Topic: Construcția noii rețele de tramvai
24 posts, 4139 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Liège / Luik
punmeister
Chiar sper ca tramvaiul sa aiba un impact pozitiv si sa nu devina o alta lucrare din seria Grand Travaux Inutilles precum metroul din Charleroi.
Chiar sper ca tramvaiul sa aiba un impact pozitiv si sa nu devina o alta lucrare din seria Grand Travaux Inutilles precum metroul din Charleroi.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Liège / Luik
PTMZ
Impactul tramvaiul va fi, categoric, pozitiv, judecând după faptul că autobuzele sunt exasperant de pline la orele de vârf. De altfel, nici mult hulitul metrou ușor din Charleroi nu e inutil, ba chiar e folosit foarte mult, mai ales în zona centrală, iar tramvaiele BN nu prea mai fac față fluxului mare de călători, deși acest inconvenient are loc, probabil, din cauza indisponibilizărilor survenite ca parte a modernizării tramvaielor (care, apropo, se mișcă groaznic de lent).
Revenind la Luik, problema e că în zona Sint-Lambertus (Saint-Lambert în franceză) și nu numai chiar nu s-a spart deloc, în zona galeriilor comerciale este turnat asfalt, iar liniile nu sunt montate. Mai la sud, în centru, e de râsu'-plânsu' să vezi cum alternează secțiunile deja montate, cu piatră cubică, parcă gata de operare, și cele care abia au fost sparte, de nici măcar fundația nu a fost turnată.
Cea mai avansată porțiune, din câte am remarcat, este de la Sint-Lambertus spre Herstal. Nu mai zic deja de zona Coronmeuse - Bressoux, care deja e gata cu tot cu fir de contact și unde se efectuează probele cu tramvaiele sosite (cred că au ajuns toate, sau aproape toate, cel puțin).
În sud, după Luik - Guillemins, spre Sclessin, unde tramvaiul circulă în paralel cu linia feroviară 125 (spre Namen - Charleroi), abia se montează linia, progresul fiind semnificativ redus.
Încep să cred că 2025 este un termen mult prea optimist pentru punerea în funcțiune a celei de-a doua rețele de tramvai belgiene cu ecartament standard.
Las două poze din 21 decembrie 2023 cu infrastructura deja (aproape) finalizată (Luik - Guillemins și Avroybrug/Pont d'Avroy), respectiv una mai stângace din 9 februarie, făcută din tren, cu tramvaiele în depou la Bressoux. Trebuie notat că semnalizarea depoului este activă permanent, deci e foarte probabil ca probele să se desfășoare frecvent.
Impactul tramvaiul va fi, categoric, pozitiv, judecând după faptul că autobuzele sunt exasperant de pline la orele de vârf. De altfel, nici mult hulitul metrou ușor din Charleroi nu e inutil, ba chiar e folosit foarte mult, mai ales în zona centrală, iar tramvaiele BN nu prea mai fac față fluxului mare de călători, deși acest inconvenient are loc, probabil, din cauza indisponibilizărilor survenite ca parte a modernizării tramvaielor (care, apropo, se mișcă groaznic de lent).
Revenind la Luik, problema e că în zona Sint-Lambertus (Saint-Lambert în franceză) și nu numai chiar nu s-a spart deloc, în zona galeriilor comerciale este turnat asfalt, iar liniile nu sunt montate. Mai la sud, în centru, e de râsu'-plânsu' să vezi cum alternează secțiunile deja montate, cu piatră cubică, parcă gata de operare, și cele care abia au fost sparte, de nici măcar fundația nu a fost turnată.
Cea mai avansată porțiune, din câte am remarcat, este de la Sint-Lambertus spre Herstal. Nu mai zic deja de zona Coronmeuse - Bressoux, care deja e gata cu tot cu fir de contact și unde se efectuează probele cu tramvaiele sosite (cred că au ajuns toate, sau aproape toate, cel puțin).
În sud, după Luik - Guillemins, spre Sclessin, unde tramvaiul circulă în paralel cu linia feroviară 125 (spre Namen - Charleroi), abia se montează linia, progresul fiind semnificativ redus.
Încep să cred că 2025 este un termen mult prea optimist pentru punerea în funcțiune a celei de-a doua rețele de tramvai belgiene cu ecartament standard.
Las două poze din 21 decembrie 2023 cu infrastructura deja (aproape) finalizată (Luik - Guillemins și Avroybrug/Pont d'Avroy), respectiv una mai stângace din 9 februarie, făcută din tren, cu tramvaiele în depou la Bressoux. Trebuie notat că semnalizarea depoului este activă permanent, deci e foarte probabil ca probele să se desfășoare frecvent.
IMG_20231221_151343.jpg (1.6 MB; downloaded 1363 times)
IMG_20231221_160930.jpg (1.59 MB; downloaded 1363 times)
IMG_20240209_114316.jpg (1.97 MB; downloaded 1363 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Liège / Luik
ByOnu
Tramvaiul intra, in premiera, prin zona centrala, dupa aproape 6 decenii. Abia astept sa ma intorc si sa admir tramvaiele in timp ce savurez un La Corne.
Tramvaiul intra, in premiera, prin zona centrala, dupa aproape 6 decenii. Abia astept sa ma intorc si sa admir tramvaiele in timp ce savurez un La Corne.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Liège / Luik
PTMZ
Și o veste tristă: guvernul valon a oprit pe 29 august proiectele privind extensiile spre Herstal și Seraing, alegând să prioritizeze circulația autobuzelor în acele zone prin executarea unor noi benzi unice. Acesta a cerut OTW (denumirea oficială a TEC) să sisteze toate exproprierile pentru noile extensii. Se dorește concentrarea atenției pe autobuze electrice, ceea ce va rezulta în 15.5 noi km de culoare unice.
Sursa: Guvernul Valoniei
Și o veste tristă: guvernul valon a oprit pe 29 august proiectele privind extensiile spre Herstal și Seraing, alegând să prioritizeze circulația autobuzelor în acele zone prin executarea unor noi benzi unice. Acesta a cerut OTW (denumirea oficială a TEC) să sisteze toate exproprierile pentru noile extensii. Se dorește concentrarea atenției pe autobuze electrice, ceea ce va rezulta în 15.5 noi km de culoare unice.
Ce 29 août, le Gouvernement wallon a pris la décision d’arrêter le projet des extensions du tram de Liège vers Seraing et Herstal. Celles-ci seront toutefois remplacées par des travaux visant à créer un maximum de sites propres donnant priorité aux lignes de bus.
Le Gouvernement wallon, en collaboration active avec ses administrations et prenant acte de l'impact budgétaire des différents scénarii liés à l'extension du réseau du tram liégeois, de la réalité du bassin de mobilité liégeois et des besoins de mobilité collective sur l'ensemble du territoire wallon, a décidé de l'arrêt du projet des extensions (2,85 km et 4 stations supplémentaires vers Seraing et 2,9 km et 4 stations supplémentaires vers Herstal).
En lieu et place, le développement de deux lignes de bus prioritaires sur 15,5 km sont prévues. Elles bénéficieront de l'aménagement de sites propres et de feux tricolores prioritaires. Un montant de 264 millions € sera affectés à ce nouveau projet.
Des travaux devront être réalisés tout le long du tracé, allant du haut de Seraing (Beau Séjour – Hopital du Bois de l'Abbaye) jusqu'au Standard pour la partie Sud, et de Coronmeuse à Basse Campagne pour le Nord. L'extension Sud concerne une longueur de 9,5 km et l'extension nord une longueur de 6 km.
Les travaux d'infrastructure de site propre permettront une amélioration significative des temps de parcours de manière à apporter une offre de bus attractive et un temps de déplacement comparable à celui du tram pour la majorité des habitants de Seraing et de Herstal.
L'utilisation des bus électriques sera privilégiée comme dans tout centre urbain.
Le Gouvernement a chargé l'OTW (TEC) de résilier unilatéralement les marchés de travaux attribués et en cours d'exécution, de prendre les dispositions pour remettre en état les voiries Nord sur base des marchés en cours et d'interrompre les opérations liées aux expropriations (pour autant qu'elles ne soient pas nécessaires aux travaux d'infrastructures visant à améliorer la vitesse commerciale des bus).
Sursa: Guvernul Valoniei
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Liège / Luik
ByOnu
In cel mai recent reportaj despre constructia tramvaiului din Liege, reprezentantul politiei explica faptul ca, intrucat se asteapta la situatii de masini parcate pe linie in centrul istoric, TEC are contract cu firme de ridicari. Nu este rolul politiei sa ridice masinile care incomodeaza tramvaiul. Insa, acestia intervin daca soferul devine necooperant. Nu imi este clar daca politia trebuie sa vina oricum pentru a aplica amenzile cuvenite.
In cel mai recent reportaj despre constructia tramvaiului din Liege, reprezentantul politiei explica faptul ca, intrucat se asteapta la situatii de masini parcate pe linie in centrul istoric, TEC are contract cu firme de ridicari. Nu este rolul politiei sa ridice masinile care incomodeaza tramvaiul. Insa, acestia intervin daca soferul devine necooperant. Nu imi este clar daca politia trebuie sa vina oricum pentru a aplica amenzile cuvenite.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Liège / Luik
ByOnu
Guvernul zice ca oraselele respective n-au nevoie de capacitatea oferita de niste tramvaie de 45m, iar investitia de aproape 56mil Eur/km nu ar fi justificata. Noile benzi bus si infrastructura aferenta (oare inclusiv autobuzele in sine?) ar fi estimate la 9,5mil Eur/km.
De cealalta parte a baricadei, locuitorii din orasele respective sunt suparati, intrucat se lucreaza deja la extinderea tramvaiului din octombrie 2023, iar ei isi doreau o legatura directa cu centrul Liege-ului, nu sa fie necesara o transbordare. Politicienii din orasele astea spun ca nu au fost consultati, ca decizia guvernului este unilaterala si ca are legatura cu faptul ca vorbim despre culori politice diferite.
PTMZ wrote here:
Și o veste tristă: guvernul valon a oprit pe 29 august proiectele privind extensiile spre Herstal și Seraing, alegând să prioritizeze circulația autobuzelor în acele zone prin executarea unor noi benzi unice. Acesta a cerut OTW (denumirea oficială a TEC) să sisteze toate exproprierile pentru noile extensii. Se dorește concentrarea atenției pe autobuze electrice, ceea ce va rezulta în 15.5 noi km de culoare unice.
Guvernul zice ca oraselele respective n-au nevoie de capacitatea oferita de niste tramvaie de 45m, iar investitia de aproape 56mil Eur/km nu ar fi justificata. Noile benzi bus si infrastructura aferenta (oare inclusiv autobuzele in sine?) ar fi estimate la 9,5mil Eur/km.
Screenshot_20241019_101313_YouTube.jpg (443.53 KB; downloaded 791 times)
De cealalta parte a baricadei, locuitorii din orasele respective sunt suparati, intrucat se lucreaza deja la extinderea tramvaiului din octombrie 2023, iar ei isi doreau o legatura directa cu centrul Liege-ului, nu sa fie necesara o transbordare. Politicienii din orasele astea spun ca nu au fost consultati, ca decizia guvernului este unilaterala si ca are legatura cu faptul ca vorbim despre culori politice diferite.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Liège / Luik
punmeister
Da de parca nu puteau sa cumpere si tramvaie mai mici, de 24, 27 sau chiar 32 de metri in lungime pentru a servi acele orasele de Liege.
Da de parca nu puteau sa cumpere si tramvaie mai mici, de 24, 27 sau chiar 32 de metri in lungime pentru a servi acele orasele de Liege.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Liège / Luik
shoppy
S-a mai intamplat si cu Linia 1 din Valenciennes Franta, acolo linia trebuia sa formeze o bucla dar a aparut o rezistenta foarte mare din partea localnicilor si bucla nu s-a mai inchis, bine, apoi s-a construit linia 2 in alta directie, deci aceste proiecte trebuiesc argumentate si promovate foarte bine si foarte atent, ca este foarte usor mai ales in ziua de azi ca localnicii sa fie isterizati impotriva lor si ramai fara ele.
S-a mai intamplat si cu Linia 1 din Valenciennes Franta, acolo linia trebuia sa formeze o bucla dar a aparut o rezistenta foarte mare din partea localnicilor si bucla nu s-a mai inchis, bine, apoi s-a construit linia 2 in alta directie, deci aceste proiecte trebuiesc argumentate si promovate foarte bine si foarte atent, ca este foarte usor mai ales in ziua de azi ca localnicii sa fie isterizati impotriva lor si ramai fara ele.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Liège / Luik
WT_fan06
Păi eu am înțeles opusul, anume că localnicii doreau tramvaiul și sunt supărați că nu-l mai primesc după ce deja erau deranjați de lucrări. Au rămas cu deranjul făcut pentru nimic. Greșesc?
Păi eu am înțeles opusul, anume că localnicii doreau tramvaiul și sunt supărați că nu-l mai primesc după ce deja erau deranjați de lucrări. Au rămas cu deranjul făcut pentru nimic. Greșesc?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Liège / Luik
ByOnu
@shoppy, situatia este cea descrisa de @WT_fan06. Mai precis, de data asta, guvernul Valoniei este cel care a decis sa stopeze proiectul (din considerente de cost/km zic ei, din considerente politice zic altii), in timp ce publicul VREA tramvai si chiar il asteptau cu interes (dupa cum reiese din interviurile din clipul pe care l-am pus azi). Mai mult, nu doar publicul voia tramvaiul, dar si primarii si consiliile oraselor care au ramas fara el.
@shoppy, situatia este cea descrisa de @WT_fan06. Mai precis, de data asta, guvernul Valoniei este cel care a decis sa stopeze proiectul (din considerente de cost/km zic ei, din considerente politice zic altii), in timp ce publicul VREA tramvai si chiar il asteptau cu interes (dupa cum reiese din interviurile din clipul pe care l-am pus azi). Mai mult, nu doar publicul voia tramvaiul, dar si primarii si consiliile oraselor care au ramas fara el.
📖 Pagination options