Topic: DAC/Rocar
24 posts, 3926 views
📖 Pagination options
-
- ADK
-
Posted:
Monday, 11.09.2023, 14:58 -
Re: DAC/Rocar
ADK
Treaba firelor cu izolația de aceeași culoare n-ar fi pentru prima dată din partea Rocar...
La un eventual incendiu o să-ți ia de 5 ori mai mult să știi care și încotro se duce ori vine. Nu mai știu la ce mașină (tot ceva veche, dar mașină mică) am avut ca muncă de refăcut firele multe de aceeași culoare, dar fiecare cu rolul său (nu zici că toate roșii sunt + (plus), roșu cu dungă albă/neagră tot + (plus) dar doar cu contactul pus, negru - (minus), sau albastru/verde continuitatea către consumator etc, putea fi orice). Și s-au făcut cu puțină răbdare și multe probe, doar cu ajutorul unui creion de tensiune și bineînțeles să existe o baterie bună pe respectiva mașină. Mai devremea frustrant când una dintre fire avea tensiune doar într-o poziție, din cauza oxidării la celălalt capăt, unde era prins de caroserie pentru masă (ruginea papucul și/sau șurubul).
Chiar mă gândeam cât ar fi luat un electrician care făcea sigur același lucru, în 2018 un prieten de familie, vorba aia, lua 30 lei doar să schimbe blocul de lumini unui Logan din 2005, până am învățat să schimb singur și mi-am amortizat cheltuiala și cu piesele...
Instalația unui bord să zicem, al unui autovehicul nu ar trebui să fie grea, acolo ai strict tensiunea de la baterie/baterii, dar unui troleibuz m-ar durea capul că pe lângă comenzile prezente doar unui troleibuz (frână electrică/mecanică, comandă macaz etc, ai și tensiuni de 380v în bord, prezente la sensul de mers (Drive, Neutru și Reverse cum s-ar zice, dar ai și 5 km/h când se circulă doar cu 24v, cum ar fi la spălătorie și în unele cazuri la tractare), și la aeroterme. În teorie n-ar trebui să fie greu, dar nu m-aș băga încă la tensiuni mari cu cunoștințele actuale (care să zicem că sunt peste medie, cel puțin în domeniul clasic, nu în ăsta modern). Mașinile actuale au mufe cu siguranțe, ceea ce nu mai ia atâta timp și nu prea ai cum să greșești că nu se potrivește decât la ceea ce trebuie.
Treaba firelor cu izolația de aceeași culoare n-ar fi pentru prima dată din partea Rocar...
La un eventual incendiu o să-ți ia de 5 ori mai mult să știi care și încotro se duce ori vine. Nu mai știu la ce mașină (tot ceva veche, dar mașină mică) am avut ca muncă de refăcut firele multe de aceeași culoare, dar fiecare cu rolul său (nu zici că toate roșii sunt + (plus), roșu cu dungă albă/neagră tot + (plus) dar doar cu contactul pus, negru - (minus), sau albastru/verde continuitatea către consumator etc, putea fi orice). Și s-au făcut cu puțină răbdare și multe probe, doar cu ajutorul unui creion de tensiune și bineînțeles să existe o baterie bună pe respectiva mașină. Mai devremea frustrant când una dintre fire avea tensiune doar într-o poziție, din cauza oxidării la celălalt capăt, unde era prins de caroserie pentru masă (ruginea papucul și/sau șurubul).
Chiar mă gândeam cât ar fi luat un electrician care făcea sigur același lucru, în 2018 un prieten de familie, vorba aia, lua 30 lei doar să schimbe blocul de lumini unui Logan din 2005, până am învățat să schimb singur și mi-am amortizat cheltuiala și cu piesele...
Instalația unui bord să zicem, al unui autovehicul nu ar trebui să fie grea, acolo ai strict tensiunea de la baterie/baterii, dar unui troleibuz m-ar durea capul că pe lângă comenzile prezente doar unui troleibuz (frână electrică/mecanică, comandă macaz etc, ai și tensiuni de 380v în bord, prezente la sensul de mers (Drive, Neutru și Reverse cum s-ar zice, dar ai și 5 km/h când se circulă doar cu 24v, cum ar fi la spălătorie și în unele cazuri la tractare), și la aeroterme. În teorie n-ar trebui să fie greu, dar nu m-aș băga încă la tensiuni mari cu cunoștințele actuale (care să zicem că sunt peste medie, cel puțin în domeniul clasic, nu în ăsta modern). Mașinile actuale au mufe cu siguranțe, ceea ce nu mai ia atâta timp și nu prea ai cum să greșești că nu se potrivește decât la ceea ce trebuie.
-
- valy
-
Posted:
Monday, 08.01.2024, 06:10 -
Re: DAC/Rocar
valy
Știți cumva dacă troleibuzele 217E pentru Ucraina au avut pedala de frână in stânga volanului, așa cum înțeleg că este specific troleibuzelor din Uniunea Sovietică?
Știți cumva dacă troleibuzele 217E pentru Ucraina au avut pedala de frână in stânga volanului, așa cum înțeleg că este specific troleibuzelor din Uniunea Sovietică?
-
- Aron
-
Posted:
Monday, 08.01.2024, 07:56 -
Re: DAC/Rocar
Aron
Am gasit 2 poze cu bordul ROCAR 217E si DAC 217E, la DAC nu diclesc daca e la fel, dar la ROCAR se vede foarte bine. Sunt trolebuze ce au circulat in orasul Harkov(Kharkiv)
ROCAR
![](https://gortransport.kharkov.ua/trol/ps/rocar/photo/kht_rocar217_1004_20060104_m7.jpg)
DAC
![](https://gortransport.kharkov.ua/trol/ps/dac/photo/kht_dac217_147_20031003_v1.jpg)
Las si link-urile in care prezinta cele 2 modele
https://gortransport.kharkov.ua/ps_models/61/
https://gortransport.kharkov.ua/ps_models/62/
Am gasit 2 poze cu bordul ROCAR 217E si DAC 217E, la DAC nu diclesc daca e la fel, dar la ROCAR se vede foarte bine. Sunt trolebuze ce au circulat in orasul Harkov(Kharkiv)
ROCAR
![](https://gortransport.kharkov.ua/trol/ps/rocar/photo/kht_rocar217_1004_20060104_m7.jpg)
DAC
![](https://gortransport.kharkov.ua/trol/ps/dac/photo/kht_dac217_147_20031003_v1.jpg)
Las si link-urile in care prezinta cele 2 modele
https://gortransport.kharkov.ua/ps_models/61/
https://gortransport.kharkov.ua/ps_models/62/
-
- ByOnu
-
Posted:
Monday, 25.03.2024, 18:51 -
Re: DAC/Rocar
ByOnu
Troleibuzul DAC-217E din Kiev, pastrat cu scop istoric.
Fotografiile au fost toate postate de userul Ibek Saune pe grupul de Facebook Autobuze Românești.
Troleibuzul DAC-217E din Kiev, pastrat cu scop istoric.
Fotografiile au fost toate postate de userul Ibek Saune pe grupul de Facebook Autobuze Românești.
img_10_1711392401199.jpg (72.79 KB; downloaded 897 times)
img_6_1711392338790.jpg (131.82 KB; downloaded 897 times)
img_8_1711392392914.jpg (70.32 KB; downloaded 897 times)
img_4_1711392327605.jpg (82.27 KB; downloaded 897 times)
img_5_1711392333001.jpg (73.43 KB; downloaded 897 times)
img_3_1711392319927.jpg (108.68 KB; downloaded 897 times)
img_7_1711392387882.jpg (151.59 KB; downloaded 897 times)
img_2_1711392313553.jpg (60.2 KB; downloaded 897 times)
img_9_1711392397200.jpg (54.77 KB; downloaded 897 times)
img_1_1711392304568.jpg (64.73 KB; downloaded 897 times)
-
- ByOnu
-
Posted:
Monday, 25.03.2024, 18:52 -
Re: DAC/Rocar
ByOnu
...
...
img_14_1711392419123.jpg (90.06 KB; downloaded 894 times)
img_21_1711392457213.jpg (55.68 KB; downloaded 894 times)
img_18_1711392442776.jpg (82.89 KB; downloaded 894 times)
img_19_1711392446967.jpg (66.68 KB; downloaded 894 times)
img_17_1711392437764.jpg (39.7 KB; downloaded 894 times)
img_15_1711392423531.jpg (60.03 KB; downloaded 894 times)
img_13_1711392415142.jpg (79.89 KB; downloaded 894 times)
img_20_1711392451912.jpg (64.29 KB; downloaded 894 times)
img_12_1711392408620.jpg (41.48 KB; downloaded 894 times)
-
- ADK
-
Posted:
Monday, 25.03.2024, 19:44 -
Re: DAC/Rocar
ADK
Se poate știi o cronologie corectă a fotografiilor postate?
Am eu impresia sau au înlocuit suspensia pernelor de aer cu... arcuri? Aparent nu-mi explic de ce ar sta așa de ridicat când se vede că este staționat de un timp. Stopurile și posibil alte elemente se văd că sunt de Skoda, care seamănă mult cu cele românești (și modelul așezării lor, de unde sigur ai noștri s-au inspirat), dar sunt mai groase. Oricum rămâne și astăzi interesant că ucrainienii au vrut câteva troleibuze românești, unde la ei făceau legea troleibuzele rusești la o calitate ce Rocar și-ar fi dat bluescreen...
Se poate știi o cronologie corectă a fotografiilor postate?
Am eu impresia sau au înlocuit suspensia pernelor de aer cu... arcuri? Aparent nu-mi explic de ce ar sta așa de ridicat când se vede că este staționat de un timp. Stopurile și posibil alte elemente se văd că sunt de Skoda, care seamănă mult cu cele românești (și modelul așezării lor, de unde sigur ai noștri s-au inspirat), dar sunt mai groase. Oricum rămâne și astăzi interesant că ucrainienii au vrut câteva troleibuze românești, unde la ei făceau legea troleibuzele rusești la o calitate ce Rocar și-ar fi dat bluescreen...
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
Tuesday, 26.03.2024, 07:50 -
DAC/Rocar
Andrei Andraș
Toate fotografiile sunt preluate de pe Transphoto, acolo fiind ordonate în ordine cronologică.
Toate fotografiile sunt preluate de pe Transphoto, acolo fiind ordonate în ordine cronologică.
-
- ByOnu
-
Posted:
Tuesday, 26.03.2024, 08:08 -
Re: DAC/Rocar
ByOnu
Nu inteleg ce sustii. Erau, deci, mai bune sau mai proaste cele rusesti?
ADK wrote here:
troleibuzele rusești la o calitate ce Rocar și-ar fi dat bluescreen...
Nu inteleg ce sustii. Erau, deci, mai bune sau mai proaste cele rusesti?
-
- Stefan_79
-
Posted:
Tuesday, 26.03.2024, 09:04 -
Re: DAC/Rocar
Stefan_79
Personal cred că ZiU 9 au fost mai bune calitativ față de DAC 212E, idem și ZiU 10 comparativ cu DAC 217E. Drept dovadă că ele încă se exploatează azi în țările ex-sovietice.
Personal cred că ZiU 9 au fost mai bune calitativ față de DAC 212E, idem și ZiU 10 comparativ cu DAC 217E. Drept dovadă că ele încă se exploatează azi în țările ex-sovietice.
-
- shoppy
-
Posted:
Tuesday, 26.03.2024, 09:24 -
Re: DAC/Rocar
shoppy
Peste tot erau doua calitati, una pentru export si una pentru intern, cum a ajuns si China acum, deci nu poti compara ceva intern cu ceva importat, singura sansa este sa fi importat cineva si romanesti si rusesti si sa le compari pe acelea acolo.
Peste tot erau doua calitati, una pentru export si una pentru intern, cum a ajuns si China acum, deci nu poti compara ceva intern cu ceva importat, singura sansa este sa fi importat cineva si romanesti si rusesti si sa le compari pe acelea acolo.
📖 Pagination options