Transportul în lumeEuropaNorvegia / Norge / NoregOslo

 

Topic: Tramvaie

43 posts, 8971 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Tramvaie Costin

Nu mai circula. Si harta, si displayul sunt neactualizate. Linia 13 intoarce la Lilleaker.

 


Re: Tramvaie Mihai Neagu

Bănuiam. Pe tabela din stație intr-adevar scria Lilleaker.

 


Re: Tramvaie Costin

Neimportant, nici nu am remarcat din prima, insa, ca sa nu perpetuam o neintelegere:

mn_photography wrote here:
tramvai AnsaldoBreda

Tramvaiele SL95 sunt Ansaldo Firema. Ansaldo Breda sunt ramele electrice clasa 72 care deservesc unele linii de tren local in Oslo si in Stavanger

 


Re: Tramvaie Mihai Neagu

Așteptând autobuzul aseară târziu, Linia 37 către Helfsyr la Bussterminal, am zărit o șină pe care nu mai mergeau tramvaiele, dar arata în stil OR Romanesc :) , iar firul aerian nici nu mai era. Părea veche sina. Îmi poate zice cineva ce s-a întâmplat acolo?



20240518_225817 by Mihai Neagu, sur Flickr

 


Re: Tramvaie Mihai Neagu

Costin wrote here:
Neimportant, nici nu am remarcat din prima, insa, ca sa nu perpetuam o neintelegere:

mn_photography wrote here:
tramvai AnsaldoBreda

Tramvaiele SL95 sunt Ansaldo Firema. Ansaldo Breda sunt ramele electrice clasa 72 care deservesc unele linii de tren local in Oslo si in Stavanger



Mulțumesc pentru corectare :bere: .

 


Re: Tramvaie Costin

mn_photography wrote here:
Așteptând autobuzul aseară târziu, Linia 37 către Helfsyr la Bussterminal, am zărit o șină pe care nu mai mergeau tramvaiele, dar arata în stil OR Romanesc :) , iar firul aerian nici nu mai era. Părea veche sina. Îmi poate zice cineva ce s-a întâmplat acolo?

Acela e vechiul traseu al tramvaielor intre Ekeberg si Jernbanetorget, inainte de a fi deschisa legatura prin Bjørvika. Liniile nu sunt tip "Otelu Rosu" ci mai degraba modelul de pe str. Ionel Perlea  (sina cu canal pe traverse de beton acoperita cu dale de beton).

 


Re: Tramvaie Mihai Neagu

Aha, deci au circulat pana sa fie mutate pe Dronning Eufemias Gate.

 


Re: Tramvaie Costin

Da, am explicat pe larg aici ce s-a intamplat: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId

 


Re: Tramvaie Mihai Neagu

Ca la autobuze, vin cu o postare mare si aici, la categoria tramvaielor. Sa urmarim mai multe cadre realizate de mine in timpul calatoriei la Oslo.



20240518_144714 by mn_photography, sur Flickr



20240518_144744 by mn_photography, sur Flickr



20240518_151320(0) by mn_photography, sur Flickr



20240518_152221 by mn_photography, sur Flickr



20240519_213048 by mn_photography, sur Flickr



20240519_213053 by mn_photography, sur Flickr

 


Re: Tramvaie Costin

Legat de noile tramvaie - planurile initiale presupuneau retragerea tururor modelelor vechi in decursul anului curent. Acestea ar fi fost inlocuite de SL18-uri, fiind cu 17 bucati mai multe decat totalitatea vagoanelor vechi.

Insa... surpriza. Relativ tarziu in timpul implementarii "proiectului SL18", Sporveien a realizat ca aceste vagoane sunt incompatibile cu un tronson din oras - partea din zona Briskeby a liniei 11 - vagoanele sunt prea lungi si nu se incadreaza in curbe:
Screenshot_20241005_214747_Firefox.jpg (453.04 KB; downloaded 450 times)


Astfel ca, Sporveien va pastra 13 vagoane SL79 pentru exploatarea liniei 11, pana in primavara anului viitor, cand vor incepe lucrarile de adaptare a liniilor de pe tronsonul respectiv la noile vagoane SL18.

Suna familiar?

 


Re: Tramvaie punmeister

Mai degraba prea late. CAFurile au 2.65 metri latime, fata de 2.4 metri cum au SL79.

Fiind mai late, au si raza minima mai mare, deci nu se pot incadra in curbele concepute pentru tramvaie de 2.4 metri latime.

 


Re: Tramvaie Costin

Corect, problema este la latimea tramvaielor noi.

De mentionat ca traseul de tramvai in zona Briskeby a fost prima linie de tramvai electric din Scandinavia, deschisa in 1894. In zona respectiva, traseul a ramas neschimbat pana azi. Prezentarea proiectului de modernizare invoca acest aspect drept unul dintre motivele pentru implementarea rapida a proiectului - linia este importanta in mentalul colectiv din Oslo din motive istorice, si este necesar ca tramvaiul sa revina pe traseu cat mai rapid posibil. Insa proiectul presupune si inlocuirea canalizarii si a alimentarii cu apa pe strazile respective, un deranj major, si se asteapta ca lucrarile sa dureze un an, cu aproximatie.

Proiectul are o pagina de prezentare, in engleza, pe site-ul operatorului Sporveien: https://www.sporveien.no/prosjekter-og-a ... am-line/

 


Re: Tramvaie Costin

Costin wrote here:
Insa... surpriza.

...din nou. Ieri a fost ultima zi cu tramvaie prin Briskeby, cu toate ca acum se asteapta ca prima sapa efectiv sa fie abia in primavara. Si culmea, nu e din cauza ca au retras toate SL79 si nu mai au tramvaie - acestea continua sa circule pe celelalte linii, pentru inca o luna minim.

Probabil unul dintre cele mai prost planificate proiecte din Oslo...

 


Re: Tramvaie ByOnu

O curiozitate: in filmari am remarcat ca tramvaiele vechi au un geam plexi(?) care separa prima usa de restul salonului calatorilor. Astfel, vatmanii au colivie. Acestea au aparut dupa inceperea pandemiei de covid? Inainte calatorii puteau utiliza si prima usa?

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Oslo  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433650 posts in 5400 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use