Topic: AC-ITB T12 (1956-196x)
24 posts, 9722 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele AC-ITB T12 (1956 - 1962)
ByOnu
Dacă îl cităm pe Dl. Bucșan, având în vedere că în fotografii apar doar T12 în varianta 1, nemodificate, putem aprecia că fotografiile sunt realizate garantat ante-1960.
ByOnu wrote:
Începând cu anul 1959 până în 1960, toate aceste troleibuze au fost modificate la caroserie, primind și o altă schemă de culoare.
Dacă îl cităm pe Dl. Bucșan, având în vedere că în fotografii apar doar T12 în varianta 1, nemodificate, putem aprecia că fotografiile sunt realizate garantat ante-1960.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele AC-ITB T12 (1956-196x)
Tom
Remorca aceea a EP-ului este sigur V12, care a început să fie fabricată în 1959. Ar putea fi dintre primele fabricate.
Iar 1959 e ante-1960.
Remorca aceea a EP-ului este sigur V12, care a început să fie fabricată în 1959. Ar putea fi dintre primele fabricate.
Iar 1959 e ante-1960.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele AC-ITB T12 (1956-196x)
ByOnu
Ai dreptate, nu contraziceam asta. Oricum, vreau sa punctez un lucru important: in functie de elementele din fotografii* putem identifica anii:
- existenta liniilor de tramvai pe Elisabeta (scoase in 1957)
- corpul central al Universitatii
- configuratia intersectiei (reaparitia rondului dupa disparitia totala a tramvaiului de pe axa N-S), etc.
In concluzie, primele fotografii de mai sus, cele color in care sunt liniile de tramvai, sunt ante-57, spre exemplu.
Ai dreptate, nu contraziceam asta. Oricum, vreau sa punctez un lucru important: in functie de elementele din fotografii* putem identifica anii:
- existenta liniilor de tramvai pe Elisabeta (scoase in 1957)
- corpul central al Universitatii
- configuratia intersectiei (reaparitia rondului dupa disparitia totala a tramvaiului de pe axa N-S), etc.
In concluzie, primele fotografii de mai sus, cele color in care sunt liniile de tramvai, sunt ante-57, spre exemplu.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele AC-ITB T12 (1956-196x)
rosetti61
Imaginile color sunt din vara anului 1957, Inainte de scoatea tramvaielor si inceperea lucrarilor de asfaltare ale bulevardului 6 Martie, soldate cu devierea si suspendarea temporara a troleibuzului 84. Linia 84 intra in probe tehnologice la sfarsitul anului 1956 si incepe sa circule efectiv din martie 1957.
Imaginile color sunt din vara anului 1957, Inainte de scoatea tramvaielor si inceperea lucrarilor de asfaltare ale bulevardului 6 Martie, soldate cu devierea si suspendarea temporara a troleibuzului 84. Linia 84 intra in probe tehnologice la sfarsitul anului 1956 si incepe sa circule efectiv din martie 1957.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele AC-ITB T12 (1956-196x)
ByOnu
M-am uitat mai bine la fotografie și am avut o revelație. T12 #4018?! Ceva nu-i în regulă.
Noi stiam ca:
4001-4008 erau MTB-82D
4009 era prototipul T12
4010-4020 erau ZiS-154
4021-4090 erau T12
4091+ erau TV
https://forum.metrouusor.com/File?id=182914
M-am uitat mai bine la fotografie și am avut o revelație. T12 #4018?! Ceva nu-i în regulă.
Noi stiam ca:
4001-4008 erau MTB-82D
4009 era prototipul T12
4010-4020 erau ZiS-154
4021-4090 erau T12
4091+ erau TV
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele AC-ITB T12 (1956-196x)
ByOnu
O fotografie ce surprinde perioada de tranziție dintre caroseria originală (stânga) și cea modificată (dreapta). Conform informațiilor D-lui Bucșan, în 1960 s-ar fi finalizat modificarea tuturor unităților T12. Țineți cont și de mesajul precedent: nu mai știm cu precizie câte T12 au existat și care a fost primul (după numărul de parc).
Data: 13 ianuarie 1960.
Sursa: AGERPRES.
O fotografie ce surprinde perioada de tranziție dintre caroseria originală (stânga) și cea modificată (dreapta). Conform informațiilor D-lui Bucșan, în 1960 s-ar fi finalizat modificarea tuturor unităților T12. Țineți cont și de mesajul precedent: nu mai știm cu precizie câte T12 au existat și care a fost primul (după numărul de parc).
Data: 13 ianuarie 1960.
Sursa: AGERPRES.
1960-01-13 13378532.png (125.36 KB; downloaded 2765 times)
1960-01-13 13378522.png (144.82 KB; downloaded 2765 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele AC-ITB T12 (1956-196x)
ByOnu
...
...
Piata Victor Babes T12.png (136.17 KB; downloaded 2472 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele AC-ITB T12 (1956-196x)
ADK
Alte fotografii cei drept mai slabe, dar unice în felul lor cu aceste troleibuze. Fotografiile sunt realizate la URAC (ACITB) și prezintă atât un exemplar finalizat, cât și unul în curs de carosare.
Sursa: Transportul Public în București - 130 de ani de istorie si dezvoltare.
Alte fotografii cei drept mai slabe, dar unice în felul lor cu aceste troleibuze. Fotografiile sunt realizate la URAC (ACITB) și prezintă atât un exemplar finalizat, cât și unul în curs de carosare.
Sursa: Transportul Public în București - 130 de ani de istorie si dezvoltare.
scan0029.jpg (104.06 KB; downloaded 1935 times)
scan0030.jpg (105.25 KB; downloaded 1935 times)
scan0028.jpg (114.91 KB; downloaded 1935 times)
scan0032.jpg (99.93 KB; downloaded 1935 times)
scan0033.jpg (119.93 KB; downloaded 1935 times)
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Troleibuzele AC-ITB T12 (1956-196x)
PaulIP
Un troleibuz T12 aflat la (UR)AC în construcție.
Foto: FB Petre Opriș (o autoritate în domeniul istoriei, îndeosebi cea a industriei automobilistice românești).
Un troleibuz T12 aflat la (UR)AC în construcție.
Foto: FB Petre Opriș (o autoritate în domeniul istoriei, îndeosebi cea a industriei automobilistice românești).
1681106819523.jpg (183.48 KB; downloaded 1248 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: AC-ITB T12 (1956-196x)
ByOnu
Un T12 dupa modificare, fotografiat in anii '50 la Gara de Nord.
Sursa: https://facebook.com/profile.php?id=1000 ... k=photos
Un T12 dupa modificare, fotografiat in anii '50 la Gara de Nord.
anii 1950 troleibuz acitb t12 recarosat gara de nord.png (116.62 KB; downloaded 504 times)
Sursa: https://facebook.com/profile.php?id=1000 ... k=photos
📖 Pagination options