimentare prin sol, printr-o a treia șină.
Câteva cadre cu două tramvaie, la capătul de linie Eminonu:
613
625
Linia T2 este linia istorică ce circulă între Tunel si Taksim, având o lungime de doar 1.9 km. In perioada când am vizitat eu orașul, nu s-a putut utiliza bucla din Piața Taksim din cauza unei comemorări, astfel că tramvaiele se retrăgeau in depoul aflat in proximitatea pieței. Am reușit să găsesc două tramvaie pe această linie.
Vagonul 34 pare a fi un vagon restaurat și modernizat, înlocuindu-se ușile vechi cu uși culisante, dar și posibilitatea de a nu circula conectat la rețea, probabil având un sistem de baterii montat pentru orice situație.
34
47
Linia T3, singura linie de tramvai din partea asiatică, dispune de alt model de tramvaie de epocă, diferit de ce intalnit pe linia europeană T2.
205
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
PTMZ
Modelul din ultima poză (care, apropo, apare ca indisponibilă pe imgur) este ușor de recunoscut: Gotha T57, produs în Germania de Est, au ajuns chiar și în România câteva exemplare pe la finalul anilor '90. În cazul Istanbulului, au fost aduse în 2006 la mâna a doua din Jena.
Modelul din ultima poză (care, apropo, apare ca indisponibilă pe imgur) este ușor de recunoscut: Gotha T57, produs în Germania de Est, au ajuns chiar și în România câteva exemplare pe la finalul anilor '90. În cazul Istanbulului, au fost aduse în 2006 la mâna a doua din Jena.
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
Andi_C
Mulțumesc pentru completari!
Rețeaua de metrou din Istanbul este destul de vastă, dar în același timp si divizată in două rețele separate, cea de pe partea asiatică și cea de pe partea europeană a orașului. Toate stațiile de metrou sunt dotate cu tabele ce indică timpul până la sosirea următorului tren, iar pe lângă această informație, este indicată și lungimea trenului de metrou. Pe lângă precizarea pe tabelă, pe podeaua stației sunt trasate marcaje ce prezintă călătorilor unde trebuie să se așeze pentru a putea urca în tren ( spre exemplu, M4 utilizează garnituri din 4 sau 8 vagoane). Am reușit să surprind doar o parte dintre trenurile cu care am circulat, dat fiind faptul că stațiile noi sunt dotate cu uși anti suicid.
M4
M2
M11, câteva poze din cea mai adâncă stație din Istanbul
Funicularul este un serviciu diferit de către metrou sau tramvai, ce este prezent pe 3 trasee distincte. Funicularul se află in subteran, in stații fiind linii simple, doar în zona din mijlocul tunelului fiind linie dublă, pentru a putea trece cele două cabine una pe lângă alta.
F1
Mulțumesc pentru completari!
Rețeaua de metrou din Istanbul este destul de vastă, dar în același timp si divizată in două rețele separate, cea de pe partea asiatică și cea de pe partea europeană a orașului. Toate stațiile de metrou sunt dotate cu tabele ce indică timpul până la sosirea următorului tren, iar pe lângă această informație, este indicată și lungimea trenului de metrou. Pe lângă precizarea pe tabelă, pe podeaua stației sunt trasate marcaje ce prezintă călătorilor unde trebuie să se așeze pentru a putea urca în tren ( spre exemplu, M4 utilizează garnituri din 4 sau 8 vagoane). Am reușit să surprind doar o parte dintre trenurile cu care am circulat, dat fiind faptul că stațiile noi sunt dotate cu uși anti suicid.
M4
M2
M11, câteva poze din cea mai adâncă stație din Istanbul
20241005_112729.jpg (1.77 MB; downloaded 735 times)
20241005_113304.jpg (1.79 MB; downloaded 735 times)
Funicularul este un serviciu diferit de către metrou sau tramvai, ce este prezent pe 3 trasee distincte. Funicularul se află in subteran, in stații fiind linii simple, doar în zona din mijlocul tunelului fiind linie dublă, pentru a putea trece cele două cabine una pe lângă alta.
F1
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Turcia - Istanbul
Andi_C
Marmaray:
CRA 13
CRA 26
CRA 32
FERRYBOAT. Rutele de feribot sunt destul de răspândite pe malurile Bosforului, dar si pe Marea Marmara, fiind un serviciu utilizat în mod regulat de către localnici cât și de turiști.
ȘH-DURUSU
ȘH-GÖKSU
Marmaray:
CRA 13
CRA 26
CRA 32
FERRYBOAT. Rutele de feribot sunt destul de răspândite pe malurile Bosforului, dar si pe Marea Marmara, fiind un serviciu utilizat în mod regulat de către localnici cât și de turiști.
ȘH-DURUSU
ȘH-GÖKSU
📖 Pagination options