Topic: SC URBIS SA - Generalități
12 posts, 7554 views- abreu007
-
Posted:
-
SC URBIS SA - Generalități
abreu007
Este o societate comerciala cu capital de stat, actionar unic fiind Consiliul Local al municipiului Baia Mare.
SC URBIS SA Transport Local Baia Mare are ca obiect de activitate principal transportul de persoane cu autobuzele, troleibuzele si cu alte mijloace de transport pe raza municipiului Baia Mare si in localitatile Baia Sprie, Chiuzbaia, Satu Nou de Sus, Satu Nou de Jos, Ocolis, Grosi, Baita, Chechis.
Zilnic SC URBIS SA transporta in jur de 75.000 de calatori, efectuand 535 de curse si parcurgand 10.900 km.
Istoric
1953
Primele doua autobuze care au aparut pe strazile orasului au fost de fabricatie sovietica, de tip ZIS, în anul 1953. Doi ani mai târziu, existau 3 autobuze pe un traseu de 11 km.
1966
În anul 1966 a fost pusa în functiune baza de exploatare auto pe locul actualei baze de exploatare din strada 8 Martie nr. 3. In imagine se poate vedea poarta SC URBIS SA
1975
În 1975, transportul în comun este dotat cu primele 3 autobuze Roman Diesel UD 112, pîna atunci existând doar autobuze TV de capacitate medie. In imagine sunt primele autobuze de acest fel, aduse de la Cluj Napoca, la intrarea in judetul Maramures.
1979-1980
În anul 1979 structura parcului era de 152 de autobuze din care 92 erau de tip UD112 si 14 de tip Ikarus. Pîna în anul 1980, activitatea de transport în comun în municipiul Baia Mare era organizata ca activitate distincta în cadrul Exploatarii de gospodarire comunala (EGC), subordonata Intreprinderii judetene de gospodarire comunala si locativa (IJGCL), dupa care, în anul 1980 ia fiinta Intreprinderea judeteana de transport local (IJTL). Obiectul de activitate al unitatii era executatea transportului de calatori si marfuri cu mijloace auto în judet.
1991 - 1993
Incepand din 1991, Intreprinderea judeteana de transport local s-a divizat în mai multe societati, activitatea de transport public din Baia Mare, Cavnic, Târgu Lapus si Ulmeni fiind concentrata în Regia Autonoma de Transport Local URBIS Baia Mare.
1995
Prin comasarea a trei regii, activitatea de transport în comun este preluata de Regia Autonoma a Serviciilor Publice URBIS Baia Mare împreuna cu energia termica, apa, canalizarea, ambientul urban, functionând astfel din 1995 pâna în 1998
1996
În anul 1996 a fost pusa în functiune prima linie de troleibuz din municipiul Baia Mare, parcul auto fiind format din 10 troleibuze de fabricatie româneasca: patru troleibuze articulate – tip 217 E si sase troleibuze solo – tip 212 E. Linia de troleibuz are o lungime de 5,5 km cale dubla pe traseul: Garaj URBIS – str. V. Lucaciu – str. Electrolizei – str. Luminisului – Piata Revolutiei – bdul. Bucuresti – bdul. Republicii – bdul. Traian – gara CFR si retur.
1998
Directia de transport local se desprinde din cadrul Regiei Autonome a Serviciilor Publice care cuprindea transportul local , energia termica, apa, canalizarea si ambientul urban.
Numele noii societati devine S.C. URBIS S.A. - Transport Local Baia Mare, denumire sub care functioneaza si în prezent.
2000-2004
Intre anii 2000 - 2004, cu sprijinul Consiliului Local au fost achizitionate noi tipuri de autobuze cu un grad sporit de confort si aspect estetic, dupa cum urmeaza:
2005
In 2005 cu sprijinul Consiliului Local Baia Mare au fost achizitionate un numar de 20 de autobuze Mercedes Conecto noi, care au fost puse in circulatie in 23.01.2006.
2006
Deoarece troleibuzele aflate in functiune prezentau un inalt grad de uzura, in vara lui 2006 au fost aduse 6 troleibuze SAURER. Ele au intrat in circulatie in 18.09.2006.
