Topic: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
773 posts, 143352 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
orex
STRADA Tineretului, cea care face legatura dintre str. Apeductului si drumul Ciorogarla, asteia voiai sa-i dai caracter de bulevard?
georgica2704 wrote here:
E vorba de Bd. Tineretului din Chiajna ( Militari Residence ).
STRADA Tineretului, cea care face legatura dintre str. Apeductului si drumul Ciorogarla, asteia voiai sa-i dai caracter de bulevard?
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
cosminduru
De ce? De ce este acest CET Vest atât de important? Nu este mai nimic acolo, este o fundătură industrială. Păstrarea unui traseu ca noul 136 scurtat este perfectă, fiind o linie cu solicitare redusă.
178 este în schimb o linie suprasolicitată, care șerpuiește printre unele dintre cele mai aglomerate cartiere bucureștene până în centru. Lungirea lui la Militari residence a fost o eroare din pricina faptului că traseul era prea lung și blocajele făceau din 178 unul dintre cele mai prost cadențate autobuze, cu trenulețe de câte 2-3, apoi pauze de 20-30 min., aglomerație, nervi, condiții precare.
alexandru_gr wrote here:
Era mult mai ok sa îl suspende pe 136 și sa îl ducă pe 178 la CET Vest.
De ce? De ce este acest CET Vest atât de important? Nu este mai nimic acolo, este o fundătură industrială. Păstrarea unui traseu ca noul 136 scurtat este perfectă, fiind o linie cu solicitare redusă.
178 este în schimb o linie suprasolicitată, care șerpuiește printre unele dintre cele mai aglomerate cartiere bucureștene până în centru. Lungirea lui la Militari residence a fost o eroare din pricina faptului că traseul era prea lung și blocajele făceau din 178 unul dintre cele mai prost cadențate autobuze, cu trenulețe de câte 2-3, apoi pauze de 20-30 min., aglomerație, nervi, condiții precare.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
orex
De ce Cosmine vrei sa nu aiba concitadinii nostri, de pe str. valea Calmatuiului (Avangarde Grande Village), acces facil la transport urban?!
Mai bine 63, capat la Master, unde chiar bate vantul de calatori, nu?!
De ce Cosmine vrei sa nu aiba concitadinii nostri, de pe str. valea Calmatuiului (Avangarde Grande Village), acces facil la transport urban?!
Mai bine 63, capat la Master, unde chiar bate vantul de calatori, nu?!
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
Problema cu 178 scurtat este că Complex Apusului a devenit cea mai nouă gaură neagră din transportul public, unde pentru câteva stații ca să ajungi la bulevard / metrou trebuie să schimbi de 2 ori. Așa ceva nu este normal.
136 nici măcar nu are stație de corespondență cu 63 pe sensul spre periferie.
136 trebuia să dispară iar 178 să fie prelungit, în opinia mea.
Problema cu 178 scurtat este că Complex Apusului a devenit cea mai nouă gaură neagră din transportul public, unde pentru câteva stații ca să ajungi la bulevard / metrou trebuie să schimbi de 2 ori. Așa ceva nu este normal.
136 nici măcar nu are stație de corespondență cu 63 pe sensul spre periferie.
136 trebuia să dispară iar 178 să fie prelungit, în opinia mea.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
cosminduru
De ce trebuie să schimbi? Nu înțeleg. Cine locuiește prin zonă știe variantele, pentru a ieși în Iuliu Maniu ai 61 care te scoate la Gorjului.
Pentru ceilalți din zona Aragonitului au 178 (eventual 106) și conexiune la metrou la Sir/Lujerului. Nu ies în bulevard la Apusului, ci la Lujerului, via Uverturii.
Da, este adevărat că dacă vrei să parcurgi toată strada Apusului, de la Lidl Uverturii până la Iuliu Maniu nu ai nimic direct, dar asta nu e o rută logică pentru mulți călători.
O propunere interesantă ar fi (ca să nu se piardă totuși legătura cu Iuliu Maniu) ca 178 să vină din centru pe str. Apusului, să nu intre în terminal, ci să facă stația veche pe stradă, să continue spre Iuliu Maniu, dreapta și apoi întoarcere prin str. Mărgelelor, Ghirlandei și iar dreapta la Complex Apusului în terminal. Deci s-ar adăuga o buclă de 3-4 stații și ar face conexiunea.
Dacă stau să mă gândesc, și plecarea spre centru ar putea fi pe aceeași buclă, dar nu știu dacă România este pregătită încă pentru un autobuz cu același indicativ care să oprească în aceeași stație cu două direcții diferite. Ar însemna ca afișajele să fie tot timpul în stare perfectă și oamenii atenți la direcție.
A mai fost acest caz pe vremuri cu linia de noapte N120 la Pța Crângași, și puținii călători erau bulversați, trebuia întrebat șoferul dacă merge spre centru sau spre Giulești.
136-le scurtat are acum frecvență mai bună decât înainte când era pseudo-fantomă și asta cred că este un câștig.
De asemenea, faptul că prin zona centrală, Leul, Panduri, Parlament, au dispărut Euro3 și ce gioarse mai trimiteau în 136 și acum avem Solaris, este probabil un alt motiv pentru care s-a luat această decizie.
De ce trebuie să schimbi? Nu înțeleg. Cine locuiește prin zonă știe variantele, pentru a ieși în Iuliu Maniu ai 61 care te scoate la Gorjului.
Pentru ceilalți din zona Aragonitului au 178 (eventual 106) și conexiune la metrou la Sir/Lujerului. Nu ies în bulevard la Apusului, ci la Lujerului, via Uverturii.
Da, este adevărat că dacă vrei să parcurgi toată strada Apusului, de la Lidl Uverturii până la Iuliu Maniu nu ai nimic direct, dar asta nu e o rută logică pentru mulți călători.
O propunere interesantă ar fi (ca să nu se piardă totuși legătura cu Iuliu Maniu) ca 178 să vină din centru pe str. Apusului, să nu intre în terminal, ci să facă stația veche pe stradă, să continue spre Iuliu Maniu, dreapta și apoi întoarcere prin str. Mărgelelor, Ghirlandei și iar dreapta la Complex Apusului în terminal. Deci s-ar adăuga o buclă de 3-4 stații și ar face conexiunea.
Dacă stau să mă gândesc, și plecarea spre centru ar putea fi pe aceeași buclă, dar nu știu dacă România este pregătită încă pentru un autobuz cu același indicativ care să oprească în aceeași stație cu două direcții diferite. Ar însemna ca afișajele să fie tot timpul în stare perfectă și oamenii atenți la direcție.
A mai fost acest caz pe vremuri cu linia de noapte N120 la Pța Crângași, și puținii călători erau bulversați, trebuia întrebat șoferul dacă merge spre centru sau spre Giulești.
136-le scurtat are acum frecvență mai bună decât înainte când era pseudo-fantomă și asta cred că este un câștig.
De asemenea, faptul că prin zona centrală, Leul, Panduri, Parlament, au dispărut Euro3 și ce gioarse mai trimiteau în 136 și acum avem Solaris, este probabil un alt motiv pentru care s-a luat această decizie.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Andrei Andraș
cosminduru wrote:*Bucureștiul poate nu e cel pregătit (chiar dacă nu aș spune asta), dar sunt suficiente exemple din țară unde se practică deja acest lucru și nu a încurcat pe nimeni cu nimic.
nu știu dacă România este pregătită încă pentru un autobuz cu același indicativ care să oprească în aceeași stație cu două direcții diferite.
0.jpg (133.85 KB; downloaded 2277 times)
- V3nt0R
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
V3nt0R
Unii dintre voi aparati TPBI-ul asta, si tot ce fac ei, mai ceva decat isi apara niste ultrasi pasionali echipa preferata. Dincolo de absolut orice teorie, cea mai buna tot practica este, si tot testul privirii este cel mai important de trecut.
Uitati-va pe o harta. II place cuiva alambicarea ce s-a creeat pe Strada Apusului, si in capatul de la Complex ? Arata bine, chiar si intr-o reprezentare grafica pe o harta ? Eu nu cred ca ar putea raspunde cineva " da " . 178 era o legatura perfecta intre Iuliu Maniu si Uverturii. Pe Apusului, in permanenta, circula la un grad de ocupare intre 50% si 100%. Oameni in statii mereu. Am aplaudat scoaterea lui din " rezidens " . Cartierul ala avea nevoie de niste navete separate doar pentru el. Dar 178-ul trebuia sa ramana la Master. 136-le cel nou, sensul spre C.E.T. Vest, nici macar nu are statie pe Iuliu Maniu. Are pe Apusului la intersectie, fara corespondenta directa cu alta linie, iar apoi tocmai pe Valea Cascadelor, la Preciziei. A ramas un traseu absolut inutil.
Nu " trebuie " absolut nimic la C.E.T. Vest. 221 acolo, la un interval de 20 - 30 de minute, este mai mult decat suficient. Unii dintre voi, trebuie sa invatati sa treceti peste traseele antice si peste capetele de linie antice, care nu mai sunt rentabile si care nu mai produc un flux de calatori decent, de la jumatatea anilor 90. Caci au trecut 30 de ani de atunci.
