Transportul în lumeEuropaMarea Britanie / United Kingdom of Great Britain and Northern IrelandLondra

 

Topic: Elizabeth Line

19 posts, 2499 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Elizabeth Line PTMZ

Trail operations on the Elisabeth Line started on November 20, marking the final step before passenger services can commence between Paddington and Abbey Wood in the first half of 2022.

The trials involve operational exercises to ensure the safety and reliability of the railway for public use and to fully test the timetables. More than 150 scenarios will be carried out over the coming months to ensure the readiness of the railway for passenger service. These include exercises to make sure that all systems and procedures work effectively and staff can respond to any incidents, including customers being unwell or signal failures.

“We are delighted to have reached the next key stage in delivery of the Elizabeth Line with the start of trial operations. It will take several months to complete this final phase. This is an immensely complex railway and we must be able to demonstrate the highest levels of reliability,” Mark Wild, Crossrail Chief Executive, said.

In the new year, a series of more complex exercises will include evacuations of trains and stations using thousands of staff. The final step will see a period of ‘shadow running’, operating timetabled services ahead of the Elizabeth Line opening.




It will take several months to complete this final complicated phase. The Elizabeth Line is an immensely complex railway and trial operations will continue until it is clear that it can operate at the highest levels of safety and reliability before the start of passenger services. Only then will a specific opening date for the railway be announced.

The trial operations will also see a number of organisations, including London Underground and Transport for London, MTR Elizabeth Line, Network Rail and the emergency services all working together to respond to the trial scenarios.

Further software adjustments to the train and signalling and tunnel ventilation system will take place in December and over the Christmas period.

“Reaching the start of trial operations is a significant milestone in the delivery of the Elizabeth Line, and it’s really exciting to be moving into this phase. The next few months are crucial to making sure the railway can open safely next year, and everyone is working incredibly hard to reach that goal,” The Mayor of London, Sadiq Khan said.

The Elizabeth line will serve London and the South East, running from Reading and Heathrow in the west, through 42 km of new tunnels under central London to Shenfield and Abbey Wood in the east. From end to end the line will stretch over 100 km. The line, which will be served by 41 stations of which 10 new stations will increase central London rail capacity by 10 per cent. An estimated 200 million annual passengers will use the Elizabeth Line.

Sursa: Railway PRO

 


Londra: Elizabeth Line WT_fan06

Elizabeth Line (inițial denumită „Crossrail”) se deschide oficial marți, 24 mai 2022.


 



Re: Londra: Elizabeth Line WT_fan06

O mostră de civilizație absolută.



 


Re: Londra: Elizabeth Line survola

S-a deschis și stația Bond Street:


 


Re: Londra: Elizabeth Line WT_fan06

Pentru a celebra încoronarea regelui, s-a anunțat oficial că au fost instalate "crowndels" și în 4 stații de pe Elizabeth Line, după cum urmează:
- Farringdon
- Liverpool Street
- Paddington
- Tottenham Court Road

Iată că eu am găsit un "crowndel" în stația "Bond Street":
IMG_20230507_203236.jpg (488.86 KB; downloaded 1529 times)

 


Re: Londra: Elizabeth Line WT_fan06

Ce putem învăța de la Liz Line și cum putem ridica nivelul de calitate al transportului public fără să construim neapărat linii noi:


 


Re: Elizabeth Line WT_fan06

Stația "Bond Street" de pe Liz Line și-a schimbat temporar numele în "Burberry Street", ca parte a unei campanii publicitare. Acest videoclip explică de ce așa ceva NU ar trebui făcut oricum și oriunde, mai ales NU într-o zonă ultra centrală și ultra-frecventată de turiști bulversați:


 


Re: Elizabeth Line Dragos31

Cateva imagini de la mine de pe Elizabeth line.

Pentru inceput, rama 345 004 in statia Abbey Wood.





Din interior.













Diverse statii.

  • Abbey Wood













  • Bond Street







  •  


    Re: Elizabeth Line Dragos31

  • Canary Wharf

















  • Liverpool Street











  •  


    Re: Elizabeth Line WT_fan06

    Nu toate stațiile Liz Line pot acomoda întreaga lungime a trenurilor. Este vorba de stațiile de pe rețeaua National Rail, adică stații ce existau deja.

    Astfel, au fost montate panouri informative, iar anunțurile din trenuri și din stații le indică pasagerilor în ce vagoane trebuie să fie pentru fiecare stație "specială" în parte.

    Suplimentar, există și indicații pentru persoanele cu căruțuri pentru copii.

    Iată un panou informativ din Stratford:
    IMG_20240603_120105.jpg (1.84 MB; downloaded 704 times)

     


    Re: Elizabeth Line WT_fan06

    Încă 10 trenuri Alstom Aventra au fost contractate pentru Elizabeth Line, la pachet cu întreținerea lor până în 2046.

    Contractul semnat cu Alstom valorează €430 mil (£370 mil), dintre care £220.5 mil vin de la Department for Transport pentru achiziția trenurilor, iar Transport for London va contracta mentenanța acestora.

    Trenurile vor fi fabricate local, la uzina Alstom din Derby.

    Comunicatul Alstom: https://www.alstom.com/press-releases-ne ... e-london

     


    Re: Elizabeth Line punmeister

    Da, asta fiind un contract ca sa salveze uzina din Derby.

     


    Re: Elizabeth Line ByOnu

    WT_fan06 wrote here:
    Nu toate stațiile Liz Line pot acomoda întreaga lungime a trenurilor. Este vorba de stațiile de pe rețeaua National Rail, adică stații ce existau deja.

    Astfel, au fost montate panouri informative, iar anunțurile din trenuri și din stații le indică pasagerilor în ce vagoane trebuie să fie pentru fiecare stație "specială" în parte.

    Suplimentar, există și indicații pentru persoanele cu căruțuri pentru copii.

    Iată un panou informativ din Stratford:


    Totusi, in practica, chiar se pot bloca usile individual? Vad ca nici macar nu este vorba despre intregul vagon, ci doar de anumite usi.

    2 la mana, este doar o situatie temporara? Sau una dintre cele mai bogate metropole ale lumii nu mai este capabila nici sa rezolve atata lucru?

     


     
    Go to page:  1 2
     

    📖 Pagination options
    Home page  • 
    Parent forum: Londra  • 
    Choose destination

    Since our 2436 forum members have written 435045 posts in 5420 topics and 519 subforums.

     

    © 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

    Powered by PhpBB In DotNet

    The Terms Of Use