Topic: SAT - Sistemul Automat de Taxare
299 posts, 123569 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
cris_m
Nici pana in prezent n-am inteles de ce naiba au pus informatia aceasta absolut inutila cu "transfer de pe linia X pe Y". Tocmai ca omul stie cu ce linie a circulat si cu care circula in prezent (sau ar trebui sa stie ). Tocmai ca timpul de transfer trebuia sa fie cel mai vizibil, nu sa fii nevoit sa apesi 1/i, sa iti defileze toate informatiile posibile* pana sa poti vedea cate minute din calatorie mai ai.
-------------
* Eu cand consult cardul imi arata TOT istoricul de titluri incarcate, inclusiv un abonament din 2017 pentru fosta linie 449, actuala 442... Va imaginati si voi cat as astepta sa vad minutele de transfer.
Nici pana in prezent n-am inteles de ce naiba au pus informatia aceasta absolut inutila cu "transfer de pe linia X pe Y". Tocmai ca omul stie cu ce linie a circulat si cu care circula in prezent (sau ar trebui sa stie ). Tocmai ca timpul de transfer trebuia sa fie cel mai vizibil, nu sa fii nevoit sa apesi 1/i, sa iti defileze toate informatiile posibile* pana sa poti vedea cate minute din calatorie mai ai.
-------------
* Eu cand consult cardul imi arata TOT istoricul de titluri incarcate, inclusiv un abonament din 2017 pentru fosta linie 449, actuala 442... Va imaginati si voi cat as astepta sa vad minutele de transfer.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
punmeister
Sau si mai simplu, integrat cumva cu InfoTB, ca tot vrem solutii inteligente de MaaS.
Sau si mai simplu, integrat cumva cu InfoTB, ca tot vrem solutii inteligente de MaaS.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
WT_fan06
Mesajul „TRANSFER” confirmă faptul că titlul de călătorie este încă valabil și nu au mai luat bani din portofelul electronic. Este foarte okay că este afișat „TRANSFER”, însă tot atât de important ar fi să afișeze minutele rămase, în cadrul aceluiași mesaj.
Mesajul „TRANSFER” confirmă faptul că titlul de călătorie este încă valabil și nu au mai luat bani din portofelul electronic. Este foarte okay că este afișat „TRANSFER”, însă tot atât de important ar fi să afișeze minutele rămase, în cadrul aceluiași mesaj.
punmeister wrote here:Nu va fi niciodată mai simplu decât vizualizarea mesajului în momentul în care ai validat. Ce zici tu e corect, însă nu trebuie să excludă ce s-a spus mai devreme. Nu e nevoie de ierarhii inutile...
Sau si mai simplu, integrat cumva cu InfoTB, ca tot vrem solutii inteligente de MaaS.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
Vasile52
Sunt in aceeasi situatie cu tine, am vreo 3 abonamente vechi pe care tot le afiseaza. Macar sa adauge o verificare in softul validatoarelor sa nu mai afiseze abonamente expirate daca in baza de date nu pot fi sterse.
Tot nu inteleg de ce a trebuit sa avem o aplicatie cu totul separata de pe care nici nu iti poti incarca cardul. Bine exista si https://online.stbsa.ro/ dar nu am incercat-o ca sa stiu cat de buna e. Stiu ca pe ea puteai sa iti pui doar titluri pe care le-ai cumparat odata fizic. Aplicatia celor din Constanta are ticketing, din pacate nu vad sa aiba o optiune de single use si nici card nu am.
In alta ordine de idei, sunt singurul care de obicei primeste EROARE COMUNICARE (999) sau eroare 5 la validatorele duale la plata cu cardul? Am intampinat pana acum asta doar in vehiculele vechi care aveau si validatoare UTI. (Citaro Euro 4, Citelis, V3A)
cris_m wrote here:
* Eu cand consult cardul imi arata TOT istoricul de titluri incarcate, inclusiv un abonament din 2017 pentru fosta linie 449, actuala 442... Va imaginati si voi cat as astepta sa vad minutele de transfer.
Sunt in aceeasi situatie cu tine, am vreo 3 abonamente vechi pe care tot le afiseaza. Macar sa adauge o verificare in softul validatoarelor sa nu mai afiseze abonamente expirate daca in baza de date nu pot fi sterse.
punmeister wrote here:
Sau si mai simplu, integrat cumva cu InfoTB, ca tot vrem solutii inteligente de MaaS.
Tot nu inteleg de ce a trebuit sa avem o aplicatie cu totul separata de pe care nici nu iti poti incarca cardul. Bine exista si https://online.stbsa.ro/ dar nu am incercat-o ca sa stiu cat de buna e. Stiu ca pe ea puteai sa iti pui doar titluri pe care le-ai cumparat odata fizic. Aplicatia celor din Constanta are ticketing, din pacate nu vad sa aiba o optiune de single use si nici card nu am.
In alta ordine de idei, sunt singurul care de obicei primeste EROARE COMUNICARE (999) sau eroare 5 la validatorele duale la plata cu cardul? Am intampinat pana acum asta doar in vehiculele vechi care aveau si validatoare UTI. (Citaro Euro 4, Citelis, V3A)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
shoppy
Am patit si eu in V3A, arata normal cu led-ul verde aprins si ecranul cu informatiile normale, am incercat cu vreo 3 carduri diferite si nu a functionat cu niciunul.
Am patit si eu in V3A, arata normal cu led-ul verde aprins si ecranul cu informatiile normale, am incercat cu vreo 3 carduri diferite si nu a functionat cu niciunul.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
Vasile52
Azi am intampinat problema de mai sus si intr-un troleibuz nou Solaris... (deja celebra EROARE COMUNICARE (999) ) Nu a fost doar cazul meu, dar si restul celor care incercau sa plateasca cu cardul. Amuzant faptul ca inainte am folosit Hybrid si chiar si un IKARUS unde mergea. De aici pot sa inteleg ca Ikarus la capitolul taxare este mai modern decat un vehicul nou?
Am mai vazut postari online unde si altii se plangeau de acest aspect.
Sunt curios daca controlul m-ar amenda in contextul in care nu am cum sa stiu eu in ce toane e SAT cu vehiculul inainte sa urc, eu stiu doar ca (aparent in teorie) vehiculul ar trebui sa aiba disponibila plata cu cardul.
Poate ar fi cazul sa trimitem adrese la TPBI.
Azi am intampinat problema de mai sus si intr-un troleibuz nou Solaris... (deja celebra EROARE COMUNICARE (999) ) Nu a fost doar cazul meu, dar si restul celor care incercau sa plateasca cu cardul. Amuzant faptul ca inainte am folosit Hybrid si chiar si un IKARUS unde mergea. De aici pot sa inteleg ca Ikarus la capitolul taxare este mai modern decat un vehicul nou?
Am mai vazut postari online unde si altii se plangeau de acest aspect.
Sunt curios daca controlul m-ar amenda in contextul in care nu am cum sa stiu eu in ce toane e SAT cu vehiculul inainte sa urc, eu stiu doar ca (aparent in teorie) vehiculul ar trebui sa aiba disponibila plata cu cardul.
Poate ar fi cazul sa trimitem adrese la TPBI.
- Beaver_27
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
Beaver_27
Da, te-ar amenda. Am asistat acum cateva luni la un lucru de genul. Niște studenți abia veniti în București au încercat să plătească cu cardul dar primeau eroare. Surpriza, la următoarea stație urca control, și aceștia au început sa spuna că trebuiau să plateasca și ca puteau sa plătească ori prin 24pay ori prin sms, și așa au primit amenda, am incercat sa vorbesc cu ei dar mi-au zis ca nu ma privește pe mine că nu primesc eu amenda. Am trimis si sesizare la tpbi si am primis dupa o luna un raspuns foarte generic.
Da, te-ar amenda. Am asistat acum cateva luni la un lucru de genul. Niște studenți abia veniti în București au încercat să plătească cu cardul dar primeau eroare. Surpriza, la următoarea stație urca control, și aceștia au început sa spuna că trebuiau să plateasca și ca puteau sa plătească ori prin 24pay ori prin sms, și așa au primit amenda, am incercat sa vorbesc cu ei dar mi-au zis ca nu ma privește pe mine că nu primesc eu amenda. Am trimis si sesizare la tpbi si am primis dupa o luna un raspuns foarte generic.
- ADK
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
ADK
Ce afirmați unii pe aici nu se întâmplă doar în București.
Chiar și într-un oraș de provincie precum Buzăul - dă nu de puține rateuri la achiziția de abonamente și bilete, așa că eu și nu doar eu sunt pățit și răzpățit cu electronizarea buguită (mesaj care nu se trimite, POS fără semnal ori care respinge cardul, nu mai zic când nu există rolă sau ecranul mătuit deloc lizibil), apelez permanent la soluțiile cât mai clasice - nu card sau SMS (poate nici nu am posibilități, nu e obligatoriu să deținem toți carduri bancare sau număr cu abonament), ci gheretă sau maxim automat (dar m-am lăsat păgubaș când vroiam să-mi reîncarc cardul, de fapt cu această ocazie să-mi iau card pe sistemul nou, selectam zona care mă interesa și brusc apare "În afara serviciului", bine că nu apucasem să introduc banii... adică vreo 150 lei, astfel că nu recomand la nimeni automatele din Buzău, mai ales pentru abonamente).
Așa că metodele clasice nu prea au cum să de-a greș, sunt ca clasicele mașini de tocat carnea care singurul lucru ce se poate strica la ele e doar masa de care sunt legate, făcând puțin haz de necaz. Noi nu avem încă un sistem prea sigur, metodele sunt moderne dar mentenanța și/sau fiabilitatea e dezastruoasă. Încă nici tonetele nu sunt 100% sigure, atâta timp cât există electronică. Nu știu de ce știind că nu suntem în stare să oferim o atragere către transportul public, de ce măcar în caz de avarie a sistemului nu oferim abonamentele clasice - o legitimație cu datele necesare, că noi nu avem soluții la nimic sigure, nu ne interesează nimic și mereu aruncăm pisica moartă în grădina altuia...
Ce afirmați unii pe aici nu se întâmplă doar în București.
Chiar și într-un oraș de provincie precum Buzăul - dă nu de puține rateuri la achiziția de abonamente și bilete, așa că eu și nu doar eu sunt pățit și răzpățit cu electronizarea buguită (mesaj care nu se trimite, POS fără semnal ori care respinge cardul, nu mai zic când nu există rolă sau ecranul mătuit deloc lizibil), apelez permanent la soluțiile cât mai clasice - nu card sau SMS (poate nici nu am posibilități, nu e obligatoriu să deținem toți carduri bancare sau număr cu abonament), ci gheretă sau maxim automat (dar m-am lăsat păgubaș când vroiam să-mi reîncarc cardul, de fapt cu această ocazie să-mi iau card pe sistemul nou, selectam zona care mă interesa și brusc apare "În afara serviciului", bine că nu apucasem să introduc banii... adică vreo 150 lei, astfel că nu recomand la nimeni automatele din Buzău, mai ales pentru abonamente).
Așa că metodele clasice nu prea au cum să de-a greș, sunt ca clasicele mașini de tocat carnea care singurul lucru ce se poate strica la ele e doar masa de care sunt legate, făcând puțin haz de necaz. Noi nu avem încă un sistem prea sigur, metodele sunt moderne dar mentenanța și/sau fiabilitatea e dezastruoasă. Încă nici tonetele nu sunt 100% sigure, atâta timp cât există electronică. Nu știu de ce știind că nu suntem în stare să oferim o atragere către transportul public, de ce măcar în caz de avarie a sistemului nu oferim abonamentele clasice - o legitimație cu datele necesare, că noi nu avem soluții la nimic sigure, nu ne interesează nimic și mereu aruncăm pisica moartă în grădina altuia...
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
Vasile52
Metodele clasice nu sunt mereu cele mai practice sau cele mai populare, daca ne uitam la statisticile pentru Bucuresti un procent semnificativ sunt platile cu cardul bancar.
Cat despre implementari depine de calitate si mententanta. La Bucuresti de exemplu sunt rare cazurile cand esueaza cardul de transport. (in afara de erori ocazionale de genu mai valideaza o data), dar pe partea de plata bancara sunt probleme. La Bucuresti sistemul este spart si in mai multe, 24pay, YouthTB cu QR, SMS, cardurile de transport + bancare, etc. si asta mai poate creea probleme.
Metodele clasice nu sunt mereu cele mai practice sau cele mai populare, daca ne uitam la statisticile pentru Bucuresti un procent semnificativ sunt platile cu cardul bancar.
Cat despre implementari depine de calitate si mententanta. La Bucuresti de exemplu sunt rare cazurile cand esueaza cardul de transport. (in afara de erori ocazionale de genu mai valideaza o data), dar pe partea de plata bancara sunt probleme. La Bucuresti sistemul este spart si in mai multe, 24pay, YouthTB cu QR, SMS, cardurile de transport + bancare, etc. si asta mai poate creea probleme.
- ADK
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
ADK
Notificarea cu "Repetă validarea la același validator" are obicei să se întâmple mai mult când cardul este ținut din scurt și retras, adică nu-i oferi timp suficient să-l citească.
Metodele cu cardul sunt populare (mai ales pentru cei ce utilizează transportul public ocazional, că dacă ar fi des și-ar lua abonament), pentru că mai oricine are cardul asupra sa sau telefonul cu internet și datele cardului (asta dacă are NFC), astfel că se scutește timpul și problema tonetelor care nu sunt amplasate în toate stațiile și nu funcționează nelimitat. Dar sistemul cu cardul cât este de favorabil pentru cei ce utilizează această metodă de plată? Cam în câte cazuri plata cu cardul este acceptată, 5/10, 8/10? Eu de regulă văd cam jumătate, ceea ce nu-i deloc o cifră bună...
Notificarea cu "Repetă validarea la același validator" are obicei să se întâmple mai mult când cardul este ținut din scurt și retras, adică nu-i oferi timp suficient să-l citească.
Metodele cu cardul sunt populare (mai ales pentru cei ce utilizează transportul public ocazional, că dacă ar fi des și-ar lua abonament), pentru că mai oricine are cardul asupra sa sau telefonul cu internet și datele cardului (asta dacă are NFC), astfel că se scutește timpul și problema tonetelor care nu sunt amplasate în toate stațiile și nu funcționează nelimitat. Dar sistemul cu cardul cât este de favorabil pentru cei ce utilizează această metodă de plată? Cam în câte cazuri plata cu cardul este acceptată, 5/10, 8/10? Eu de regulă văd cam jumătate, ceea ce nu-i deloc o cifră bună...
- shoppy
-
Posted:
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
BodoMinea
Nu cred. Pe online.stbsa.ro te identifici cu serie card+CNP, deci deși nu scrie în mod explicit, s-ar părea că nu interacționează în niciun fel cu cardurile nenonimale.
Dacă nu ai un chioșc de bilete STB în apropiere și ai nevoie să îți încarci cardul nenominal, există mai nou posibilitatea să îl încarci și la terminale SelfPay.
Anunț STB în acest sens: https://www.stbsa.ro/selfpay
Găsire locații SelfPay în apropiere: https://selfpay.ro/localizare/
Nu cred. Pe online.stbsa.ro te identifici cu serie card+CNP, deci deși nu scrie în mod explicit, s-ar părea că nu interacționează în niciun fel cu cardurile nenonimale.
Dacă nu ai un chioșc de bilete STB în apropiere și ai nevoie să îți încarci cardul nenominal, există mai nou posibilitatea să îl încarci și la terminale SelfPay.
Anunț STB în acest sens: https://www.stbsa.ro/selfpay
Găsire locații SelfPay în apropiere: https://selfpay.ro/localizare/
- shoppy
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
shoppy
Pentru cardul nominal trebuie sa iti faci cont cu CNP-ul care trebuie sa coincida cu cel de pe card, nu inteleg de ce nu se poate si pentru nenominale, cred ei ca o sa vina lumea sa incarce cardul, sa-l foloseasca si dupaia sa ceara banii inapoi ca defapt au gresit si au incarcat alt card?
Ar trebuii sa printeze si qr cu seria cardului si sa ceara citirea qr la reincarcare ca sa nu mai poata spune nimeni ca a gresit.
Pentru cardul nominal trebuie sa iti faci cont cu CNP-ul care trebuie sa coincida cu cel de pe card, nu inteleg de ce nu se poate si pentru nenominale, cred ei ca o sa vina lumea sa incarce cardul, sa-l foloseasca si dupaia sa ceara banii inapoi ca defapt au gresit si au incarcat alt card?
Ar trebuii sa printeze si qr cu seria cardului si sa ceara citirea qr la reincarcare ca sa nu mai poata spune nimeni ca a gresit.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination