Topic: Clubul "Flacara Rosiatica"
4374 posts, 1008039 views
📖 Pagination options
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
Stefan_79
Ca o părere strict personală prefer să văd grădiri amenajate discret de locatari (însemnând câteva flori și un gard viu discret) decât pârloagă sau mai rău, grădini transformate în garaje/magazii sau locuri de joacă amenajate care mai de care cum poate. Spre exemplu în ultima poză postată de @ADK doar acel gard făcut din șipci și sârmă ar fi singurul inconvenient, în schimb nu văd problema amenajării de către locatari/asociația de propietari domeniul public din jurul blocurilor.
Ca o părere strict personală prefer să văd grădiri amenajate discret de locatari (însemnând câteva flori și un gard viu discret) decât pârloagă sau mai rău, grădini transformate în garaje/magazii sau locuri de joacă amenajate care mai de care cum poate. Spre exemplu în ultima poză postată de @ADK doar acel gard făcut din șipci și sârmă ar fi singurul inconvenient, în schimb nu văd problema amenajării de către locatari/asociația de propietari domeniul public din jurul blocurilor.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Calea Moșilor - trecut, prezent, viitor
ADK
Unele clădiri arată horror pe unele străzi mai centrale... sunt foarte degradate, cu mai toată tencuială căzută și cumva au devenit un pericol pentru trecători. Deși sunt istorice, lucru plăcut personal, dar într-o asemenea stare nu-mi mai face așa plăcere să le admir, mai ales dacă nu se grăbesc cu reabilitarea acestea își continuă degradarea până nu mai rămân nimic din ele, sau mai degrabă ești nevoit să reconstruiești imobilul deoarece cel vechi este compromis.
Energetic vorbind, nu m-aș putea adapta vreodată într-o asemenea clădire (bineînțeles în stare bună de locuit), sunt mulți trăiți și trăite acolo înainte și am mai experimentat locuri unde anterior au locuit destui... Fiecare și-a lăsat o "amprentă" ce este chiar și cu preotul complicat spre imposibil de scos, de în cazul caselor, mulți le-au dărâmat (mai ales dacă erau vechi, într-un sat din Iași intraserăm anul trecut într-o casă cu probleme și ceva mă alunga de acolo, noroc că are dosarul de "casare"). Din păcate ăsta e omul, poți să prinzi și ceva bun dar sigur mai greu, mulți care au stat la case și le-a dărâmat regimul comunist aceștia au blestemat din răsputeri deciziile (și pe bună dreptate blestemul se lipește longeviv), constructorii (care nu aveau vreo vină), construcția propriu-zisă și familii ce au început să locuiască (și locuiesc) acolo. De aia mulți, nevinovați, nu sunt realizați din niște puncte de vedere și după ce s-au mutat de acolo într-un loc mai curat, lucrurile au început să meargă mai bine. Pământul este foarte vechi așa că pe același teren au trăit o groază înainte, fiecare a avut casa sa, pe care ulterior după deces i-au hotărât-o alții (unii au pățit doar necazuri când începuseră să de-a cu barosul în ea). Lucrurile acestea pot să pară basme dar din păcate nu sunt...
Unele clădiri arată horror pe unele străzi mai centrale... sunt foarte degradate, cu mai toată tencuială căzută și cumva au devenit un pericol pentru trecători. Deși sunt istorice, lucru plăcut personal, dar într-o asemenea stare nu-mi mai face așa plăcere să le admir, mai ales dacă nu se grăbesc cu reabilitarea acestea își continuă degradarea până nu mai rămân nimic din ele, sau mai degrabă ești nevoit să reconstruiești imobilul deoarece cel vechi este compromis.
Energetic vorbind, nu m-aș putea adapta vreodată într-o asemenea clădire (bineînțeles în stare bună de locuit), sunt mulți trăiți și trăite acolo înainte și am mai experimentat locuri unde anterior au locuit destui... Fiecare și-a lăsat o "amprentă" ce este chiar și cu preotul complicat spre imposibil de scos, de în cazul caselor, mulți le-au dărâmat (mai ales dacă erau vechi, într-un sat din Iași intraserăm anul trecut într-o casă cu probleme și ceva mă alunga de acolo, noroc că are dosarul de "casare"). Din păcate ăsta e omul, poți să prinzi și ceva bun dar sigur mai greu, mulți care au stat la case și le-a dărâmat regimul comunist aceștia au blestemat din răsputeri deciziile (și pe bună dreptate blestemul se lipește longeviv), constructorii (care nu aveau vreo vină), construcția propriu-zisă și familii ce au început să locuiască (și locuiesc) acolo. De aia mulți, nevinovați, nu sunt realizați din niște puncte de vedere și după ce s-au mutat de acolo într-un loc mai curat, lucrurile au început să meargă mai bine. Pământul este foarte vechi așa că pe același teren au trăit o groază înainte, fiecare a avut casa sa, pe care ulterior după deces i-au hotărât-o alții (unii au pățit doar necazuri când începuseră să de-a cu barosul în ea). Lucrurile acestea pot să pară basme dar din păcate nu sunt...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
O situație neplăcută să circuli cu 22-ul prin oraș când nu ai altă variantă... mai alea dacă autobuzul este pe sensul spre ieșire, când mai nimeni nu vrea să-l piardă.
Stau astăzi-dimineață într-o stație și aștept orice m-ar putea duce la Orizontului, adică 2, 2B, 22, 28 sau 111 (când vine, că e linie "zonă"). După vreo 20 de minute, sosește 22, o mașină scurtă bineînțeles neîncăpătoare. Reușesc să găsesc totuși un loc, în față, lângă un bătrânel ce stătea la geam, care după Bazar intenționa să coboare astfel că intenționez să-i fac spațiu. Acesta spune că coboară la a doua, adică la Prutului, dar să facem totuși schimb de locuri că o să-i ia mai mult timp să coboare. Îți vine să crezi că am 95 de ani? "Wow.." zic eu, deși părea într-adevăr.
Autobuzul ajunge în stație la Arhiepiscopie, următoarea stație find Prutului. Pe unde să mai urce și cei care care așteptau mașina... ba prin față, ba prin spate, o femeie mai în vârstă reușește să urce totuși prin față, și un tânăr de ~20 ani ce părea că trăiește în 2 lumi odată, începe cu zicale românești - Da' unde te împingi bre, nu vezi că n-ai loc, vă plimbați toată ziua... Eu am handicap și mai și muncesc, lu-a-var naiba... Deși în tot acest timp, respectivul bătrân anterior menționat, tot înainta spre ușă și-l auzea pe droggy ăsta ce îndruga. Începuseră și oldman-ul...
-Bă, tinere, vezi cum vorbești cu doamna, că poate îți trag și una...
Bineînțeles că pe un hipiot e cel mai ușor să-l enervezi, care nu se lăsaseră nicidecum de pus paie pe foc, poate chiar urăște libertatea și nu știe cum să se cazeze gratis alături de alții ca el.
-Tataie, vezi că te caută moartea pe acasă...
-Bă, porcule, bă boule, bă handicapatule, poate îți trag și una cu cârja asta!
-Ce-ai zis?? Vezi că eu sunt handicapat, și mai și muncesc, poate îți trag eu moșule!
-Fir-ar al dracului să fii, că voi tinerii, ați vândut țara asta, nemernicilor, că ești un drogat, eu nici nu știam ce sunt drogurile la vârsta ta!
Între timp de alte conversații de genul ăsta, care bătranul îl și împingea pe șmecher, iar tânărul nu-și vedea de lungul nasului, ajunge autobuzul în stație, se dă prima dată tânărul care îl invita pe bătrân la duel, iar moșul se dă și el, puțin ajutat cei drept, să-l alerge pe ăla care n-a mai urcat în autobuz. Nu știu nimic din cele petrecute ulterior, pentru că autobuzul s-a pus rapid în mișcare. Dar la o adică, instanța va zice 99% că tânărul nu avea discernământ, că așa e legea la noi, asta e țara unde faci cam ce vrei, dacă ai măcar o hârtie că ești puțin plecat cu mintea scapi de multe...
O situație neplăcută să circuli cu 22-ul prin oraș când nu ai altă variantă... mai alea dacă autobuzul este pe sensul spre ieșire, când mai nimeni nu vrea să-l piardă.
Stau astăzi-dimineață într-o stație și aștept orice m-ar putea duce la Orizontului, adică 2, 2B, 22, 28 sau 111 (când vine, că e linie "zonă"). După vreo 20 de minute, sosește 22, o mașină scurtă bineînțeles neîncăpătoare. Reușesc să găsesc totuși un loc, în față, lângă un bătrânel ce stătea la geam, care după Bazar intenționa să coboare astfel că intenționez să-i fac spațiu. Acesta spune că coboară la a doua, adică la Prutului, dar să facem totuși schimb de locuri că o să-i ia mai mult timp să coboare. Îți vine să crezi că am 95 de ani? "Wow.." zic eu, deși părea într-adevăr.
Autobuzul ajunge în stație la Arhiepiscopie, următoarea stație find Prutului. Pe unde să mai urce și cei care care așteptau mașina... ba prin față, ba prin spate, o femeie mai în vârstă reușește să urce totuși prin față, și un tânăr de ~20 ani ce părea că trăiește în 2 lumi odată, începe cu zicale românești - Da' unde te împingi bre, nu vezi că n-ai loc, vă plimbați toată ziua... Eu am handicap și mai și muncesc, lu-a-var naiba... Deși în tot acest timp, respectivul bătrân anterior menționat, tot înainta spre ușă și-l auzea pe droggy ăsta ce îndruga. Începuseră și oldman-ul...
-Bă, tinere, vezi cum vorbești cu doamna, că poate îți trag și una...
Bineînțeles că pe un hipiot e cel mai ușor să-l enervezi, care nu se lăsaseră nicidecum de pus paie pe foc, poate chiar urăște libertatea și nu știe cum să se cazeze gratis alături de alții ca el.
-Tataie, vezi că te caută moartea pe acasă...
-Bă, porcule, bă boule, bă handicapatule, poate îți trag și una cu cârja asta!
-Ce-ai zis?? Vezi că eu sunt handicapat, și mai și muncesc, poate îți trag eu moșule!
-Fir-ar al dracului să fii, că voi tinerii, ați vândut țara asta, nemernicilor, că ești un drogat, eu nici nu știam ce sunt drogurile la vârsta ta!
Între timp de alte conversații de genul ăsta, care bătranul îl și împingea pe șmecher, iar tânărul nu-și vedea de lungul nasului, ajunge autobuzul în stație, se dă prima dată tânărul care îl invita pe bătrân la duel, iar moșul se dă și el, puțin ajutat cei drept, să-l alerge pe ăla care n-a mai urcat în autobuz. Nu știu nimic din cele petrecute ulterior, pentru că autobuzul s-a pus rapid în mișcare. Dar la o adică, instanța va zice 99% că tânărul nu avea discernământ, că așa e legea la noi, asta e țara unde faci cam ce vrei, dacă ai măcar o hârtie că ești puțin plecat cu mintea scapi de multe...
- Pavlov195
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
Pavlov195
Înșelătoria cu abonamentele pentru transport public valabile 6 luni se pare că se extinde în mai multe orașe. Ieri, cei de la Observator au realizat un material despre acest subiect. Până acum, această înșelătorie a vizat STB, CT Bus, CTP Iași, RATBv și CTP Cluj-Napoca iar astăzi, s-a extins și la Transurb Galați.
Sursa: Observator News
Înșelătoria cu abonamentele pentru transport public valabile 6 luni se pare că se extinde în mai multe orașe. Ieri, cei de la Observator au realizat un material despre acest subiect. Până acum, această înșelătorie a vizat STB, CT Bus, CTP Iași, RATBv și CTP Cluj-Napoca iar astăzi, s-a extins și la Transurb Galați.
Sursa: Observator News
Atenţie la conturile de pe reţelele de socializare! O pagină falsă de Facebook, care a preluat identitatea companiei de transport în comun din Constanţa, promovează un anunţ fals. Contul fake, numit "Cardul de transport public Constanța", anunţă abonamente de 6 luni pentru suma de 12 lei. Iar, ca totul să pară credibil, există chiar şi comentarii la postare. Însă atenţie! este o încercare de fraudare. Astfel de tentative s-au încercat și în Iași, Brașov și Cluj.
Pagina falsă de Facebook se numeşte "Cardul de transport public Constanța" şi foloseşte sigla CT Bus. Aceasta promovează vânzarea de carduri de călătorie, tip abonament, pe 6 luni pentru suma de doar 12 lei. În realitate, un astfel de abonament costă 625 de lei, pe toate liniile de transport.
Pe pagina falsă, oamenii sunt îndemnaţi să acceseze un link şi să-şi completeze acolo datele personale. Pentru a părea cât mai credibil există şi comentarii false. Cei care încearcă să păcălească publicul au şi sponsorizat postarea pentru ca mesajul să ajungă la cât mai multe persoane.
- ANDREI_TB_CFR_413
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
ANDREI_TB_CFR_413
Dacă înșelătoria continuă să se răspândească la toți operatorii de transport în comun, ceva dubios se întâmplă... Cu toate acestea, un caz similar a fost cu o înșelătorie unde se preciza că „îți oferă un card gratuit timp de 1 an” în toate mijloacele de transport, inclusiv metrou. S-a întâmplat undeva prin februarie-martie anul curent.
Dacă înșelătoria continuă să se răspândească la toți operatorii de transport în comun, ceva dubios se întâmplă... Cu toate acestea, un caz similar a fost cu o înșelătorie unde se preciza că „îți oferă un card gratuit timp de 1 an” în toate mijloacele de transport, inclusiv metrou. S-a întâmplat undeva prin februarie-martie anul curent.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (#406 - ...)
PaulIP
Tehnologia dintr-un secol trecut poate fi fiabilă dacă o folosești cu simț de răspundere. Nu trebuie reinventată roata la fiecare 10 ani doar de amorul artei. Tatrele care mai circulă în Europa sunt modernizări mai mult sau mai puțin tehnice ale aceluiași proiect din anii 60 și care la rândul lui se trage de la americani din anii 30. O mașină cu motor termic din ziua de azi are pistoane, injectoare, cutie de viteze, toate astea inventate în diverse momente ale secolului 20 sau chiar 19.
Așadar, nu o tehnologie dintr-un secol anterior e problema cea mai mare, ci, așa cum au zis și colegii mai sus, lipsa totală de asumare și consecvență (asta cu unicatele în serie e cartea de vizită a industriei românești socialiste). Adaug la asta și faptul că România nu mai are specialiști și meseriași adevărați (indiferent de domeniu). Ori au plecat în țări unde sunt apreciați la adevărata lor valoare, ori au rămas aici și s-au pensionat/au murit. Cât despre cei care le-au luat locul... unde să învețe? În școlile profesionale desființate de abramburica? În universitățile unde curicula și dotarea laboratoarelor au ajuns o glumă sinistră? De la cine să învețe? De la maiștrii/profesorii formați într-un sistem de educație deja în colaps?
Uitați-vă ce RK-uri se făceau la URAC în anii 90; Tatre și VxA vai steaua lor aduse la stadiul de vagoane noi. Acum iese un V3A din RK și dacă nu crapă în prima săptămână e minune cerească. La troleibuze la fel...
ANDREI_TB_CFR_413 wrote here:
@Cezar210 dar întrucât tehnologia e de secolul XX, șanse mici să faci ceva de calitate.
Tehnologia dintr-un secol trecut poate fi fiabilă dacă o folosești cu simț de răspundere. Nu trebuie reinventată roata la fiecare 10 ani doar de amorul artei. Tatrele care mai circulă în Europa sunt modernizări mai mult sau mai puțin tehnice ale aceluiași proiect din anii 60 și care la rândul lui se trage de la americani din anii 30. O mașină cu motor termic din ziua de azi are pistoane, injectoare, cutie de viteze, toate astea inventate în diverse momente ale secolului 20 sau chiar 19.
Așadar, nu o tehnologie dintr-un secol anterior e problema cea mai mare, ci, așa cum au zis și colegii mai sus, lipsa totală de asumare și consecvență (asta cu unicatele în serie e cartea de vizită a industriei românești socialiste). Adaug la asta și faptul că România nu mai are specialiști și meseriași adevărați (indiferent de domeniu). Ori au plecat în țări unde sunt apreciați la adevărata lor valoare, ori au rămas aici și s-au pensionat/au murit. Cât despre cei care le-au luat locul... unde să învețe? În școlile profesionale desființate de abramburica? În universitățile unde curicula și dotarea laboratoarelor au ajuns o glumă sinistră? De la cine să învețe? De la maiștrii/profesorii formați într-un sistem de educație deja în colaps?
Uitați-vă ce RK-uri se făceau la URAC în anii 90; Tatre și VxA vai steaua lor aduse la stadiul de vagoane noi. Acum iese un V3A din RK și dacă nu crapă în prima săptămână e minune cerească. La troleibuze la fel...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (#406 - ...)
shoppy
Asa si locomotiva cu abur este tehnologie care functioneaza dar uite ca nu o mai folosim in serviciu comercial, avansul tehnologic nu se face de dragul de a reinventa ci de a face economie de combustibil, materiale mai noi, mentenanta mai putina, conditii mai bune pentru soferi si pasageri, protectie mai buna la impact sau incendiu.
Daca luam modernizarea de Tatra din Praga in Tatra-PPC-CA(de dragul discutiei, nu stiu sigur ca este CA) putem spune ca si modernizarea V3A-93 in V3A-PPC-CA este un succes, mai putin aerul conditionat, o mare lipsa in ambele cazuri, chiar si praghezii critica Tatra-PPC-CA ca nu are aer conditionat si din ce am inteles planul este sa le inlocuiasca cu vagoane mai moderne si cu aer conditionat.