Modificarile necesare ar fi trebuit sa fie mult mai simple decat ceea ce se intampla acum :
- Noul 63 dus la Complex, impreuna cu 61, iar apoi pe traseul de baza de pe Iuliu Maniu, pana la Izvor .
- 178 lasat pana la Master, fiindca este necesara o legatura directa intre Iuliu Maniu si Uverturii, si o linie directa care sa acopere toata strada Apusului.
- 136 desfiintat, caci nu mai este nevoie de el. De la Valea Cascadelor, pana la statia lui 25 de pe Preciziei, sunt cateva sute de metri maxim de mers pe jos, mai putin decat intre Iuliu Maniu si Complex Apusului, iar zona are, dintotdeauna, un flux extrem de redus de calatori.
Atat de simplu, si nici nu ciuntesti o artera importanta, nici nu aglomerezi un capat neincapator, deodata, cu doua trasee cu peste 15 ture fiecare, si inca unul cu 5-6 ture.
Unii dintre voi aparati TPBI-ul asta, si tot ce fac ei, mai ceva decat isi apara niste ultrasi pasionali echipa preferata. Dincolo de absolut orice teorie, cea mai buna tot practica este, si tot testul privirii este cel mai important de trecut.
Uitati-va pe o harta. II place cuiva alambicarea ce s-a creeat pe Strada Apusului, si in capatul de la Complex ? Arata bine, chiar si intr-o reprezentare grafica pe o harta ? Eu nu cred ca ar putea raspunde cineva " da " . 178 era o legatura perfecta intre Iuliu Maniu si Uverturii. Pe Apusului, in permanenta, circula la un grad de ocupare intre 50% si 100%. Oameni in statii mereu. Am aplaudat scoaterea lui din " rezidens " . Cartierul ala avea nevoie de niste navete separate doar pentru el. Dar 178-ul trebuia sa ramana la Master. 136-le cel nou, sensul spre C.E.T. Vest, nici macar nu are statie pe Iuliu Maniu. Are pe Apusului la intersectie, fara corespondenta directa cu alta linie, iar apoi tocmai pe Valea Cascadelor, la Preciziei. A ramas un traseu absolut inutil.
Nu " trebuie " absolut nimic la C.E.T. Vest. 221 acolo, la un interval de 20 - 30 de minute, este mai mult decat suficient. Unii dintre voi, trebuie sa invatati sa treceti peste traseele antice si peste capetele de linie antice, care nu mai sunt rentabile si care nu mai produc un flux de calatori decent, de la jumatatea anilor 90. Caci au trecut 30 de ani de atunci.
Modificarile necesare ar fi trebuit sa fie mult mai simple decat ceea ce se intampla acum :
- Noul 63 dus la Complex, impreuna cu 61, iar apoi pe traseul de baza de pe Iuliu Maniu, pana la Izvor .
- 178 lasat pana la Master, fiindca este necesara o legatura directa intre Iuliu Maniu si Uverturii, si o linie directa care sa acopere toata strada Apusului.
- 136 desfiintat, caci nu mai este nevoie de el. De la Valea Cascadelor, pana la statia lui 25 de pe Preciziei, sunt cateva sute de metri maxim de mers pe jos, mai putin decat intre Iuliu Maniu si Complex Apusului, iar zona are, dintotdeauna, un flux extrem de redus de calatori.
Atat de simplu, si nici nu ciuntesti o artera importanta, nici nu aglomerezi un capat neincapator, deodata, cu doua trasee cu peste 15 ture fiecare, si inca unul cu 5-6 ture.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Cezar210
O dau și eu puțin pe planuri de viitor.
In prelungirea Văii Cascadelor, de la intersecția cu Bd. Timișoara, se construiește o stradă nouă spre Cartierul Brâncuși nou. Acolo ar trebui dus 178 și desființat 136, nu la CET Vest. Dar asta după finalizarea lucrărilor.
O dau și eu puțin pe planuri de viitor.
In prelungirea Văii Cascadelor, de la intersecția cu Bd. Timișoara, se construiește o stradă nouă spre Cartierul Brâncuși nou. Acolo ar trebui dus 178 și desființat 136, nu la CET Vest. Dar asta după finalizarea lucrărilor.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
cris_m
Te invit sa faci o vizita la Magurele cu linia 487. Aceasta opreste in aceleasi statii: Atomistilor 94 si Facultatea de Fizica, atat pe sensul spre ELI-NP, cat si pe cel spre Bucuresti.
cosminduru wrote:
nu știu dacă România este pregătită încă pentru un autobuz cu același indicativ care să oprească în aceeași stație cu două direcții diferite.
Te invit sa faci o vizita la Magurele cu linia 487. Aceasta opreste in aceleasi statii: Atomistilor 94 si Facultatea de Fizica, atat pe sensul spre ELI-NP, cat si pe cel spre Bucuresti.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
Și fix acolo, din păcate, există numeroase confuzii atunci când vehiculul repartizat nu are afișaje funcționale.
Aceasta e o problemă generală a Bucureștiului - afișaje nefuncționale, sau care sunt funcționale dar afișează informația ineficient.
Și fix acolo, din păcate, există numeroase confuzii atunci când vehiculul repartizat nu are afișaje funcționale.
Aceasta e o problemă generală a Bucureștiului - afișaje nefuncționale, sau care sunt funcționale dar afișează informația ineficient.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
rosetti61
Daca de sambata se reia circulatia lui 478 pe str. Tineretului de ce nu se umbla si la 138, 178?
Daca de sambata se reia circulatia lui 478 pe str. Tineretului de ce nu se umbla si la 138, 178?
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
GPS
Pentru că sunt linii urbane, iar Residence aparține de Chiajna.
Pentru că sunt linii urbane, iar Residence aparține de Chiajna.
- alexandru_gr
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
alexandru_gr
Devierea liniilor 102, 123 și 135 a produs confuzie atât în rândul călătorilor cât și de partea șoferilor.
Multi șoferi( cel puțin din linia 102) nu știu unde sa oprească pe traseul deviat.
Pe Calea Vitan se pierde mult timp în trafic autobuzele circulând pe carosabil și nu pe culoarul unic.
În nicio stație de pe traseul deviat nu este afișat niciun comunicat referitor la acest fapt.
Nu exista stație la Piața Râmnicu Sărat pe sensul spre Fizicienilor.
Devierea liniilor 102, 123 și 135 a produs confuzie atât în rândul călătorilor cât și de partea șoferilor.
Multi șoferi( cel puțin din linia 102) nu știu unde sa oprească pe traseul deviat.
Pe Calea Vitan se pierde mult timp în trafic autobuzele circulând pe carosabil și nu pe culoarul unic.
În nicio stație de pe traseul deviat nu este afișat niciun comunicat referitor la acest fapt.
Nu exista stație la Piața Râmnicu Sărat pe sensul spre Fizicienilor.
- idk_vlad
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
idk_vlad
1.Cred că se refereau la linia 44, nu 11.
2. Din câte văd, asta înseamnă că acesta va fi primul weekend fără troleibuze Ikarus.
bgd70 wrote here:Măsuri anticaniculă: STB SA crește condițiile de călătorie pe majoritatea traseelor din București
În acest weekend în care sunt anunțate temperaturi de 40 grade în București, STB SA va scoate în circulație preponderent mijloace de transport dotate cu sisteme de climatizare.
”Ne preocupă constant condițiile de călătorie pe care le oferim și lucrăm permanent pentru îmbunătățirea lor. Am regândit distribuirea vehiculelor pe trasee din București astfel încât, pe toată durata avertizării meteo, să oferim călătorilor condiții optime de transport”, a declarat Daniel Istrate, directorul general al STB SA.
Vor fi distribuite mijloace de transport noi și pe linii care, în cursul săptămânii, nu beneficiază de această facilitate, pentru a spori condițiile de călătorie.
În weekend, STB SA va circula cu un parc total de 720 vehicule, respectiv:
- 162 tramvaie (din care 95 tramvaie Imperio, 17 tramvaie modernizate)
- 109 troleibuze (din care 98 troleibuze Solaris și 11 troleibuze Astra Iris Bus)
- 449 autobuze (din care 55 de autobuze electrice, 130 Mercedes Hybrid)
Tramvaiele Imperio vor circula în weekend și pe linia 47, care face legătura între cartierul Ghencea și Piața Unirii. Se fac teste pentru introducerea unor tramvaie noi Imperio și pe linia 11 (cartier Giulești - Parcul Cișmigiu).
De asemenea, STB SA scoate în circulație toate troleibuzele Solaris. Noile troleibuze vor circula în weekend și pe linii fără autonomie, respectiv pe liniile 62, 69, 86 și 96.
Pe liniile de autobuze vor fi introduse în circulație, în acest weekend, doar mijloace de transport dotate cu sisteme de climatizare. Vor circula 55 autobuze electrice, 130 de de autobuze Mercedes Hybrid, restul parcului fiind alcătuit din autobuze Otokar și Mercedes Euro 4, dotate cu sisteme de climatizare.
Această măsură se va menține în toată perioada în care sunt înregistrate temperaturi extreme!
Sursa: Facebook STB
1.Cred că se refereau la linia 44, nu 11.
2. Din câte văd, asta înseamnă că acesta va fi primul weekend fără troleibuze Ikarus.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination