Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Acualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București-Ilfov

2 posts, 645 views
Acualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București-Ilfov Asociația Metrou Ușor

Comunicat de presă, 24 aprilie 2024.


📋🖋️ Asociația "Metrou Ușor" a participat la prima dezbatere pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).

📄 PMUD este documentul esențial ce prezintă strategia de dezvoltare a transportului și mobilității din București și Ilfov până în 2030, precum și instrumentul principal pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile pentru viitoarele lucrări de infrastructură și achiziția de mijloace de transport moderne.

👥 Întâlnirea organizată de Primăria Municipiului București (PMB) și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) a avut loc miercuri 10 aprilie 2024, la Facultatea de Transporturi din cadrul Universității Politehnice. Pe lângă societatea civilă, au participat reprezentați ai autorităților și companiilor specializate din domeniu, printre care STB, Metrorex, Autoritatea pentru Reforma Feroviară (ARF), CFR Infrastructură, Metroul S.A. și alte părți interesate.

🔵 În cadrul dezbaterilor am expus înspre analiză o serie de idei, cu scopul includerii acestora în noul PMUD, printre care:

Dispecerizarea și programarea mai eficientă a vehiculelor de transport public.

✅ Adoptarea unei semnalistici unitare și a unui branding unitar sub coordonarea TPBI, indiferent de operatorii de transport (spre exemplu, încetarea practicii anacronice de a avea, în stații, câte două plăcuțe separate pentru liniile operate de STB și STV).

✅ Asigurarea unui gabarit care să permită circulația nestânjenită și în condiții de siguranță a autobuzelor pe liniile de tramvai care se vor moderniza sau se vor construi de acum înainte, astfel încât să nu mai fie necesar ca autobuzele și tramvaiele să se aștepte reciproc în dreptul peroanelor.

Accesibilizarea pentru persoanele cu dizabilități a întregii rețele de tramvai prin înălțarea carosabilului sau apropierea șinelor de trotuar în stațiile de tramvai unde construirea peroanelor dedicate nu este posibilă din pricina tramei stradale înguste.

Electrificarea cât mai multor linii de autobuz, inclusiv prin realizarea punctuală de infrastructură de troleibuz în zonele strategice exploatării, astfel încât mai multe autobuze să fie înlocuite de troleibuze cu autonomie.

✅ Am accentuat necesitatea achiziționării vehiculelor de mare capacitate, articulate. Considerăm că gradele de încărcare justifică achiziționarea de autobuze și troleibuze articulate de 18m lungime, precum și păstrarea trendului de a achiziționa tramvaie de cel puțin 36m lungime. Din păcate, după Revoluție, Bucureștiul a fost privat de autobuze și troleibuze de mare capacitate, optându-se constant pentru achiziția de vehicule simple, de 12m lungime. Cele 30 de autobuze articulate din parcul STB sunt insuficiente pentru nevoile unei capitale europene.

Corelarea proiectelor viitoarelor drumuri noi radiale cu nevoile de dezvoltare ale transportului public. Aici am punctat, spre exemplu, cazul particular de necoordonare dintre drumul expres DX10 (Străpungerea Bd. Timișoara - DNCB - A0) și modernizarea liniei de tramvai spre CET Vest. Coordonarea strategică între Ministerul Transporturilor și Primăria Generală este esențială pentru realizarea unei infrastructuri periferice integrate.

✅ Utilizarea unui mobilier urban cu adevărat modular în stațiile de transport public. Am accentuat faptul că actualele copertine aflate în curs de instalare NU sunt modulare, ci sunt niște simple copertine standard, ale căror lungimi şi caracteristi nu pot fi adaptate în funcție de volumul traficului de pasageri.

Densificarea transportului public de suprafață, prin introducerea autobuzelor pe mai multe artere care astăzi nu beneficiază de transport public (exemple recente de succes sunt Bd. Mircea Vodă și Str. Brățării), precum și prin realizarea de noi stații în zonele dens populate pe rutele actuale (un exemplu recent este stația de tramvai Verzișori de pe Bd. Gh. Șincai). Am punctat faptul că Legea nr.155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă prevede ca "staţiile de autobuz, troleibuz şi tramvai ... să fie amplasate în zone atractive, la distanţă de cel mult 400 de metri una faţă de alta ..." (Cap.V, art.21, pct.c). Ne dorim, astfel, ca transportul public să fie cât mai ușor și rapid accesibil pentru cât mai muți dintre locuitorii regiunii București-Ilfov.

✅ Creșterea accesibilității rețelei de metrou prin suplimentarea punctelor de acces în stații, cu accent pe subtraversarea intersecțiilor.

✅ Realizarea de noi puncte de transbordare facilă între metrou și transportul de suprafață, cu precădere metrou-tramvai, pe modelul stațiilor Crângași, Parc Drumul Taberei sau, în curând, Eroii Revoluției. Am punctat, din nou, dezastrul pentru mobilitatea sustenabilă care se prefigurează la intersecția de la Apărătorii Patriei, unde viitorul pasaj rutier nu păstrează spațiu dedicat tramvaiului la nivelul solului. Se va pierde, astfel, posibilitatea unei transbordări facile între tramvaiul de pe inelul median și Magistrala2 de metrou.

Creșterea capacității de transbordare între cele două stații de metrou din Piața Unirii. Capacitatea actuală a pasajului de corespondență este depășită la orele de vârf.

📣 Vom continua să fim o voce informată a societății civile în aceste dezbateri și să sprijinim proactiv factorii decidenți, prin implicarea în toate etapele publice ale elaborării PMUD. Mulțumim organizatorilor pentru invitație și așteptăm cu interes următoarele etape din elaborarea PMUD.


1.jpeg (240.51 KB; downloaded 730 times)

2.jpeg (299.93 KB; downloaded 731 times)

 


Re: Acualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București-Ilfov Asociația Metrou Ușor

[DOCUMENT]: Am trimis către TPBI feedback pentru noul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă Buc-IF, aflat în dezbatere publică. Am semnalat o serie de greșeli flagrante și am emis propuneri și solicitări pentru remedierea acestora.

💡 PMUD 2.0 este un document strategic ce va dicta direcția de dezvoltare a mobilității urbane din aria metropolitană a Bucureștiului, cu perspective până în anul 2040. De aceea, este esențial ca documentul să fie bine fundamentat.

🔴 Care sunt principalele noastre observații:

➡️ Vedeți documentul nostru aici: https://forum.metrouusor.com/File?id=226410

1️⃣ Nicio autobază nu este propusă pentru a fi electrificată, nici măcar parțial, până în 2040. În schimb, prin instalarea stațiilor de încărcare lentă în depourile de troleibuze se dorește reducerea capacității de garare a troleibuzelor pentru a face loc autobuzelor electrice. Este inacceptabil acest lucru și am solicitat electrificarea autobazelor diesel. Autobuzele electrice trebuie sa înlocuiască autobuzele diesel. Ridicăm semne de întrebare asupra viziunii și strategiei municipale de combatere a poluării.

2️⃣ Se estimează un necesar de 1400 de autobuze noi până în 2040, fără a fi specificată motorizarea acestora. Ar putea fi electrice? Ar putea fi GNC? Ar putea fi diesel? Am solicitat clarificarea acestui aspect.

3️⃣ Extinderea rețelei de troleibuz cu 500m către Terminalul Apusului a fost eliminată din varianta finală a documentului, cu toate că aceasta era prevăzută în draftul PMUD 2.0. Am solicitat reincluderea acestui obiectiv firesc și necesar, justificând oportunitatea.

4️⃣ Necesarul de troleibuze noi pentru următorii ani este eronat calculat și subestimat în raport cu situația curentă de pe teren. De asemenea, necesarul calculat nu este corelat cu propunerile de extindere a rețelei stipulate în același document.

5️⃣ Am identificat o serie lungă de erori și neconcordanțe în materialele scrise și ilustrate din cadrul documentului, unele dintre acestea demonstrând că s-au reciclat capitole și tabele întregi din documentații precedente ce nu mai sunt de actualitate. De la linii de tramvai desființate acum zeci de ani ce apar ca fiind propuse pentru "modernizare", până la căutarea de "alternative" la Magistrala 6 de metrou care se află deja în construcție. Pe toate acestea le-am sumarizat și trimis autorităților pentru corectare.

6️⃣ Am trimis o serie de observații privind amenajarea stațiilor de transport public în conformitate cu bunele practici europene pentru accesibilitate.

🟢 În încheiere, dorim să clarificăm că noul PMUD 2.0 se bazează pe principiile din PMUD 2016-2030, iar proiectele propuse vor fi benefice mobilității din București și Ilfov, odată implementate. Observațiile noastre își propun doar să corecteze lacunele identificate. Ne bucură că dezvoltarea transportului public prin extinderea metroului, tramvaiului, troleibuzului și introducerea trenului metropolitan rămân piloni principali ai PMUD 2.0. Privim în același timp cu dezamăgire la cât de puțin a fost implementat din PMUD până în prezent, precum și la situațiile în care strategia a fost și rămâne total ignorată în detrimentul unor câștiguri electorale rapide, precum în cazul construirii unor pasaje rutiere neconforme pe inelul median.

🟢 Amintim și că Asociația "Metrou Ușor" s-a implicat activ în cadrul fiecărei dezbateri premergătoare PMUD, onorând invitația organizatorilor și venind cu numeroase propuneri ce au fost și acceptate, spre a fi incluse în document. Apreciem deschiderea autorităților și vom continua să sprijinim elaboratorii strategiei de mobilitate, implicându-ne activ și venind cu propuneri productive.

➡️ Vedeți documentul trimis de Asociație aici: https://forum.metrouusor.com/File?id=226410

⚠️ Sperăm ca feedback-ul nostru să fie luat în seamă și de această dată și îi îndemnăm pe toți să participe la dezbaterea publică, trimițând feedback autorităților până mâine, 4 septembrie 2024, informații oficiale aici: https://tpbi.ro/pmud/

➡️ Documentul supus dezbaterii publice poate fi accesat aici: https://tpbi.ro/file/2024/08/R11-Raport- ... inal.pdf


Vă invităm să deschideți documentul PDF atașat acestei postări.
MU77 03.09.2024 Analiza si observatii PMUD-BI 2.0 august-septembrie 2024.pdf
MU77 03.09.2024 Analiza si observatii PMUD-BI 2.0 august-septembrie 2024.pdf (2.33 MB; downloaded 661 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2396 forum members have written 431025 posts in 5362 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use