Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: RENAULT A-12 și A-02 (1937-196x)

20 posts, 7727 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuzele RENAULT A-12 și A-02 (1937-196x) ByOnu

Sursa foto: https://bucurestiivechisinoi.ro/2012/11/ ... a-ienei/
06_full.jpg (212.27 KB; downloaded 1282 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele RENAULT A-12 și A-02 (1937-196x) ADK

O fotografie puțin mai clară cu 613 (15083-B).
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB
AbRenault1937.jpg (152.26 KB; downloaded 1155 times)

 


Re: RENAULT A-12 și A-02 (1937-196x) ByOnu

Un RENAULT A-02 fotografiat la intersectia Calea Victoriei cu actualul Bd. Regina Elisabeta.

1950, fotografie AGERPRES.

calea-victoriei-1950-scaled-c-1260x709.webp.jpg (1.01 MB; downloaded 574 times)


nrinmatriculare.jpg (5.94 KB; downloaded 574 times)


Sursa fotografie la rezolutie inalta: https://b365.ro/foto-pana-la-strazi-desc ... -524738/

 


Re: RENAULT A-12 și A-02 (1937-196x) ByOnu

Anul 1940.

Cateva observatii:
- remarcati cat de sus era pozitionat volanul! :shock:  :think:
- in josul grilei este locul unde se introducea manivela pentru pornirea manuala a motorului.
- nr. parc 663(?).

1940-03-12 AGERPRES Autobuz Renault-A12 pe Calea Victoriei linia 31 barat.jpg (332.85 KB; downloaded 230 times)



Sursa fotografie: AGERPRES / B365 ( link: https://b365.ro/foto-imagine-de-epoca-de ... -538615/ )

Pentru posteritate, incarc aici intr-o arhiva zip fotografia originala.
agerpres-570741-1.zip
agerpres-570741-1.zip (1.55 MB; downloaded 7 times)

 


Re: RENAULT A-12 și A-02 (1937-196x) PaulIP

Volanul ăla nu prea aveai cum să îl poziționezi altfel... motorul și cutia de viteze sunt masive și destul de înghesuite sub capotă, șoferul stă fix deasupra punții față iar coloana de direcție orientabilă nu se inventase încă.
Volanul pare pus foarte sus pentru că parbrizul "coboară" mai mult decât la TN6 de Paris.
Mai curios aș fi cum ajungea șoferul în cabină. TN6 de Paris are o portieră pe partea stângă, dar cele de STB nu au. Presupun că intra pe la ușa față și "escalada" axa față fie prin stânga scaunului fie prin dreapta.

(Varșovia a cumpărat un TN6 ex-RATP pe care l-a transformat într-o replică a autobuzelor lor Somua din anii 30. S-a putea proceda la fel cu o replică A-12?...)

 


Re: RENAULT A-12 și A-02 (1937-196x) ByOnu

PaulIP wrote here:
(Varșovia a cumpărat un TN6 ex-RATP pe care l-a transformat într-o replică a autobuzelor lor Somua din anii 30. S-a putea proceda la fel cu o replică A-12?...)


Tehnic, se poate. Practic insa, nu cred sa mai vanda francezii astfel de exemplare istorice, iar realitatea din teren arata ca STB/PMB nu au cumparat nici macar de prin tara niste exponate - vezi cum Timisoara si Iasi au cumparat cate un ROCAR-217E de la Targu Jiu. Bucurestiul a ratat toate trenurile.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2353 forum members have written 427438 posts in 5306 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use