Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
507 posts, 69507 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Costin
Desigur, sunt nenumarate exemple si in Oslo care urmeaza acelasi tipar. Insa soselele nu au disparut in neant, ci au fost inlocuite cu (semi)inele si tuneluri lungi de zeci de kilometri. Iar tranzitul prin inele si tuneluri, desi scump in sine, este mai ieftin decat "iesitul la suprafata" si condusul prin centru.
Este foarte probabil ca o situatie similara sa existe si in exemplele de mai sus.
Insa adevarul incomod e ca infrastructura alternativa exista. Si se si autofinanteaza. Imi vine greu sa cred ca in prezent statul roman este capabil sa construiasca ceva similar, ori ca publicul roman este capabil sa accepte costurile de utilizare.
Desigur, sunt nenumarate exemple si in Oslo care urmeaza acelasi tipar. Insa soselele nu au disparut in neant, ci au fost inlocuite cu (semi)inele si tuneluri lungi de zeci de kilometri. Iar tranzitul prin inele si tuneluri, desi scump in sine, este mai ieftin decat "iesitul la suprafata" si condusul prin centru.
Este foarte probabil ca o situatie similara sa existe si in exemplele de mai sus.
Insa adevarul incomod e ca infrastructura alternativa exista. Si se si autofinanteaza. Imi vine greu sa cred ca in prezent statul roman este capabil sa construiasca ceva similar, ori ca publicul roman este capabil sa accepte costurile de utilizare.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Utilizator anonim 2
Eu am o problema mare cu cei care dau spaga la ITP si RAR ca sa circule cu tot felul de masini ce nu mai respecta nici macar normele de poluare valabile la data fabricatiei.
Ajunge sa iesi pe o strada mai circulata si ai sa dai imediat de una din asta care impute tot. O astfel de masina otraveste aerul mai rau decit alte zeci mai noi sau in stare buna.
Cu 200 de lei spaga scapa de o cheltuiala mai mare ca valoarea masinii. Am un exemplu foarte apropiat, o gazela cu BMW seria 3 din 2007. Ajunge sa te apropii de masina aia cind e in functiune si te inverzesti. Nu fumega dar produce niste substante atit de toxice incit iti taie respiratia. E absolut inadmisibil; altii trebuie sa dea banii pe euro 7 si astia zburda nestingheriti prin oras. Evident ca e exact genul care se duce cu masina pina la colt sa isi ia tigari, evident ca prefera sa stea cu troaca pe Iuliu Maniu dimineata in loc sa ia metroul, etc.
Din cauza unor astfel de practici si specimene au de suferit toti. Poate unii dintre voi nu isi mai amintesc sau nu au prins vremurile dar acum vreo 25 de ani dupa o iesire de seara pe trotuarele de pe Iuliu Maniu, veneai in casa cu parul imputit de fum. Traficul nu era ca astazi dar masinile emiteau cantitati mult mai mari de noxe. Sint convins ca daca astazi acestor ticalosi nu li s-ar permite sa circule fara filtre, ar fi un aer respirabil. Desi traficul a crescut, sint sigur ca emisiile poluante ale masinilor mai noi au scazut intr-un ritm mai accelerat.
Eu am o problema mare cu cei care dau spaga la ITP si RAR ca sa circule cu tot felul de masini ce nu mai respecta nici macar normele de poluare valabile la data fabricatiei.
Ajunge sa iesi pe o strada mai circulata si ai sa dai imediat de una din asta care impute tot. O astfel de masina otraveste aerul mai rau decit alte zeci mai noi sau in stare buna.
Cu 200 de lei spaga scapa de o cheltuiala mai mare ca valoarea masinii. Am un exemplu foarte apropiat, o gazela cu BMW seria 3 din 2007. Ajunge sa te apropii de masina aia cind e in functiune si te inverzesti. Nu fumega dar produce niste substante atit de toxice incit iti taie respiratia. E absolut inadmisibil; altii trebuie sa dea banii pe euro 7 si astia zburda nestingheriti prin oras. Evident ca e exact genul care se duce cu masina pina la colt sa isi ia tigari, evident ca prefera sa stea cu troaca pe Iuliu Maniu dimineata in loc sa ia metroul, etc.
Din cauza unor astfel de practici si specimene au de suferit toti. Poate unii dintre voi nu isi mai amintesc sau nu au prins vremurile dar acum vreo 25 de ani dupa o iesire de seara pe trotuarele de pe Iuliu Maniu, veneai in casa cu parul imputit de fum. Traficul nu era ca astazi dar masinile emiteau cantitati mult mai mari de noxe. Sint convins ca daca astazi acestor ticalosi nu li s-ar permite sa circule fara filtre, ar fi un aer respirabil. Desi traficul a crescut, sint sigur ca emisiile poluante ale masinilor mai noi au scazut intr-un ritm mai accelerat.
