Topic: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
773 posts, 143339 views
📖 Pagination options
- cris_m
-
Posted:
-
Re: DISCUȚII: Lucrările de pe Str. B. Văcărescu și A. Șerbănescu
cris_m
Si o legatura noua dinspre Titan catre Pipera, in plus fata de cea oferita de 243.
Si o legatura noua dinspre Titan catre Pipera, in plus fata de cea oferita de 243.
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
Re: DISCUȚII: Lucrările de pe Str. B. Văcărescu și A. Șerbănescu
Mihai Neagu
Nu ar avea rostul desfintarii lui 330, este o linie importanta.
ByOnu wrote here:
Exista sanse ca 330 sa dispara de pe Barbu Vacarescu odata cu finalizarea lucrarilor. El a aparut dupa desfiintarea initiala a lui 605 pentru a oferi o alternativa accesibila (LF + AC) la tramvai.
Nu ar avea rostul desfintarii lui 330, este o linie importanta.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: DISCUȚII: Lucrările de pe Str. B. Văcărescu și A. Șerbănescu
WT_fan06
Importantă după ce criterii? Ce o face să fie importantă, argumentează.
330 pe Văcărescu a fost modul de a elimina dublajul inutil al lui 335 mai sus de Ștefan cel Mare și de a le reda călătorilor (imediat după desființarea lui 605) o alternativă LF și mai frecventă decât catastrofa de 5 pe OR cu vehicule vechi care vin rar.
Vă dați seama că după ce vor exista tramvaie noi pe linii noi și cu intervale bune de succedare nu are niciun sens economic menținerea lui 330 pe acea arteră. Îmi inchipui că este evident, că altfel nu refaci jumătate de traseu al lui 5 cu milioane de euro ca să-l dublezi în continuare cu autobuze.
Și încă un lucru, transportul public e pe bani. Kilometrii nu se fac pe ochi frumoși, nici la tramvaie, nici la troleibuze, nici la autobuze.
Importantă după ce criterii? Ce o face să fie importantă, argumentează.
330 pe Văcărescu a fost modul de a elimina dublajul inutil al lui 335 mai sus de Ștefan cel Mare și de a le reda călătorilor (imediat după desființarea lui 605) o alternativă LF și mai frecventă decât catastrofa de 5 pe OR cu vehicule vechi care vin rar.
Vă dați seama că după ce vor exista tramvaie noi pe linii noi și cu intervale bune de succedare nu are niciun sens economic menținerea lui 330 pe acea arteră. Îmi inchipui că este evident, că altfel nu refaci jumătate de traseu al lui 5 cu milioane de euro ca să-l dublezi în continuare cu autobuze.
Și încă un lucru, transportul public e pe bani. Kilometrii nu se fac pe ochi frumoși, nici la tramvaie, nici la troleibuze, nici la autobuze.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
1689
Realitatea e de fapt ca transportul public se face pe subventii (masive), nu pe bani reali…
Sa fim seriosi, cite analize de eficienta a traseelor se fac, de fapt ?
La liniile suburbane e simplu - se ia subventia data de fiecare primarie, se face integrala simpla pe costul per km de la STV si uite cum ies cursele.
La Bucuresti - e fix cum scria si mai sus - ia sa-l bagam pe 330 ca pe 5 l-am bagat degeaba.
Realitatea e de fapt ca transportul public se face pe subventii (masive), nu pe bani reali…
Sa fim seriosi, cite analize de eficienta a traseelor se fac, de fapt ?
La liniile suburbane e simplu - se ia subventia data de fiecare primarie, se face integrala simpla pe costul per km de la STV si uite cum ies cursele.
La Bucuresti - e fix cum scria si mai sus - ia sa-l bagam pe 330 ca pe 5 l-am bagat degeaba.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
Au fost destule trasee eficientizate în ultimii ani ce au avut ca rezultat direct suplimentarea liniilor de transport cu subvenția economisită. Asta e situația reală, verificabilă. Ia orarele anumitor linii de astăzi și compară-le cu cele de acum câțiva ani.
Analize de eficiență se pot face la nesfârșit, iar în teren situația să fie vraiște. Să înțeleg că preferi să vezi hârtii care să zică "da domne, totul e eficient" ca să fii liniștit?
Iar ca să mă lămuresc, ce trasee crezi că ar putea fi eficientizate, concret? Hai să vorbim concret (în topicul corespunzător).
Au fost destule trasee eficientizate în ultimii ani ce au avut ca rezultat direct suplimentarea liniilor de transport cu subvenția economisită. Asta e situația reală, verificabilă. Ia orarele anumitor linii de astăzi și compară-le cu cele de acum câțiva ani.
Analize de eficiență se pot face la nesfârșit, iar în teren situația să fie vraiște. Să înțeleg că preferi să vezi hârtii care să zică "da domne, totul e eficient" ca să fii liniștit?
Iar ca să mă lămuresc, ce trasee crezi că ar putea fi eficientizate, concret? Hai să vorbim concret (în topicul corespunzător).
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
cosminduru
Evident că sunt multe neoptimizate.
Un exemplu este linia tramvaielor 16/36 care circulă aiurea pe Petricani, chiar și în week-end. În loc să utilizeze bucla de la Lacul Tei, care ar eficientiza traseul. Dealtfel acest tip de bucle ar fi trebuit prevăzute și păstrate pe mai toate traseele, mă gândesc și la zona Preciziei unde tot așa 25 se plimbă fără rost, ar fi fost mega utilă o buclă undeva pe Timișoara în dreptul depoului Bujoreni...
Mai avem nevoie de trasee scurtate, eficientizate, pe segmente... de genul 331 și 331bis. 137 la fel, se duce până la Carrefour, pentru ce? Nu ar putea 3 din 4 ture să întoarcă mai încoace, la Master sau Auchan? Cine chiar vrea să treacă centura să aștepte la orar acel 137bis.
Despre ce eficientizare vorbim, când nici măcar benzile unice nu sunt impuse sau respectate, semaforizările nu sunt sincronizate, etc.? Tot STB-ul merge pe principiul să fie, să se învârtă roata, nu-i interesează dacă se stă în trenulețe sau blocaje, se pierd curse, nu se respectă orare.. dacă lumea chiar circulă cu ele sau își bagă picioarele.. Sunt avarii aproape zilnice, ba se rupe un pantograf, ba deraiază un tramvai, ba cad trolee de la căldură, ba un accident, lipsă tensiune, etc. Este un dezastru care nu poate fi eficientizat prea curând, cred eu. Să vedem cu noile semafoare inteligente. Dar astea țin mai mult de politic și de poliție, nu de STB în sine.
Evident că sunt multe neoptimizate.
Un exemplu este linia tramvaielor 16/36 care circulă aiurea pe Petricani, chiar și în week-end. În loc să utilizeze bucla de la Lacul Tei, care ar eficientiza traseul. Dealtfel acest tip de bucle ar fi trebuit prevăzute și păstrate pe mai toate traseele, mă gândesc și la zona Preciziei unde tot așa 25 se plimbă fără rost, ar fi fost mega utilă o buclă undeva pe Timișoara în dreptul depoului Bujoreni...
Mai avem nevoie de trasee scurtate, eficientizate, pe segmente... de genul 331 și 331bis. 137 la fel, se duce până la Carrefour, pentru ce? Nu ar putea 3 din 4 ture să întoarcă mai încoace, la Master sau Auchan? Cine chiar vrea să treacă centura să aștepte la orar acel 137bis.
Despre ce eficientizare vorbim, când nici măcar benzile unice nu sunt impuse sau respectate, semaforizările nu sunt sincronizate, etc.? Tot STB-ul merge pe principiul să fie, să se învârtă roata, nu-i interesează dacă se stă în trenulețe sau blocaje, se pierd curse, nu se respectă orare.. dacă lumea chiar circulă cu ele sau își bagă picioarele.. Sunt avarii aproape zilnice, ba se rupe un pantograf, ba deraiază un tramvai, ba cad trolee de la căldură, ba un accident, lipsă tensiune, etc. Este un dezastru care nu poate fi eficientizat prea curând, cred eu. Să vedem cu noile semafoare inteligente. Dar astea țin mai mult de politic și de poliție, nu de STB în sine.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
GPS
16 nu mai circulă în weekend. Există 17 până la Lacul Tei. Fix ce zici.
16 nu mai circulă în weekend. Există 17 până la Lacul Tei. Fix ce zici.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Vasile52
25 nu plimba deloc aer pe acolo, are conexiuni cu A1 si Chiajna, doua surse generatoare de trafic. Eu zic ca inainte sa ne gandim de scurtari, sa imbunatatim semaforizarea in intersectii, ca acolo este problema si pentru 25 si 137 si nu numai.
cosminduru wrote here:
mă gândesc și la zona Preciziei unde tot așa 25 se plimbă fără rost, ar fi fost mega utilă o buclă undeva pe Timișoara în dreptul depoului Bujoreni...
25 nu plimba deloc aer pe acolo, are conexiuni cu A1 si Chiajna, doua surse generatoare de trafic. Eu zic ca inainte sa ne gandim de scurtari, sa imbunatatim semaforizarea in intersectii, ca acolo este problema si pentru 25 si 137 si nu numai.
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
sorin.niculescu_
137 nu cară aer pe segmentul Păcii - Carrefour Militari. De multe ori este plin pe segmentul ăla.
137 nu cară aer pe segmentul Păcii - Carrefour Militari. De multe ori este plin pe segmentul ăla.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Cezar210
Nu o sa repet ce au scris cei doi colegi mai sus, ci doar o sa confirm. Inainte sa faci afirmații, documenteaza-te. Am circulat de suficiente ori cu 137 plin fix spre Carrefour. 25 cara suficienti oameni pe Preciziei, zona s-a dezvoltat mult.
Nu o sa repet ce au scris cei doi colegi mai sus, ci doar o sa confirm. Inainte sa faci afirmații, documenteaza-te. Am circulat de suficiente ori cu 137 plin fix spre Carrefour. 25 cara suficienti oameni pe Preciziei, zona s-a dezvoltat mult.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
cosminduru
OK îmi cer scuze, poate nu mai sunt eu la curent. Ultima dată am fost pe acolo acum vreo 2 luni.
În contextul eficientizării, cred că o măsură utilă ar fi obligarea validării la fiecare urcare, indiferent de tipul titlului de călătorie (bilet/abonament), chiar și pensionarii și cei care au gratuități. Să se poată face statistici reale cu gradul de încărcare pe segmente, ore.. Acum când nu validează decât o mică parte din călători, STB sau TPBI nu au date să evalueze aceste lucruri, și evident rămâne o treabă subiectivă, impresia artistică, cineva poate observa greșit - cum am observat eu mai sus. Nici circulația trenuleț nu ajută, 137 merge așa, și primul e aglomerat, iar 2-3 autobuze mai în spate sunt goale.
OK îmi cer scuze, poate nu mai sunt eu la curent. Ultima dată am fost pe acolo acum vreo 2 luni.
În contextul eficientizării, cred că o măsură utilă ar fi obligarea validării la fiecare urcare, indiferent de tipul titlului de călătorie (bilet/abonament), chiar și pensionarii și cei care au gratuități. Să se poată face statistici reale cu gradul de încărcare pe segmente, ore.. Acum când nu validează decât o mică parte din călători, STB sau TPBI nu au date să evalueze aceste lucruri, și evident rămâne o treabă subiectivă, impresia artistică, cineva poate observa greșit - cum am observat eu mai sus. Nici circulația trenuleț nu ajută, 137 merge așa, și primul e aglomerat, iar 2-3 autobuze mai în spate sunt goale.
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Mihai Neagu
Dar autobuzele mai noi nu aveau sistem de numărare al călătorilor? Cel puțin, ZTEurile, au acest sistem, și de asemenea circula pe 137.
Dar autobuzele mai noi nu aveau sistem de numărare al călătorilor? Cel puțin, ZTEurile, au acest sistem, și de asemenea circula pe 137.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
BGP2597
Toate vehiculele cumpărate începând cu Otokar au sisteme de numărare a călătorilor care pot da o oarecare dimensiune a fluxurilor de călători, însă erorile de citire sunt destul de mari.
Toate vehiculele cumpărate începând cu Otokar au sisteme de numărare a călătorilor care pot da o oarecare dimensiune a fluxurilor de călători, însă erorile de citire sunt destul de mari.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: DISCUȚII: Lucrările de pe Str. B. Văcărescu și A. Șerbănescu
zapacitu
Eventual sa il mute pe Floreasca, desi s-ar suprapune cu alte trasee.
Eventual sa il mute pe Floreasca, desi s-ar suprapune cu alte trasee.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination