Topic: Gara Progresul - București
15 posts, 7528 views
📖 Pagination options
- lecter
-
Posted:
-
Gara Progresul - București
lecter
Poze facute ieri...actualmente scoasa din uz din cauza podului distrus de la Gradistea.
Prin zona mai erau (dar n-am facut poze din cauza faunei locale, atat animale cat si umane) si cel putin 3 linii industriale napadite de buruieni care plecau din linia Bucuresti-Giurgiu, ma gandesc ca si CET Sud s-ar fi putut aproviziona astfel in trecut?
Imi place stilul de "nod multimodal" al zonei, peste drum este capat de tramvai si mai sunt si cele cateva linii de autobuz (+N107 de noapte), ar putea fi un punct f. folosit dupa ce se reface podul.
Poze facute ieri...actualmente scoasa din uz din cauza podului distrus de la Gradistea.
Prin zona mai erau (dar n-am facut poze din cauza faunei locale, atat animale cat si umane) si cel putin 3 linii industriale napadite de buruieni care plecau din linia Bucuresti-Giurgiu, ma gandesc ca si CET Sud s-ar fi putut aproviziona astfel in trecut?
Imi place stilul de "nod multimodal" al zonei, peste drum este capat de tramvai si mai sunt si cele cateva linii de autobuz (+N107 de noapte), ar putea fi un punct f. folosit dupa ce se reface podul.
13082011004.jpg (123.31 KB; downloaded 6617 times)
13082011005.jpg (137.75 KB; downloaded 6594 times)
13082011006.jpg (126.18 KB; downloaded 6574 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul
Dr2005
CET Sud se aprovizionează cu păcură pe calea ferată, dar racordul lor e din Bucureşti Sud. Din Progresul ar fi foarte departe şi ar trebui şi pod peste Dâmboviţa, deci nu se merită. În schimb, CET Progresu s-ar fi putut aproviziona astfel... de fapt, chiar are un racord.
lecter wrote:
CET Sud s-ar fi putut aproviziona astfel in trecut?
CET Sud se aprovizionează cu păcură pe calea ferată, dar racordul lor e din Bucureşti Sud. Din Progresul ar fi foarte departe şi ar trebui şi pod peste Dâmboviţa, deci nu se merită. În schimb, CET Progresu s-ar fi putut aproviziona astfel... de fapt, chiar are un racord.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul
fl82
Cateva date "istorice" despre aceasta gara, gasite pe wikipedia: "Inițial, pe locul ei a fost o haltă, înființată în anul 1953 pe linia dinspre Filaret către Giurgiu. Trecerea de la haltă la gară s-a desfășurat între anii 1954-1958, păstrând până astăzi cele patru linii în lungime de 949 m. Actuala statie CFR Bucuresti-Progresul a fost inaugurata la 19 noiembrie 1960, pentru a prelua rolul garii desfiintate Bucuresti-Filaret".
Din august 2005, ca urmare a prabusirii podului de la Gradistea, statia CFR Bucuresti-Progresul (care in 1990 aveea si birou de informatii) este inchisa pentru traficul de calatori.
Statia are macazuri mecanice si semnale luminoase.
Statia mai deserveste trenuri de marfa.
Statia deservea/deserveste, prin linii industriale, si cateva fabrici: cele situate intre calea ferata si Soseaua Giurgiulu, CET Progresul, Fabrica de placi prefabricate din beton-armat, Fabrica de stalpi din beton (printr-o linie industriala ce traverseaza Drumul Bercenarului).
Statia Bucuresti-Progresul are si o grupa de marfa, cu cca 8 linii si terminal transcontainere.
Cateva date "istorice" despre aceasta gara, gasite pe wikipedia: "Inițial, pe locul ei a fost o haltă, înființată în anul 1953 pe linia dinspre Filaret către Giurgiu. Trecerea de la haltă la gară s-a desfășurat între anii 1954-1958, păstrând până astăzi cele patru linii în lungime de 949 m. Actuala statie CFR Bucuresti-Progresul a fost inaugurata la 19 noiembrie 1960, pentru a prelua rolul garii desfiintate Bucuresti-Filaret".
Din august 2005, ca urmare a prabusirii podului de la Gradistea, statia CFR Bucuresti-Progresul (care in 1990 aveea si birou de informatii) este inchisa pentru traficul de calatori.
Statia are macazuri mecanice si semnale luminoase.
Statia mai deserveste trenuri de marfa.
Statia deservea/deserveste, prin linii industriale, si cateva fabrici: cele situate intre calea ferata si Soseaua Giurgiulu, CET Progresul, Fabrica de placi prefabricate din beton-armat, Fabrica de stalpi din beton (printr-o linie industriala ce traverseaza Drumul Bercenarului).
Statia Bucuresti-Progresul are si o grupa de marfa, cu cca 8 linii si terminal transcontainere.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul
fl82
De mentionat ca statia Bucuresti-Progresul are 4 cabine de acar: una in apropierea pasajului de nivel cu Soseaua Giurgiului, alta la iesirea din statie (spre Jilava), alta la intrarea in fosta grupa de marfa (grupa tehnica) si ultima la iesirea din aceasta grupa de marfa (tehnica) spre Jilava!
