Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantLocomotive electrice

 

Topic: Locomotive electrice cu acumulatori (LEA) clasa 490

6 posts, 3915 views
Locomotive electrice cu acumulatori (LEA) clasa 490 drbm

Fotografie din articolul citat
locomotiva-Conpet-Euroest-2.jpg (93.58 KB; downloaded 3528 times)
LEA (locomotivă electrică dotată cu acumulatori de tip Plug-In), seria 490

Romania Euroest a pus în funcțiune prima locomotivă electrică a Conpet
https://clubferoviar.ro/prima-locomotiva ... -conpet/
19.08.2020

Este vorba de locomotiva electrică – LEA, realizată de Romania Euroest SA în colaborare cu partenerii săi, INDA Craiova SRL, Reșița Reductoare SA și Tehnoind SRL la cererea Conpet SA Ploiești.

Proiectul de transformare a locomotivei LDH 1250 CP – 840 în LEA (locomotivă electrică dotată cu acumulatori de tip Plug-In) a început în anul 2019 și a inclus la Rampa Bărbătești, pe lângă lucrările de reparație și transformare a vehiculului, modernizarea instalației electrice pentru asigurarea parametrilor curentului necesar pentru încărcarea acumulatorilor locomotivei LEA, precum și  instruirea personalului cu responsabilități în siguranța circulației pentru operarea acestui tip de locomotivă.

Prima locomotivă electrică a Conpet, destinată serviciului de manevră
Locomotiva electrică cu acumulatori este destinată serviciului de manevră feroviară pe linii ferate uzinale neinteroperabile pentru un tonaj maxim remorcat de 2500 t, cu viteza maximă de 30 km/oră. Sursa de energie este asigurată de bateriile Li-ion ce se dimensionează conform aplicației pentru care se utilizează locomotiva, autonomia fiind între 12 și 24 de ore. Încărcarea bateriilor se face de la o sursă exterioară de 3×400 V 50 Hz dimensionată corespunzător capacității bateriilor, durata de încărcare de la 20% la 100% fiind de aproximativ două ore. Puterea motorului electric asincron de tracțiune se alege în funcție de aplicația pentru care este utilizată locomotiva.

Aceasta se poate configura cu sau fără cabină de conducere. Pentru creșterea autonomiei și pentru îmbunătățirea performanțelor, produsul poate fi echipat cu un grup electrogen, devenind astfel locomotivă hibrid, se arată pe site-ul companiei producătoare.

 


Re: LEA Locomotive electrice cu acumulatori cris_m

Fara cabina adica este autonoma?

 


LEA Locomotive electrice cu acumulatori Andrei Andraș

Da, se controlează din telecomandă, numele locomotivei fiind de "robot de manevră". Iar tipul acesta de conversie nu este la prima unitate.
Foto: Euroest
locomotiva-electrica-cu-acumulatori-02 (1).jpeg (512 KB; downloaded 3408 times)

 


Re: LEA Locomotive electrice cu acumulatori shoppy

2 ore de la 20% la 100%? Poate 12 ore...

 


  • GRD
  • Posted:
  •  

Re: LEA Locomotive electrice cu acumulatori GRD

LEA-004 si DHC-901 la manevre in Catusa



97 53 0 490 003-1 | Liberty Galati by Alexandru G., on Flickr

 


Re: Locomotive electrice cu acumulatori (LEA) clasa 490 ByOnu

A 11-a(?) locomotiva din aceasta clasa prezentata pe scurt.

Inteleg ca in total vor fi transformate 20 de unitati prin PNRR, iar cea cu numarul 0011 este prima din acest presupus lot de 20 de unitati.



 


Home page  • 
Parent forum: Locomotive electrice  • 
Choose destination

Since our 2454 forum members have written 436962 posts in 5455 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use