Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantLocomotive electrice

 

Topic: Discutii generale

121 posts, 88057 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale oc7avian

Locomotivele BoBo au prins avânt din cauza dezvoltării tehnologice. De exemplu, există un sistem asemănător ABS-ului la mașini pentru accelerare/frânare care are un impact imens asupra limitărilor de tracțiune în zona montană.

Dezavantajele majore la CoCo pentru infrastructură sunt curbele și macazurile în abatere. Acolo e uzura mare

 


Re: Discutii generale orex

Publicare în SEAP a documentației de achiziție a 16 locomotive electrice noi
București, 10 octombrie 2022
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) anunţul nr. CN1048061, în urma validării de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP). Totodată, precizăm că anunţul de participare a fost transmis către Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) și va fi publicat în termen de cinci zile pe site-ul www.ted.europa.eu.

 


Re: Discutii generale orex

Adoptare HG pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru modernizarea de material rulant
În ședința de guvern de vineri, 28 octombrie 2022, Executivul a adoptat Hotărârea pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții “Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători”.

Actul normativ propune o investiție pentru modernizarea și dezvoltarea infrastructurii feroviare de transport public de călători în valoare totală de 1,037 miliarde lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport sustenabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Proiectul vizează modernizarea a 55 locomotive electrice apte pentru viteza de 160 km/h și tractare de trenuri de până la 16 vagoane, 20 locomotive diesel-hidraulice de manevră, 109 vagoane clasă și 30 vagoane speciale (vagoane de dormit, cușetă, restaurant) și are la bază un studiu de fezabilitate realizat de ARF. Procedura de licitație a serviciilor de modernizare va fi în sarcina operatorilor care dețin materialul rulant supus modernizării.

Investiția va contribui la îmbunătățirea calității serviciilor de transport feroviar pentru călători, va spori siguranța acestora și va avea un impact seminficativ asupra costurilor de operare, venind în sprijinul operatorilor din acest sector. Totodată, modernizarea materialului rulant va favoriza îmbunătățirea condițiilor de mediu, prin adaptarea vagoanelor și locomotivelor la actualele standarde de protecție a mediului.

Trebuie menționat faptul că, flota de material rulant deținută de toți operatorii de servicii de transport feroviar public de călători din România, cu capital de stat sau privat, a depășit deja sau este pe cale să depășească ciclul său de viață. De aceea, este necesar un mix de soluții și proiecte – atât modernizare a materialului rulant existent, cât și achiziție de material rulant nou.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară contribuie la ambele componente, în conformitate cu atribuțiile stabilite prin cadrul său legislativ și prin proiectele care i-au fost alocate în programele cu finanțare nerambursabilă. În viitor, ARF va identifica și alte surse de finanțare pentru a suplimenta și accelera procesul de modernizare a parcului de material rulant din România.

 


Re: Discutii generale Luca01

EA 199 a fost transferată de la depoul Brașov la depoul Suceava, iar EA 661 a fost transferată de la depoul Cluj-Napoca la depoul Ploiești

 


Re: Discutii generale Gabi23

Măcar 199 să fie utilizată adecvat la trenurile de lung parcurs și de viteză. Dacă va căra un vagon la Câmpulung sau Cacica...

 


Re: Discutii generale cristi5

Anul trecut s-au implinit 60 de ani de la prima urcare electrica Brasov-Predeal. Locomotiva a fost Alsthom BB 12000. Redresori cu vapori de mercur (tip ignitron) si alt exemplar cu redresori cu diode de siliciu.

Au fost 2 bucati Alsthom, tocmai se schimba tehnologia de redresare. Probabil din acest motiv cele 2 aveau redresare diferita

https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_12000





Two locomotives, BB 12131 and BB 12141, were sent to Romania, where they were briefly used between 30 April 1963 and 30 June 1963. The Romanian Railways at the time evaluated them, being notable for pulling the first electric train under trials on 9 June 1963, between Brașov and Predeal, with Gheorghe Gheorghiu-Dej being present at the ceremony.


Deschiderea oficiala a circulatiei, cu locomotive electrice (dar pentru probe) are loc 9 iunie 1963, cand, in prezenta sefului de atunci al statului (Gheorghe-Gheorghiu-Dej) si a vicepresedintelui Consiliului de Ministri (Gheorghe-Gaston-Marin), locomotiva electrica BB-12141 a remorcat primul tren, spre Predeal.


“Skoda” Cehoslovacia cu locomotiva S.499 (varianta cu redresoare cu diode cu siliciu). Aceasta locomotiva va intra la scurt timp in parcul BDZ :

http://de.wikipedia.org/wiki/ČSD-Baureihe_S_499.0






Lokomotivbau Elektrotechnische Werke din RDG cu locomotiva E 251 :

http://en.wikipedia.org/wiki/DR_Class_E_251





ASEA Suedia cu locomotivele Rb 1001 si Rb 1002

Pentru primele teste sau folosit cele doua locomotive *franceze*, dar, in final, datorita avantajelor comerciale oferite de firma suedeza, s-a semnat contractul de livrare cu aceasta firma. De asemenea, a contat si faptul ca firma ASEA a fost de acord ca uzinele Electroputere Craiova sa cumpere licenta de fabricatie a acestor locomotive electrice, care, astfel, puteau fi produse si in Romania.


Asa arata ASEA Rb 1001, care a participat impreuna cu 1002. Cred ca era pe drum spre fier vechi in 1982, fara pantografe. Interesant ca in total s-au produs doar 6 bucati Rb, dupa care au trecut la Rc

http://en.wikipedia.org/wiki/SJ_Rb





1962, cand era noua, cu un an inainte sa vina la Brasov





Probabil dupa testele din Romania, in 1965 Rb1 a fost convertita la tiristori in loc de diode, ceea ce a permis control mai bun al tractiunii. (dealtfel cel putin una din cele 10 EA livrate de ASEA catre CFR era cu tiristori). Rb 1001 a devenit Rb1T (tiristori), din care a rezultat Rc, din care au fabricat mult mai multe (360)

Evenimentul din 9 iunie 1963 nu s-a prea sarbatorit, poate la anul vom vedea comemorarea tractiunii electrice “oficiale”, 1965. Nu stiu daca Gheorghiu-Dej a trait sa vada asta…

https://www.facebook.com/share/v/ZcdDJX8gr8M1TNtg/

Powered by API/PUM imgur uploader

 


Re: Discutii generale Costin

cristi5 wrote here:
Rb 1001 a devenit Rb1T (tiristori), din care a rezultat Rc, din care au fabricat mult mai multe (360)

In Suedia inca sunt multe Rc in circulatie, atat la operatori  de marfa, cat si de calatori (https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId)

 


Re: Discutii generale shoppy

Contractul cu ASEA nu s-a semant pentru Rb ci pentru o locomotiva cu totul noua pe 6 osii.
Eu stiam ca ASEA a livrat 11 locomotive, 10 cu tiristori si una cu EGBT(clasele EA si EB), a mai fost licenta si pentru producerea de 20 de EA doar ca Eelctroputere a ajuns sa produca in final vreo 936 de exemplare.

 


Re: Discutii generale Gabi23

ASEA a livrat 10 bucăți. 060-EA-001 - 060-EA-009, 060-EB-001.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Locomotive electrice  • 
Choose destination

Since our 2301 forum members have written 422616 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use