Tot acum s-au finalizat si lucrarile la bucla de intoarcere a troleibuzelor, aflata pe bulevardul Bucuresti, dupa statia Petrom, la iesirea spre Cluj Napoca. Aceasta investitie reprezinta extinderea retelei de troleibuz pina in aceasta zona a orasului care va da nastere liniei 51.
2009
Incepand cu data de 3 august 2009 s-au pus in circulatie cele 5 troleibuze marca VOLVO achizitionate in urma licitatiei organizate de Primaria Baia Mare in data de 29 iunie 2009.
Este o societate comerciala cu capital de stat, actionar unic fiind Consiliul Local al municipiului Baia Mare.
SC URBIS SA Transport Local Baia Mare are ca obiect de activitate principal transportul de persoane cu autobuzele, troleibuzele si cu alte mijloace de transport pe raza municipiului Baia Mare si in localitatile Baia Sprie, Chiuzbaia, Satu Nou de Sus, Satu Nou de Jos, Ocolis, Grosi, Baita, Chechis.
Zilnic SC URBIS SA transporta in jur de 75.000 de calatori, efectuand 535 de curse si parcurgand 10.900 km.
Istoric
1953
Primele doua autobuze care au aparut pe strazile orasului au fost de fabricatie sovietica, de tip ZIS, în anul 1953. Doi ani mai târziu, existau 3 autobuze pe un traseu de 11 km.
1966
În anul 1966 a fost pusa în functiune baza de exploatare auto pe locul actualei baze de exploatare din strada 8 Martie nr. 3. In imagine se poate vedea poarta SC URBIS SA
1975
În 1975, transportul în comun este dotat cu primele 3 autobuze Roman Diesel UD 112, pîna atunci existând doar autobuze TV de capacitate medie. In imagine sunt primele autobuze de acest fel, aduse de la Cluj Napoca, la intrarea in judetul Maramures.
1979-1980
În anul 1979 structura parcului era de 152 de autobuze din care 92 erau de tip UD112 si 14 de tip Ikarus. Pîna în anul 1980, activitatea de transport în comun în municipiul Baia Mare era organizata ca activitate distincta în cadrul Exploatarii de gospodarire comunala (EGC), subordonata Intreprinderii judetene de gospodarire comunala si locativa (IJGCL), dupa care, în anul 1980 ia fiinta Intreprinderea judeteana de transport local (IJTL). Obiectul de activitate al unitatii era executatea transportului de calatori si marfuri cu mijloace auto în judet.
1991 - 1993
Incepand din 1991, Intreprinderea judeteana de transport local s-a divizat în mai multe societati, activitatea de transport public din Baia Mare, Cavnic, Târgu Lapus si Ulmeni fiind concentrata în Regia Autonoma de Transport Local URBIS Baia Mare.
1995
Prin comasarea a trei regii, activitatea de transport în comun este preluata de Regia Autonoma a Serviciilor Publice URBIS Baia Mare împreuna cu energia termica, apa, canalizarea, ambientul urban, functionând astfel din 1995 pâna în 1998
1996
În anul 1996 a fost pusa în functiune prima linie de troleibuz din municipiul Baia Mare, parcul auto fiind format din 10 troleibuze de fabricatie româneasca: patru troleibuze articulate – tip 217 E si sase troleibuze solo – tip 212 E. Linia de troleibuz are o lungime de 5,5 km cale dubla pe traseul: Garaj URBIS – str. V. Lucaciu – str. Electrolizei – str. Luminisului – Piata Revolutiei – bdul. Bucuresti – bdul. Republicii – bdul. Traian – gara CFR si retur.
1998
Directia de transport local se desprinde din cadrul Regiei Autonome a Serviciilor Publice care cuprindea transportul local , energia termica, apa, canalizarea si ambientul urban.
Numele noii societati devine S.C. URBIS S.A. - Transport Local Baia Mare, denumire sub care functioneaza si în prezent.
2000-2004
Intre anii 2000 - 2004, cu sprijinul Consiliului Local au fost achizitionate noi tipuri de autobuze cu un grad sporit de confort si aspect estetic, dupa cum urmeaza:
2005
In 2005 cu sprijinul Consiliului Local Baia Mare au fost achizitionate un numar de 20 de autobuze Mercedes Conecto noi, care au fost puse in circulatie in 23.01.2006.
2006
Deoarece troleibuzele aflate in functiune prezentau un inalt grad de uzura, in vara lui 2006 au fost aduse 6 troleibuze SAURER. Ele au intrat in circulatie in 18.09.2006.
Tot acum s-au finalizat si lucrarile la bucla de intoarcere a troleibuzelor, aflata pe bulevardul Bucuresti, dupa statia Petrom, la iesirea spre Cluj Napoca. Aceasta investitie reprezinta extinderea retelei de troleibuz pina in aceasta zona a orasului care va da nastere liniei 51.
2009
Incepand cu data de 3 august 2009 s-au pus in circulatie cele 5 troleibuze marca VOLVO achizitionate in urma licitatiei organizate de Primaria Baia Mare in data de 29 iunie 2009.
- abreu007
-
Posted:
-
Re: SC URBIS SA
abreu007
Troleibuzele Saurer provin din orasul elvetian Winterthur si au fost fabricate in 1986
Troleibuzele Saurer provin din orasul elvetian Winterthur si au fost fabricate in 1986
- abreu007
-
Posted:
-
Re: SC URBIS SA
abreu007
Incepand cu data de 3 august 2009 s-au pus in circulatie cele 5 troleibuze marca VOLVO in data de 29 iunie 2009. Troleibuzele sunt dotate cu scara rabatabila pentru accesul mai usor al calatorilor. In partea din fata a troleibuzelor, exista instalatii de aer conditionat. In acelasi timp au fost scoase din circulatie 4 troleibuze ROCAR uzate fizic si moral.
Incepand cu data de 3 august 2009 s-au pus in circulatie cele 5 troleibuze marca VOLVO in data de 29 iunie 2009. Troleibuzele sunt dotate cu scara rabatabila pentru accesul mai usor al calatorilor. In partea din fata a troleibuzelor, exista instalatii de aer conditionat. In acelasi timp au fost scoase din circulatie 4 troleibuze ROCAR uzate fizic si moral.
- abreu007
-
Posted:
-
- KingDesign
-
Posted:
-
Re: SC URBIS SA
KingDesign
Din ce oraş provin Volvourile? Pentru că schema de vopsire arată faptul că ele provin din Berna. Am dreptate?
Din ce oraş provin Volvourile? Pentru că schema de vopsire arată faptul că ele provin din Berna. Am dreptate?
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
Transport în comun pe municipiului Baia Mare
ghermanlucadanny
Transportul în comun în Municipiul Baia Mare și în Zona Metropolitană Baia Mare este asigurat de compania S.C. Urbis S.A., atât cu autobuze, microbuze, și troleibuze.
În prezent, parcul auto este format din 73 de vehicule, plus 11 autobuze electrice noi și 5 troleibuze prin PNRR, fiind următoarele:
- 26 autobuze Solaris Urbino 12 (II si III):
MM 22 URB - Solaris Urbino II 12 ex Chur / Anul construcție: 2004
- în rar liniile: 1, 4, 9, 20 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 23 URB - Solaris Urbino II 12 ex Chur / Anul construcție: 2004 - retragere 2022 - donator
MM 24 URB - Solaris Urbino II 12 ex Chur / Anul construcție: 2003
- în rar liniile: 1, 4, 9 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 25 URB - Solaris Urbino III 12 ex Chur / Anul construcție: 2005
- în rar liniile: 1, 4, 9 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 26 URB - Solaris Urbino III 12 ex Chur / Anul construcție: 2005
- în rar liniile: 1, 4, 9 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 27 URB - Solaris Urbino III 12 ex Chur / Anul construcție: 2005
- în rar liniile: 1, 4, 9 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 36 URB - Solaris Urbino III 12 ex Chur / Anul construcție: 2005
- în rar liniile: 1, 4, 9 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 37 URB - Solaris Urbino III 12 ex Chur / Anul construcție: 2005 - retragere 2022 - donator
MM 50 PBM - MM 69 PBM - Solaris Urbino III 12 / Anul construcție: 2012
- liniile: 1, 3/11, 4, 5, 9, 18, 20 și 40 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 30, 36, 37, 38 și 39
- 9 autobuze Mercedes-Benz O345 Conecto:
MM 38 URB, MM 40 URB, MM 43 URB, MM 46 URB, MM 48 URB, MM 49 URB, MM 51 URB, MM 53 URB și MM 55 URB / Anul construcție: 2005
- liniile: 1, 3/11, 4, 9, 18, 20 și 40 (8 Aramis - Baia Sprie) / Zona Metropolitană liniile: 12, 14, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
Nu știu, din decembrie 2023 rămân inactiv - MM 54 URB, MM 57 URB
MM 39 URB, MM 41 URB, MM 42 URB, MM 44 URB, MM 45 URB, MM 47 URB, MM 50 URB, MM 52 URB și MM 56 URB - retragere 2023
- 6 autobuze articulate NAW:
MM 34 URB - Hess (NAW) ex Schwyz / Anul construcție: 1992
- liniile: 3/11, 4 și 40 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 62 URB - Hess (NAW) ex St. Gallen / Anul construcție: 1988
- liniile: 3/11, 4 și 40 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 64 URB - Hess (NAW) ex St. Gallen / Anul construcție: 1988
- liniile: 3/11, 4 și 40 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 65 URB - Hess (NAW) ex St. Gallen / Anul construcție: 1988
- liniile: 3/11, 4 și 40 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 66 URB - Hess CO-BOLT 2 ex Zug / Anul construcție: 1998
- liniile: 3/11, 4 și 40 (8 Aramis - Baia Sprie) / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 67 URB - Hess CO-BOLT 2 ex Zug / Anul construcție: 1998
- liniile: 3/11, 4 și 40 (8 Aramis - Baia Sprie) / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 30 URB, MM 32 URB, MM 33 URB, MM 59 URB și MM 61 URB - retragere 2022/3
- 13 MAN 12C Lion's City NL280 EfficientHybrid
(Tăuții-Măgherăuș)
MM 28 PTM - MM 31 PTM MAN 12C Lion's City NL280 EfficientHybrid / Anul construcție: 2022
- Zona Metropolitană liniile: 6, 7, 13 și 29
(Baia Sprie)
MM 18 PBS - MM 27 PBS MAN 12C Lion's City NL280 EfficientHybrid / Anul construcție: 2022
- Zona Metropolitană liniile: 8
- 9 microbuze: 3 MM 19 URB, MM 34 URB și MM 60 URB Renault Master, 2 MM 13 URB și MM 17 URB Mercedes-Benz Sprinter 312D, 1 MM 02 URB Opel Movano, 1 MM 12 URB Hyundai County, 1 MM 10 URB Volkswagen Crafter, 1 MM 08 SFJ Ford
- Mircobuze linile: 10, 21 Baia Sprie - Chiuzbaia și 31
- 10 troleibuze Solaris Trollino 12 III Skoda / Volvo B10MA-55
BM 0211 - BM 0218 Solaris Trollino 12 III Skoda / Anul construcție: 2013
- liniile 50 și 54
BM 0002 și BM 0006 Volvo B10MA-55 ex Bern / Anul construcție: 1985
- liniile 50 și 54
BM 0005 și BM 0201 Încă rămân inactiv
BM 0007 - donator 2014 - Casată 2024
Transportul în comun în Municipiul Baia Mare și în Zona Metropolitană Baia Mare este asigurat de compania S.C. Urbis S.A., atât cu autobuze, microbuze, și troleibuze.
