Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)

779 posts, 144735 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 56
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) beauty and your feast

"linii care nu vor fi niciodata complet electrice"... pe ce te bazezi cand spui "niciodata"?

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) 1689

Poate Dvs. aveti mai multe informatii, dar eu - cel putin - n-am vazut nici o licitatie activa pentru achizitionarea unor troleibuze noi (cu sau fara autonomie).

Eventual puteti sa ne spuneti care sint planurile TPBI/STB/PMB pentru repratizarea  celor nu se stie clar citor troleibuze ramase ?

Pe ce linii vor fi repartizate ?

Eu, unul, vad ca 61 si 97 - cel putin - sint acum linii de autroleibuz.

Si ca acest concept este promovat.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) Luca M.

Mai ales 97, unde s a ajuns la 7 autobuze pe linie.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) WT_fan06

Linia 133 avea 29 de ture cu autobuze înainte. Astăzi "s-a ajuns" la 7 ture cu autobuze pe noul 97. Matematica nu minte.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) 1689

Intr-adevar, aritmetica nu minte.
Luam o linie care functiona intre A si B - cu troleibuze - o combinam cu alta care functiona intre C si D - cu autobuze - si ne iese o linie care functioneaza intre A si D cu un amestec neclar de autobuze si troleibuze pe care il declaram un succes.

A inlocui un plan extrem de prost cu un alt plan mai putin prost, dar tot prost, nu inseamna neaparat progres…

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) WT_fan06

Eu nu am declarat nimic ca fiind un succes deci hai să ne rezumăm la ce s-a scris pe forum. Am prezentat un lucru obiectiv (matematica). Concluziile subiective le trage fiecare dacă este bine sau nu. Dacă a fost un succes sau nu o va spune timpul, nu eu și nici tu. Ce știu sigur este că voi promova mereu rezultate concrete care arată că lucrurile stau mai bine decât era înainte, nu impresii.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) beauty and your feast

Poate ca nu are de-a face cu realitatea, dar parerea mea e ca linii gen 61 si 97 sunt momentan mixte tocmai pentru a maximiza procentul de utilizare al troleibuzelor Solaris. Sa luam exemplul liniei 97: ea functioneaza cu un parc maxim de 27 de vehicule, dar, este oare nevoie de 27 de ture pe tot parcursul unei zile? Fireste ca nu, in general se circula cu aproximativ 20 de ture. Daca linia 97 ar fi fost full Solaris, am fi avut multe troleibuze noi-noute care ar fi stat pe bara in afara orelor de varf, si nu din cauza unor defectiuni, ci din cauza repartizarii neinspirate. Din start ai avea 7-8 troleibuze care ar ramane in depou, cand ar putea circula bine-mersi pe alte linii.

Iar in momentul de fata, cred si eu ca TPBI vrea sa aiba cat mai multe troleibuze noi la traseu, pe cat mai multe linii posibil si, de preferat, in marea majoritate a timpului. Sunt, totusi, primele troleibuze noi cumparate de mai bine de un deceniu si ar trebui ca ele sa fie in prim-plan in locul Irisbusurilor si mai ales a batranelor Ikarus.

Restul cred ca se intelege de la sine.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) Costin

Bine, dar situatia cu liniile mixte nu este temporara, pana sunt livrate toate troleibuzele? Desigur, acum raspunsul nu poate fi decat teoretic, dar chiar si asa, ramane relevant.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) florin

Nu, din ce înțeleg vor rămâne autobuze pe liniile mixte. Sunt 2 aspecte: pentru rezerve, TPBI a ales ca, în loc să țină constant 1-4 troleibuze Solaris per linie stând degeaba în depou ca rezervă, să le folosească pe toate, iar rezervele să fie autobuze (nu pot fi troleibuze vechi din cauza lipsei de autonomie). Scopul e să circule 100% din troleibuzele noi disponibile, ceea ce este evident mai bine decât 90-95%.
Al doilea aspect - de ce câteva ture sunt cu autobuze, asta nu e clar. Cel mai probabil din lipsă de troleibuze suficiente pentru liniile incluse în programul ”nou” de modernizare. Nu văd totuși care e tragedia, circulă numărul maxim de troleibuze posibil.


florin wrote here:
Pe linia 97 circulă și autobuze, după cum știți, însă problema e că ele nu apar pe InfoTB (cu excepția lui 4103 ieri). Am circulat cu un Hibrid și avea setată linia 697 pe validator, bănuiesc că asta e problema, aplicația afișând doar linia 97. Am trimis o sesizare către TPBI. Să vedem cât le ia să corecteze, momentan au redirecționat-o spre STB (la care nu se mai pot face sesizări telefonice aparent).

