Topic: Drumuri radiale
123 posts, 31149 views
📖 Pagination options
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
zapacitu
Din pacate, raspunsul este "sunt niste drumuri la misto".
Care va fi distanta minima intre strazi laterale consecutive? Dar distanta maxima intre astfel de strazi? Care va fi distanta minima intre treceri la nivel sau intre semafoare consecutive? Care va fi latimea minima a strazilor adiacente? Care va fi retragerea minima obligatorie raportata la marginea drumului (sau la orice margine) si cum se calculeaza ea? Cat timp nu sunt reglementate la nivel central aceste norme si nu numai, vor fi fix asfaltari la miso, nu strazi, nu bulevarde. Cat timp nu exista o lege peste care nu poate trece autoritatea locala...
Din pacate, raspunsul este "sunt niste drumuri la misto".
Care va fi distanta minima intre strazi laterale consecutive? Dar distanta maxima intre astfel de strazi? Care va fi distanta minima intre treceri la nivel sau intre semafoare consecutive? Care va fi latimea minima a strazilor adiacente? Care va fi retragerea minima obligatorie raportata la marginea drumului (sau la orice margine) si cum se calculeaza ea? Cat timp nu sunt reglementate la nivel central aceste norme si nu numai, vor fi fix asfaltari la miso, nu strazi, nu bulevarde. Cat timp nu exista o lege peste care nu poate trece autoritatea locala...
- B21
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
B21
Pentru DR4 (unde cunosc situatia destul de bine), exista un PUZ aprobat in vigoare care (din pacate) nu se (va) respecta.
http://urbanism.pmb.ro/duat-su/puz%20apr ... lan.jpeg
Pentru DR4 (unde cunosc situatia destul de bine), exista un PUZ aprobat in vigoare care (din pacate) nu se (va) respecta.
http://urbanism.pmb.ro/duat-su/puz%20apr ... lan.jpeg
PT TIP penetratie jiului ultima-Model.jpg (152.95 KB; downloaded 2642 times)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
cris_m
Asta spui tu, dar sunt multi, chiar foarte multi care nu au o problema. Ar face orice doar-doar sa aiba o cutie de chibrituri in Bucuresti...
ByOnu wrote here:
Numai pe genul asta de drum n-ai vrea sa locuiesti.
Asta spui tu, dar sunt multi, chiar foarte multi care nu au o problema. Ar face orice doar-doar sa aiba o cutie de chibrituri in Bucuresti...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
shoppy
Nici DNCB nu are utilitati si are riverani, cumva se descurca ei.
Teoretic exista PUZ si tot terenul din Bucuresti, chiar daca este camp, este parcelat pentru viitor, deci se stie pe unde vor fi stradutele, vezi linkul lui @B21 .
Parca Poligrafiei - DR4 se face cu spatiu pentru tramvai pe mijloc, deci mai bine cu tramvai decat fara.
Nici DNCB nu are utilitati si are riverani, cumva se descurca ei.
Teoretic exista PUZ si tot terenul din Bucuresti, chiar daca este camp, este parcelat pentru viitor, deci se stie pe unde vor fi stradutele, vezi linkul lui @B21 .
Parca Poligrafiei - DR4 se face cu spatiu pentru tramvai pe mijloc, deci mai bine cu tramvai decat fara.
- bogdan2308
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
bogdan2308
Deci drumurile astea sunt de fapt niște autostrăzi, că intersecțiile vor fi denivelate? Și vor avea trotuare și piste pentru biciclete(ca să ajungi unde? la următorul nod rutier?). Eu sper să nu fie convertite în bulevarde că o să iasă o struțo-cămilă pe model stroad ci să se face străzi normale de o parte și de alta iar pistele de biciclete să fie făcute separat pe lângă nu de o parte și de alta a autostrăzii. De trotuare nu mai zic, n-au niciun rost.
Sau pot copia modelul Almere cu acel sistem de drumuri principale dar care e separat de zonele rezidențiale prin perdele forestiere, dar nici în acest caz nu avem trotuare, treceri de pietoni, piste biciclete sau benzi pus langă/pe acel tip de șosea.
Deci drumurile astea sunt de fapt niște autostrăzi, că intersecțiile vor fi denivelate? Și vor avea trotuare și piste pentru biciclete(ca să ajungi unde? la următorul nod rutier?). Eu sper să nu fie convertite în bulevarde că o să iasă o struțo-cămilă pe model stroad ci să se face străzi normale de o parte și de alta iar pistele de biciclete să fie făcute separat pe lângă nu de o parte și de alta a autostrăzii. De trotuare nu mai zic, n-au niciun rost.
Sau pot copia modelul Almere cu acel sistem de drumuri principale dar care e separat de zonele rezidențiale prin perdele forestiere, dar nici în acest caz nu avem trotuare, treceri de pietoni, piste biciclete sau benzi pus langă/pe acel tip de șosea.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
shoppy
Nu prea se intelege ce vrei sa spui, vrei autostrada sau bulevard? Si zonele rezidentiale sunt unele, zonele urbane sunt altele, in interiorul centurii este zona rezidentiala, treuie facut bulevard nu autostrada.
Nu prea se intelege ce vrei sa spui, vrei autostrada sau bulevard? Si zonele rezidentiale sunt unele, zonele urbane sunt altele, in interiorul centurii este zona rezidentiala, treuie facut bulevard nu autostrada.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
zapacitu
Ne place sau nu, e bine sa ai drumuri rapide fara multe intersectii din loc in loc. Contribuie la fluidizarea traficului de care nu o sa scapam in urmatorii 20 de ani. Ordinea logica este (1) faci suficiente drumuri cu capacitate mare ca sa ai de unde sa acorzi 3 benzi pentru transport alternativ fara sa transformi bulevardul in alee; (2) ai un parc auto suficient pentru o capacitate ridicata de transport (a se citi oferi intai morcovul); (3) cu capacitate de transport public crescuta, poti incepe sa il prioritizezi la suprafata, limitand benzile pt uz general la 2 pe sens (si aici vine batul); (4) ajungi la idealul catre care tindem, unde transportul public devine o alternativa viabila.
Nu merge sa incepi de la 3 sau 4, trebuie sa treci prin 1 si 2. Acum suntem la 1 - tre sa facem strazi pe unde s-a dezvoltat haotic orasul.
Si ne place sau nu, e nevoie de acces mai rapid din/in oras. Doar asa scapi de cozile interminabile -- A0 nu ajuta mult daca toate intrarile sunt gatuite de semafoare.
Ne place sau nu, e bine sa ai drumuri rapide fara multe intersectii din loc in loc. Contribuie la fluidizarea traficului de care nu o sa scapam in urmatorii 20 de ani. Ordinea logica este (1) faci suficiente drumuri cu capacitate mare ca sa ai de unde sa acorzi 3 benzi pentru transport alternativ fara sa transformi bulevardul in alee; (2) ai un parc auto suficient pentru o capacitate ridicata de transport (a se citi oferi intai morcovul); (3) cu capacitate de transport public crescuta, poti incepe sa il prioritizezi la suprafata, limitand benzile pt uz general la 2 pe sens (si aici vine batul); (4) ajungi la idealul catre care tindem, unde transportul public devine o alternativa viabila.
Nu merge sa incepi de la 3 sau 4, trebuie sa treci prin 1 si 2. Acum suntem la 1 - tre sa facem strazi pe unde s-a dezvoltat haotic orasul.
Si ne place sau nu, e nevoie de acces mai rapid din/in oras. Doar asa scapi de cozile interminabile -- A0 nu ajuta mult daca toate intrarile sunt gatuite de semafoare.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
ByOnu
Doar ca pana faci drumurile astea (sau in timp ce le faci) deja sprawl-ul creste si mai mult si nu apuci niciodata sa mai implementezi solutiile de sustenabilitate.
Totul trebuie facut concomitent.
Doar ca pana faci drumurile astea (sau in timp ce le faci) deja sprawl-ul creste si mai mult si nu apuci niciodata sa mai implementezi solutiile de sustenabilitate.
Totul trebuie facut concomitent.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
shoppy
Poti sa faci pasaje la intersectii cu conditia sa includa cumva si statiile de transport in comun, ca daca liniile se intersecteaza la nivele diferite si este foarte greu sa schimbi ca la Grant, Lujerului, sau transportul taie toate benzile ca la Iancului, tot prost o sa fie.
Poti sa faci pasaje la intersectii cu conditia sa includa cumva si statiile de transport in comun, ca daca liniile se intersecteaza la nivele diferite si este foarte greu sa schimbi ca la Grant, Lujerului, sau transportul taie toate benzile ca la Iancului, tot prost o sa fie.
- bogdan2308
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
bogdan2308
Ei să se hotărască dacă vor autostrăzi sau bulevarde. Din proiect se înțelege că va fi o amestecătură, cu care nu sunt de acord. Probabil s-au inspirat din Madrid
Ei să se hotărască dacă vor autostrăzi sau bulevarde. Din proiect se înțelege că va fi o amestecătură, cu care nu sunt de acord. Probabil s-au inspirat din Madrid
- shoppy
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination