Topic: Machete cu metroul bucureștean
4 posts, 1551 views- ByOnu
-
Posted:
-
Machete cu metroul bucureștean
ByOnu
Pe 11 iunie 2014, la evenimentul dedicat implinirii a 75 de ani de la inaugurarea Muzeului CFR (in complexul sportiv Giulesti, mutat ulterior razboiului pe Calea Grivitei), in statia de metrou M4 Gara de Nord 2 a avut loc o expozitie de diorame si machete feroviare la scara.
Pe langa clasicele machete cu trenurile Bombardier Movia BM2/BM21 si CAF BM3 expuse de Metrorex, un expozant privat a prezentat si un vagon al unei REM IVA (varianta post REM #014), aflat inca in stadiul de constructie. Nu mai retin daca era realizat din forex decupat sau era printat 3D.
Pe 14 iunie cand am revizitat expozitia, vagonul nu mai era. Nu am mai auzit nimic de acesta si eventualul progres.
Pe 11 iunie 2014, la evenimentul dedicat implinirii a 75 de ani de la inaugurarea Muzeului CFR (in complexul sportiv Giulesti, mutat ulterior razboiului pe Calea Grivitei), in statia de metrou M4 Gara de Nord 2 a avut loc o expozitie de diorame si machete feroviare la scara.
Pe langa clasicele machete cu trenurile Bombardier Movia BM2/BM21 si CAF BM3 expuse de Metrorex, un expozant privat a prezentat si un vagon al unei REM IVA (varianta post REM #014), aflat inca in stadiul de constructie. Nu mai retin daca era realizat din forex decupat sau era printat 3D.
Pe 14 iunie cand am revizitat expozitia, vagonul nu mai era. Nu am mai auzit nimic de acesta si eventualul progres.
IMG_6574.JPG (758.86 KB; downloaded 1579 times)
IMG_6575.JPG (817.69 KB; downloaded 1579 times)
IMG_6576.JPG (809.47 KB; downloaded 1579 times)
IMG_6583.JPG (834.5 KB; downloaded 1579 times)
IMG_6603.JPG (627.73 KB; downloaded 1579 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Machete cu metroul bucureștean
ADK
Acum, pun și eu o întrebare de tot "prost gustul" ...
Ce treabă au atât de mult CFR și Metrorex la partea istorică/de muzeu? Adică, în muzeul CFR poți găsi rame de metrou iar în muzeul Metrorex vagoane și locomotive de tren. Ce au împărțit acești 2 operatori atât de mult, înafară de o cale de rulare similară dar fiecare e în a lui? De fapt, aceeași cale de rulare o poți găsi și la tramvaie, unde există ce-a de aproximativ un metru și jumătate, dar tramvaiul e tramvai, trenul și metroul la fel (acum o "sări" unii pe mine că mă exprim țărănește, spunând "tren" în loc de "vagoane și locomotive de tren" și "metrou" în loc de "tren de metrou", nu știu ce importanță așa mare are). A, că sunt subordonați Ministerul Transporturilor. Și STB cu REBU (s-o mai numi așa?) sunt tot ale aceleași primării dar fiecare cu treaba lui.
Că Metrorex poate și-a primit ramele cu ajutorul CFR este o excepție, doar au același staff. Dar la partea de istorie ce au atât de mult de împărțit unii cu ceilalți?
Acum, pun și eu o întrebare de tot "prost gustul" ...
Ce treabă au atât de mult CFR și Metrorex la partea istorică/de muzeu? Adică, în muzeul CFR poți găsi rame de metrou iar în muzeul Metrorex vagoane și locomotive de tren. Ce au împărțit acești 2 operatori atât de mult, înafară de o cale de rulare similară dar fiecare e în a lui? De fapt, aceeași cale de rulare o poți găsi și la tramvaie, unde există ce-a de aproximativ un metru și jumătate, dar tramvaiul e tramvai, trenul și metroul la fel (acum o "sări" unii pe mine că mă exprim țărănește, spunând "tren" în loc de "vagoane și locomotive de tren" și "metrou" în loc de "tren de metrou", nu știu ce importanță așa mare are). A, că sunt subordonați Ministerul Transporturilor. Și STB cu REBU (s-o mai numi așa?) sunt tot ale aceleași primării dar fiecare cu treaba lui.
Că Metrorex poate și-a primit ramele cu ajutorul CFR este o excepție, doar au același staff. Dar la partea de istorie ce au atât de mult de împărțit unii cu ceilalți?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Machete cu metroul bucureștean
ByOnu
Au foarte multe de impartit.
In primii ani ai metroului, personalul de exploatare (mecanici, impiegati, etc) a fost adus predoninant de la CFR (de unde au fost selectati cei mai buni). Procedurile erau ceferiste (cu impiegati de miscare in fiecare statie care permiteau plecarea ramei din statie la paleta). Nu mai vorbim ca toate ramele de metrou de la IVA, la BM, pana la CAF, au fost fabricate/asamblate in uzine dedicate fabricarii de material rulant feroviar pentru CFR si nu numai.
Preabine, nu inteleg rostul intrebarii in acest topic, e offtopic. La aceeasi expozitie au fost prezentate si navomodele (vapoare), si reproduceri de razboi, samd. Toate au legatura cu feroviarul, si in Romania CFR a detinut orice, de la masini, pana la autobuze si vase/feriboturi, parca si avioane.
Au foarte multe de impartit.
In primii ani ai metroului, personalul de exploatare (mecanici, impiegati, etc) a fost adus predoninant de la CFR (de unde au fost selectati cei mai buni). Procedurile erau ceferiste (cu impiegati de miscare in fiecare statie care permiteau plecarea ramei din statie la paleta). Nu mai vorbim ca toate ramele de metrou de la IVA, la BM, pana la CAF, au fost fabricate/asamblate in uzine dedicate fabricarii de material rulant feroviar pentru CFR si nu numai.
Preabine, nu inteleg rostul intrebarii in acest topic, e offtopic. La aceeasi expozitie au fost prezentate si navomodele (vapoare), si reproduceri de razboi, samd. Toate au legatura cu feroviarul, si in Romania CFR a detinut orice, de la masini, pana la autobuze si vase/feriboturi, parca si avioane.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Machete cu metroul bucureștean
PaulIP
N-ai idee cât am căutat poza cu macheta asta...
Macheta aparține lui Radu Popescu (radu161 pe forumurile de modelism feroviar), a început-o prin 2010 și s-a prezentat cu ea și la o ediție a concursului de modelism feroviar de la Balatonfüred, fix în stadiul din poză. A rămas neterminată iar acum vreo 2 ani lucra la o versiune nouă, îmbunătățită, realizată integral din print 3D. Cea din poză e combinație între forex (la laterale) + print ceramic 3D (fața, spatele și cred că și plafonul) + alamă tăiată la CNC (pentru balamalele ușilor).
N-ai idee cât am căutat poza cu macheta asta...
Macheta aparține lui Radu Popescu (radu161 pe forumurile de modelism feroviar), a început-o prin 2010 și s-a prezentat cu ea și la o ediție a concursului de modelism feroviar de la Balatonfüred, fix în stadiul din poză. A rămas neterminată iar acum vreo 2 ani lucra la o versiune nouă, îmbunătățită, realizată integral din print 3D. Cea din poză e combinație între forex (la laterale) + print ceramic 3D (fața, spatele și cred că și plafonul) + alamă tăiată la CNC (pentru balamalele ușilor).