Asa si locomotiva cu abur este tehnologie care functioneaza dar uite ca nu o mai folosim in serviciu comercial, avansul tehnologic nu se face de dragul de a reinventa ci de a face economie de combustibil, materiale mai noi, mentenanta mai putina, conditii mai bune pentru soferi si pasageri, protectie mai buna la impact sau incendiu.
Daca luam modernizarea de Tatra din Praga in Tatra-PPC-CA(de dragul discutiei, nu stiu sigur ca este CA) putem spune ca si modernizarea V3A-93 in V3A-PPC-CA este un succes, mai putin aerul conditionat, o mare lipsa in ambele cazuri, chiar si praghezii critica Tatra-PPC-CA ca nu are aer conditionat si din ce am inteles planul este sa le inlocuiasca cu vagoane mai moderne si cu aer conditionat.
- ANDREI_TB_CFR_413
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (#406 - ...)
ANDREI_TB_CFR_413
Și eu care credeam că numai noi suntem singurii care criticăm mijloacele de transport că nu au aer condiționat. Păi în Vest nu comentează nimeni, că au/nu au, că e vehicul nou/vechi, pe ei îi interesează să-i ducă din A în B.
Și eu care credeam că numai noi suntem singurii care criticăm mijloacele de transport că nu au aer condiționat. Păi în Vest nu comentează nimeni, că au/nu au, că e vehicul nou/vechi, pe ei îi interesează să-i ducă din A în B.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (#406 - ...)
PaulIP
Nu la asta m-am referit mai sus, ci la afirmația colegului că nu poți face ceva de calitate cu o tehnologie de secol trecut, iar eu am zis ”ba uite că se poate”. Ce am zis eu cu motorul termic ș.a.m.d. sunt chestii care stau la baza atâtora vehicule care încă se fabrică. Că mai punem noi un AC, o podea coborâtă, un chopper, astea sunt ”detalii” care aduc un plus de ergonomie, rentabilitate etc. dar nu ”reinventează roata” în esență.
Dacă e să fac o paralelă cu exemplul dumneavoastră, locomotiva electrică a ”reinventat roata” prin comparație cu aburoasa, dar a fost cam ultimul salt major de tehnologie feroviară. Ah, că în timp s-a înlocuit acționarea reostatică cu acționare pe tiristoare, curent alternativ și alte minuni e partea a doua...
shoppy wrote here:
Asa si locomotiva cu abur este tehnologie care functioneaza dar uite ca nu o mai folosim in serviciu comercial, avansul tehnologic nu se face de dragul de a reinventa ci de a face economie de combustibil, materiale mai noi, mentenanta mai putina, conditii mai bune pentru soferi si pasageri, protectie mai buna la impact sau incendiu.
Nu la asta m-am referit mai sus, ci la afirmația colegului că nu poți face ceva de calitate cu o tehnologie de secol trecut, iar eu am zis ”ba uite că se poate”. Ce am zis eu cu motorul termic ș.a.m.d. sunt chestii care stau la baza atâtora vehicule care încă se fabrică. Că mai punem noi un AC, o podea coborâtă, un chopper, astea sunt ”detalii” care aduc un plus de ergonomie, rentabilitate etc. dar nu ”reinventează roata” în esență.
Dacă e să fac o paralelă cu exemplul dumneavoastră, locomotiva electrică a ”reinventat roata” prin comparație cu aburoasa, dar a fost cam ultimul salt major de tehnologie feroviară. Ah, că în timp s-a înlocuit acționarea reostatică cu acționare pe tiristoare, curent alternativ și alte minuni e partea a doua...
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dristorul Nr.3
Video Wasteland nu a disparut, ci a fost sters de catre autor si re-branduit in Cineclic+ pentru ca prea multa lume fura clipurile fara sa mentioneze sursa....Un lucru de bun simt, zic si eu!
PaulIP wrote here:
Doresc să atrag atenția asupra unui aspect destul de deranjant (cel puțin pentru mine): o grămadă din mesajele postate în paginile precedente ale acestui topic conțin linkuri către clipuri Youtube care nu mai există (de pildă întreg canalul Video Wasteland a dispărut...).
Înțeleg bunele intenții de a distribui secvențe video relevante pentru pasionații de istorie, dar trebuie să recunoaștem că și conținutul de pe platformele mari e la fel de volatil ca tiktokurile sau alte prostioare. Nu trebuie decât să se adune 2 sau mai mulți indivizi cu prea mult timp liber și/sau prea mari supărări pe viață și să dea copyright report pentru ca un întreg canal să dispară bătând din palme. Roboțeii YT nu gândesc (din păcate), operatorii umani rareori intervin să analizeze ce face AI-ul și uite așa pavăm noi drumul spre iad...
Propun ca de azi înainte cine are de postat materiale video relevante pentru posteritate să descarce fișierul original și să-l pună pe forum arhivat, împreună cu câteva screenshoturi și/sau descrieri sugestive. Știu, e mai mult de muncă decât să dai copy-paste la un link, dar e singura soluție viabilă pe termen mai lung.
Video Wasteland nu a disparut, ci a fost sters de catre autor si re-branduit in Cineclic+ pentru ca prea multa lume fura clipurile fara sa mentioneze sursa....Un lucru de bun simt, zic si eu!
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
rosetti61
A avut mereu probleme de copyright, scandalul s-a acutizat dupa difuzarea unui colaj cu inregistrari din timpul revolutiei (care a fost chiar delistat la un moment dat). A mai mers ce a mai mers, anuntand din timp ca cine vrea sa descarce cat se mai poate ca va sterge canalul in curand. Cel cu Video Wasteland mai avea canalul Cineclic, o platforma de documentare si scurt metraje, avea cateva trailere home-made la unele filme romanesti si cam atat. A desfiintat platforma de continut video si a reluat postarile "de arhiva" pe noul Cineclic+ (ex-Cineclic. Zilele trecute ne "ameninta" cu noi productii de arhiva, cutii intregi de casete video cu tot felul de inregistrari - de unde o face rost de ele in afara de targuri de vechituri sau lasate "la gunoi"? Unele sunt materiale brute de televiziune. Nu stiu daca cei de la Cineclic sau YT distorsioneaza sau taie coloana sonora - nu e prea frumos sa te uiti la un moment dat la un film mut. Nu--mi place ca au sectiunea aia "numai pentru membri" unde mai pun trufandale. Au faze si faze, daca nu mai sunt materiale video te asasineaza cu arhiva sahia (cu reluari pentru cei care "au deschis televizorul mai tarziu"...).
Alta platforma de foto-video - Culturalia - am vazut ca si-au tras acces cu cont... ; materialele Sahia si cateva de la TVR cel mai sigur de acolo au fost "insusite".
A avut mereu probleme de copyright, scandalul s-a acutizat dupa difuzarea unui colaj cu inregistrari din timpul revolutiei (care a fost chiar delistat la un moment dat). A mai mers ce a mai mers, anuntand din timp ca cine vrea sa descarce cat se mai poate ca va sterge canalul in curand. Cel cu Video Wasteland mai avea canalul Cineclic, o platforma de documentare si scurt metraje, avea cateva trailere home-made la unele filme romanesti si cam atat. A desfiintat platforma de continut video si a reluat postarile "de arhiva" pe noul Cineclic+ (ex-Cineclic. Zilele trecute ne "ameninta" cu noi productii de arhiva, cutii intregi de casete video cu tot felul de inregistrari - de unde o face rost de ele in afara de targuri de vechituri sau lasate "la gunoi"? Unele sunt materiale brute de televiziune. Nu stiu daca cei de la Cineclic sau YT distorsioneaza sau taie coloana sonora - nu e prea frumos sa te uiti la un moment dat la un film mut. Nu--mi place ca au sectiunea aia "numai pentru membri" unde mai pun trufandale. Au faze si faze, daca nu mai sunt materiale video te asasineaza cu arhiva sahia (cu reluari pentru cei care "au deschis televizorul mai tarziu"...).
Alta platforma de foto-video - Culturalia - am vazut ca si-au tras acces cu cont... ; materialele Sahia si cateva de la TVR cel mai sigur de acolo au fost "insusite".
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dristorul Nr.3
Tot ce sunt masteruri de la ProTV au fost cumparate din targ de la Valea Cascadelor. Explicatia este ca atunci cand ProTV au eliberat fostul sediu Pache Protopepescu au lasat in urma/abandonat o groaza de materiale din arhiva....Apoi diversi indivizi s-au dus la scavenging pe acolo si le-au vandut apoi in targ.
Materialele cu Revolutia sunt in mare parte noi, in sensul ca nu au fost difuzate inca si sunt primite de la diverse persoane martori oculari la evenimentele din 89' + inca un fost regizor care le-a donat celor de la Cineclic.
Iar in ultima parte legat de materialele alb-negru, cele de cateva secunde, acestea vin de la un tip care lucreaza/le incarca pe Culturalia sau se ocupa de ele inaintea distribuirii pe canalele oficiale, deoarece sunt cateva (de exemplu cel cu EREN/TIB din anii 60') pe care eu personal nu le-am gasit DELOC pe Culturalia.
Iar in final.....La alea cu TVR-ul nu ma pricep de unde le-au luat deoarece TOT CE IESE DIN TVR ARE WATERMARK...Deci exclus sa gasesti ceva din arhiva lor fara sigla aia stupida cu "TVR". Oricum, si digitalizarile care sunt puse pe Cineclic/Culturalia sunt realizate in anii 2000', deoarece TVR-ul a dat la fier vechi cam tot ce insemna echipament de digitalizare. Faptul ca televiziunea publica le posteaza acum nu le face deloc noi. Apoi mai pui si faptul ca sunt granulate la greu.
Revin cu un edit aici....Materialele acelea au fost strike-uite de catre un roman emigrat in Franta si care lucreaza la o agentie de presa de acolo. Ele oficial NU aveau niciun copyright holder. Pentru ca intr-adevar existau cateva scene care nu fusesera difuzate precum cele cu soldatii USLA morti si legati cu capul de rotile de la celebrele ABI-uri.....
Tot ce sunt masteruri de la ProTV au fost cumparate din targ de la Valea Cascadelor. Explicatia este ca atunci cand ProTV au eliberat fostul sediu Pache Protopepescu au lasat in urma/abandonat o groaza de materiale din arhiva....Apoi diversi indivizi s-au dus la scavenging pe acolo si le-au vandut apoi in targ.
Materialele cu Revolutia sunt in mare parte noi, in sensul ca nu au fost difuzate inca si sunt primite de la diverse persoane martori oculari la evenimentele din 89' + inca un fost regizor care le-a donat celor de la Cineclic.
Iar in ultima parte legat de materialele alb-negru, cele de cateva secunde, acestea vin de la un tip care lucreaza/le incarca pe Culturalia sau se ocupa de ele inaintea distribuirii pe canalele oficiale, deoarece sunt cateva (de exemplu cel cu EREN/TIB din anii 60') pe care eu personal nu le-am gasit DELOC pe Culturalia.
Iar in final.....La alea cu TVR-ul nu ma pricep de unde le-au luat deoarece TOT CE IESE DIN TVR ARE WATERMARK...Deci exclus sa gasesti ceva din arhiva lor fara sigla aia stupida cu "TVR". Oricum, si digitalizarile care sunt puse pe Cineclic/Culturalia sunt realizate in anii 2000', deoarece TVR-ul a dat la fier vechi cam tot ce insemna echipament de digitalizare. Faptul ca televiziunea publica le posteaza acum nu le face deloc noi. Apoi mai pui si faptul ca sunt granulate la greu.
colaj cu inregistrari din timpul revolutiei (care a fost chiar delistat la un moment dat).
Revin cu un edit aici....Materialele acelea au fost strike-uite de catre un roman emigrat in Franta si care lucreaza la o agentie de presa de acolo. Ele oficial NU aveau niciun copyright holder. Pentru ca intr-adevar existau cateva scene care nu fusesera difuzate precum cele cu soldatii USLA morti si legati cu capul de rotile de la celebrele ABI-uri.....
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
PaulIP
@rosetti61
Gruia Hilohi, pe un grup de Facebook, scrie:
@Dristorul Nr.3 va să zică lui nenea Cineclic nu-i place când alții fac ce face el...
@rosetti61
Gruia Hilohi, pe un grup de Facebook, scrie:
Sursa tuturor digitalizărilor de jurnale cinematografice de actualităţi, realizate de Studiourile Alexandru Sahia, este culturalia.ro . Cineclic nu a făcut decât să-şi pună watermarkul şi să taie prin editare capătul filmării, pentru a nu înţelege populimea de unde provine. Pe acel site găsiţi mult mai multe şi la calitate video mai bună!
Culturalia are un motor de căutare chiar bunuţ, materiale sunt în cantităţi copleşitoare şi însoţite de datările şi explicaţiile corecte. Pe Cineclic sunt doar editări după acelea. Arhiva Sahia există şi fizic, în cadrul A.N.F. Jilava, iar digitalizările sunt rodul unui proiect cultural al statului. Pretenţiile unora sau altora cum că "au găsit ei primii pe net" filmările sunt absolut hilare, dacă n-ar fi şi uşor ilegale...
Sub masca numită "Cineclic" este o singură persoană, fizică. Nu neg priceperea şi munca enormă şi înalt specializată depusă de acest om, dar - în afară de furtul fără ruşine de material faţă de care nu are nici un drept, fără să citeze MĂCAR O DATĂ sursa reală a postărilor sale sau să dea link, aşa cum ar fi corect, mai avem şi o altă problemă, destul de gravă: transmiterea de informaţii trunchiate sau eronate, inclusiv falsificarea cel puţin a unui pachet de filmări color din 1941-43, amestecarea lor pe alocuri cu filmări de prin 1967, falsificarea unor subtitrări şi prezentarea ca fiind primul film românesc color, pe care l-ar avea în posesie. În realitate, mare parte din secvenţe circulă de ani buni pe net, nici măcar digitalizarea nu îi aparţine. Acum, admit că acela care munceşte mult are şi şanse mai multe ca să greşească din când în când, dar atunci când - cu respect - i-am adus şi eu şi alţii la cunoştinţă problemele, răspunsul lui pentru mine a fost declanşarea unui ocean de înjurături "á la Crevedia", urmat de blocare. Din fericire, site-ul Culturalia este în continuare deschis pentru public, dar nu e exclus ca într-o zi, datorită unor astfel de specimene fără ruşine, să fie retrase digitalizările de pe el. Aşa că, dacă vă pasionează istoria, "săpaţi" cât încă mai sunt disponibile!...
@Dristorul Nr.3 va să zică lui nenea Cineclic nu-i place când alții fac ce face el...
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dristorul Nr.3
Personal nu sunt genul care sa stea la discutii tip can-can. Acum ca o fi luat si de pe Culturalia cate ceva e fix treaba lui. Dar nimeni nu poate nega ca pe Cineclic au fost postate si lucruri care NU au mai fost difuzate publicului larg, sau faptul ca a DOVEDIT cu poze REALE faptul ca detine casete inedit cu materiale uitate de mult si care daca nu ar fi fost el, nimeni nu ar mai fi dat doi bani pe ele. Acum, fiecare cu pacatele sale....
Legat de ceea ce a spus Dl-ul Gruia Hilohi in ultima parte a mesajului:
Asa ceva NU poate sa faca statul indiferent cine/ce preia si unde le incarca. Ele sunt in momentul de fata domeniu public, nici macar watermark nu au pe ele....Deci inafara de TVR care sunt foarte stricti cu privire la cine preia materialele lor (vezi cazul revolutionarului Mioc Marius), pana acum nu am vazut sa se fi dat mare atentie inregistrarilor alb-negru de la ANF.
Este mult de spus si nu cred ca mai are rost sa continuam discutia, mai ales ca inafara de Culturalia/EUScreen/Cineclic (ultimul din urma fiind initiativa PRIVATA si pe BANI PROPRII!) NIMENI nu mai da doi bani pe arhivele acestea.
Personal nu sunt genul care sa stea la discutii tip can-can. Acum ca o fi luat si de pe Culturalia cate ceva e fix treaba lui. Dar nimeni nu poate nega ca pe Cineclic au fost postate si lucruri care NU au mai fost difuzate publicului larg, sau faptul ca a DOVEDIT cu poze REALE faptul ca detine casete inedit cu materiale uitate de mult si care daca nu ar fi fost el, nimeni nu ar mai fi dat doi bani pe ele. Acum, fiecare cu pacatele sale....
Legat de ceea ce a spus Dl-ul Gruia Hilohi in ultima parte a mesajului:
Din fericire, site-ul Culturalia este în continuare deschis pentru public, dar nu e exclus ca într-o zi, datorită unor astfel de specimene fără ruşine, să fie retrase digitalizările de pe el. Aşa că, dacă vă pasionează istoria, "săpaţi" cât încă mai sunt disponibile!...
Asa ceva NU poate sa faca statul indiferent cine/ce preia si unde le incarca. Ele sunt in momentul de fata domeniu public, nici macar watermark nu au pe ele....Deci inafara de TVR care sunt foarte stricti cu privire la cine preia materialele lor (vezi cazul revolutionarului Mioc Marius), pana acum nu am vazut sa se fi dat mare atentie inregistrarilor alb-negru de la ANF.
Este mult de spus si nu cred ca mai are rost sa continuam discutia, mai ales ca inafara de Culturalia/EUScreen/Cineclic (ultimul din urma fiind initiativa PRIVATA si pe BANI PROPRII!) NIMENI nu mai da doi bani pe arhivele acestea.
📖 Pagination options