În prezent, parcul auto este format din 73 de vehicule, plus 11 autobuze electrice noi și 5 troleibuze prin PNRR, fiind următoarele:
- 26 autobuze Solaris Urbino 12 (II si III):
MM 22 URB - Solaris Urbino II 12 ex Chur / Anul construcție: 2004
- în rar liniile: 1, 4, 9, 20 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 23 URB - Solaris Urbino II 12 ex Chur / Anul construcție: 2004 - retragere 2022 - donator
MM 24 URB - Solaris Urbino II 12 ex Chur / Anul construcție: 2003
- în rar liniile: 1, 4, 9 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 25 URB - Solaris Urbino III 12 ex Chur / Anul construcție: 2005
- în rar liniile: 1, 4, 9 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 26 URB - Solaris Urbino III 12 ex Chur / Anul construcție: 2005
- în rar liniile: 1, 4, 9 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 27 URB - Solaris Urbino III 12 ex Chur / Anul construcție: 2005
- în rar liniile: 1, 4, 9 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 36 URB - Solaris Urbino III 12 ex Chur / Anul construcție: 2005
- în rar liniile: 1, 4, 9 și 40 / Zona Metropolitană liniile: 12, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38 și 39
MM 37 URB - Solaris Urbino III 12 ex Chur / Anul construcție: 2005 - retragere 2022 - donator
MM 50 PBM - MM 69 PBM - Solaris Urbino III 12 / Anul construcție: 2012
- liniile: 1, 3/11, 4, 5, 9, 18, 20 și 40 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 30, 36, 37, 38 și 39
- 9 autobuze Mercedes-Benz O345 Conecto:
MM 38 URB, MM 40 URB, MM 43 URB, MM 46 URB, MM 48 URB, MM 49 URB, MM 51 URB, MM 53 URB și MM 55 URB / Anul construcție: 2005
- liniile: 1, 3/11, 4, 9, 18, 20 și 40 (8 Aramis - Baia Sprie) / Zona Metropolitană liniile: 12, 14, 24, 27 și 28 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
Nu știu, din decembrie 2023 rămân inactiv - MM 54 URB, MM 57 URB
MM 39 URB, MM 41 URB, MM 42 URB, MM 44 URB, MM 45 URB, MM 47 URB, MM 50 URB, MM 52 URB și MM 56 URB - retragere 2023
- 6 autobuze articulate NAW:
MM 34 URB - Hess (NAW) ex Schwyz / Anul construcție: 1992
- liniile: 3/11, 4 și 40 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 62 URB - Hess (NAW) ex St. Gallen / Anul construcție: 1988
- liniile: 3/11, 4 și 40 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 64 URB - Hess (NAW) ex St. Gallen / Anul construcție: 1988
- liniile: 3/11, 4 și 40 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 65 URB - Hess (NAW) ex St. Gallen / Anul construcție: 1988
- liniile: 3/11, 4 și 40 / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 66 URB - Hess CO-BOLT 2 ex Zug / Anul construcție: 1998
- liniile: 3/11, 4 și 40 (8 Aramis - Baia Sprie) / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 67 URB - Hess CO-BOLT 2 ex Zug / Anul construcție: 1998
- liniile: 3/11, 4 și 40 (8 Aramis - Baia Sprie) / Zona Industrială liniile: 15 (Aramis), 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, și 45
MM 30 URB, MM 32 URB, MM 33 URB, MM 59 URB și MM 61 URB - retragere 2022/3
- 13 MAN 12C Lion's City NL280 EfficientHybrid
(Tăuții-Măgherăuș)
MM 28 PTM - MM 31 PTM MAN 12C Lion's City NL280 EfficientHybrid / Anul construcție: 2022
- Zona Metropolitană liniile: 6, 7, 13 și 29
(Baia Sprie)
MM 18 PBS - MM 27 PBS MAN 12C Lion's City NL280 EfficientHybrid / Anul construcție: 2022
- Zona Metropolitană liniile: 8
- 9 microbuze: 3 MM 19 URB, MM 34 URB și MM 60 URB Renault Master, 2 MM 13 URB și MM 17 URB Mercedes-Benz Sprinter 312D, 1 MM 02 URB Opel Movano, 1 MM 12 URB Hyundai County, 1 MM 10 URB Volkswagen Crafter, 1 MM 08 SFJ Ford
- Mircobuze linile: 10, 21 Baia Sprie - Chiuzbaia și 31
- 10 troleibuze Solaris Trollino 12 III Skoda / Volvo B10MA-55
BM 0211 - BM 0218 Solaris Trollino 12 III Skoda / Anul construcție: 2013
- liniile 50 și 54
BM 0002 și BM 0006 Volvo B10MA-55 ex Bern / Anul construcție: 1985
- liniile 50 și 54
BM 0005 și BM 0201 Încă rămân inactiv
BM 0007 - donator 2014 - Casată 2024
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-