Topic: Telecabina Tâmpa
5 posts, 4119 views- BodoMinea
-
Posted:
-
Telecabina Tâmpa
BodoMinea
Momentan doar cu atât vin și eu din Brașov.
Instalație veche, făcută de italieni, urcă la 960 m.
Merită pentru priveliștea din cabină, dar clădirile sunt prost întreținute și deplorabile, mare parte din personal este plictisit și neprietenos, singurul loc de sus de unde se poate vedea panorama orașului este platforma de coborâre și îmbarcare în cabine (unde te grăbește același personal minunat al S.C Ana Teleferic S.A), multe alte spații sunt blocate, dezafectate sau folosite de niște baruri și restaurante cel puțin dubioase. Nu mai vorbim de câini și vânzători ambulanți.
Nu-s cârcotaș, dar chiar nu se face turism așa. Ar trebui și ei verificați de autoritățile locale. Nici la telecabina & telegondola Sinaia nu e totul perfect dar măcar s-au mai mișcat lucrurile, se ocupă și primăria și se lucrează în continuare. Ei o să fie pregătiți când vine sezonul. (mă rog, alt trafic mai ales pentru sporturi de iarnă la Sinaia)
Video din timpul călătoriei Tâmpa - Brașov:
Tarife la momentul postării:
Urcare: Adulti - 10 lei; Copii sub 12 ani - 6 lei
Coborare: Adulti - 10 lei; Copii sub 12 ani - 6 lei
Urcare/Coborare: Adulti - 16 lei; Copii sub 12 ani - 9 lei
Date tehnice Telecabina Tâmpa Brașov:
Momentan doar cu atât vin și eu din Brașov.
Instalație veche, făcută de italieni, urcă la 960 m.
Merită pentru priveliștea din cabină, dar clădirile sunt prost întreținute și deplorabile, mare parte din personal este plictisit și neprietenos, singurul loc de sus de unde se poate vedea panorama orașului este platforma de coborâre și îmbarcare în cabine (unde te grăbește același personal minunat al S.C Ana Teleferic S.A), multe alte spații sunt blocate, dezafectate sau folosite de niște baruri și restaurante cel puțin dubioase. Nu mai vorbim de câini și vânzători ambulanți.
Nu-s cârcotaș, dar chiar nu se face turism așa. Ar trebui și ei verificați de autoritățile locale. Nici la telecabina & telegondola Sinaia nu e totul perfect dar măcar s-au mai mișcat lucrurile, se ocupă și primăria și se lucrează în continuare. Ei o să fie pregătiți când vine sezonul. (mă rog, alt trafic mai ales pentru sporturi de iarnă la Sinaia)
Video din timpul călătoriei Tâmpa - Brașov:
Tarife la momentul postării:
Urcare: Adulti - 10 lei; Copii sub 12 ani - 6 lei
Coborare: Adulti - 10 lei; Copii sub 12 ani - 6 lei
Urcare/Coborare: Adulti - 16 lei; Copii sub 12 ani - 9 lei
Date tehnice Telecabina Tâmpa Brașov:
- Capacitatea unei cabine: 20 de persoane
- Capacitatea orara de transport: 440 de persoane
- Viteza de deplasare: 6m/s
- Durata unei curse: 2 minute si 20 de secunde
- Lungimea traseului: 573m
- Altitudinea statiei inferioare de la nivelul marii: 640m
- Altitudinea statiei superioare de la nivelul marii: 960m
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Telecabina Tâmpa
Cristi N
Imagini din arhiva Cineclic: Brașov 1970, se dă in folosință un nou teleferic
https://www.facebook.com/Cineclic.ro/vid ... 2444674/
Imagini din arhiva Cineclic: Brașov 1970, se dă in folosință un nou teleferic
https://www.facebook.com/Cineclic.ro/vid ... 2444674/
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Telecabina Tâmpa
PTMZ
Ciudat. Eu știam din mai multe surse că a fost dată în folosință în 1971, nu în 1970.
Ciudat. Eu știam din mai multe surse că a fost dată în folosință în 1971, nu în 1970.
- alex1987
-
Posted:
-
Re: Telecabina Tâmpa
alex1987
- alex1987
-
Posted:
-
Re: Telecabina Tâmpa
alex1987
https://www.hitfm.ro/stiri-brasov/ana-te ... 04/2024/
(...)telecabina Tâmpa va fi înlocuită cu una complet nouă, de ultima generatie, comandată special din Elveția, iar Restaurantul Panoramic, situat pe Tâmpa, va fi reabilitat și modernizat, cu păstrarea specificului arhitecturii originale, din anii 70, urmând a fi redeschis pentru public
Cabina Tâmpa, o parte integrantă a identității orașului Brașov, va reinventa experiența vizitatorilor printr-un design modern și tehnologie de ultimă generație, garantând un nivel superior de siguranță și accesibilitate pentru toate categoriile de persoane. Fiind prima cabină din România, pusă în funcțiune în august 1970, aceasta a marcat începutul dezvoltării infrastructurii de teleferice din România. Cu un istoric bogat și o contribuție semnificativă la imaginea orașului, noua cabină va păstra aceleași valori de tradiție, însă va aduce îmbunătățiri majore: va fi prima din România adaptată nevoilor persoanelor cu dizabilități și va crește capacitatea de transport actuală cu peste 100 de persoane pe oră apropiindu-ne de o capacitate proiectată de 500 de persoane/oră/sens. Așadar, noua telecabină Tâmpa va fi găzduită în aceleași clădiri, fără afectarea amplasamentului, a traseului actual al cabinei și implicit a mediului înconjurător, mai ales având în vedere conotația istorică pe care o are clădirea de la baza telecabinei. Noua telecabină va fi dotată cu lift exterior pentru persoane cu mobilitate redusă, vârstnici, copii în cărucioare, care va facilita accesul de la nivelul trotuarului și până la platforma de îmbarcare.
ANA TELEFERIC a reluat raporturile contractuale cu consorțiul austro-elvetian, Doppelmayr Garaventa, lider mondial în domeniul instalațiilor de teleferice și pentru reconstructia cabinei Tâmpa, având în vedere proiectele de succes trecute derulate împreună, precum Telegondola Postăvarul, modernizarea cabinei Capra Neagră sau a cabinei Kanzel, toate din Poianas Brașov. Contractul de livrare pentru Telecabina Tâmpa este deja în execuție, avansul de peste 2 milioane de euro s-a plătit și noua cabina este în curs de fabricație.
https://www.hitfm.ro/stiri-brasov/ana-te ... 04/2024/
(...)telecabina Tâmpa va fi înlocuită cu una complet nouă, de ultima generatie, comandată special din Elveția, iar Restaurantul Panoramic, situat pe Tâmpa, va fi reabilitat și modernizat, cu păstrarea specificului arhitecturii originale, din anii 70, urmând a fi redeschis pentru public
Cabina Tâmpa, o parte integrantă a identității orașului Brașov, va reinventa experiența vizitatorilor printr-un design modern și tehnologie de ultimă generație, garantând un nivel superior de siguranță și accesibilitate pentru toate categoriile de persoane. Fiind prima cabină din România, pusă în funcțiune în august 1970, aceasta a marcat începutul dezvoltării infrastructurii de teleferice din România. Cu un istoric bogat și o contribuție semnificativă la imaginea orașului, noua cabină va păstra aceleași valori de tradiție, însă va aduce îmbunătățiri majore: va fi prima din România adaptată nevoilor persoanelor cu dizabilități și va crește capacitatea de transport actuală cu peste 100 de persoane pe oră apropiindu-ne de o capacitate proiectată de 500 de persoane/oră/sens. Așadar, noua telecabină Tâmpa va fi găzduită în aceleași clădiri, fără afectarea amplasamentului, a traseului actual al cabinei și implicit a mediului înconjurător, mai ales având în vedere conotația istorică pe care o are clădirea de la baza telecabinei. Noua telecabină va fi dotată cu lift exterior pentru persoane cu mobilitate redusă, vârstnici, copii în cărucioare, care va facilita accesul de la nivelul trotuarului și până la platforma de îmbarcare.
ANA TELEFERIC a reluat raporturile contractuale cu consorțiul austro-elvetian, Doppelmayr Garaventa, lider mondial în domeniul instalațiilor de teleferice și pentru reconstructia cabinei Tâmpa, având în vedere proiectele de succes trecute derulate împreună, precum Telegondola Postăvarul, modernizarea cabinei Capra Neagră sau a cabinei Kanzel, toate din Poianas Brașov. Contractul de livrare pentru Telecabina Tâmpa este deja în execuție, avansul de peste 2 milioane de euro s-a plătit și noua cabina este în curs de fabricație.