Topic: Renumerotarea liniilor STB
47 posts, 17920 views
📖 Pagination options
- valy
-
Posted:
-
Re: Renumerotarea liniilor STB
valy
Mă gândisem la ceva de genul.
61 - 336
62 - 236
66 - 166
69 - 169
70 -
73 - 313
74 - 113/314
76 - 381
85 - 170
86 -
90 - 201
93 - 167
96 - 267
97 - 133
Problema e că indicativele reciclate au tendința de a avea cifra zecilor foarte mare și asta duce la o mică aglomerare.
Mă gândisem la ceva de genul.
61 - 336
62 - 236
66 - 166
69 - 169
70 -
73 - 313
74 - 113/314
76 - 381
85 - 170
86 -
90 - 201
93 - 167
96 - 267
97 - 133
Problema e că indicativele reciclate au tendința de a avea cifra zecilor foarte mare și asta duce la o mică aglomerare.
- omirica
-
Posted:
-
Re: Renumerotarea liniilor STB
omirica
Nu asta ar trebui să fie logica, pentru simplul fapt că nu o să țină pasul cu dezvoltarea orașului și a rețelei de transport.
Din punctul meu de vedere, prima cifră a liniei ar trebui să indice cartierul terminus. Adică lumea să știe că liniile care încep cu 1 duc în Băneasa, 2 în Drumul Taberei, 3 în Berceni și așa mai departe.
cosminduru wrote here:
Pentru publicul călător, este mai ușor de reținut un număr mai scurt.
Nu asta ar trebui să fie logica, pentru simplul fapt că nu o să țină pasul cu dezvoltarea orașului și a rețelei de transport.
Din punctul meu de vedere, prima cifră a liniei ar trebui să indice cartierul terminus. Adică lumea să știe că liniile care încep cu 1 duc în Băneasa, 2 în Drumul Taberei, 3 în Berceni și așa mai departe.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Renumerotarea liniilor STB
Costin
Fix asa e in Oslo la autobuze, si se respecta intr-o oarecare masura si la liniile regionale. Extrapolat la exemplul tau, daca linia 13 merge in Baneasa, atunci linia 110 merge la Corbeanca.
Problema e ca modelul din Oslo nu se potriveste in Bucuresti, pentru ca ar presupune linii de autobuz cu indicativ foarte mic (20-89), linii cu mai multe capete si acelasi indicativ, linii cu ramificatii (A,B), ranforsari cu mici variatii de la linia de baza (X) si variante expres (E). Altfel nu ar putea folosi doar intervalul 20-89 pentru indicative. Si altfel nu ar putea folosi indicative de 3 cifre exclusiv pe regionale. Si atunci, cum altfel sa inceapa cu aceeasi cifra? Si bonus, regula cu prima cifra nu se aplica la tramvaie sau metrou.
Pur si simplu nici publicul si nici autoritatile din Bucuresti nu sunt pregatite pentru un asa sistem. In Oslo merge ca a fost asa de zeci de ani... deci tot la argumentul liniilor tradiționale ajungem.
Fix asa e in Oslo la autobuze, si se respecta intr-o oarecare masura si la liniile regionale. Extrapolat la exemplul tau, daca linia 13 merge in Baneasa, atunci linia 110 merge la Corbeanca.
Problema e ca modelul din Oslo nu se potriveste in Bucuresti, pentru ca ar presupune linii de autobuz cu indicativ foarte mic (20-89), linii cu mai multe capete si acelasi indicativ, linii cu ramificatii (A,B), ranforsari cu mici variatii de la linia de baza (X) si variante expres (E). Altfel nu ar putea folosi doar intervalul 20-89 pentru indicative. Si altfel nu ar putea folosi indicative de 3 cifre exclusiv pe regionale. Si atunci, cum altfel sa inceapa cu aceeasi cifra? Si bonus, regula cu prima cifra nu se aplica la tramvaie sau metrou.
Pur si simplu nici publicul si nici autoritatile din Bucuresti nu sunt pregatite pentru un asa sistem. In Oslo merge ca a fost asa de zeci de ani... deci tot la argumentul liniilor tradiționale ajungem.
- omirica
-
Posted:
-
Re: Renumerotarea liniilor STB
omirica
Păi așa nu putem băga mâna în foc că lumea era pregătită pentru transformarea lui 336 în 61.
Sau pentru dispariția lui 300.
Dacă s-ar împânzi stațiile cu hărți și afișe, cu campanii de informare peste tot, mai devreme sau mai târziu lumea s-ar obișnui.
Mă tem însă că multe trasee ar trebui modificate ca sistemul ăsta să respecte logica.
Păi așa nu putem băga mâna în foc că lumea era pregătită pentru transformarea lui 336 în 61.
Sau pentru dispariția lui 300.
Dacă s-ar împânzi stațiile cu hărți și afișe, cu campanii de informare peste tot, mai devreme sau mai târziu lumea s-ar obișnui.
Mă tem însă că multe trasee ar trebui modificate ca sistemul ăsta să respecte logica.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Renumerotarea liniilor STB
Costin
Nu e acelasi lucru. 336 -> 61 sau 300 -> 381 sunt schimbari in care s-a trecut de la ceva cunoscut la altceva cunoscut.
O renumerotare dupa model Oslo ar fi o schimbare prea brusca si prea mare, nu doar ca se introduce ceva necunoscut, ci si se vor refolosi indicative cunoscute pentru trasee noi. Cum ar fi ca linia 178 sa devina 41, iar 41 sa devina 5?
Bonus, introducerea variantelor pentru un singur traseu (ranforsari, ramificatii) se bazeaza atat pe litere in indicativ, cat si pe afisarea corecta a destinatiei (eventual via... si atat), ceva ce se facea in Oslo din anii 60 deja. Noi suntem in 2024 si inca dezbatem daca de unde vine autobuzul e informatie utila pe display sau nu, google maps e neactualizat, iar infostb e incomplet.
Pur si simplu o renumerotare masiva, cap-coada, e ceva pentru care nimeni nu e pregatit. Autoritate, operatori, public - nimeni.
Nu e acelasi lucru. 336 -> 61 sau 300 -> 381 sunt schimbari in care s-a trecut de la ceva cunoscut la altceva cunoscut.
O renumerotare dupa model Oslo ar fi o schimbare prea brusca si prea mare, nu doar ca se introduce ceva necunoscut, ci si se vor refolosi indicative cunoscute pentru trasee noi. Cum ar fi ca linia 178 sa devina 41, iar 41 sa devina 5?
Bonus, introducerea variantelor pentru un singur traseu (ranforsari, ramificatii) se bazeaza atat pe litere in indicativ, cat si pe afisarea corecta a destinatiei (eventual via... si atat), ceva ce se facea in Oslo din anii 60 deja. Noi suntem in 2024 si inca dezbatem daca de unde vine autobuzul e informatie utila pe display sau nu, google maps e neactualizat, iar infostb e incomplet.
Pur si simplu o renumerotare masiva, cap-coada, e ceva pentru care nimeni nu e pregatit. Autoritate, operatori, public - nimeni.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination