Topic: Accidente / incidente
5183 posts, 1456131 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
shoppy
Exista doau sisteme de franare automata, din nefericire nici unul nu este bun.
Sistemele de conducere automata total onboard doar pe baza camerelor video oferite chiar si de marea Tesla, companie mai nou producatoare de AI-uri si nu de masini si tintind un abonament lunar pentru folosirea sistemului, nu functioneaza decat pe vreme buna, si, oricum , daca ar fi sa franeze la toti oamenii care se indreapta spre drum, ar insemna sa franeze atat de des ca pana la urma l-ai desensibiliza atat de mult ca ar fi ca si cum l-ai dezactiva.
Sistemele mai complicate care folosesc si radar si lidar presupun si alte lucruri cum ar fi harti video si GPS de mare precizie a traseului si legatura permanenta la dispecerat pentru a sti traseul pe care se circula, starea macazelor de pe traseu si pozitia celorlalte vehicule, da, se pot folosi pe orice vreme, dar pana la urma ajungi la aceeasi problema ca nu poti frana la fiecare om care merge spre sau pe langa linie, asa ca mai bine activezi sistemul doar in dreptul peroanelor si trecerilor de pietoni iar in rest pui garduri si care sare gardul aia e.
Exista doau sisteme de franare automata, din nefericire nici unul nu este bun.
Sistemele de conducere automata total onboard doar pe baza camerelor video oferite chiar si de marea Tesla, companie mai nou producatoare de AI-uri si nu de masini si tintind un abonament lunar pentru folosirea sistemului, nu functioneaza decat pe vreme buna, si, oricum , daca ar fi sa franeze la toti oamenii care se indreapta spre drum, ar insemna sa franeze atat de des ca pana la urma l-ai desensibiliza atat de mult ca ar fi ca si cum l-ai dezactiva.
Sistemele mai complicate care folosesc si radar si lidar presupun si alte lucruri cum ar fi harti video si GPS de mare precizie a traseului si legatura permanenta la dispecerat pentru a sti traseul pe care se circula, starea macazelor de pe traseu si pozitia celorlalte vehicule, da, se pot folosi pe orice vreme, dar pana la urma ajungi la aceeasi problema ca nu poti frana la fiecare om care merge spre sau pe langa linie, asa ca mai bine activezi sistemul doar in dreptul peroanelor si trecerilor de pietoni iar in rest pui garduri si care sare gardul aia e.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
reiny2000
Un raport interesant despre AEB realizat de TRL pentru TfL:
https://content.tfl.gov.uk/bus-safety-st ... ysis.pdf
Un raport interesant despre AEB realizat de TRL pentru TfL:
https://content.tfl.gov.uk/bus-safety-st ... ysis.pdf
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
shoppy
Nu este de bun simt sa pui link-uri cu filme sau documente lungi spunand "cititi ca este interesant", poti sa ne spui de ce este atat de interesant ca nu are toata lumea timp sa citeasca 93 de pagini ca sa participe la discutie.
M-am oprit dupa 4 randuri unde a aparut prima tampenie, ca nu o sa fie nimeni omorat de autobuz sau de alta masina peste inspe zeci de ani, daca persoana sta pe loc pe bordura si iti sare / cade / este impinsa in fata autobuzului in interiorul distantei de franare minima atunci nu conteaza cine pune frana, persoana o sa fie lovita, si daca autobuzul loveste pe cineva la 40km/h tot il omoara(nu conteaza ce ii faci realist acelui autobuz, nu poti sa pui 10 metri de burete in fata autobuzului, acela nu mai este autobuz); de asemenea daca o persoana vine in fuga spre drum dar este mascata de o masina parcata sau alte obstacole atunci nu o vede nici o camera / lidar / radar deci nu o sa franeze preventiv nimeni.
Nu este de bun simt sa pui link-uri cu filme sau documente lungi spunand "cititi ca este interesant", poti sa ne spui de ce este atat de interesant ca nu are toata lumea timp sa citeasca 93 de pagini ca sa participe la discutie.
M-am oprit dupa 4 randuri unde a aparut prima tampenie, ca nu o sa fie nimeni omorat de autobuz sau de alta masina peste inspe zeci de ani, daca persoana sta pe loc pe bordura si iti sare / cade / este impinsa in fata autobuzului in interiorul distantei de franare minima atunci nu conteaza cine pune frana, persoana o sa fie lovita, si daca autobuzul loveste pe cineva la 40km/h tot il omoara(nu conteaza ce ii faci realist acelui autobuz, nu poti sa pui 10 metri de burete in fata autobuzului, acela nu mai este autobuz); de asemenea daca o persoana vine in fuga spre drum dar este mascata de o masina parcata sau alte obstacole atunci nu o vede nici o camera / lidar / radar deci nu o sa franeze preventiv nimeni.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
reiny2000
E adevărat că nu toată lumea are timp să citească tot raportul, dar concluzia are doar două pagini.
Concluzia spune că cele mai mari beneficii se obțin când sistemul de frânare automată aplică frâna la maxim. În general cei aflați în afara autobuzului vor fi avantajați, iar pasageri vor fi puțin dezavantajați. Dintre pasageri cei mai afectați vor fi bătrânii și femeile, dar per total și aceste segmente demografice vor fi avantajate datorită protecții sporite a pietonilor.
În final se menționează că raportul a urmărit doar efectele sistemului de frânare automată și nu a luat în considerare alte măsuri de protecție și calmare a traficului.
E adevărat că nu toată lumea are timp să citească tot raportul, dar concluzia are doar două pagini.
Concluzia spune că cele mai mari beneficii se obțin când sistemul de frânare automată aplică frâna la maxim. În general cei aflați în afara autobuzului vor fi avantajați, iar pasageri vor fi puțin dezavantajați. Dintre pasageri cei mai afectați vor fi bătrânii și femeile, dar per total și aceste segmente demografice vor fi avantajate datorită protecții sporite a pietonilor.
În final se menționează că raportul a urmărit doar efectele sistemului de frânare automată și nu a luat în considerare alte măsuri de protecție și calmare a traficului.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Costin
Dupa atata amar de mesaje scrise pe subiect, inca nu a amintit nimeni de faptul ca un tramvai are o distanta de franare considerabil mai mare decat un autobuz in conditii optime, diferenta care creste masiv in conditii de vreme rea (umezeala si niste frunze pe sosea cresc distanta de franare a autobuzului mai putin decat cea a tramvaiului, cand sina e uda sau cu frunze). Ii poti bloca rotile, ii poti arunca toate patinele, tramvaiul se va duce sanie niste metri buni, chiar si la 30 km/h.
Dupa atata amar de mesaje scrise pe subiect, inca nu a amintit nimeni de faptul ca un tramvai are o distanta de franare considerabil mai mare decat un autobuz in conditii optime, diferenta care creste masiv in conditii de vreme rea (umezeala si niste frunze pe sosea cresc distanta de franare a autobuzului mai putin decat cea a tramvaiului, cand sina e uda sau cu frunze). Ii poti bloca rotile, ii poti arunca toate patinele, tramvaiul se va duce sanie niste metri buni, chiar si la 30 km/h.
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Sava_6115-6315
https://www.youtube.com/watch?v=HXbXZGsdjpY
In acea zona tramvaiele circula si cu 50 km/h . Orice frana este inutila cand iti sare un pieton in fata. Se vede clar unde este persoana lovita si cat a mai mers tramvaiul. Si Astrele chiar franeaza bine cu patina!
Mergeti pe 1/10 si poate aveti norocul sa prindeti vatmanii care folosesc frana cu patina la fiecare oprire. Daca nu te tii bine de bare risti sa zbori din loc.... Orice sistem de franare instantanee va creea mai multe victime in tramvai decat pe strada. In plus, suprafata de contact cu linia este mica,lucioasa iar tramvaiul are undeva la 30-40 tone. In comparatie cu o masina rotile autoturismului sunt de 2-3 ori mai late, cauciucul are aderenta mult mai mare pe asfalt si franeaza doar 1-2 tone...
https://www.youtube.com/watch?v=HXbXZGsdjpY
In acea zona tramvaiele circula si cu 50 km/h . Orice frana este inutila cand iti sare un pieton in fata. Se vede clar unde este persoana lovita si cat a mai mers tramvaiul. Si Astrele chiar franeaza bine cu patina!
Mergeti pe 1/10 si poate aveti norocul sa prindeti vatmanii care folosesc frana cu patina la fiecare oprire. Daca nu te tii bine de bare risti sa zbori din loc.... Orice sistem de franare instantanee va creea mai multe victime in tramvai decat pe strada. In plus, suprafata de contact cu linia este mica,lucioasa iar tramvaiul are undeva la 30-40 tone. In comparatie cu o masina rotile autoturismului sunt de 2-3 ori mai late, cauciucul are aderenta mult mai mare pe asfalt si franeaza doar 1-2 tone...
- ACV
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
ACV
Ce mi se pare interesant la toată discuția cu biciclistul (și se aplică și la pietonul decedat și la cel cu tramvaiul) este că nimeni nu a menționat o chestie de bun simț: instinctul de conservare. Dacă nu-l ai și mori, apoi îmi pare rău, dar se numește selecție naturală. Dacă tu traversezi pe unde nu ai voie în plin trafic și ți-o iei, adio. Biciclistul putea foarte bine să meargă pe trotuar dacă îl interesa propria persoană. Orice altă discuție că e STB-istul nesimțit (și este pentru ce a făcut) e irelevantă. Dacă tu nu faci nimic să te protejezi, nu poți avea pretenția ca altul să o facă. Dacă mergea pe trotuar și-l „prindea” poliția nu s-ar fi întâmplat nimic, nu or fi toți polițiștii zeloși și fără minte.
Altfel spus, atenție mare în trafic, indiferent ce conduceți sau „călăriți”.
Ce mi se pare interesant la toată discuția cu biciclistul (și se aplică și la pietonul decedat și la cel cu tramvaiul) este că nimeni nu a menționat o chestie de bun simț: instinctul de conservare. Dacă nu-l ai și mori, apoi îmi pare rău, dar se numește selecție naturală. Dacă tu traversezi pe unde nu ai voie în plin trafic și ți-o iei, adio. Biciclistul putea foarte bine să meargă pe trotuar dacă îl interesa propria persoană. Orice altă discuție că e STB-istul nesimțit (și este pentru ce a făcut) e irelevantă. Dacă tu nu faci nimic să te protejezi, nu poți avea pretenția ca altul să o facă. Dacă mergea pe trotuar și-l „prindea” poliția nu s-ar fi întâmplat nimic, nu or fi toți polițiștii zeloși și fără minte.
Altfel spus, atenție mare în trafic, indiferent ce conduceți sau „călăriți”.
- Misiekwas
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Misiekwas
Nu este irelevant și cele două situații sunt incomparabile. La sfârșitul zilei, comportamentul pe stradă se reduce la respectarea contractului social, întruchipat în cod rutier. Respectați regulile stabilite și alții ar trebui să facă același lucru: vă asigurați înainte de a traversa strada, de a vira la dreapta etc. Într-un caz avem pe cineva (pietonul) care încalcă acele reguli într-un mod care a făcut imposibilă evitarea unui accident și, din păcate, a dus la moartea lui. În celălalt caz, aveți pe cineva expus riscului de a fi rănit/ucis, deși a respectat regulile, dar altcineva nu a făcut-o. Acestea sunt două lucruri diferite.
Sigur, ar trebui să fii atent, dar există o diferență clară. Cum un biciclist care circulă corect ar trebui să știe și să vadă că șoferul va încălca regulile de bază de circulație?
Nu este irelevant și cele două situații sunt incomparabile. La sfârșitul zilei, comportamentul pe stradă se reduce la respectarea contractului social, întruchipat în cod rutier. Respectați regulile stabilite și alții ar trebui să facă același lucru: vă asigurați înainte de a traversa strada, de a vira la dreapta etc. Într-un caz avem pe cineva (pietonul) care încalcă acele reguli într-un mod care a făcut imposibilă evitarea unui accident și, din păcate, a dus la moartea lui. În celălalt caz, aveți pe cineva expus riscului de a fi rănit/ucis, deși a respectat regulile, dar altcineva nu a făcut-o. Acestea sunt două lucruri diferite.
Sigur, ar trebui să fii atent, dar există o diferență clară. Cum un biciclist care circulă corect ar trebui să știe și să vadă că șoferul va încălca regulile de bază de circulație?
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
cosminduru
Este simplu.
