Topic: Tramvaie
43 posts, 8970 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Oslo - Tramvaie
Costin
Am gasit un articol din noiembrie care aduce cateva informatii in plus (interviu cu seful Sporveien). In paranteza fie spus, pe canalele de informare pe care le urmaresc in mod curent nu exista nimic pe tema tramvaielor noi, ceea ce ma face sa caut eu informatii periodic. Faptul ca am ratat articolul din noiembrie ma mira, pentru ca de atunci sunt sigur ca am mai cautat. Dar in fine. Iata informatiile:
- proiectul este intarziat din cauza starii liniilor nemodernizate din oras. Nu exista detalii despre natura problemelor si ce solutii au gasit, insa banuiesc ca are legatura cu faptul ca un tronson foarte lung din oras, modernizat, pe care se afla depoul in care sunt gazduite noile tramvaie, are o singura conexiune cu restul retelei din oras, o linie foarte veche, abrupta si sinuoasa pe care nu au modernizat-o pentru ca vor sa o bage in tunel... doar ca n-au facut-o pana acum.
- se asteapta sa intre in serviciu comercial in cursul lunii curente (asta ziceau in noiembrie, pana acum nu s-a intamplat)
- sunt venite 3 tramvaie deja
- contractul prevede suplimentarea cu pana la 60 de tramvaie in plus, la nevoie
- autoritatile duc o politica agresiva de promovare si dezvoltare a tramvaiului in Oslo, existand un consens politic pe aceasta tema intre toate partidele din consiliul local. Argumentul principal este ca tramvaiul in Oslo a avut in 2003 30 milioane pasageri, iar in 2019 50 milioane, si asta cu fix fix aceleasi tramvaie.
Sursa: https://vartoslo.no/caf-cato-hellesjo-co ... n/337061
Am gasit un articol din noiembrie care aduce cateva informatii in plus (interviu cu seful Sporveien). In paranteza fie spus, pe canalele de informare pe care le urmaresc in mod curent nu exista nimic pe tema tramvaielor noi, ceea ce ma face sa caut eu informatii periodic. Faptul ca am ratat articolul din noiembrie ma mira, pentru ca de atunci sunt sigur ca am mai cautat. Dar in fine. Iata informatiile:
- proiectul este intarziat din cauza starii liniilor nemodernizate din oras. Nu exista detalii despre natura problemelor si ce solutii au gasit, insa banuiesc ca are legatura cu faptul ca un tronson foarte lung din oras, modernizat, pe care se afla depoul in care sunt gazduite noile tramvaie, are o singura conexiune cu restul retelei din oras, o linie foarte veche, abrupta si sinuoasa pe care nu au modernizat-o pentru ca vor sa o bage in tunel... doar ca n-au facut-o pana acum.
- se asteapta sa intre in serviciu comercial in cursul lunii curente (asta ziceau in noiembrie, pana acum nu s-a intamplat)
- sunt venite 3 tramvaie deja
- contractul prevede suplimentarea cu pana la 60 de tramvaie in plus, la nevoie
- autoritatile duc o politica agresiva de promovare si dezvoltare a tramvaiului in Oslo, existand un consens politic pe aceasta tema intre toate partidele din consiliul local. Argumentul principal este ca tramvaiul in Oslo a avut in 2003 30 milioane pasageri, iar in 2019 50 milioane, si asta cu fix fix aceleasi tramvaie.
Sursa: https://vartoslo.no/caf-cato-hellesjo-co ... n/337061
- Costin
-
Posted:
-
Re: Oslo - Tramvaie
Costin
Primul tramvai SL18 circula din 31 ianuarie, asa cum au promis. Ieri l-am intalnit si eu, trecand in viteza pe langa mine (de unde si calitatea nu prea grozava a pozei)
Nu am calatorit cu el, o sa revinncu impresii din interior cu prima ocazie.
Un mic detaliu - stiind ca lumea e interesata de el, Ruter il anunta in planificatorul de calatorii din aplicatia lor
Primul tramvai SL18 circula din 31 ianuarie, asa cum au promis. Ieri l-am intalnit si eu, trecand in viteza pe langa mine (de unde si calitatea nu prea grozava a pozei)
PSX_20220212_175752.jpg (1.24 MB; downloaded 2267 times)
Nu am calatorit cu el, o sa revinncu impresii din interior cu prima ocazie.