De mentionat ca statia Bucuresti-Progresul are 4 cabine de acar: una in apropierea pasajului de nivel cu Soseaua Giurgiului, alta la iesirea din statie (spre Jilava), alta la intrarea in fosta grupa de marfa (grupa tehnica) si ultima la iesirea din aceasta grupa de marfa (tehnica) spre Jilava!
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul - București
ByOnu
1997.
Sursa: skyscrapercity
1997.
1997.png (794.08 KB; downloaded 1873 times)
Sursa: skyscrapercity
- fl82
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul - București
fl82
De ce nu era inchisa bariera manuala de la intersectia caii ferate cu Soseaua Giurgiului ?
La momentul realizarii fotografiei (in 1997) mai exista linia de tramvaie 29 , care se intersecta cu calea ferata ?
De ce nu era inchisa bariera manuala de la intersectia caii ferate cu Soseaua Giurgiului ?
La momentul realizarii fotografiei (in 1997) mai exista linia de tramvaie 29 , care se intersecta cu calea ferata ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul - București
shoppy
Garnitura nu este in miscare, mecanicul s-ar fi uitat inainte, posibil sa fi fost la manevre fara sa treaca strada sau stepta ceva.
Garnitura nu este in miscare, mecanicul s-ar fi uitat inainte, posibil sa fi fost la manevre fara sa treaca strada sau stepta ceva.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul - București
ByOnu
Ce mai deservea CF respectiva la finalul anilor '90? Rocar mai avea nevoie de legatura CF?
Ce mai deservea CF respectiva la finalul anilor '90? Rocar mai avea nevoie de legatura CF?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul - București
shoppy
Cea mai veche poza din GE, din 2010, arata niste vagoane langa Strada Inclinata, par sa fie pentru industriile din capatul acela de Progresului.
Cea mai veche poza din GE, din 2010, arata niste vagoane langa Strada Inclinata, par sa fie pentru industriile din capatul acela de Progresului.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul - București
fl82
Fosta uzina "Autobuzul/Rocar" si-a incetat activitatea in martie 2004- deci probabil atunci au ajuns ultimile convoaie de manevra pentru fosta uzina "Autobuzul/Rocar". Vagoanele de marfa pentru "Autobuzul/Rocar" erau aduse cred din gara Progresul!
Dupa intersectia caii ferate cu strada Inclinata (din imaginile street view din 2009), in sensul de mers spre fosta gara Filaret, se observa ca linia ferata intra in incinta a ceea ce pare a fi un depozit. La intersectia caii ferate cu strada Inclinata se observa ca erau doua fire de cale ferata!
De asemenea, langa cimitirul evreiesc, se observa ca erau "depozitul Baduc, strada Vigoniei" (conform wikimapia), in incinta caruia intrau mai multe fire de cale ferata, ce se ramificau din linia principala!
Fosta uzina "Autobuzul/Rocar" si-a incetat activitatea in martie 2004- deci probabil atunci au ajuns ultimile convoaie de manevra pentru fosta uzina "Autobuzul/Rocar". Vagoanele de marfa pentru "Autobuzul/Rocar" erau aduse cred din gara Progresul!
Dupa intersectia caii ferate cu strada Inclinata (din imaginile street view din 2009), in sensul de mers spre fosta gara Filaret, se observa ca linia ferata intra in incinta a ceea ce pare a fi un depozit. La intersectia caii ferate cu strada Inclinata se observa ca erau doua fire de cale ferata!
De asemenea, langa cimitirul evreiesc, se observa ca erau "depozitul Baduc, strada Vigoniei" (conform wikimapia), in incinta caruia intrau mai multe fire de cale ferata, ce se ramificau din linia principala!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul - București
shoppy
Putin probabil ca Rocar sa mai fi primit marfa pe cale fearata in ultimii ani, atunci activitatea era foarte mica si intr-un autobuz nu intra foarte mult fier sau alte chestii care sa nu poata fi transportate cu camionul.
Legatura spre Cotroceni era demult intrerupta, sigur ca manevra venea prin Progresului(si mai usor cu atatea "!").
Putin probabil ca Rocar sa mai fi primit marfa pe cale fearata in ultimii ani, atunci activitatea era foarte mica si intr-un autobuz nu intra foarte mult fier sau alte chestii care sa nu poata fi transportate cu camionul.
Legatura spre Cotroceni era demult intrerupta, sigur ca manevra venea prin Progresului(si mai usor cu atatea "!").
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul - București
cris_m
Ieri au montat balizele de avertizare pentru trecerea la nivel cu calea ferata (150, 100, 50 metri) pe sensul de iesire din Bucuresti, n-am fost atent daca au pus si pe sensul opus.
Ieri au montat balizele de avertizare pentru trecerea la nivel cu calea ferata (150, 100, 50 metri) pe sensul de iesire din Bucuresti, n-am fost atent daca au pus si pe sensul opus.
20240524_065928.jpg (1.6 MB; downloaded 1108 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul - București
Costin
Dar acolo mai e trafic dincolo de gara, dincolo de Sos. Giurgiului? Sau sunt doar manevre?
Dar acolo mai e trafic dincolo de gara, dincolo de Sos. Giurgiului? Sau sunt doar manevre?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Progresul - București
shoppy
Se fac manevre ca ultimul macaz din Pogresul este chiar la trotuar dar linia este blocata inainte de Carutei.
Se fac manevre ca ultimul macaz din Pogresul este chiar la trotuar dar linia este blocata inainte de Carutei.
📖 Pagination options