Topic: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
767 posts, 138530 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
PTMZ
De la moderator citire
Legat de cele 3 propuneri pentru 63, 136 și 178 din incipitul mesajului tău, sper că nu ai uitat că avem un regulament specific al acestui subforum pentru redactarea propunerilor. Te rog să argumentezi această viziune a ta. Mulțumesc pentru înțelegere.
De la userul PTMZ:
1. O parte din întrebările tale au deja un răspuns pe forum, cum ar fi, de exemplu, cea despre linia 5 sau cea despre Valea Largă. Nu știu cu ce te-ar putea ajuta TPBI mai mult în cazul de față, în condițiile în care cel puțin pentru 5 proiectul este gestionat de PMB. Iar cu rețeaua de troleibuz, iarăși, destinatarul potrivit ar fi PMB, nu uita că există deja un proiect în această privință. Deci cred că anumite întrebări din prima parte erau mult mai potrivite pentru PMB decât pentru TPBI.
2. Legat de propuneri, lipsește contextul și argumentarea pentru o bună parte dintre ele. De exemplu, de ce ai propune reînființarea lui 35? Sigur, pentru noi, pasionații, poate că are sens (sau nu?), dar pentru autorități cum ai motiva acest lucru? La fel, de ce ar fi important pentru 138 să treacă pe la Victoria pe sensul spre Ghencea?
Acum, dacă tot ai trimis deja acest text, vorbim despre un document care deja are (sau va avea curând) caracter oficial (e sau va fi înregistrat oficial la o instituție cu caracter de operator și furnizor de informații publice), deci regulamentul secțiunii este respectat pentru restul mesajului tău. Totuși, îți atrag atenția să consulți forumul folosind funcția "Căutare" și să argumentezi propunerile tale. Poate va fi de ajutor în relația ta cu autoritățile.
De la moderator citire
Legat de cele 3 propuneri pentru 63, 136 și 178 din incipitul mesajului tău, sper că nu ai uitat că avem un regulament specific al acestui subforum pentru redactarea propunerilor. Te rog să argumentezi această viziune a ta. Mulțumesc pentru înțelegere.
De la userul PTMZ:
1. O parte din întrebările tale au deja un răspuns pe forum, cum ar fi, de exemplu, cea despre linia 5 sau cea despre Valea Largă. Nu știu cu ce te-ar putea ajuta TPBI mai mult în cazul de față, în condițiile în care cel puțin pentru 5 proiectul este gestionat de PMB. Iar cu rețeaua de troleibuz, iarăși, destinatarul potrivit ar fi PMB, nu uita că există deja un proiect în această privință. Deci cred că anumite întrebări din prima parte erau mult mai potrivite pentru PMB decât pentru TPBI.
2. Legat de propuneri, lipsește contextul și argumentarea pentru o bună parte dintre ele. De exemplu, de ce ai propune reînființarea lui 35? Sigur, pentru noi, pasionații, poate că are sens (sau nu?), dar pentru autorități cum ai motiva acest lucru? La fel, de ce ar fi important pentru 138 să treacă pe la Victoria pe sensul spre Ghencea?
Acum, dacă tot ai trimis deja acest text, vorbim despre un document care deja are (sau va avea curând) caracter oficial (e sau va fi înregistrat oficial la o instituție cu caracter de operator și furnizor de informații publice), deci regulamentul secțiunii este respectat pentru restul mesajului tău. Totuși, îți atrag atenția să consulți forumul folosind funcția "Căutare" și să argumentezi propunerile tale. Poate va fi de ajutor în relația ta cu autoritățile.
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
sorin.niculescu_
Mulțumesc pentru răspuns, @PTMZ ! O să țin cont de cele spuse în viitor.
Mulțumesc pentru răspuns, @PTMZ ! O să țin cont de cele spuse în viitor.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Victor92
Pentru a asigura transportul suporterilor israelieni la partida de fotbal de pe Stadionul Steaua (Ghencea), dintre echipele FC FCSB si Maccabi Tel Aviv, STB a infiintat linia 685 intre Piata Unirii si Stadionul Steaua.
Traseul a fost Piata Unirii - Splaiul Independentei - Pod Ciurel - Virtutii - Brasov - Stadion Steaua.
Au fost utilizate 7 autobuze Otokar Kent C-12 de la Autobaza Giurgiului. Unele dintre ele au avut afisajele functionale, altele nu.
Pentru a asigura transportul suporterilor israelieni la partida de fotbal de pe Stadionul Steaua (Ghencea), dintre echipele FC FCSB si Maccabi Tel Aviv, STB a infiintat linia 685 intre Piata Unirii si Stadionul Steaua.