Un mic detaliu - stiind ca lumea e interesata de el, Ruter il anunta in planificatorul de calatorii din aplicatia lor
Screenshot_20220212-132026_Ruter.jpg (387.92 KB; downloaded 2267 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Oslo - Tramvaie
Costin
Pe la sfarsitul iernii a intrat in circulatie si al treilea tramvai SL18. Dar niciodata nu circula toate trei, si de cate ori am incercat sa ma sincronizez un model nou (folosind planificatorul de calatorii care spune daca o tura e planificata cu SL18 - screenshot mai sus), niciodata nu s-a nimerit sa fie asa. Deci impresii din interior inca nu am. Dar macar l-am surprins pe 403 in centru la o calitate mai buna decat imaginea anterioara:
Da, afisajele sunt multicolore si isi schimba culorile in permanenta, dar fara vreo logica momentan.
Pe la sfarsitul iernii a intrat in circulatie si al treilea tramvai SL18. Dar niciodata nu circula toate trei, si de cate ori am incercat sa ma sincronizez un model nou (folosind planificatorul de calatorii care spune daca o tura e planificata cu SL18 - screenshot mai sus), niciodata nu s-a nimerit sa fie asa. Deci impresii din interior inca nu am. Dar macar l-am surprins pe 403 in centru la o calitate mai buna decat imaginea anterioara:
20220526_192251.jpg (1.96 MB; downloaded 2162 times)
Da, afisajele sunt multicolore si isi schimba culorile in permanenta, dar fara vreo logica momentan.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Oslo - Tramvaie
Costin
Azi in sfarsit am prins un SL18, astfel ca am cateva impresii de calatorie.
+ (plus)
Interiorul este foarte spatios, aranjarea scaunelor este buna, nu are praguri, cutii sau dulapuri, si are mult spatiu pentru stat in picioare. O adevarata gura de aer pentru reteaua de tramvai din Oslo, care in zona centrala este supraaglomerata si depasita de volumul de calatori.
Foarte multe sisteme de informare a calatorilor, practic oriunde te uiti vezi ce statii urmeaza, daca oprirea e comandata etc. Bonus niste ecrane la nivelul privirii langa usi, probabil pentru reclame. Imposibil sa te ratacesti cat esti in tramvai.
- (minus)
Finisaje mediocre, o data ce efectul "de nou" dispare, vor ramane aceleasi panouri laterale de plastic care tremura si se bâțâie ca la metroul bucurestean, imbinari imperfecte si silicon intins neuniform la geamuri (ca o fi cu degetul sau nu... greu de zis).
Podeaua in zona articulatiei se inalta cu 2-3 cm, suficient de putin cat sa nu vezi si suficient de mult cat sa te impiedici, greu de inteles de ce nu au gasit o solutie pentru o tranzitie mai lina.
Nu un minus al tramvaiului, ca nu e din construcție, insa avertizarea pentru inchiderea usilor este incredibil de tare si enervanta.
In concluzie, un tramvai spatios, bine organizat, cu sisteme de informare demne de anul 2022, insa care la detalii se simte cam ieftin. Sa speram ca va face fata conditiilor din Oslo.
Azi in sfarsit am prins un SL18, astfel ca am cateva impresii de calatorie.
+ (plus)
Interiorul este foarte spatios, aranjarea scaunelor este buna, nu are praguri, cutii sau dulapuri, si are mult spatiu pentru stat in picioare. O adevarata gura de aer pentru reteaua de tramvai din Oslo, care in zona centrala este supraaglomerata si depasita de volumul de calatori.
Foarte multe sisteme de informare a calatorilor, practic oriunde te uiti vezi ce statii urmeaza, daca oprirea e comandata etc. Bonus niste ecrane la nivelul privirii langa usi, probabil pentru reclame. Imposibil sa te ratacesti cat esti in tramvai.
- (minus)
Finisaje mediocre, o data ce efectul "de nou" dispare, vor ramane aceleasi panouri laterale de plastic care tremura si se bâțâie ca la metroul bucurestean, imbinari imperfecte si silicon intins neuniform la geamuri (ca o fi cu degetul sau nu... greu de zis).
Podeaua in zona articulatiei se inalta cu 2-3 cm, suficient de putin cat sa nu vezi si suficient de mult cat sa te impiedici, greu de inteles de ce nu au gasit o solutie pentru o tranzitie mai lina.
Nu un minus al tramvaiului, ca nu e din construcție, insa avertizarea pentru inchiderea usilor este incredibil de tare si enervanta.
In concluzie, un tramvai spatios, bine organizat, cu sisteme de informare demne de anul 2022, insa care la detalii se simte cam ieftin. Sa speram ca va face fata conditiilor din Oslo.
20220605_194142.jpg (480.03 KB; downloaded 2099 times)
IMG-20220605-WA0007.jpg (297.78 KB; downloaded 2099 times)
IMG-20220605-WA0004.jpg (283.04 KB; downloaded 2099 times)
IMG-20220605-WA0006.jpg (204.47 KB; downloaded 2099 times)
20220605_155115.jpg (508.75 KB; downloaded 2099 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Oslo - Tramvaie
Costin
O colectie impresionanta de fotografii istorice, din anii 2000, grupate dupa linie si/sau tipul de tramvai. Fiecare categorie are o scurta poveste, fiind prezentata dintr-o perspectiva mult mai personala decat am remarcat in cazul altor pasionati sau fotografi.
Merge cu google translate, ideal in engleza.
Enjoy!
http://rool.no/trips/trikk/index.html
O colectie impresionanta de fotografii istorice, din anii 2000, grupate dupa linie si/sau tipul de tramvai. Fiecare categorie are o scurta poveste, fiind prezentata dintr-o perspectiva mult mai personala decat am remarcat in cazul altor pasionati sau fotografi.
Merge cu google translate, ideal in engleza.
Enjoy!
http://rool.no/trips/trikk/index.html
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Tramvaie
punmeister
Prototipul legendar Tatra T7B5 propus pentru Oslo. Acesta insa a pierdut in favoarea AnsaldoBreda SL95.
http://n-tram.blogspot.com/2010/09/t7b5- ... html?m=1
Prototipul legendar Tatra T7B5 propus pentru Oslo. Acesta insa a pierdut in favoarea AnsaldoBreda SL95.
http://n-tram.blogspot.com/2010/09/t7b5- ... html?m=1
T7B5.jpg (46.36 KB; downloaded 1626 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tramvaie
Costin
Livrarile de tramvaie noi au fost oprite in martie, dupa ce a 21 a unitate a fost receptionata, din cauza ca producatorul CAF a ramas fara piese pe stoc. Motivele invocate sunt efectele ulterioare ale pandemiei si razboiul din Ucraina.
Acum o saptamana au anuntat ca livrarile se reiau.
Termenul obligatoriu este ca toate cele 87 de unitati sa fie livrate pana la finalul 2024, deci daca pot recupera pauza, nu o sa se lase cu penalitati.
Sursa: https://www.nrk.no/osloogviken/1.16438934
Fara legatura, mai degraba din categoria impresiilor de calatorie, am ramas neplacut surprins de calitatea ventilatiei in doua tramvaie diferite, ieri. Afara - 31 de grade. Inauntru - inca si mai mult, cu o instalatie de aer conditionat care sufla un aer caldut si umed. Evident, nu exista geamuri care sa se deschida...
Livrarile de tramvaie noi au fost oprite in martie, dupa ce a 21 a unitate a fost receptionata, din cauza ca producatorul CAF a ramas fara piese pe stoc. Motivele invocate sunt efectele ulterioare ale pandemiei si razboiul din Ucraina.
Acum o saptamana au anuntat ca livrarile se reiau.
Termenul obligatoriu este ca toate cele 87 de unitati sa fie livrate pana la finalul 2024, deci daca pot recupera pauza, nu o sa se lase cu penalitati.
