Transportul în lumeEuropaMarea Britanie / United Kingdom of Great Britain and Northern IrelandLondra

 

Topic: Metroul (Underground)

81 posts, 10491 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Metroul (Underground) WT_fan06

Ne luăm informația de la aceeași sursă, înseamnă!  :rofl:

Ca un comentariu legat de introducerea în circulație a „noului” tren de pe Central Line, nu înțeleg obsesia englezilor (cred eu unică în lume) față de mochete. Peste tot când se prezintă dotările noului tren, cap de afiș este mocheta schimbată. Nu contează că are afișaje interioare, CCTV, locuri pentru persoane cu deficiențe locomotorii, tracțiune modernizată, etc.. Cea mai importantă este noua mochetă!  :popa:  :popa:

 


Re: Metroul (Underground) ByOnu

Underground, Tube, Subway sau Metro?

Toate acestea denumiri au fost prima oară purtate de metroul londonez în diverse etape ale existenței sale și apoi preluate de celelalte orașe ale lumii care își denumeau noile sisteme după deuminirea contemporană a metroului londonez. Pe scurt, în Budapesta sau Paris avem metro întrucat aceasta era denumirea sistemului londonez similar contemporan (Metropolitan Line). În timp ce în New York avem subway deoarece aceasta era denumirea în vogă vehiculată la nivel oficial și în presă în Londra - ironic, aceasta nu a avut deloc viață lungă în Londra. În cele din urmă, cele mai recente deumiri date sistemului (Tube și Underground) sunt și cele pe care Londra și le-a asumat (informal și formal), fiind însă deja prea târziu pentru a mai prezenta interes preluarea lor pe mapamond.



 


Re: Metroul (Underground) shoppy

Tube este doar pentru acele linii cu gabarit mic unde chiar simti ca esti intr-un tub.

 


Re: Metroul (Underground) WT_fan06

@shoppy, știi tu ceva, însă faci o confuzie. Te referi la liniile "sub-surface" pentru cele de mică adâncime (ex.: Circle Line) vs liniile "deep-level" pentru cele adânci și cu gabarit foarte îngust (ex.: Northern Line).

Termenul "tube" este dat întregii rețele, fiind sinonim cu "underground".

 


Re: Metroul (Underground) Dragos31

Inchei seria de poze din Londra cu o galerie destul de stufoasa de la metrou.

Pentru inceput, cadre cu ramele de metrou (in ordine cronologica, de la cele mai vechi la cele mai noi).

1972 Stock (Metro-Cammell):

Au fost construite 63 de trenuri a cate 6 vagoane in perioada 1972-1974, in prezent ramanand in serviciu comercial 36 de unitati ce alcatuiesc in proportie de 100% parcul circulant al liniei Bakerloo.


















1973 Stock (Metro-Cammell):

Au fost construite 175 de rame (a cate 3 vagoane) intre 1974-1977, iar in prezent circula exclusiv pe linia Picadilly (ca trenuri de 6 vagoane - 2 rame cuplate). In urmatorii ani vor fi inlocuite in totalitate de noile trenuri 2024 Stock.







 


Re: Metroul (Underground) Dragos31

1992 Stock (BREL/ABB):

Au fost construite 85 de trenuri a cate 8 vagoane pentru linia Central si 5 trenuri a cate 4 vagoane pentru linia Waterloo&City intre 1991 si 1994.

Un tren de pe linia Central, respectiv o imagine din interior.









Doua imagini si de pe Waterloo&City.










1995 Stock (GEC Alsthom/Metro-Cammell):

Sunt in exploatare 106 trenuri a cate 6 vagoane pe linia Northern. Au fost fabricate in perioada 1996-2000.

547-548









617-618





705-706











 


Re: Metroul (Underground) Dragos31

1996 Stock (GEC Alsthom/Metro-Cammell):

In perioada 1996-1998 au fost construite 59 de trenuri a cate 6 vagoane pentru linia Jubilee. In 2005 trenurile existente au fost extinse la 7 vagoane, concomitent cu achizitionarea a 4 trenuri noi (evident, de 7 vagoane) pentru cresterea capacitatii de transport.

013-014





045-046














2009 Stock (Bombardier Movia):

Sunt 47 de trenuri (8 vagoane) construite de Bombardier Transportation intre 2007 si 2011 pentru linia Victoria.

027-028







 


Re: Metroul (Underground) Dragos31

S8 Stock (Bombardier Movia):

59 de trenuri a cate 8 vagoane au fost construite intre 2009 si 2012 pentru linia Metropolitan. Sunt primele trenuri de metrou din Londra cu design walk-through si instalatie de aer conditionat.

029-030





095-096









S7 Stock (Bombardier Movia):

Sunt 133 de trenuri a cate 7 vagoane (destinate liniilor Circle, District si Hammersmith&City) construite intre 2012-2017. Design-ul exterior este identic cu cel al ramelor din seria S8, singurele diferente notabile putand fi gasite la interior, care este adaptat parcursului urban (fata de rutele suburbane ale liniei Metropolitan) - cu toate scaunele dispuse longitudinal.

Similar celor din seria S8, trenurile sunt dotate cu instalatie de aer conditionat in salonul pasagerilor.

467-468





493-494





533-534









551-552











 


Re: Metroul (Underground) Dragos31

La final, imagini din cateva statii.

Bank (Northern):













Bank (Waterloo&City):





Battersea Power Station (Northern):















 


Re: Metroul (Underground) Dragos31

Canary Wharf (Jubilee):













Earl's Court (District):









Farringdon (Circle, District, Metropolitan):





High Street Kensington (Circle, District):









Lambeth North (Bakerloo):



 


Re: Metroul (Underground) Dragos31

Moorgate (Circle, District):













Nine Elms (Northern):





Notting Hill Gate (Circle, District):









Uxbridge (Metropolitan, Picadilly):





Walthamstow Central (Victoria)









Waterloo (Bakerloo):



 


Re: Metroul (Underground) Dragos31

Waterloo (Waterloo&City):



 


Re: Metroul (Underground) Adrian.B

Superba prezentare!  :applause:

In prezent, un S7 stock din cele 133 circula pe Metropolitan sub forma S7+1, avand un vagon extra adaugat. (21323-22323-25386-24323-24324-25324-22324-21324)

 


Re: Metroul (Underground) Dragos31

Multumesc pentru apreciere :bere:

Citisem si eu ca 3 trenuri S7 au fost transformate in S7+1 cat timp cele din seria S8 au fost trimise progresiv inapoi la fabrica din Derby pentru instalarea echipamentelor ATC, dar aveam impresia ca au revenit toate la formatia initiala.

Ai idee de ce a ramas un singur tren modificat?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Londra  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 435027 posts in 5418 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use