Traseul a fost Piata Unirii - Splaiul Independentei - Pod Ciurel - Virtutii - Brasov - Stadion Steaua.
Au fost utilizate 7 autobuze Otokar Kent C-12 de la Autobaza Giurgiului. Unele dintre ele au avut afisajele functionale, altele nu.
6509 - 685 - 23.07.2024.JPG (686.58 KB; downloaded 1479 times)
6515 - 685 - 23.07.2024.JPG (704.57 KB; downloaded 1479 times)
6596 - 685 - 23.07.2024.JPG (742.64 KB; downloaded 1479 times)
6609 - 685 - 23.07.2024.JPG (683.77 KB; downloaded 1479 times)
DSC_0864.JPG (1.1 MB; downloaded 1479 times)
- Aron
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Aron
Datorita unor lucrari la retele in intersectia Iuliu Maniu x Paul Teodorescu, autobuzele liniei 105 sunt "obligati" sa intre pe calea de rularea a tramvaielor (sens Grozavesti). Spatiu pe carosabil abia se strecoara o masina normala. Azi dimineata s-a nimerit ca #7018 sa fie fix in spatele tramvaiului in care ma aflam. Logic ma gandeam ca o sa iasa de pe culoar in zona statiei de pompieri unde gardul este spart, sa poata astfel efectua statia de la Universitatea Ecologica. Surpriza! Autobuzul a continuat drumul si a ajuns in statia de tramvai de la Pod Grozavesti. Acum nu stiu daca pur si simplu soferul a omis sa iasa de pe culoar sau nu. Dar ce vreau sa scot in evidenta este intrebarea: De ce nu s-a luat in considerarea niciodata sa introduca oficial linia 105 pe culoarul unic incepand de la Bd. Timisoara pana la Pod Grozavesti, sau de ce nu chiar mai de parte pana la Gara Basarab? Pe celalalt sens la fel sau macar sa fie introdus pe la pompieri cu iesire in Bd. Timisoara. Ar scurta timpul foarte considerabl la orele de varf. Stiu ca am mai propus asta inainte sa fie finalizate de reabilitare lucrarile dar nu am primit niciun raspuns oficial. Intr-adevar singurul dubiu pe care l-as avea este portiunea unde se ramifica 10(1) cu 11 la pasaj. Acolo pare ca mai stramt si mai este si in curba.
In final soferul a iesit imediat dupa statie inapoi in carosabil.
Datorita unor lucrari la retele in intersectia Iuliu Maniu x Paul Teodorescu, autobuzele liniei 105 sunt "obligati" sa intre pe calea de rularea a tramvaielor (sens Grozavesti). Spatiu pe carosabil abia se strecoara o masina normala. Azi dimineata s-a nimerit ca #7018 sa fie fix in spatele tramvaiului in care ma aflam. Logic ma gandeam ca o sa iasa de pe culoar in zona statiei de pompieri unde gardul este spart, sa poata astfel efectua statia de la Universitatea Ecologica. Surpriza! Autobuzul a continuat drumul si a ajuns in statia de tramvai de la Pod Grozavesti. Acum nu stiu daca pur si simplu soferul a omis sa iasa de pe culoar sau nu. Dar ce vreau sa scot in evidenta este intrebarea: De ce nu s-a luat in considerarea niciodata sa introduca oficial linia 105 pe culoarul unic incepand de la Bd. Timisoara pana la Pod Grozavesti, sau de ce nu chiar mai de parte pana la Gara Basarab? Pe celalalt sens la fel sau macar sa fie introdus pe la pompieri cu iesire in Bd. Timisoara. Ar scurta timpul foarte considerabl la orele de varf. Stiu ca am mai propus asta inainte sa fie finalizate de reabilitare lucrarile dar nu am primit niciun raspuns oficial. Intr-adevar singurul dubiu pe care l-as avea este portiunea unde se ramifica 10(1) cu 11 la pasaj. Acolo pare ca mai stramt si mai este si in curba.
In final soferul a iesit imediat dupa statie inapoi in carosabil.
Image.jfif (1.64 MB; downloaded 1485 times)
- AndreiV
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
AndreiV
Am fost și eu într-un autobuz de pe linia 105 de dimineață, care a ieșit de pe culoarul pentru tramvai in dreptul stației de pompieri și a efectuat stația de dinainte de pod, deci cred că depinde și de șofer.
Am fost și eu într-un autobuz de pe linia 105 de dimineață, care a ieșit de pe culoarul pentru tramvai in dreptul stației de pompieri și a efectuat stația de dinainte de pod, deci cred că depinde și de șofer.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
BGP2597
Aici avem iar un exemplu al slabei instruiri și comunicării deficitare la nivel intern. Un astfel de lucru nu trebuie să depindă de șofer sau să fie la latitudinea lui, cu atât mai mult cu cât discutăm despre (ne)efectuarea unei stații unde pot aștepta călători sau unde pot coborî călători. În situații de genul dispeceratul trebuie să comunice clar și toți șoferii să cunoască pe unde trebuie să intre și să iasă de pe traseul deviat, nu să meargă fiecare pe unde-l taie capul.
Aici avem iar un exemplu al slabei instruiri și comunicării deficitare la nivel intern. Un astfel de lucru nu trebuie să depindă de șofer sau să fie la latitudinea lui, cu atât mai mult cu cât discutăm despre (ne)efectuarea unei stații unde pot aștepta călători sau unde pot coborî călători. În situații de genul dispeceratul trebuie să comunice clar și toți șoferii să cunoască pe unde trebuie să intre și să iasă de pe traseul deviat, nu să meargă fiecare pe unde-l taie capul.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Chev Celios
Cum am mai spus. Lipsa unei comunicari rapida intre personalul de bord si dispecerat. Lipsa unor statii de emisie receptie. Este singura solutie. Dispeceratul sa ii anunte pe toti odata si dupa fiecare tur in parte sa confirme, ca a luat la cunostinta si sa se intentifice cu ce tur este.
EX:Dispecerat: Toata linia sa mearga pe linia de tramvai si sa iasa de pe linia in zona statiei de pompieri pe sensul Valea Oltului / Turul 1, confirm/ Turul 2, confirm/ Turul 3 Iesim pe la Pompieri? / Dispeceretul: Da pe la Pompieri/ Turul 3, confirm/ etc.
Cum am mai spus. Lipsa unei comunicari rapida intre personalul de bord si dispecerat. Lipsa unor statii de emisie receptie. Este singura solutie. Dispeceratul sa ii anunte pe toti odata si dupa fiecare tur in parte sa confirme, ca a luat la cunostinta si sa se intentifice cu ce tur este.
EX:Dispecerat: Toata linia sa mearga pe linia de tramvai si sa iasa de pe linia in zona statiei de pompieri pe sensul Valea Oltului / Turul 1, confirm/ Turul 2, confirm/ Turul 3 Iesim pe la Pompieri? / Dispeceretul: Da pe la Pompieri/ Turul 3, confirm/ etc.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
shoppy
Bine, nu poti sa pui tot Bucurestiul pe o frecventa, ar fi imposibil sa conduci, sa asculti care mesaje sunt pentru tine si apoi sa confirmi ca ai inteles, trebuie sa fie o frecventa pentru fiecare linie sau fiecare depou/garaj.
Bine, nu poti sa pui tot Bucurestiul pe o frecventa, ar fi imposibil sa conduci, sa asculti care mesaje sunt pentru tine si apoi sa confirmi ca ai inteles, trebuie sa fie o frecventa pentru fiecare linie sau fiecare depou/garaj.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Chev Celios
Am specificat acum cred ca o saptamana in alt topic ca fiecare linie ar trebui sa aiba canalul/ frecventa ei si fiecare vehicul sa aiba statii de emisie receptie digitale. Cand un vehicul circula pe o linie, acel vehicul sa fie pe frecventa/ canalul liniei respective. Si asta ar trebui sa fie obligatia TPBI. Nu cum este acum, TPBI ia o decizie o transmite dispeceratelor operatorilor, care se apuca sa sune fiecare sofer pe telefonul personal al acestuia, sau un cel mai bun caz au grupuri de WhatsApp, deci soferul trebuie sa citeasca un mesaj pe telefon si sa si conduca un autobuz. Mai exista varianta sa se trimita mesaje prin Thoreb, dar nu ai siguranta ca vor fii intelese sau vazute la timp de catre soferi. Avem nevoie de contact permanent, rapid si direct intre dispecerat si personalul de bord.
Am specificat acum cred ca o saptamana in alt topic ca fiecare linie ar trebui sa aiba canalul/ frecventa ei si fiecare vehicul sa aiba statii de emisie receptie digitale. Cand un vehicul circula pe o linie, acel vehicul sa fie pe frecventa/ canalul liniei respective. Si asta ar trebui sa fie obligatia TPBI. Nu cum este acum, TPBI ia o decizie o transmite dispeceratelor operatorilor, care se apuca sa sune fiecare sofer pe telefonul personal al acestuia, sau un cel mai bun caz au grupuri de WhatsApp, deci soferul trebuie sa citeasca un mesaj pe telefon si sa si conduca un autobuz. Mai exista varianta sa se trimita mesaje prin Thoreb, dar nu ai siguranta ca vor fii intelese sau vazute la timp de catre soferi. Avem nevoie de contact permanent, rapid si direct intre dispecerat si personalul de bord.
- drbm
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
drbm
Iar sistemele Tetra de comunicații permit un număr foarte mare de canale, fiind un sistem criptat în aceeași bandă pentru mai mulți utilizatori concomitent decât sistemele clasice VHF sau UHF.
Doar că.... costă.
Iar sistemele Tetra de comunicații permit un număr foarte mare de canale, fiind un sistem criptat în aceeași bandă pentru mai mulți utilizatori concomitent decât sistemele clasice VHF sau UHF.
Doar că.... costă.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Costin
In secolul 21 exista console de bord conectate la internet si care ii dau soferului informatii despre avans, intarziere, mesaje din dispecerat etc. Si asa ai optiunea sa transmiti un mesaj la cat de multi sau putini soferi vrei, din oricate linii, din orice zona geografica etc
Consola din imagine se gaseste si pe autobuzele din Oslo, insa imaginea e de anul trecut, dintr-un autocar Fram (autoritatea de transport din regiunea Møre og Romsdal din vestul tarii). Consola arata ca autobuzul e inaintat cu 53 secunde fata de program, setarile afișajului de traseu si urmatoarele statii.
In secolul 21 exista console de bord conectate la internet si care ii dau soferului informatii despre avans, intarziere, mesaje din dispecerat etc. Si asa ai optiunea sa transmiti un mesaj la cat de multi sau putini soferi vrei, din oricate linii, din orice zona geografica etc
Consola din imagine se gaseste si pe autobuzele din Oslo, insa imaginea e de anul trecut, dintr-un autocar Fram (autoritatea de transport din regiunea Møre og Romsdal din vestul tarii). Consola arata ca autobuzul e inaintat cu 53 secunde fata de program, setarile afișajului de traseu si urmatoarele statii.
20230823_134846.jpg (1.65 MB; downloaded 1081 times)
20230823_135322.jpg (1.61 MB; downloaded 1081 times)
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
ikarus13
Asa ceva este si la STB si sunt sigur ca si la ceilalti operatori. Pe consola Thoreb a soferului arata exact inaintarea/întârzierea fata de program. Exista si o mesagerie. Soferul are cateva mesaje standard pe care le poate trimite.
Problema este ca nici dispeceratul si nici soferii nu folosesc acest sistem. Cand este vara si nu exista intarzieri aproape deloc este totul relativ ok, nu prea sunt motive sa folosesti aceasta mesagerie. In restul anului cand sunt intarzieri mari este clar ca acest sistem trebuie folosit.
Mai jos atasez 2 poze cu consola la STB. Linia rosie arata inaintarea. Cea alba arata intarzierea.
Vineri revin cu o poza cu mesajele pe care le poate da soferul catre dispecerat.
Asa ceva este si la STB si sunt sigur ca si la ceilalti operatori. Pe consola Thoreb a soferului arata exact inaintarea/întârzierea fata de program. Exista si o mesagerie. Soferul are cateva mesaje standard pe care le poate trimite.
Problema este ca nici dispeceratul si nici soferii nu folosesc acest sistem. Cand este vara si nu exista intarzieri aproape deloc este totul relativ ok, nu prea sunt motive sa folosesti aceasta mesagerie. In restul anului cand sunt intarzieri mari este clar ca acest sistem trebuie folosit.
Mai jos atasez 2 poze cu consola la STB. Linia rosie arata inaintarea. Cea alba arata intarzierea.
Vineri revin cu o poza cu mesajele pe care le poate da soferul catre dispecerat.
Thoreb - Inaintare.jpg (493.8 KB; downloaded 1011 times)
Thoreb - Intarziere.jpg (452.29 KB; downloaded 1011 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
De unde își ia datele Thoreb-ul pentru a calcula avansul / întârzierea? Orele de plecare din stații sunt toate actualizate?
De unde își ia datele Thoreb-ul pentru a calcula avansul / întârzierea? Orele de plecare din stații sunt toate actualizate?
- Aron
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Aron
Dar sistemul de numarat calatori e
Dar sistemul de numarat calatori e
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination