Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București

470 posts, 177278 views
 
Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34
 
 

📖 Pagination options
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

Imaginea cu pasajul Poligrafiei posibil sa fie cu Ikarus-uri 280 inca pe 31R si IK 4 pe 31 barat, care intorcea la ITIA / Hotel Parc.
Greu, insa, de spus atita timp cit nu avem informatii ceva mai precise despre anul in care au fost fotografiate…

LE: desi, daca ma gindesc, bucla de iesire de la ITIA era inaintea pasajului CFR…

Si inca un comentariu… IK 4 (greu de distins data fiind rezolutia), pare sa aiba blocul de lumini spate cu o lampa unitara si un spot pentru mers inapoi, ceea ce inseamna ca era inca din lotul ‘73-‘75… ?

Ar trebui sa aflam cind au fost mai exact retrase Leyland-urile de pe 31 si inlocuite cu IK 4.

Din informatiile disponibile pina in acest moment, se pare ca 31 a fost - de-a lungul timpului - o linie “de protocol” (cam toate prototipurile au fost testate pe aceasta linie, pina si in ‘81(?), cind s-a introdus noul logo ITB, acesta a fost folosit initial pe 131…)

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

Mutindu-ne intr-un alt arpegiu si privind imaginea cu tramvaie pe Magheru linga Ciclop (apropo, fotografie care s-ar califica si pentru topic-ul de Imagini vechi din Bucuresti), nu pot sa nu observ copertinele de la Lido umbrind trotuarul bulevardului.

In perioada interbelica, asta era ceva obisnuit pentru “pravaliile de la strada” (Calea Victoriei, Magheru, Balcescu chiar si pe Lipscani etc.).

Dupa razboi, insa, acestea au disparut in majoritatea lor (cred ca mai ramasesera la Cofetaria Scala, o vreme la blocul Creditul Minier (pe latura spre Batistei) si cred ca la Hotel Bulevard si parca la Union spre galeriile UAP…)

E mare pacat ca aceasta traditie a disparut (si nu doar din considerente climatice…).

Copertinele acestea imbiau la o pauza si admirarea vitrinelor,( o adevarata arta a marketing-ului la vremea eespectiva), spre deosebire de colantele cu reclama care acopera aproape fiecare suprafata (vitrata sau nu) de pe bulevard in zilele noastre…

As vrea sa vad copertinele reinviind, chiar si trotuarele ocupate de mesele cafenelelor (ca - de ce nu - in Paris) si vitrinele decorate cu obiecte vestimentare, de arta,  design sau pur si simplu expozitii - cum e, de exemplu, galeria Orizont…

LE: daca nu ma inseala memoria, parca si magazinul Eva a avut copertine la inceputurile sale ?

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București rosetti61

Cartea postala este editata cel mai probabil  in 1979, pe Poligrafiei circula si 114 Mezes - Piata Scanteii care facea un ocol pe la Gara Baneasa. Noul logo al ITB a fost introdus in 1983. 31R se prelungeste spre Damaroaia in 1978. Capatul de la ITTA era mult in spatele hotelului Parc, in parcarea de la Publiturism.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București ByOnu

Piața Universității, București, 1972.


Credit foto: Mihai Alexe/arhiva istorică Agerpres

*Se discuta in comentarii ca nu are cum sa fie 1972, intrucat pasajul pietonal s-ar fi deschis abia in 1973. Nu ma pricep.

1972 sau 1973.jpg (1 MB; downloaded 1886 times)



Sursa foto: https://facebook.com/photo/?fbid=1129279 ... le=ro_RO

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

Interesanta imagine…TV2E-ul din prim-plan inca mai are blocurile optice din trei corpuri independente cu care a fost livrat primul lot.

Plus o Volga de transport marfa, o prezenta destul de rara.

In plan indepartat se vede si un TV2R.

Ce ma frapeaza, insa, la majoritatea imaginilor de la sfirsitul anilor 60 - inceputul anilor ‘70 surprinse in centrul Bucurestiului este eleganta oamenilor de pe strada. Costum, palarie, rochii chic… Palaria, cel putin, pare sa fi disparut subit din garderoba barbatilor la inceputul anilor ‘80 - parca un semn al decaderii societatii .
Sau, cine stie, poate are doar de-a face cu schimbul de generatii …?

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București shoppy

Poza este facuta de pe un autoturn, nu stiu daca a fost chiar regizata sau au facut mai multe poze si s-a ales cea mai buna(vezi panoul indoit al lui #4125), dar sigur nu este o reprezentare completa a vremurilor.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

Ramin la parerea ca acesta e un instantaneu - a se vedea traficul intens - insa e posibil sa fie facut in preajma unui eveniment (in fundal, vis-a-vis de Universitate pe mijlocul bulevardului se distinge o motocicleta cu atas si un militian care pare sa blocheze circulatia pe banda stinga).
Dincolo de toate, insa, Bucurestiul inceputului de ani ‘70 capatase un aer de modernitate (firme luminoase, magazine moderne, noile cartiere erau aerisite si se incerca o arhitectura mai diversificata, desprinsa de cea de influenta sovietica de pina atunci etc.).
A fost o scurta perioada de deschidere, dupa care situatia s-a degradat exponential - mai ales dupa cutremurul din ‘77.

Si ca sa ma refer tot la moda, palariile si costumele anilor ‘70 s-au transformat in pulovere, pufoaice si caciuli rusesti - sau faimoasa basca proletara - in majoritatea imaginilor din ‘80.

PS: insasi zona in care a fost facuta aceasta fotografie e un exemplu de modernizare a orasului, ansamblul cladirii Teatrului National si a Hotelului Intercontinental aduceau un aer avangardist, aliniat curentelor europene ale vremii.
Macelarirea la care a fost supusa apoi cladirea TNB in anii ‘80 reflecta si ea degradarea la care ma refeream mai devreme si din pacate nu putem spune ca orasul si-a mai revenit.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București nokia2110

Şi ceva maşini de producţie capitalistă în poză: 2 x "Mercedes" "bot de cal", 1 x "Opel" Rekord P2 (ăla "gură de rechin").

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București ByOnu

Piata Victoriei in 1953 (anul poate fi discutabil, eu mai gasisem fotografia in trecut cu alti ani). Fotografie AGERPRES.

Se remarca reteaua de troleibuz a liniei 81 in prima sa configuratie, cea din 1949 care trecea prin fața Muzeului Antipa, înconjurându-l pentru a întoarce pe Str. Monetăriei.

Nu mai știu dacă prin Piața Victoriei mai erau și tramvaie la acest moment.

Piata-Victoriei-2-scaled.jpg (621.81 KB; downloaded 1335 times)


Sursă fotografie la rezoluție bună: https://b365.ro/foto-nu-exista-n-are-cum ... -521209/
Piata-Victoriei-2-scaled.zip
Piata-Victoriei-2-scaled.zip (616.17 KB; downloaded 39 times)

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București rosetti61

Tramvaiele (liniile 19, 26 si 26 barat) au fost scoase in 1951 si mutate prin Clopotarii Vechi - Gr. Alexandrescu - Sevastopol - Dr. Sergiu - Dr. Felix.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București shoppy

Ce reprezinta monumentul din stanga si cand a fost desfiintat?

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Robert24

Monumentul eroilor sovietici. Prin anii 80 a fost mutat mai sus pe Kiseleff dupa scoala 11.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București ByOnu

https://maps.app.goo.gl/GZS7QcB62hYk4UcH6

Sigur nu e asta din Cimitirul Eroilor Sovietici de pe Sos. Pipera?

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

Ba da.

Din informatiile pe care le-am gasit pina acum, prima relocare a Monumentului Ostasului Sovietic a fost facuta in 1986.

Mutarea in Pipera a fost facuta insa - din ce imi amintesc -  dupa ‘90 si a provocat un mic scandal diplomatic …

La vremea inaugurarii acestuia (1954 (?)), circulau mai multe bancuri pe seama sa (mai ales pe tema inaltimii originale a soclului :D ).

Interesant, insa, ca in perioada destalinizarii din anii ‘60, acesta nu a fost nici demolat (precum statuia lui Stalin), nici mutat din Piata Victoriei.

 


Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433645 posts in 5400 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use