Topic: Discuții generale
130 posts, 67894 views
📖 Pagination options
- fl82
-
Posted:
-
Re: Discuții generale
fl82
Dupa intersectia dintre Soseaua Orhideelor/Calea Giulesti/Calea Plevnei se ramificau doua cai ferate industriale:
-Una mergea drept inainte, trecea prin incinta actualului supermarket "Carrefour Orhideea", traversa raul Dambovita pe un pod feroviar (situat in aval fata de podul rutier Grozavesti) si ajungea in incinta CET Grozavesti. Aceasta linie a fost desfiintata si demontata din teren intre anii 1985- 1987, cu ocazia lucrarilor de regularizare si sistematizare a raului Dambovita in interiorul municipiului Bucuresti, ocazie cu care a fost desfiintat si fostul pod feroviar peste Dambovita, de la Grozavesti;
-O a doua linie industriala ocolea pe la est locul unde astazi se afla supermarketul "Carrefour Orhideea" (din ea se ramifica o linie pentru fabrica de paine "Plevnei"), trecea pe langa caminele studentesti de la Grozavesti, dupa care facea o curba spre dreapta, mergea oarecum paralel cu splaiul Dambovitei, trecea pe sub podul feroviar de la Grozavesti si pe sub podul rutier de la Grozavesti si ajungea la fabrica de paine "Spicul" (care era situata la vest de podul rutier Grozavesti)! In anul 2008 fabrica de paine "Spicul" este demolat si probabil tot atunci este desfiintata si calea ferata industriala ce o deservea- linia care ocolea pe la est supermarketul "Carrefour Orhideea" !
Dupa intersectia dintre Soseaua Orhideelor/Calea Giulesti/Calea Plevnei se ramificau doua cai ferate industriale:
-Una mergea drept inainte, trecea prin incinta actualului supermarket "Carrefour Orhideea", traversa raul Dambovita pe un pod feroviar (situat in aval fata de podul rutier Grozavesti) si ajungea in incinta CET Grozavesti. Aceasta linie a fost desfiintata si demontata din teren intre anii 1985- 1987, cu ocazia lucrarilor de regularizare si sistematizare a raului Dambovita in interiorul municipiului Bucuresti, ocazie cu care a fost desfiintat si fostul pod feroviar peste Dambovita, de la Grozavesti;
-O a doua linie industriala ocolea pe la est locul unde astazi se afla supermarketul "Carrefour Orhideea" (din ea se ramifica o linie pentru fabrica de paine "Plevnei"), trecea pe langa caminele studentesti de la Grozavesti, dupa care facea o curba spre dreapta, mergea oarecum paralel cu splaiul Dambovitei, trecea pe sub podul feroviar de la Grozavesti si pe sub podul rutier de la Grozavesti si ajungea la fabrica de paine "Spicul" (care era situata la vest de podul rutier Grozavesti)! In anul 2008 fabrica de paine "Spicul" este demolat si probabil tot atunci este desfiintata si calea ferata industriala ce o deservea- linia care ocolea pe la est supermarketul "Carrefour Orhideea" !
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții generale
shoppy
Pe locatia Carrefour Orhideea erau mai multe linii industriale si o placa turnanta, graopa rotunda de la aceasta ramanand pana la constructia Carrefour Orhidea dand nastere unui zvon ca acolo ar fi fost un adapost antiatomic abandonat.
Pe locatia Carrefour Orhideea erau mai multe linii industriale si o placa turnanta, graopa rotunda de la aceasta ramanand pana la constructia Carrefour Orhidea dand nastere unui zvon ca acolo ar fi fost un adapost antiatomic abandonat.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discuții generale
rosetti61
Podul feroviar care traversa Dambovita a fost desfiintat la scurt timp dupa inchiderea liniei ferate Buc.Nord - Filaret, prin 1959-1960.
In 1943 inca se vede https://fostulbucuresti.github.io/#17.32 ... 25/0/!a6
In 1966 a ramas doar urma liniei https://fostulbucuresti.github.io/#17.32 ... 25/0/!a3
Podul feroviar care traversa Dambovita a fost desfiintat la scurt timp dupa inchiderea liniei ferate Buc.Nord - Filaret, prin 1959-1960.
In 1943 inca se vede https://fostulbucuresti.github.io/#17.32 ... 25/0/!a6
In 1966 a ramas doar urma liniei https://fostulbucuresti.github.io/#17.32 ... 25/0/!a3
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Reactivarea centurii feroviare
BMihai
Din Gara Mogoșoaia mai pleca un fir de cale ferată care mergea la intrarea dinspre DNCB pe traseul 304 sens Casa Presei către Metrou Străulești a Fortului 2 Mogoșoaia pentru o ciupercărie mare care funcționa aici.
Trenurile veneau cu turbă și alte materii prime pentru tehnologia ciupercilor și pentru preparate de laborator necesare agriculturii și creșterii animalelor care se produceau aici și plecau cu ciuperci de cultură. Am vorbit cu cineva care a lucrat mulți ani acolo, încă dinainte de 1989. Trenurile veneau/plecau în și din Gara Mogoșoaia. Probabil că era linia care merge acum în depozitul de carburant din apropiere. Eram curios dacă locomotiva era LDH, nu a știut să îmi spună. O bucată din calea ferată despre care spun acum în această postare pare că era din vechea centură modificată în anii 70. Se mai poate vedea o bucată din ea în stația STB ADP Sector 1 a autobuzului 304 cum se merge dinspre Casa Presei către Metrou Străulești.
Din Gara Mogoșoaia mai pleca un fir de cale ferată care mergea la intrarea dinspre DNCB pe traseul 304 sens Casa Presei către Metrou Străulești a Fortului 2 Mogoșoaia pentru o ciupercărie mare care funcționa aici.
Trenurile veneau cu turbă și alte materii prime pentru tehnologia ciupercilor și pentru preparate de laborator necesare agriculturii și creșterii animalelor care se produceau aici și plecau cu ciuperci de cultură. Am vorbit cu cineva care a lucrat mulți ani acolo, încă dinainte de 1989. Trenurile veneau/plecau în și din Gara Mogoșoaia. Probabil că era linia care merge acum în depozitul de carburant din apropiere. Eram curios dacă locomotiva era LDH, nu a știut să îmi spună. O bucată din calea ferată despre care spun acum în această postare pare că era din vechea centură modificată în anii 70. Se mai poate vedea o bucată din ea în stația STB ADP Sector 1 a autobuzului 304 cum se merge dinspre Casa Presei către Metrou Străulești.
📖 Pagination options