Sursa: https://www.nrk.no/osloogviken/1.16438934
Fara legatura, mai degraba din categoria impresiilor de calatorie, am ramas neplacut surprins de calitatea ventilatiei in doua tramvaie diferite, ieri. Afara - 31 de grade. Inauntru - inca si mai mult, cu o instalatie de aer conditionat care sufla un aer caldut si umed. Evident, nu exista geamuri care sa se deschida...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Oslo - Tramvaie
Costin
Exploatarea tramvaielor pe linia de metrou, descrisa amanuntit in mesajul citat, a fost oprita definitiv acum aproximativ o saptamana. Motivul este ca sistemele de siguranta circulatiei montate pe tramvaie (doar SL95), care sunt compatibile cu sistemele liniei de metrou, sunt vechi si nu se gasesc piese de schimb pentru ele. Numarul de calatori pe tronsonul comun nu justifica cumpararea unor sisteme noi de sigurata a circulatiei adaptate atat tramvaielor noi (SL18) - caci SL95 dispar anul acesta - cat si viitorului sistem ETCS ce va fi instalat pe reteaua de metrou.
Costin wrote here:
In continuare o sa va prezint o portiune interesanta din infrastructura feroviara din Oslo. Nu zic "infrastructura pentru tramvai", ca... nu e tocmai pentru tramvai
[...]
Asadar, putem vedea ca intre statiile Jar si Bekkestua, tramvaiul si metroul impart aceeasi infrastructura.
Exploatarea tramvaielor pe linia de metrou, descrisa amanuntit in mesajul citat, a fost oprita definitiv acum aproximativ o saptamana. Motivul este ca sistemele de siguranta circulatiei montate pe tramvaie (doar SL95), care sunt compatibile cu sistemele liniei de metrou, sunt vechi si nu se gasesc piese de schimb pentru ele. Numarul de calatori pe tronsonul comun nu justifica cumpararea unor sisteme noi de sigurata a circulatiei adaptate atat tramvaielor noi (SL18) - caci SL95 dispar anul acesta - cat si viitorului sistem ETCS ce va fi instalat pe reteaua de metrou.
- punmeister
-
Posted:
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tramvaie
Costin
Da. E al doilea cel mai mare proiect de dezvoltare a metroului, dupa linia Fornebu. Daca gasesc ceva detalii usor de rezumat, sau in engleza, pun la topicul potrivit.
Da. E al doilea cel mai mare proiect de dezvoltare a metroului, dupa linia Fornebu. Daca gasesc ceva detalii usor de rezumat, sau in engleza, pun la topicul potrivit.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tramvaie
Costin
E CBTC nu ETCS, le-am încurcat. Am detaliat la topicul potrivit: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
E CBTC nu ETCS, le-am încurcat. Am detaliat la topicul potrivit: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Tramvaie
punmeister
Adevarul e ca ATO over ETCS se justifica doar daca metroul circula cumva si pe reteaua Bane NOR.
Adevarul e ca ATO over ETCS se justifica doar daca metroul circula cumva si pe reteaua Bane NOR.
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
Re: Tramvaie
Mihai Neagu
2 CAFuri surprinse de mine tot de Ziua Nationala.
Ca și autobuzele, ele aveau stegulete
20240517_134450 by Mihai Neagu, sur Flickr
20240517_153720 by Mihai Neagu, sur Flickr
2 CAFuri surprinse de mine tot de Ziua Nationala.
Ca și autobuzele, ele aveau stegulete
20240517_134450 by Mihai Neagu, sur Flickr
20240517_153720 by Mihai Neagu, sur Flickr
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
Re: Tramvaie
Mihai Neagu
@Costin tramvaiele mai circula pe porțiunea comuna cu metroul? Eram aseară la stația Ekebergparken și așteptam tramvaiul, și vad ca pe harta tramvaiul încă apărea porțiunea comuna, ceea ce am crezut ca harta nu este actualizata. Când vine un tramvai AnsaldoBreda în statie, scria și pe el "13 Bekkestua".
@Costin tramvaiele mai circula pe porțiunea comuna cu metroul? Eram aseară la stația Ekebergparken și așteptam tramvaiul, și vad ca pe harta tramvaiul încă apărea porțiunea comuna, ceea ce am crezut ca harta nu este actualizata. Când vine un tramvai AnsaldoBreda în statie, scria și pe el "13 Bekkestua".
20240518_223533.jpg (1.8 MB; downloaded 675 times)
📖 Pagination options