Topic: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
773 posts, 143328 views
📖 Pagination options
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
BGP2597
Probabil pentru damage control. Cu siguranță blocajele în zonă vor fi și mai mari și ar da complet peste cap linia, așa evitând porțiunea cea mai aglomerată îi poți asigura o oarecare ritmicitate.
Probabil pentru damage control. Cu siguranță blocajele în zonă vor fi și mai mari și ar da complet peste cap linia, așa evitând porțiunea cea mai aglomerată îi poți asigura o oarecare ritmicitate.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
Posibil asta și posibil și pentru a avea cum să utilizezi troleibuzele clasice. Altfel, cui i le lași? Le lași frumos în depou ca peste câțiva ani să constați că nu mai ai ce scoate pe poartă? Studiu de caz: Berceni.
Posibil asta și posibil și pentru a avea cum să utilizezi troleibuzele clasice. Altfel, cui i le lași? Le lași frumos în depou ca peste câțiva ani să constați că nu mai ai ce scoate pe poartă? Studiu de caz: Berceni.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
bercenicity
Ce legătură are? 95 troleibuz clasic poate coexista cu 97 cu traseu parțial wireless.
Si, eu unul, prefer troleibuz wireless decât extindere de rețea cu macazuri mioritice de 5km/h si rețea poziționată la bordura pentru ca apoi sa taie câteva benzi la viraj total ilegal așteptând după sau incomodând tot traficul.
E patetic cum se misca un troleibuz la Piata Pache Protopopescu, Școala Iancului/Foișorul de Foc, Pod Operei, Carol Davila, Piata Danny Huwe si nu numai.
Ce legătură are? 95 troleibuz clasic poate coexista cu 97 cu traseu parțial wireless.
Si, eu unul, prefer troleibuz wireless decât extindere de rețea cu macazuri mioritice de 5km/h si rețea poziționată la bordura pentru ca apoi sa taie câteva benzi la viraj total ilegal așteptând după sau incomodând tot traficul.
E patetic cum se misca un troleibuz la Piata Pache Protopopescu, Școala Iancului/Foișorul de Foc, Pod Operei, Carol Davila, Piata Danny Huwe si nu numai.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
Evident că toate au legătura una cu alta, că subvenția este limitată iar transportul public nu se prestează pe gratis.
Îți dau perfectă dreptate în scenariul de lume ideală. În realitatea aia care este*, tot atât de importante în opinia mea sunt și menținerea pe cât posibil a numărului de troleibuze active și gestionarea eficientă a subvenției.
Troleibuze noi nu se întrezăresc în cantități importante în viitor, iar ele (din păcate) nu pică din cer... Până atunci, n-avem ce face decât compromisuri peste compromisuri... 😓
Evident că toate au legătura una cu alta, că subvenția este limitată iar transportul public nu se prestează pe gratis.
Îți dau perfectă dreptate în scenariul de lume ideală. În realitatea aia care este*, tot atât de importante în opinia mea sunt și menținerea pe cât posibil a numărului de troleibuze active și gestionarea eficientă a subvenției.
Troleibuze noi nu se întrezăresc în cantități importante în viitor, iar ele (din păcate) nu pică din cer... Până atunci, n-avem ce face decât compromisuri peste compromisuri... 😓
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Daddy
Din pacate situatia e destul de "gri" si pot sa dau exemplu transportul de weekend in care se face economie la greu. Eu, ca sa ies la metrou sambata sau duminica, in urma cu cativa ani puteam folosi doua linii de transport (73/313) care circulau fiecare la un interval de 10-15min. De doi ani pot folosi doar 313 care nu a fost suplimentata, 73(673) nu mai circula in weekend. Practic capacitatea de transport s-a injumatatit din pix, stațiile sunt arhipline mai ales in diminețile de weekend. Lumea s-a plans, a facut petitii, au pus poze pe internet. S-a suplimentat 313 cu un tur care apoi a fost scos dupa cateva săptămâni. Si mai sunt si alte linii carora in weekend li s-a redus parcul mult prea mult. OK, se eficientizeze traseele dar sa se si vada rezultatele și acele suplimentari, eu cel putin nu le vad pe liniile cu care circul.
WT_fan06 wrote here:
Au fost destule trasee eficientizate în ultimii ani ce au avut ca rezultat direct suplimentarea liniilor de transport cu subvenția economisită. Asta e situația reală, verificabilă. Ia orarele anumitor linii de astăzi și compară-le cu cele de acum câțiva ani.
Din pacate situatia e destul de "gri" si pot sa dau exemplu transportul de weekend in care se face economie la greu. Eu, ca sa ies la metrou sambata sau duminica, in urma cu cativa ani puteam folosi doua linii de transport (73/313) care circulau fiecare la un interval de 10-15min. De doi ani pot folosi doar 313 care nu a fost suplimentata, 73(673) nu mai circula in weekend. Practic capacitatea de transport s-a injumatatit din pix, stațiile sunt arhipline mai ales in diminețile de weekend. Lumea s-a plans, a facut petitii, au pus poze pe internet. S-a suplimentat 313 cu un tur care apoi a fost scos dupa cateva săptămâni. Si mai sunt si alte linii carora in weekend li s-a redus parcul mult prea mult. OK, se eficientizeze traseele dar sa se si vada rezultatele și acele suplimentari, eu cel putin nu le vad pe liniile cu care circul.
- messe
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
messe
Nici eu nu înțeleg de ce nu s-a păstrat unul din indicativele de linie 24 sau 45 pentru traseul nou de tramvai înființat (Mezeș - Dămăroaia) cum la fel de bine linia 97 putea să circule pe traseul viitoarei linii navetă 686 către și dinspre Străulești. Consider că 686 și 95 nici nu trebuiau înființate, așa cum am menționat anterior, 97 fiind troleibuz cu autonomie poate ocoli zona cu lucrări pe traseul propus pentru 686 iar în locul lui 95 poate fi prelungit 304 de la Străulești la Dridu. Și încă un aspect : nu credeți că această întrerupere a circulației tramvaielor din cauza lucrărilor la metrou ar reprezenta un motiv întemeiat pentru reabilitarea liniei de tramvai pe Bulevardul Ion Mihalache? Ce rost mai are înființarea liniei 42? Se poate profita de această ocazie pentru reabilitare și nici în acest caz nu consider că este cazul de a înființa linie navetă ; există 381 iar ca supliment se poate prelungi și suplimenta linia 105 de la Bulevardul Alexandru Ioan Cuza pe Banu Manta, Ion Mihalache, strada Clăbucet, Bulevardul Expoziției, terminal Presa Liberă și retur.
Nici eu nu înțeleg de ce nu s-a păstrat unul din indicativele de linie 24 sau 45 pentru traseul nou de tramvai înființat (Mezeș - Dămăroaia) cum la fel de bine linia 97 putea să circule pe traseul viitoarei linii navetă 686 către și dinspre Străulești. Consider că 686 și 95 nici nu trebuiau înființate, așa cum am menționat anterior, 97 fiind troleibuz cu autonomie poate ocoli zona cu lucrări pe traseul propus pentru 686 iar în locul lui 95 poate fi prelungit 304 de la Străulești la Dridu. Și încă un aspect : nu credeți că această întrerupere a circulației tramvaielor din cauza lucrărilor la metrou ar reprezenta un motiv întemeiat pentru reabilitarea liniei de tramvai pe Bulevardul Ion Mihalache? Ce rost mai are înființarea liniei 42? Se poate profita de această ocazie pentru reabilitare și nici în acest caz nu consider că este cazul de a înființa linie navetă ; există 381 iar ca supliment se poate prelungi și suplimenta linia 105 de la Bulevardul Alexandru Ioan Cuza pe Banu Manta, Ion Mihalache, strada Clăbucet, Bulevardul Expoziției, terminal Presa Liberă și retur.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
orex
Mari ganditori astia de la TPBI!
PS
Ai modificat tu Costin, dar ”a-i bubui (cuiva) mintea” inseamna, in argou, a avea idei sau propuneri extravagante.
bgd70 wrote here:TPBI: De sâmbătă, locuitorii Cartierului Militari vor avea linia 63, între „Master” și „Pod Izvor”. Liniile 136 și 178 – scurtate la „Complex Comercial Apusului”
Începând de sâmbătă, 06.07.2024, locuitorii Cartierului Militari vor beneficia de o nouă linie de transport în comun, care va asigura legătura cu centrul Capitalei și pe care vor circula vehicule electrice, moderne și nepoluante. Astfel, va fi înființată linia de troleibuz 63, care va funcționa între terminalul „Master” și „Pod Izvor”, iar liniile de autobuz 136 și 178 vor fi scurtate la „Complex Comercial Apusului”, a decis Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI).
Noile troleibuze cu autonomie Solaris Trollino 12M vor circula pe linia 63 pe traseul: „Master”, Bd. Iuliu Maniu, Bd. Geniului, Șos. Panduri, Calea 13 Septembrie, Bd. Libertății, Bd. Națiunilor Unite, Str. Bogdan Petriceicu Hașdeu, Splaiul Independenței, „Pod Izvor”, cu întoarcere pe Splaiul Independenței, Bd. Libertății, Calea 13 Septembrie, Șos. Panduri, Bd. Geniului, Bd. Iuliu Maniu, terminal „Master”. Troleibuzele vor circula pe rețea de la capătul de linie „Master” până la Piața Leul, iar de acolo, pe baterii, pe Șos. Panduri – Calea 13 Septembrie – Bd. Libertății – Pod Izvor.
Numărul sporit de vehicule de care va beneficia linia 63 – spre deosebire de linia 136, care asigura până acum legătura între Cartierul Militari și Pod Izvor – va aduce o îmbunătățire semnificativă a timpului de așteptare în stații, încurajând utilizarea transportului public. De asemenea, utilizarea troleibuzelor cu autonomie va contribui la scăderea nivelului de poluare din oraș.
Tot de sâmbătă, linia 136 va funcționa între terminalele „CET Vest Militari” și „Complex Comercial Apusului” pe traseul „CET Vest Militari”, Bd. Timișoara, Str. Valea Cascadelor, Bd. Iuliu Maniu, Str. Apusului, „Complex Comercial Apusului” și retur.
La rândul ei, linia 178 va funcționa, de la aceeași dată, între terminalul „Complex Comercial Apusului” și stația „Sala Palatului”, astfel: „Complex Comercial Apusului”, Str. Apusului, Bd. Uverturii, Șos. Virtuții, Calea Crângași, Calea Giulești, Șos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Str. Berzei, Str. Știrbei Vodă, Str. Ion Câmpineanu, „Sala Palatului”, cu întoarcere pe Intrarea Victor Eftimiu, Str. Ion Brezoianu, Str. Valter Mărăcineanu, Str. Ion Câmpineanu, Str. Luterană, Str. General Constantin Budișteanu, Calea Griviței, Str. Mircea Vulcănescu, Bd. Dinicu Golescu, Șos. Orhideelor, Calea Giulești, Podul Grant, Calea Crângași, Șos. Virtuții, Bd. Uverturii, Str. Apusului, „Complex Comercial Apusului”.
Sursa: TPBI
Mari ganditori astia de la TPBI!
PS
Ai modificat tu Costin, dar ”a-i bubui (cuiva) mintea” inseamna, in argou, a avea idei sau propuneri extravagante.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
ByOnu
Re: @messe
1. De ce sa pastrezi indicativele vechi pentru o linie noua ce nu pastreaza mai nimic din traseul de baza? Doar pentru a-i induce in eroare si pe cei din Chitila si pe cei din Damaroaia?
2. De ce sa blochezi mobilitatea pe tot traseul lui 97, mai ales spre sud, acolo unde linia este una de baza? Doar pentru a avea jumatate din parcul liniei blocat in zona Podului Constanta?
3. Inceperea santierelor de modernizare a liniilor de tramvai nu depinde de santierul M6. Cand le va putea porni primaria, banuiesc ca o va face. Pentru moment este o liniste de mormant in privinta urmatoarelor santiere.
Re: @messe
1. De ce sa pastrezi indicativele vechi pentru o linie noua ce nu pastreaza mai nimic din traseul de baza? Doar pentru a-i induce in eroare si pe cei din Chitila si pe cei din Damaroaia?
2. De ce sa blochezi mobilitatea pe tot traseul lui 97, mai ales spre sud, acolo unde linia este una de baza? Doar pentru a avea jumatate din parcul liniei blocat in zona Podului Constanta?
3. Inceperea santierelor de modernizare a liniilor de tramvai nu depinde de santierul M6. Cand le va putea porni primaria, banuiesc ca o va face. Pentru moment este o liniste de mormant in privinta urmatoarelor santiere.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Andrei98
De multe ori nu au loc nici vehiculele din 61 la capatul de la Apusului, unde mai incap inca 2 linii?
De multe ori nu au loc nici vehiculele din 61 la capatul de la Apusului, unde mai incap inca 2 linii?
- AlexTennis2005
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
AlexTennis2005
Singura variantă posibilă pe care eu o văd este să nu mai fie permisă deloc parcarea pentru mașini în capăt. Așa s-ar face mai mult loc, dar nu știu dacă se creează suficient spațiu pentru 3 linii.
Singura variantă posibilă pe care eu o văd este să nu mai fie permisă deloc parcarea pentru mașini în capăt. Așa s-ar face mai mult loc, dar nu știu dacă se creează suficient spațiu pentru 3 linii.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Cezar210
136 nu o să ocupe prea rău capătul, potențiala problemă va fi cu 61 și 178, dacă rămân așa.
Oricum, văd că se continuă "cioplirea" din 178, am revenit la traseul de dinainte de 2010, până la Apusului. Așa, pierzi toate legăturile directe de pe Iuliu Maniu, printre care 62, 137, M3. Totuși, se va putea ajunge schimbând cu 136, dar depinde ce intervale de succedare va avea. Este, însă, un mare plus că se scapă de traficul infernal de la intersecția Apusului până la Păcii și pe Iuliu Maniu în general...nimic nu-i perfect.
136 nu o să ocupe prea rău capătul, potențiala problemă va fi cu 61 și 178, dacă rămân așa.
Oricum, văd că se continuă "cioplirea" din 178, am revenit la traseul de dinainte de 2010, până la Apusului. Așa, pierzi toate legăturile directe de pe Iuliu Maniu, printre care 62, 137, M3. Totuși, se va putea ajunge schimbând cu 136, dar depinde ce intervale de succedare va avea. Este, însă, un mare plus că se scapă de traficul infernal de la intersecția Apusului până la Păcii și pe Iuliu Maniu în general...nimic nu-i perfect.
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Dragos31
Distractia mare va fi in zilele lucratoare la pauza de masa, de multe ori la Complex Apusului se strang si 7-8 troleibuze, la Master pe 178 se ajunge lejer la 5-6 vehicule stationate in acelasi timp, iar la CET Vest pe 136 cel putin 2-3 autobuze ...
Distractia mare va fi in zilele lucratoare la pauza de masa, de multe ori la Complex Apusului se strang si 7-8 troleibuze, la Master pe 178 se ajunge lejer la 5-6 vehicule stationate in acelasi timp, iar la CET Vest pe 136 cel putin 2-3 autobuze ...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
rosetti61
178 a intors la Master din 2007. nu vad ce problema ar fi, pana acum se intelegea bine cu 61 acolo, acum dintr-odata nu mai are loc de 63. Sper sa fie ceva temporar pana termina cu lucrarile de pe Tineretului (cat mai au?), insa vor invoca motive si explicatii cum ca costuri/km sau ca exista liniile regionale ca sa nu-l mai reprelungeasca.
178 a intors la Master din 2007. nu vad ce problema ar fi, pana acum se intelegea bine cu 61 acolo, acum dintr-odata nu mai are loc de 63. Sper sa fie ceva temporar pana termina cu lucrarile de pe Tineretului (cat mai au?), insa vor invoca motive si explicatii cum ca costuri/km sau ca exista liniile regionale ca sa nu-l mai reprelungeasca.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
ByOnu
Cat timp PMB opteaza pentru parcari pe Maniu in detrimentul unei benzi BUS, astea sunt rezultatele.
Cat timp PMB opteaza pentru parcari pe Maniu in detrimentul unei benzi BUS, astea sunt rezultatele.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination