Topic: Locomotive electrice cu acumulatori (LEA) clasa 490
6 posts, 3915 views- drbm
-
Posted:
-
Locomotive electrice cu acumulatori (LEA) clasa 490
drbm
LEA (locomotivă electrică dotată cu acumulatori de tip Plug-In), seria 490
Romania Euroest a pus în funcțiune prima locomotivă electrică a Conpet
https://clubferoviar.ro/prima-locomotiva ... -conpet/
19.08.2020
Este vorba de locomotiva electrică – LEA, realizată de Romania Euroest SA în colaborare cu partenerii săi, INDA Craiova SRL, Reșița Reductoare SA și Tehnoind SRL la cererea Conpet SA Ploiești.
Proiectul de transformare a locomotivei LDH 1250 CP – 840 în LEA (locomotivă electrică dotată cu acumulatori de tip Plug-In) a început în anul 2019 și a inclus la Rampa Bărbătești, pe lângă lucrările de reparație și transformare a vehiculului, modernizarea instalației electrice pentru asigurarea parametrilor curentului necesar pentru încărcarea acumulatorilor locomotivei LEA, precum și instruirea personalului cu responsabilități în siguranța circulației pentru operarea acestui tip de locomotivă.
Prima locomotivă electrică a Conpet, destinată serviciului de manevră
Locomotiva electrică cu acumulatori este destinată serviciului de manevră feroviară pe linii ferate uzinale neinteroperabile pentru un tonaj maxim remorcat de 2500 t, cu viteza maximă de 30 km/oră. Sursa de energie este asigurată de bateriile Li-ion ce se dimensionează conform aplicației pentru care se utilizează locomotiva, autonomia fiind între 12 și 24 de ore. Încărcarea bateriilor se face de la o sursă exterioară de 3×400 V 50 Hz dimensionată corespunzător capacității bateriilor, durata de încărcare de la 20% la 100% fiind de aproximativ două ore. Puterea motorului electric asincron de tracțiune se alege în funcție de aplicația pentru care este utilizată locomotiva.
Aceasta se poate configura cu sau fără cabină de conducere. Pentru creșterea autonomiei și pentru îmbunătățirea performanțelor, produsul poate fi echipat cu un grup electrogen, devenind astfel locomotivă hibrid, se arată pe site-ul companiei producătoare.
Fotografie din articolul citat
locomotiva-Conpet-Euroest-2.jpg (93.58 KB; downloaded 3528 times)
Romania Euroest a pus în funcțiune prima locomotivă electrică a Conpet
https://clubferoviar.ro/prima-locomotiva ... -conpet/
19.08.2020
Este vorba de locomotiva electrică – LEA, realizată de Romania Euroest SA în colaborare cu partenerii săi, INDA Craiova SRL, Reșița Reductoare SA și Tehnoind SRL la cererea Conpet SA Ploiești.
Proiectul de transformare a locomotivei LDH 1250 CP – 840 în LEA (locomotivă electrică dotată cu acumulatori de tip Plug-In) a început în anul 2019 și a inclus la Rampa Bărbătești, pe lângă lucrările de reparație și transformare a vehiculului, modernizarea instalației electrice pentru asigurarea parametrilor curentului necesar pentru încărcarea acumulatorilor locomotivei LEA, precum și instruirea personalului cu responsabilități în siguranța circulației pentru operarea acestui tip de locomotivă.
Prima locomotivă electrică a Conpet, destinată serviciului de manevră
Locomotiva electrică cu acumulatori este destinată serviciului de manevră feroviară pe linii ferate uzinale neinteroperabile pentru un tonaj maxim remorcat de 2500 t, cu viteza maximă de 30 km/oră. Sursa de energie este asigurată de bateriile Li-ion ce se dimensionează conform aplicației pentru care se utilizează locomotiva, autonomia fiind între 12 și 24 de ore. Încărcarea bateriilor se face de la o sursă exterioară de 3×400 V 50 Hz dimensionată corespunzător capacității bateriilor, durata de încărcare de la 20% la 100% fiind de aproximativ două ore. Puterea motorului electric asincron de tracțiune se alege în funcție de aplicația pentru care este utilizată locomotiva.
Aceasta se poate configura cu sau fără cabină de conducere. Pentru creșterea autonomiei și pentru îmbunătățirea performanțelor, produsul poate fi echipat cu un grup electrogen, devenind astfel locomotivă hibrid, se arată pe site-ul companiei producătoare.
- cris_m
-
Posted:
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
LEA Locomotive electrice cu acumulatori
Andrei Andraș
Da, se controlează din telecomandă, numele locomotivei fiind de "robot de manevră". Iar tipul acesta de conversie nu este la prima unitate.
Da, se controlează din telecomandă, numele locomotivei fiind de "robot de manevră". Iar tipul acesta de conversie nu este la prima unitate.
Foto: Euroest
locomotiva-electrica-cu-acumulatori-02 (1).jpeg (512 KB; downloaded 3408 times)
- shoppy
-
Posted:
-
- GRD
-
Posted:
-
Re: LEA Locomotive electrice cu acumulatori
GRD
LEA-004 si DHC-901 la manevre in Catusa
97 53 0 490 003-1 | Liberty Galati by Alexandru G., on Flickr
LEA-004 si DHC-901 la manevre in Catusa
97 53 0 490 003-1 | Liberty Galati by Alexandru G., on Flickr
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Locomotive electrice cu acumulatori (LEA) clasa 490
ByOnu
A 11-a(?) locomotiva din aceasta clasa prezentata pe scurt.
Inteleg ca in total vor fi transformate 20 de unitati prin PNRR, iar cea cu numarul 0011 este prima din acest presupus lot de 20 de unitati.
A 11-a(?) locomotiva din aceasta clasa prezentata pe scurt.
Inteleg ca in total vor fi transformate 20 de unitati prin PNRR, iar cea cu numarul 0011 este prima din acest presupus lot de 20 de unitati.