Daca luăm prin sondaj 100 de șoferi, măcar 50 îți vor spune că bicicliștii nu au voie pe sosea, așa le-a rămas lor în cap, așa au înțeles de la tot felul de instructori la fel de prost pregătiți.
Peste analfabetismul funcțional (deci incapacitatea de a înțelege articole din legea rutiera - inclusiv polițiștii, daca vreți va exemplific), mai este și mentalul colectiv și obiceiurile sau traumele comunismului. Mașina era atunci visul suprem. Treptat, nivelul de trai a crescut și bicicleta a rămas semn de sărăcie (nu are bani de mașină) sau de jucărie (pentru
copii sa se plimbe). Și autoritățile sunt în același model mental, de aceea se și bate toba pe infrastructura pentru mașini (parcări, pasaje, autostrăzi) in timp ce infrastructura pt biciclete se face in bătaie de joc, in scârbă.
Din păcate acesta este nivelul, dar eu cred că este foarte bine că sunt unii cicliști care își riscă viața zi de zi și totuși continuă să tragă semnalele, să facă petiții, să inducă in mentalul șoferilor că bicicletele sunt vehicule și trebuie tratate ca atare. Așa cum ne luptăm aici pentru benzi unice și îmbunătățirea transportului in comun, este aceeași luptă din doua tranșee diferite.
Este simplu.
Daca luăm prin sondaj 100 de șoferi, măcar 50 îți vor spune că bicicliștii nu au voie pe sosea, așa le-a rămas lor în cap, așa au înțeles de la tot felul de instructori la fel de prost pregătiți.
Peste analfabetismul funcțional (deci incapacitatea de a înțelege articole din legea rutiera - inclusiv polițiștii, daca vreți va exemplific), mai este și mentalul colectiv și obiceiurile sau traumele comunismului. Mașina era atunci visul suprem. Treptat, nivelul de trai a crescut și bicicleta a rămas semn de sărăcie (nu are bani de mașină) sau de jucărie (pentru
copii sa se plimbe). Și autoritățile sunt în același model mental, de aceea se și bate toba pe infrastructura pentru mașini (parcări, pasaje, autostrăzi) in timp ce infrastructura pt biciclete se face in bătaie de joc, in scârbă.
Din păcate acesta este nivelul, dar eu cred că este foarte bine că sunt unii cicliști care își riscă viața zi de zi și totuși continuă să tragă semnalele, să facă petiții, să inducă in mentalul șoferilor că bicicletele sunt vehicule și trebuie tratate ca atare. Așa cum ne luptăm aici pentru benzi unice și îmbunătățirea transportului in comun, este aceeași luptă din doua tranșee diferite.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
shoppy
Asta cu instinctul de conservare este ca si cum ai spune ca toate legile, chiar si legea purtarii obligatorie a centurii, sunt inutile, ca cine nu le respecta clar nu are instinct de conservare si este selectie naturala.
Din fericire codul rutier interzice lovirea din spate sau prin schimbarea directiei de mers a tuturor vehiculelor, chiar si a celor care circula ilegal.
Asta cu instinctul de conservare este ca si cum ai spune ca toate legile, chiar si legea purtarii obligatorie a centurii, sunt inutile, ca cine nu le respecta clar nu are instinct de conservare si este selectie naturala.
Din fericire codul rutier interzice lovirea din spate sau prin schimbarea directiei de mers a tuturor vehiculelor, chiar si a celor care circula ilegal.
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
sorin.niculescu_
Altă dată să puneți și voi un disclaimer dacă e vorba de un asemenea conținut. Am rămas un pic șocat că am văzut în videoclip omul mort lângă Imperio…
Și nu, nu am spus-o cu răutate, ci doar ca să știți în viitor.
Sava_6115-6315 wrote here:
https://www.youtube.com/watch?v=HXbXZGsdjpY
In acea zona tramvaiele circula si cu 50 km/h . Orice frana este inutila cand iti sare un pieton in fata. Se vede clar unde este persoana lovita si cat a mai mers tramvaiul. Si Astrele chiar franeaza bine cu patina!
Mergeti pe 1/10 si poate aveti norocul sa prindeti vatmanii care folosesc frana cu patina la fiecare oprire. Daca nu te tii bine de bare risti sa zbori din loc.... Orice sistem de franare instantanee va creea mai multe victime in tramvai decat pe strada. In plus, suprafata de contact cu linia este mica,lucioasa iar tramvaiul are undeva la 30-40 tone. In comparatie cu o masina rotile autoturismului sunt de 2-3 ori mai late, cauciucul are aderenta mult mai mare pe asfalt si franeaza doar 1-2 tone...
Altă dată să puneți și voi un disclaimer dacă e vorba de un asemenea conținut. Am rămas un pic șocat că am văzut în videoclip omul mort lângă Imperio…
Și nu, nu am spus-o cu răutate, ci doar ca să știți în viitor.
- mirceade
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
mirceade
Oricum, foarte multe păreri pe lângă. E vorba în primul rând de timpul de reacție la frânare, care la un vatman care stă pe tiktok (văzut de mine des) e pe la 3 secunde probabil.
Oricum, foarte multe păreri pe lângă. E vorba în primul rând de timpul de reacție la frânare, care la un vatman care stă pe tiktok (văzut de mine des) e pe la 3 secunde probabil.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
WT_fan06
Proasta conduită pe care ai văzut-o nu se rezolvă cu mai multe gadget-uri, ci cu un instructaj făcut cu simț de răspundere, apoi inspectori pe traseu care să se asigure că instructajul este urmat, iar la final abaterile repetate să fie sancționate pe măsură. Asta ca să abordăm cauza problemei identificate de tine (distragerea vatmanului), ci nu efectul (timpul de reacție crescut).
În Germania există inspectori în puncte fixe și / sau care se plimbă pe trasee în civil și care se asigură că vatmanii respectă instructajul, la fel cum controlorii se asigură că pasagerii au bilete valabile de transport. La noi poate suna SF acest lucru.
Proasta conduită pe care ai văzut-o nu se rezolvă cu mai multe gadget-uri, ci cu un instructaj făcut cu simț de răspundere, apoi inspectori pe traseu care să se asigure că instructajul este urmat, iar la final abaterile repetate să fie sancționate pe măsură. Asta ca să abordăm cauza problemei identificate de tine (distragerea vatmanului), ci nu efectul (timpul de reacție crescut).
În Germania există inspectori în puncte fixe și / sau care se plimbă pe trasee în civil și care se asigură că vatmanii respectă instructajul, la fel cum controlorii se asigură că pasagerii au bilete valabile de transport. La noi poate suna SF acest lucru.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
ByOnu
Teoretic si astazi TPBI are echipe de control. In ultimii ani auzeam prin presa de inspectiile acestora (in autobaze, depouri, prin vehicule, pe traseu, samd). Nu am mai auzit de astfel de inspectii in ultimul an.
Ma tem ca daca s-ar implementa ceva similar la noi, s-ar transforma intr-o piesa de teatru tip ”inspectia scolara”, cand cadrele didactice si elevii sunt anuntati cu zile bune in avans de inspectii, iar inspectorilor li se prezinta un teatru bine regizat. Scolile se prefac ca totul e bine, au cei mai frumosi profi si cei mai cuminti copii, iar inspectorii se prefac ca si-au facut meseria.
Inspectorii s-ar identifica usor, iar soferii/vatmanii s-ar anunta intre ei ca sunt "pe zona". Ca pe Waze.
WT_fan06 wrote here:
În Germania există inspectori în puncte fixe și / sau care se plimbă pe trasee în civil și care se asigură că vatmanii respectă instructajul, la fel cum controlorii se asigură că pasagerii au bilete valabile de transport. La noi poate suna SF acest lucru.
Teoretic si astazi TPBI are echipe de control. In ultimii ani auzeam prin presa de inspectiile acestora (in autobaze, depouri, prin vehicule, pe traseu, samd). Nu am mai auzit de astfel de inspectii in ultimul an.
Ma tem ca daca s-ar implementa ceva similar la noi, s-ar transforma intr-o piesa de teatru tip ”inspectia scolara”, cand cadrele didactice si elevii sunt anuntati cu zile bune in avans de inspectii, iar inspectorilor li se prezinta un teatru bine regizat. Scolile se prefac ca totul e bine, au cei mai frumosi profi si cei mai cuminti copii, iar inspectorii se prefac ca si-au facut meseria.
Inspectorii s-ar identifica usor, iar soferii/vatmanii s-ar anunta intre ei ca sunt "pe zona". Ca pe Waze.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination