Topic: Rocar U512 (1996-2009)
7 posts, 1049 views- PaulIP
-
Posted:
-
Rocar U512 (1996-2009)
PaulIP
Pe pagina de Facebook "Muzeul Cineastului Amator" a apărut recent un videoclip ce surprinde un reportaj despre măsurile de siguranță contra incendiilor luate de Rocar S.A.
Materialul este deosebit de valoros pentru comunitatea de pasionați, întrucât prezintă în premieră secvențe din interiorul prototipului Rocar U512-230.
Amintesc că Rocar U512-230 a fost un prototip dezvoltat de uzină pornind de la licența italiană De Simon, dar cu o pondere semnificativ mai mare a pieselor procurate/fabricate local. Motorul și cutia de viteze erau însă identice cu cele utilizate pe seria contemporană de autobuze U412 (MAN D0826 LUH05 de 230 CP și respectiv Voith D851.2 cu 3 viteze și retarder extern). După multiple prezentări la expoziții și târguri din zona Bucureștiului, autobuzul a fost vândut unei firme particulare de transport din Giurgiu. Se crede că și-a găsit sfârșitul în curtea acelei firme în jurul anului 2007, laolaltă cu prototipul Rocar U312.
Atașez cele mai relevante capturi video din interiorul prototipului U512. Încep cu salonul pasagerilor.
Pe pagina de Facebook "Muzeul Cineastului Amator" a apărut recent un videoclip ce surprinde un reportaj despre măsurile de siguranță contra incendiilor luate de Rocar S.A.
Materialul este deosebit de valoros pentru comunitatea de pasionați, întrucât prezintă în premieră secvențe din interiorul prototipului Rocar U512-230.
Amintesc că Rocar U512-230 a fost un prototip dezvoltat de uzină pornind de la licența italiană De Simon, dar cu o pondere semnificativ mai mare a pieselor procurate/fabricate local. Motorul și cutia de viteze erau însă identice cu cele utilizate pe seria contemporană de autobuze U412 (MAN D0826 LUH05 de 230 CP și respectiv Voith D851.2 cu 3 viteze și retarder extern). După multiple prezentări la expoziții și târguri din zona Bucureștiului, autobuzul a fost vândut unei firme particulare de transport din Giurgiu. Se crede că și-a găsit sfârșitul în curtea acelei firme în jurul anului 2007, laolaltă cu prototipul Rocar U312.
Atașez cele mai relevante capturi video din interiorul prototipului U512. Încep cu salonul pasagerilor.
1718534358604.jpg (263.95 KB; downloaded 1191 times)
1718534358520.jpg (285.54 KB; downloaded 1191 times)
1718534358546.jpg (305.49 KB; downloaded 1191 times)
1718534358417.jpg (242.83 KB; downloaded 1191 times)
1718534358468.jpg (295.36 KB; downloaded 1191 times)
1718534358578.jpg (288.7 KB; downloaded 1191 times)
1718534358440.jpg (315.01 KB; downloaded 1191 times)
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)
PaulIP
Continuare...
În imaginea de mai jos este Dan Vuerich, directorul Rocar S.A. de la acea vreme.
Continuare...
1718534358761.jpg (558.77 KB; downloaded 1173 times)
1718534358790.jpg (591.86 KB; downloaded 1173 times)
1718534358823.jpg (609.54 KB; downloaded 1173 times)
1718534358394.jpg (318.07 KB; downloaded 1173 times)
1718534358370.jpg (263.87 KB; downloaded 1173 times)
În imaginea de mai jos este Dan Vuerich, directorul Rocar S.A. de la acea vreme.
1718534358630.jpg (257.56 KB; downloaded 1173 times)
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)
PaulIP
Cabina șoferului și bordul. Remarcați tastatura cutiei de viteze în formație completă (1 2 D N R), spre deosebire de formatul simplificat utilizat pe Rocar De Simon (D N R).
Cabina șoferului și bordul. Remarcați tastatura cutiei de viteze în formație completă (1 2 D N R), spre deosebire de formatul simplificat utilizat pe Rocar De Simon (D N R).
1718534358656.jpg (226.52 KB; downloaded 1170 times)
1718534358702.jpg (276.04 KB; downloaded 1170 times)
1718534358679.jpg (259.82 KB; downloaded 1170 times)
1718534358493.jpg (255.35 KB; downloaded 1170 times)
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)
PaulIP
Tot pe acest subiect prezint două pliante de prezentare și două fotografii cu prototipul deja în uz.
Foto: Al Barry, 1998
Foto: Al Barry, 1998
Tot pe acest subiect prezint două pliante de prezentare și două fotografii cu prototipul deja în uz.
WhatsApp Image 2024-06-16 at 22.34.16.jpeg (356.2 KB; downloaded 1118 times)
WhatsApp Image 2024-06-16 at 22.34.16(2).jpeg (93.05 KB; downloaded 1118 times)
WhatsApp Image 2024-06-16 at 22.34.16(1).jpeg (124.72 KB; downloaded 1118 times)
u512zx1_193.jpg (537.49 KB; downloaded 1118 times)
Foto: Al Barry, 1998
u512akl3_142.jpg (508.2 KB; downloaded 1118 times)
Foto: Al Barry, 1998
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Rocar U512 (1996-2007)
Dristorul Nr.3
Ce figurație făcea domn Vueric pe acolo... Ulterior devenise consilier prezidențial pentru Ion Iliescu ...
Ce figurație făcea domn Vueric pe acolo... Ulterior devenise consilier prezidențial pentru Ion Iliescu ...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Rocar U512 (1996-2007)
shoppy
Chiar daca avea proiectoare de ceata tot s-a gasit pasiune pentru tunarit cu inca 2 proiectoare in plus, dar cand s-a spart proiectorul din fabrica nu s-a mai gasit pasiune ca sa se repare, asa ca circula asa, chior.
Chiar daca avea proiectoare de ceata tot s-a gasit pasiune pentru tunarit cu inca 2 proiectoare in plus, dar cand s-a spart proiectorul din fabrica nu s-a mai gasit pasiune ca sa se repare, asa ca circula asa, chior.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Rocar U512 (1996-2007)
PaulIP
Primit prin mesagerie privată:
După ceva săpături personale, am aflat că în vara lui 2009 era în același loc...
...dar în martie 2010 nu îl disting (deși imaginea din satelit este deosebit de slabă calitativ).
Primit prin mesagerie privată:
Prototipul a fost cumpărat în 1998 de un fost șofer al autobazei Ferentari care și-a înființat propria firmă (SC Patricia Tour SRL). Firma avea vehicule pentru transport interurban (autocare, microbuze, autobuze transformate în autocare - de exemplu 112UDM), dar U512-le probabil l-a luat doar fiindcă era ieftin.
În primăvara lui 2009 încă era la el în curte pe Bd. Metalurgiei, însă în 2011 deja dispăruse.
Nu a mers mult, find căzut cu motorul, Nemaifiind interesat să-l repare, l-a vândut la fier vechi. Personal aș fi vrut mai multe informații, dar patronul din păcate era (și este) o persoană care greu va oferi de bună voie informații, mai ales despre parcul vechi.
Screenshot 2024-06-27 100801.png (1.61 MB; downloaded 847 times)
După ceva săpături personale, am aflat că în vara lui 2009 era în același loc...
Screenshot 2024-06-27 104843.png (1.17 MB; downloaded 847 times)
...dar în martie 2010 nu îl disting (deși imaginea din satelit este deosebit de slabă calitativ).
Screenshot 2024-06-27 104927.png (1.48 MB; downloaded 847 times)