Topic: Modernizare capete de linii
44 posts, 12734 views
📖 Pagination options
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Modernizare capete de linii
WT_fan06
Cum ar fi trebuit proiectate peroanele celui mai mare și important terminal RATBv, actualmente un eșec lamentabil pentru mobilitatea accesibilă tuturor călătorilor - o lecție de la olandezi, dintr-un orășel-satelit (Helmond) de lângă Eindhoven.
Ce facilități oferă micul terminal din Helmond, spre deosebire de cel mai nou hub din Brașov?
✅ Peroane suficient de late și neobstrucționate
✅ Rampe de acces suficient de lungi pentru încadrarea unui cărucior / scaun cu rotile
✅ Diferență de sub 1cm între peron și stradă
Trăgând linie, în micul orășel Helmond o persoană cu deficiențe locomotorii este complet independentă, având toate facilitățile pentru a se manevra singură în transportul public. La noul terminal din Brașov, unde mulți călători vor circula cu bagaje voluminoase, sau pot avea cărucioare pentru copii, sau se pot deplasa cu fotolii rulante, sau pot fi vârstnici / nevolnici, aceștia vor avea de făcut manevre anevoioase pentru a folosi peroanele înguste și prost proiectate în zona trecerilor de pietoni. Cei imobilizați în scaune cu rotile nu se pot descurca fără însoțitor, practic anulând conceptul de transport public accesibil.
Cum ar fi trebuit proiectate peroanele celui mai mare și important terminal RATBv, actualmente un eșec lamentabil pentru mobilitatea accesibilă tuturor călătorilor - o lecție de la olandezi, dintr-un orășel-satelit (Helmond) de lângă Eindhoven.
Ce facilități oferă micul terminal din Helmond, spre deosebire de cel mai nou hub din Brașov?
✅ Peroane suficient de late și neobstrucționate
✅ Rampe de acces suficient de lungi pentru încadrarea unui cărucior / scaun cu rotile
✅ Diferență de sub 1cm între peron și stradă
Trăgând linie, în micul orășel Helmond o persoană cu deficiențe locomotorii este complet independentă, având toate facilitățile pentru a se manevra singură în transportul public. La noul terminal din Brașov, unde mulți călători vor circula cu bagaje voluminoase, sau pot avea cărucioare pentru copii, sau se pot deplasa cu fotolii rulante, sau pot fi vârstnici / nevolnici, aceștia vor avea de făcut manevre anevoioase pentru a folosi peroanele înguste și prost proiectate în zona trecerilor de pietoni. Cei imobilizați în scaune cu rotile nu se pot descurca fără însoțitor, practic anulând conceptul de transport public accesibil.
IMG_20240521_114903.jpg (1.92 MB; downloaded 410 times)
IMG_20240521_114808.jpg (1.63 MB; downloaded 410 times)
IMG_20240521_114535.jpg (1.63 MB; downloaded 410 times)
IMG_20240521_114948.jpg (1.64 MB; downloaded 410 times)
- Pok
-
Posted:
-
Re: Modernizare capete de linii
Pok
La noi autostrada în câmpie fără obstacole se execută după micționatrea boului, acum ar trebui să vrem sisteme integrate în care un om în scaun cu rotile să fie independent?
Timp de ani de zile n-au fost în stare să monteze rețea de contact pentru troleibuze peste intersecția 15 Noiembrie - Zizinului.
La noi autostrada în câmpie fără obstacole se execută după micționatrea boului, acum ar trebui să vrem sisteme integrate în care un om în scaun cu rotile să fie independent?
Timp de ani de zile n-au fost în stare să monteze rețea de contact pentru troleibuze peste intersecția 15 Noiembrie - Zizinului.
📖 Pagination options