Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Accidente / incidente

5183 posts, 1456193 views
 
Go to page:  1  ... 361 362 363 364 365 366 367  ... 371
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente / incidente TTony

De ce? Scrie undeva că e interzis?

 


Re: Accidente / incidente ByOnu

Cum adica n-are ce cauta pe acolo?

Circulatia bicicletelor este permisa pe carosabil, pe prima banda, langa bordura. Legea spune clar ca soferii trebuie sa depaseasca biciclistii la 1.5m distanta.

Imi scapa ceva? A devenit DN1 autostrada dpdv legal? Exista vreo pista legala pe acolo iar biciclistul nu o folosea? Altfel, biciclistul avea tot dreptul sa se afle acolo, iar autobuzul trebuia sa-l depaseasca corespunzator. Daca se dezechilibra si il omora, soferul STB era in culpa.

 


Re: Accidente / incidente bgd70

Stric pe baza imaginilor, se vede ca incidentul se intampla pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti unde nu exista pista de bicicleta omologata, conform Brigazii Rutiere Bucuresti. In acest caz, biciclistii trebuie sa mearga pe prima banda. Autovehiculele care vor sa depaseasca biciclistii trebuie sa o faca trecand peste marcajul de separare a benzilor (HG 1075 din 04.10.2021). Pe baza acestor observatii, soferul de autobuz nu a procedat corect.

 


Re: Accidente / incidente Robert24

Este semn cu "Accesul interzis biciclistilor".
Bun, biciclistul nu avea ce sa caute acolo, dar nici soferul autobuzului nu a procedat corect. Cat de bizon sa fii sa treci cu viteza la cativa centimetri de acel biciclist... S-a gandit vreun moment ca poate omul ala se dezechilibra si ajungea sub roti? Prostia nu are limite....

 


Re: Accidente / incidente Victor92

Bun.

Daca exista acel indicator, biciclistul sa isi asume cele facute.

 


Re: Accidente / incidente ByOnu

Unde este acel indicator?

 


Re: Accidente / incidente Robert24

Cu vreo 100m inaintea filmarii, unde e accesul catre Petrom.

 


Re: Accidente / incidente cosminduru

A da. Un indicator uitat acolo de 10 ani. Bănuiesc că acel indicator a fost cândva instalat cu ocazia celebrei declarații a BPR că pistele de pe trotuar ale lui Oprescu sunt ilegale. Și erau peste tot, și pe Kiseleff, dar se adresau acestei probleme. Acum, hai să fim pedanți și să luăm situația la despicat firul:

Conform legii (Hot. 1391/2006) - știută ca și Regulament:

Art. 66 (6) Semnificaţia indicatoarelor de interzicere sau de restricţie începe din dreptul acestora. În lipsa unei semnalizări care să precizeze lungimea sectorului pe care se aplică reglementarea ori a unor indicatoare care să anunţe sfârşitul interdicţiei sau al restricţiei, semnificaţia acestor indicatoare încetează în intersecţia cea mai apropiată.


Indicatorul ăla se află după intrarea în benzinărie și - conform legii - acționează până la ieșirea din benzinărie.  Deci, conform legii, un ciclist care merge pe DN1, de la Casa Presei spre Băneasa, nu are nici un indicator de interzicere, merge pe banda 1 până în dreptul intrării în benzinărie, unde are indicator de interzis, deci este obligat să o ia prin benzinărie (sau la pas pe trotuar), apoi după ieșirea din benzinărie indicatorul își încetează semnificația și este iar liber să circule pe banda 1.

Incidentul s-a petrecut pe secțiunea de după ieșirea din benzinărie. Deci ciclistul avea dreptul să circule pe acolo.

Punct.  (aparent dacă zici punct. ai dreptate) :)

 


Re: Accidente / incidente WT_fan06

Victor92 wrote here:
Cel cu bicicleta nu are ce cauta acolo.

Punct.

Soferul STB nu e de vina.

Victor92 wrote here:
Bun.

Daca exista acel indicator, biciclistul sa isi asume cele facute.

Mai ușor cu pianul pe scări, ce zici?

Una e că biciclistul n-avea voie (deși acest lucru nu e clar, din ce a zis colegul de mai sus) și alta e că șoferul profesionist al STB care este responsabil de siguranța pasagerilor și a celorlalți participanți la trafic a făcut un gest iresponsabil. Când manevrezi un vehicul de 18m nu faci jocuri meschine că "ăla n-avea voie să fie acolo deci nu-mi pasă", ci menții o conduită profesionistă și depășești lăsând o distanță de siguranță. E problema autorităților să-l amendeze pe biciclist dacă n-avea voie pe acolo și problema șoferului STB să mențină o conduită profesionistă și preventivă pentru a minimiza riscurile unui accident în care biciclistul ar fi putut suferi probleme mult mai mari decât autobuzul.

Conduita nepotrivită a șoferului nu este scuzabilă de faptul că biciclistul n-ar fi avut voie pe acolo.

Zic și eu "punct", că de ce nu! 😀

 


Re: Accidente / incidente Victor92

Atasat.

Deci, biciclistul nu avea ce sa caute acolo.

Daca x merge cu masina pe sens interzis si se loveste cu alta masina, e scos cumva vinovat cel care merge reuglamentar?

Si mai usor cu concluziile pripite. Aviz celor care nu au permis. De categoria D sau atestat nu mai vorbesc.
Captură de ecran 2024-09-30 154344.png (1.96 MB; downloaded 1092 times)

 


Re: Accidente / incidente ByOnu

1. in zona unde s-a intamplat, biciclistul circula regulamentar.

2. si un copil scapat din mana parintilor n-ar avea ce sa caute pe strada si asta nu-i motiv sa-l calcam cu masina. Tocmai, un sofer are in plus față de un pieton sau un simplu biciclist un document care atesta ca stie si intelege legislatia: biciclistul trebuie depasit la 1,5m. Cu atat mai mult un sofer profesionist nu are voie sa faca astfel de ..greseli? Sau sa le zicem ceea ce sunt de fapt: tentative de omor?

Inteleg ca avem prieteni soferi (avem chiar si useri aici), dar asta nu este motiv sa le luam apararea celor care nu le fac cinste.
INDICATOR.jpg (727.17 KB; downloaded 1064 times)

 


Re: Accidente / incidente reiny2000

Aici e semnul. El se referă la carosabil sau la pista de pe trotuar? Încă se mai văd marcajele. Sunt de acord cu @cosminduru, cred că a apărut când poliția a desființat pistele lui Oprescu pentru că e mai ușor să pui o tablă decât să ștergi marcaje.

 


Re: Accidente / incidente Robert24

Onu, unde ai pus steaua aia, e locul unde e depasit de autobuz, dar bicilistul venea deja de pe portiunea unde e interzis (conform cu ce spui ca acolo se termina indicatorul).
Iar ca indicatorul ala e "uitat" de 10 ani acolo... sa fim seriosi. De ce nu a luat nimeni atitudine acum 9 ani sa fie scos de acolo.
Biciclistul trebuie sa isi asume ca nu avea voie pe acolo, dar se pare ca mai ales in Romania biciclistii au legea lor si merg pe unde le taie capul (in 10 zile cat am stat in Bucuresti, era sa fiu lovit de vreo 3 biciclisti...)
Iar cu soferul de autobuz, nu el face legea, el trebuia sa pastreze o distanta de siguranta si de bun simt. Lui, si probabil inca vreo 80% din soferii de la STB le-ar trebui un examen psihologic, dar d-ala pe bune!

 


Re: Accidente / incidente Bogdan Ciorascu

Nu, prima intersectie este la Elena Vacarescu.
Accesul/iesirea din Petrom nu sunt intersectii!

Practic dupa interpretarea legii indicatorul isi produce efectul de acolo pana la intersectia Bucuresti-Ploiesti cu Elena Vacarescu daca intre timp nu sunt dispuse alte masuri...dar cum noi stam execrabil la semnalizarea rutiera, iese ce iese.....

 


Go to page:  1  ... 361 362 363 364 365 366 367  ... 371
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use