Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: Leyland Merkavim

50 posts, 14485 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Leyland Merkavim Sorin Laszlo VONDRACSEK

petro burgener wrote here:
Autobuzele Leyland Merkavim au apartinut de depoul Serban Voda.

Au circulat pe liniile 31, 32, 32 barat, 33. Apoi pe liniile 31 si  33, au fost  inlocuite cu IK4  (31) si Karosa SM (33),  eu asa imi amintesc,  autobuzele fiind distribuite pe linile  44 si 120!  Pe liniile 32 si 32 barat  circulau si IK4. Prin 1976-77, cele de pe 32 si 32 barat au fost mutate pe 41 (141)! Cum  spunea cineva aici, au fost casate pana in 1978!

Da, intr-adevar, Garajul Seban-voda le deservea. De-a lungul timpului au mai circulat pe liniile 44, cum scrieti, 116 (nu 120, linia  a fost deservita multa vreme de autobaza Ferentari), dar si 108, o linie de autobuz care facea legatura intre Drumult Taberei, prin Str. Emil Bodnaras (actualul Bd. Timisoara), Academia Militara, Bd. Eroilor, Calea Plevnei si Gara de Nord.

 


Re: Leyland Merkavim 1689

44 cred ca a fost una din ultimele linii pe care au fost distribuite Leyland-urile.

Ar fi interesant de aflat la ce autobaza mai erau alocate - sa fi fost, inca, Serban Voda ?

PS: pe 33 nu au fost IK 4, acestea au aparut doar spre sfirsitul anilor ‘80 pe 133, odata cu transferarea acesteia la Ferentari.

PPS: pe 116, la inceputul anilor ‘80 rulau DAC 117 UDA, ceea ce ma face sa cred ca erau din primele loturi, cele dotate cu cutie automata. Posibil sa fi inlocuit Leyland-urile - desi nu sint convins.

PPPS: pe 31 nu au fost niciodata Karosa SM. De la Leyland s-a trecut direct la IK 4.  Karosa SM au circulat pe 41 - de unde si intrebarea pe care am adresat-o in topicul Karosa referitor la autobazele care au operat aceste vehicule…

PP(…)S: 120 a fost alocata autobazei Serban Voda.

Ar fi extrem de interesant pentru istoria autobuzelor din Bucuresti daca Serban Voda a operat - intr-adevar - Leyland-urile (ceea ce pare plauzibil data fiind distributia liniilor pe care au fost alocate) si daca a mai fost vreo alta autobaza la care au fost distribuite.

Daca informatiile care s-au circulat in acest topic referitor la numarul total de Leyland-uri importate (182) sint corecte, este posibil ca acestea sa fi fost alocate unei singure autobaze si Serban Voda cred ca avea capacitatea necesara.

Dar asta e doar o supozitie…

 


Re: Leyland Merkavim petro burgener

In cazul în  care nu am fost înțeles, voi repeta!

Autobuzele Leyland au aparținut de Serban Vodă!

Limiile pe care stiu că au circulat, pentru  că  mers cu ele sau le -am văzut, au fost: 31, 32, 32 barat, 33, 44, 120 , 41! O perioadă, cam o săptămână au circulat și pe 79! Dacă  au mai circulat și  pe alte trasee, nu stiu , pentru că  nu am văzut!

Cele de pe linia 31 au fost înlocuite de IK4, iar cele de pe 33 au fost inlocuite de Karosa!

Firește, cu timpul au dispărut și  de pe celelalte linii, cred că  ultima linie pe care au circulat a fost 41, eu acolo le-am vazut pe ultimele!

 


Re: Leyland Merkavim 1689

Multumiri pentru clarificari !

Daca pentru 31, 32, 32 barat si 44 existau si alte confirmari (inclusiv fotografii), nu stiam ca au circulat si pe 41.

Dat fiind traseul acesteia, m-as fi asteptat sa fie alocata autobazei Ferentari.

Va amintiti, cumva, ce autobuze au inlocuit Leyland-urile pe 41 ?

Pe 44 eu le stiu circulind pina spre sfirsit, inlocuite ulterior de Roman 112.

Motivul intrebarii este de a incerca sa clarific prezenta Karoselor pe 41 barat…

Multumesc !

PS: cred ca pe 120 au fost inlocuite direct cu IK 4, la sfirsitul anilor ‘70, cind inca intorcea la Podul Mihai Voda pe mica straduta care dadea in Magistrala (inainte ca imobilele sa fie demolate pentru lucrarile de la metrou ?), erau deja IK 4.

 


Re: Leyland Merkavim petro burgener

Nu îmi amintesc ce autobuze au fost înlocuite de Leyland pe 41.
Am urmărit aceste autobuze pe 41 pentru că  mă  gândeam că  nu vor mai circula mult timp.
Despre 41 barat, chiar nu știu ce tip de autobuze au circulat aici.
Pe linia 120, în 1976 primavara, încă circulau Leylanduri dar, sporadic mai erau poate 2 IK4.
La fel și pe 32 si 32 barat, erau in aceeasi perioadă IK4 dar cam 5-6 aproximativ pe fiecare din cele 2 linii.
Parcă în  toamna lui 1976, primavara lui 1977 nu mai erau decat pe 41! Oricum dupa cutremurul din 1977, pe 32 și 32 barat nu mai erau Leylanduri!

 


Re: Leyland Merkavim petro burgener

In 1976, aceste autobuze se miscau destul de greu, la bord nu le functionau kilometrajele, dar in mod sigur nu mergeau cu mai mult de 35km/h! Erau depășite mereu atât de alte autobuze, cât și  de troleibuze.
Cei cu IK4 de pe 32 si 32 barat nu aveau nicio problema in a depasi Leylandurile de pe acelasi traseu. Soselele erau mult mai libere atunci, iar cei cu IK4 fugeau cu 55-60 km/ h fără probleme!

 


Re: Leyland Merkavim 1689

Interesante informatii, pentru ca - din ce imi aminteam eu - pe 32 au fost distribuite DAC-uri 112 dupa disparitia Leyaland-urilor.

Nu stiam ca mai existat o perioada in care *32 sa fi fost deservita de IK 4 pina in ‘86…

 


Re: Leyland Merkavim petro burgener

Se poate ca cele două 32-uri să  fi primit autobuze Roman 112 după  Leylanduri, nu mai îmi amintesc !

Da, in 1976 erau IK4 pe ambele 32-uri, cum am spus mai sus!

Repet, eu nu folosesc surse de informatii din auzite ci, doar ce am văzut și vehiculele cu care am mers!

 


Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2334 forum members have written 425729 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use