- essco
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
essco
Da, si eu m-am gandit la asta. Exista vreo metoda / numar de telefon / mail unde sa reclami astfel de masini? Adica sa suni si sa spui ca masina cu numarul xxxx scoate fum de furnal pe esapament.
Da, si eu m-am gandit la asta. Exista vreo metoda / numar de telefon / mail unde sa reclami astfel de masini? Adica sa suni si sa spui ca masina cu numarul xxxx scoate fum de furnal pe esapament.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
reiny2000
Cred că poți să reclami la Poliția rutieră, dar dacă nu reprezintă vreun pericol pentru circulație slabe șanse să facă ceva.
Cred că poți să reclami la Poliția rutieră, dar dacă nu reprezintă vreun pericol pentru circulație slabe șanse să facă ceva.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
shoppy
La ITP se practica metoda "s-a luat curentul", adica se baga masina in sistem si dupaia se taie curentul de la sigurante, se asteapta 30 de minute, se ridica sigurantele si se completeaza datele ca fiind trecut ITP-ul.
Degaba are masina catalizator sau filtru de particule din fabrica, se taie si se pune teava chioara in loc, dupaia se manareste ECU ca sa nu mai intre in limp mode.
Si UE vrea sa isi poata vinde masinile sh la noi la pret maxim asa ca masurile noastre cu baze de date publice care sa nu mai permita datul kilometrilor inapoi, falsificarea cartilor de service sau vandutul masinilor taxi sau dauna totala sunt ilegale la ei ca, sanchi!, incalca dreptul GDPR al proprietarilor, adica dreptul lor de a ne vinde masini manarite pe post de masini bune.
Pana la urma trebuie sa iasa oamenii in strada ca nu mai vor sa circule toate cazanele dar asta inseamna sa nu mai cumpere ei insusi cazane, deci greu.
La ITP se practica metoda "s-a luat curentul", adica se baga masina in sistem si dupaia se taie curentul de la sigurante, se asteapta 30 de minute, se ridica sigurantele si se completeaza datele ca fiind trecut ITP-ul.
Degaba are masina catalizator sau filtru de particule din fabrica, se taie si se pune teava chioara in loc, dupaia se manareste ECU ca sa nu mai intre in limp mode.
Si UE vrea sa isi poata vinde masinile sh la noi la pret maxim asa ca masurile noastre cu baze de date publice care sa nu mai permita datul kilometrilor inapoi, falsificarea cartilor de service sau vandutul masinilor taxi sau dauna totala sunt ilegale la ei ca, sanchi!, incalca dreptul GDPR al proprietarilor, adica dreptul lor de a ne vinde masini manarite pe post de masini bune.
Pana la urma trebuie sa iasa oamenii in strada ca nu mai vor sa circule toate cazanele dar asta inseamna sa nu mai cumpere ei insusi cazane, deci greu.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
ByOnu
Deci similar cu aplicatia Inspectorul Padurii unde soferii isi baga telefoanele de munca pe modul avion pe durata transportului...
Deci similar cu aplicatia Inspectorul Padurii unde soferii isi baga telefoanele de munca pe modul avion pe durata transportului...
- essco
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
essco
Ce tare! Sa faca si Bucurestiul asta. Doar cu masinile de Brasov.
Ce tare! Sa faca si Bucurestiul asta. Doar cu masinile de Brasov.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
shoppy
Cand o sa scada numarul de clienti de la magazine si restaurante sigur nu o sa le convina, asta este asa, intai zicem ca facem o prostie, dupaia zicem ca nu o mai facem, crede lumea ca muncim.
Cand o sa scada numarul de clienti de la magazine si restaurante sigur nu o sa le convina, asta este asa, intai zicem ca facem o prostie, dupaia zicem ca nu o mai facem, crede lumea ca muncim.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
ByOnu
Foarte multi conspirationisti pun semnul egal intre controlul guvernului asupra libertatii de miscare si conceptul orasului de 15 minute (in toata lumea, nu doar in Romania -- in SUA conspiratia a prins cel mai usor, fiind una dintre cele mai car-dependent civilizatii de pe glob).
Pentru conspirationisti: car freedom = freedom. Dar, dupa cum arata chiar acest reportaj:
- conducerea autovehiculelor se face dupa o anumita varsta (si chiar pana intr-o anumita varsa), cei aflati in afara age-range-ului legal fiind exclusi de la "libertatea" de a sofa.
- conducerea autovehiculelor se face in niste parametri de sanatate fizica si mintala definite de stat, cei declarati ne-apti fiind exclusi de la "libertatea" de a sofa.
- conducerea autovehiculelor (si vehiculelor: bicicletelor, trotinetelor) nu este permisa "sub influenta", cei aflati "sub influenta" fiind exclusi de la "libertatea" de a sofa.
- conducerea autovehiculelor necesita un permis emis de stat, cei care nu au unul sau carora le-a fost suspendat fiind exclusi de la "libertatea" de a sofa.
- viteza conducerii autovehiculelor este reglementata prin legi si impusa prin organele de control a ordinii publice.
- autovehiculele au obligatia de a afisa numere de inmatriculare clar vizibile, ceea ce face autovehiculele si indirect cetatenii usor de localizat de catre organele statului.
- conducerea autovehiculelor necesita, in majoritatea tarilor din lume, plata unor taxe de utilizare a infrastructurii, accize, taxe pe nivelul de poluare, taxe de parcare, costuri umflate artificial de existenta sistemului de dealeri (in multe tari este imposibil dpdv legal sa-ti cumperi un autoturism altfel decat prin intermediari intre producatori si client, respectiv prin dealeri), impozitul pe proprietate, samd.
Prin urmare, cel mai mare nivel de control al statului asupra mobilitatii cetatenilor este prin reglementarea conducerii si detinerii autovehiculelor.
TOATE cele de mai sus sunt, desigur, lucruri < absolut normale > si benefice sigurantei in trafic a societatii. Dar numai libertate absoluta nu este.
Mersul pe jos este gratuit, o poti face la orice varsta, nu iti trebuie placuta de inmatriculare la vedere, nu iti trebuie permis, o poti face si sub influenta, poti alerga cat de tare iti permite anatomia (haha) fara sa te opreasca radarul pietonal, samd. Majoritatea dintre acestea sunt valabile si pentru transportul alternativ (biciclete, etc).
Foarte multi conspirationisti pun semnul egal intre controlul guvernului asupra libertatii de miscare si conceptul orasului de 15 minute (in toata lumea, nu doar in Romania -- in SUA conspiratia a prins cel mai usor, fiind una dintre cele mai car-dependent civilizatii de pe glob).
Pentru conspirationisti: car freedom = freedom. Dar, dupa cum arata chiar acest reportaj:
- conducerea autovehiculelor se face dupa o anumita varsta (si chiar pana intr-o anumita varsa), cei aflati in afara age-range-ului legal fiind exclusi de la "libertatea" de a sofa.
- conducerea autovehiculelor se face in niste parametri de sanatate fizica si mintala definite de stat, cei declarati ne-apti fiind exclusi de la "libertatea" de a sofa.
- conducerea autovehiculelor (si vehiculelor: bicicletelor, trotinetelor) nu este permisa "sub influenta", cei aflati "sub influenta" fiind exclusi de la "libertatea" de a sofa.
- conducerea autovehiculelor necesita un permis emis de stat, cei care nu au unul sau carora le-a fost suspendat fiind exclusi de la "libertatea" de a sofa.
- viteza conducerii autovehiculelor este reglementata prin legi si impusa prin organele de control a ordinii publice.
- autovehiculele au obligatia de a afisa numere de inmatriculare clar vizibile, ceea ce face autovehiculele si indirect cetatenii usor de localizat de catre organele statului.
- conducerea autovehiculelor necesita, in majoritatea tarilor din lume, plata unor taxe de utilizare a infrastructurii, accize, taxe pe nivelul de poluare, taxe de parcare, costuri umflate artificial de existenta sistemului de dealeri (in multe tari este imposibil dpdv legal sa-ti cumperi un autoturism altfel decat prin intermediari intre producatori si client, respectiv prin dealeri), impozitul pe proprietate, samd.
Prin urmare, cel mai mare nivel de control al statului asupra mobilitatii cetatenilor este prin reglementarea conducerii si detinerii autovehiculelor.
TOATE cele de mai sus sunt, desigur, lucruri < absolut normale > si benefice sigurantei in trafic a societatii. Dar numai libertate absoluta nu este.
Mersul pe jos este gratuit, o poti face la orice varsta, nu iti trebuie placuta de inmatriculare la vedere, nu iti trebuie permis, o poti face si sub influenta, poti alerga cat de tare iti permite anatomia (haha) fara sa te opreasca radarul pietonal, samd. Majoritatea dintre acestea sunt valabile si pentru transportul alternativ (biciclete, etc).
screenshot.jpg (265.78 KB; downloaded 883 times)
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
reiny2000
În America restricțiile asupra șofatului sunt mult mai relaxate decât la noi. Se ia carnetul la 16 ani, în majoritatea statelor nu există ITP, permisul se eliberează ușor și se pierde greu.
În America restricțiile asupra șofatului sunt mult mai relaxate decât la noi. Se ia carnetul la 16 ani, în majoritatea statelor nu există ITP, permisul se eliberează ușor și se pierde greu.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
ByOnu
Controverse privind politicile adoptate de Primaria Parisului in ultimii ani.
Controverse privind politicile adoptate de Primaria Parisului in ultimii ani.
📖 Pagination options