Problema a fost rezolvată, apar și autobuzele pe InfoTB.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) cosminduru

Ar mai fi o variantă de luat în calcul, și anume ture scurte. Pe anumite intervale orare și pe secțiuni poate fi cerere mai mare, deci 97 poate avea intercalate niște ture scurte care să întoarcă la Sf. Voievozi și să nu facă tot traseul. Cred că se numesc ranforsări!?  Cert este că flexibilitatea este de apreciat, sigur va mai dura până când se va stabiliza un transport în comun bine gândit și pus la punct. Dar cred că în ultimele luni au fost schimbări foarte multe și dese, față de anii anteriori. Ceea ce arată o gândire a autorităților spre eficientizare, nu mai lasă traseele cum erau în anii 80 să circule goale..

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) WT_fan06

florin wrote here:
de ce câteva ture sunt cu autobuze, asta nu e clar. Cel mai probabil din lipsă de troleibuze suficiente pentru liniile incluse în programul ”nou” de modernizare. Nu văd totuși care e tragedia, circulă numărul maxim de troleibuze posibil.
Răspunsul este logic. Dacă se defectează un troleibuz atunci nu vei avea tur lipsă, ci va intra un autobuz, pentru că ai și o autobază acolo în repartizare.

Evident că totul se rezumă la numărul de troleibuze noi. Ce bine era dacă astăzi aveam 300 de troleibuze cu autonomie, iar astfel de probleme nu ar fi existat. Însă astăzi avem o flotă foarte restrânsă față de necesarul capitalei și trebuie folosită cât mai eficient.

Din păcate, troleibuzele cu autonomie nu cresc în copaci, iar lumea în care trăim nu este o lume ideală în care nu există noțiunea de compromis iar totul este doar 100% negru sau doar 100% alb.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) 1689

As vrea sa vad si eu un plan clar - de la STB/PMB/ATPBI/etc. - al distribuirii acestor troleibuze.

Cind cineva a spus ca se va comasa 133 cu 97 (ceea ce s-a dovedit a fi adevarat…), toata lumea a sarit “dar care sint sursele ?!?”.

Asa ca vin si intreb, care sint planurile concrete ? Stie cineva - de fapt - ce se intentioneaza cu aceste troleibuze cu autonomie ?

Le plimbam amestecat cu autobuze intr-un tipic pompierism balcanic sa aratam ca - uite - ne facem ca reducem poluarea ?

PS: povestea asta cu “sa nu tinem rezerve in depou, mai bine sa folosim autobuze ca suport” foloseste foarte bine interesului de a dilua impactul transportului electric. La fel cum s-au introdus ZTE-urile (deplorabil, de altfel…), asa si Solaris-urile.
Nu mai vorbim de Hybride - care sint imprastiate, astazi, pe post de autobuze normale.

 


Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a) ThatDude

Au fost trasate stații pentru liniile 79 și 86 lângă terminalul Sfinții Voievozi.

 


Re: Știri despre transportul local din București Vasile52

Legat de 61, într-adevar este o problema cu traficul pe Iuliu Maniu, dar nu cred ca a fost cauzata de schimbarile astea. Inca avem o mentalitate impotriva transboardari. Din ce aud de la oameni, ei considera ca practic o linie a fost desfiintata. Asta in contextul in care s-a suplimentat linia 62.

Desi 62 momentan nu este prea atractiva, nu este predictibila (mai ales ca nu au baterii) si in mod oficial intervalele sunt de vreo 10  minute de obicei. Mai pui la asta Ikarus-ul ocazional si vehiculele fara AC. Eu personal prefer sa folosesc 61 desi nu ma duce direct la destinatie si sa transbordez la alte linii care vin mai repede si care ma duc pana unde trebuie decat sa imi pun speranta in 62 desi tot acolo m-ar fi dus.

Nu cred ca ar avea rost sa bage mai multe vehicule pe 62 sau pe Maniu in general, ar insemna sa risipeasca niste km de subventie pentru stat bara la bara.

Si o imagine comparativa a celor doua linii:
61 vs 62.png (689.56 KB; downloaded 1074 times)

 


Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 56
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433501 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use