Topic: Discuții diverse
356 posts, 123398 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
ADK
La *TB nu este (din nefericire) păcat niciun vehicul, chiar și astăzi mi se pare că afectează deciziile luate după 2005 cu achizițiile oarbe și relativ neconforme cerințelor Bucureștiului, plus casarea unor mijloace "ca noi" că doar aveam Merțz, Citelis... Fără a lua în calcul zilele negre, eventuale crize economice (prin 2009 spre exemplu, când multe școli primare, ce-i drept de prin satele mai restrânse, au fost scoase de pe lista finanțărilor, copiii dirijând către alte școli "din apropiere" fără a lua în calcul eventualele mijloace de deplasare), de cereri crescute (orice oraș este în dezvoltare, uită-te câte blocuri sunt acum față de atunci), greve Metrorex, reluarea unor licențe pentru liniile periferice (mai ales că privații azi sunt, mâine poate nu), deficiențe sau prețuri greu accesibile unor piese pentru vehicule ieșite din garanție, conduceri innapte să administreze conform, ș.a.m.d.
Știu că prin anii 2000, cineva politic (nu mai știu cine, ca fapt divers) decidea să "nu mai vadă RABE prin București" când în acele perioade erau la tot pasul, deși nici în 2024 n-au dispărut complet (STB încă având), probabil referindu-se mai mult ca sigur la noxele emise. Evident că dispariția D2156-urilor a fost o decizie politică, rămânând doar vehiculele ocazionale, dar întâi să stopezi din circulație, ai cu ce înlocui? E ca și cum ți-ai da demisia fără a știi unde te duci pe urmă. Eu mă mir cum de nu a rămas niciun troleibuz reostatic, ci doar tramvaie care vor prinde probabil și anul 2030.
Cezar210 wrote here:
Ar fi o mare greșeală înlocuirea 1:1 a acestor troleibuze, deja suntem pe "minus" cu 37 (Ikarus casate), pe lângă cele din platforma Alexandriei, care nu vor mai circula vreodată..
5118, cel mai "nou" Ikarus (ultimul ieșit de la RK), la prima prezență după RK pe linia 86, 5.01.2024:
Astra Ikarus 415T 5118 - Linia 86 - Calea Griviței (stația "Șoseaua Nicolae Titulescu") - 5 ianuarie 2024
La *TB nu este (din nefericire) păcat niciun vehicul, chiar și astăzi mi se pare că afectează deciziile luate după 2005 cu achizițiile oarbe și relativ neconforme cerințelor Bucureștiului, plus casarea unor mijloace "ca noi" că doar aveam Merțz, Citelis... Fără a lua în calcul zilele negre, eventuale crize economice (prin 2009 spre exemplu, când multe școli primare, ce-i drept de prin satele mai restrânse, au fost scoase de pe lista finanțărilor, copiii dirijând către alte școli "din apropiere" fără a lua în calcul eventualele mijloace de deplasare), de cereri crescute (orice oraș este în dezvoltare, uită-te câte blocuri sunt acum față de atunci), greve Metrorex, reluarea unor licențe pentru liniile periferice (mai ales că privații azi sunt, mâine poate nu), deficiențe sau prețuri greu accesibile unor piese pentru vehicule ieșite din garanție, conduceri innapte să administreze conform, ș.a.m.d.
Știu că prin anii 2000, cineva politic (nu mai știu cine, ca fapt divers) decidea să "nu mai vadă RABE prin București" când în acele perioade erau la tot pasul, deși nici în 2024 n-au dispărut complet (STB încă având), probabil referindu-se mai mult ca sigur la noxele emise. Evident că dispariția D2156-urilor a fost o decizie politică, rămânând doar vehiculele ocazionale, dar întâi să stopezi din circulație, ai cu ce înlocui? E ca și cum ți-ai da demisia fără a știi unde te duci pe urmă. Eu mă mir cum de nu a rămas niciun troleibuz reostatic, ci doar tramvaie care vor prinde probabil și anul 2030.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Nenea_titi
Reostatice au fost DACurile, majoritatea lor. Sigur, mici excepții de-a lungul timpului, au fost și DACuri "electronice". Tehnologia chopper era știută încă din vremea itb. Apoi după 1990 au apărut masiv troleibuze cu chopper în București (și România, sh multe). Întâi am avut troleibuze Saurer făcute din vechi autobuze, apoi a urmat R312, 412, 512 și în final ik415, mai apoi Citelis. Mai mult, tehnologie cu motor de curent alternativ, vezi 7459, 7460, 5399, 5400. Pe troleibuze *TB știa demult de aceste tehnologii, chiar vroia să le implementeze. Probabil dacă Rocar ar fi apucat să producă mai multe 812 Autodromo, nu neapărat cu sistem kiepe, mergea și cu sistem ICPE și motor de ik415, ROCAR ar fi fost contemporan. Probabil dacă ar fi produs acele troleibuze în serie mare, multe sisteme de troleibuz astăzi desființate ar fi viețuit și azi ( CT, NT, SM, OT, SB, IS poate și BR). Cum ROCAR se ducea în jos, și cu greu își respecta contractele era clar că pe lângă maz și bmc, l-au îngropat sh-urile. Apropo de 812 și reostatice: probabil Rocar făceau ei o încropeală acolo și aveam reostatice cu podea joasă, așa cum au fost 412 de la CT.
Pe de altă parte, dacă DAC *17E erau cu podeaua joasă, probabil mai rezistau ceva. Dar deja erau hârburi, nu tu căldură, ploua în ele, abia se mișcau, confort de remorcă agricolă. Ik415 având tehnologie mai modernă, le-a salvat. Mai mult , STB a testat un Ik412 cu podea joasă în 1995 pe 61.
Revenind, probabil dacă era combinație de ik412 cu Rocar 812e, sistemul de troleibuz din București era unul în pas cu vremea și poate cele închise din țară ar fi fost salvate în mare parte. Probabil s-a luat decizia cu 415 deoarece era mai robust și mai potrivit drumurilor noastre. Oricum la vremea respectivă era ultramodern pentru București.
La tramvaie, pe lângă că sunt mai scumpe, STB a mizat mereu pe dezvoltarea platformei V3A. Inclusiv BLF se bazează parțial pe V3A. Este și unul din motivele pentru care cred că s-a întârziat atâta achiziția de tramvaie noi, se dorea ca BLF să înlocuiască seria V3A-V2A și să devină tramvaiul Bucureștiului. Dar din păcate, costuri prea mari de fabricație și operare, fiabilitate mult prea redusă.
Cât despre dispariția D2156, acesta trebuia demult să dispară. Trebuia demult scos din ecuație. Era literalmente o nenorocire, zgomot, fum , vibrații. Am mers în 2019 și 2021 la Tg Jiu și nu-mi venea să cred că mai erau autobuze (nu troleibuze)DACuri în uz. Chit că unele nu scoteau fum vizibil dar era de necirculat în spatele lor. Altele scoteau fum negru combinat cu albastru, iar în interior tipic DAC. Vibrații, gazare, cârâie cutia, huruie puntea AB. Aceste utilaje trebuiau retrase încă din 2000. Nu exista motor raba care polua mai puțin. Polua (din toate punctele de vedere) catastrofal.
Revenind și la noile Solaris, mă bucur că vin, însă îmi este teamă că se va repeta situația de la tramvaie, vor sta multe defecte din diverse motive, și se va circula cu Ik415, idem "stau defecte Imperio și se merge cu Tatre". Sperăm că nu va fi cazul.
Reostatice au fost DACurile, majoritatea lor. Sigur, mici excepții de-a lungul timpului, au fost și DACuri "electronice". Tehnologia chopper era știută încă din vremea itb. Apoi după 1990 au apărut masiv troleibuze cu chopper în București (și România, sh multe). Întâi am avut troleibuze Saurer făcute din vechi autobuze, apoi a urmat R312, 412, 512 și în final ik415, mai apoi Citelis. Mai mult, tehnologie cu motor de curent alternativ, vezi 7459, 7460, 5399, 5400. Pe troleibuze *TB știa demult de aceste tehnologii, chiar vroia să le implementeze. Probabil dacă Rocar ar fi apucat să producă mai multe 812 Autodromo, nu neapărat cu sistem kiepe, mergea și cu sistem ICPE și motor de ik415, ROCAR ar fi fost contemporan. Probabil dacă ar fi produs acele troleibuze în serie mare, multe sisteme de troleibuz astăzi desființate ar fi viețuit și azi ( CT, NT, SM, OT, SB, IS poate și BR). Cum ROCAR se ducea în jos, și cu greu își respecta contractele era clar că pe lângă maz și bmc, l-au îngropat sh-urile. Apropo de 812 și reostatice: probabil Rocar făceau ei o încropeală acolo și aveam reostatice cu podea joasă, așa cum au fost 412 de la CT.
Pe de altă parte, dacă DAC *17E erau cu podeaua joasă, probabil mai rezistau ceva. Dar deja erau hârburi, nu tu căldură, ploua în ele, abia se mișcau, confort de remorcă agricolă. Ik415 având tehnologie mai modernă, le-a salvat. Mai mult , STB a testat un Ik412 cu podea joasă în 1995 pe 61.
Revenind, probabil dacă era combinație de ik412 cu Rocar 812e, sistemul de troleibuz din București era unul în pas cu vremea și poate cele închise din țară ar fi fost salvate în mare parte. Probabil s-a luat decizia cu 415 deoarece era mai robust și mai potrivit drumurilor noastre. Oricum la vremea respectivă era ultramodern pentru București.
La tramvaie, pe lângă că sunt mai scumpe, STB a mizat mereu pe dezvoltarea platformei V3A. Inclusiv BLF se bazează parțial pe V3A. Este și unul din motivele pentru care cred că s-a întârziat atâta achiziția de tramvaie noi, se dorea ca BLF să înlocuiască seria V3A-V2A și să devină tramvaiul Bucureștiului. Dar din păcate, costuri prea mari de fabricație și operare, fiabilitate mult prea redusă.
Cât despre dispariția D2156, acesta trebuia demult să dispară. Trebuia demult scos din ecuație. Era literalmente o nenorocire, zgomot, fum , vibrații. Am mers în 2019 și 2021 la Tg Jiu și nu-mi venea să cred că mai erau autobuze (nu troleibuze)DACuri în uz. Chit că unele nu scoteau fum vizibil dar era de necirculat în spatele lor. Altele scoteau fum negru combinat cu albastru, iar în interior tipic DAC. Vibrații, gazare, cârâie cutia, huruie puntea AB. Aceste utilaje trebuiau retrase încă din 2000. Nu exista motor raba care polua mai puțin. Polua (din toate punctele de vedere) catastrofal.
Revenind și la noile Solaris, mă bucur că vin, însă îmi este teamă că se va repeta situația de la tramvaie, vor sta multe defecte din diverse motive, și se va circula cu Ik415, idem "stau defecte Imperio și se merge cu Tatre". Sperăm că nu va fi cazul.
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Stefan_79
La Constanța a fost inevitabilă situația din cauza dlui MAZăre, rețelei i s-a pus gând rău de când au sosit MAZurile în loc de cele 40 troleibuze și 100 de autobuze RdS, n-au putut casa cele 15 RdS care au fost deja trimise și aveau acea amortizare de 8 ani (?), că altfel presupun că vorbeam de dispariția troleibuzelor de la malul mării încă din anul 2002/2003, și cel mai probabil nu se complica MAZărea să cumpere modele 812, fiind mai scumpe decât mașinile "cultului personalității"
La Constanța a fost inevitabilă situația din cauza dlui MAZăre, rețelei i s-a pus gând rău de când au sosit MAZurile în loc de cele 40 troleibuze și 100 de autobuze RdS, n-au putut casa cele 15 RdS care au fost deja trimise și aveau acea amortizare de 8 ani (?), că altfel presupun că vorbeam de dispariția troleibuzelor de la malul mării încă din anul 2002/2003, și cel mai probabil nu se complica MAZărea să cumpere modele 812, fiind mai scumpe decât mașinile "cultului personalității"
- valy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
valy
MAZ făcea și troleibuze, cu toate astea ele n-au invadat România. De ce Rocar ar fi salvat aceste rețele?
MAZ făcea și troleibuze, cu toate astea ele n-au invadat România. De ce Rocar ar fi salvat aceste rețele?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
Pai, cred ca extinderea troleibuzului in Romania anilor '90 (practic, proiectele ante-decembriste implementate ulterior: Baia Mare, Piatra Neamt, Ploiesti, Satu Mare, Slatina, Targoviste, Targu Jiu, Vaslui) s-a facut in simbioza cu nevoia guvernului de a tine in viata (a da de munca) ROCAR.
Pai, cred ca extinderea troleibuzului in Romania anilor '90 (practic, proiectele ante-decembriste implementate ulterior: Baia Mare, Piatra Neamt, Ploiesti, Satu Mare, Slatina, Targoviste, Targu Jiu, Vaslui) s-a facut in simbioza cu nevoia guvernului de a tine in viata (a da de munca) ROCAR.
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Stefan_79
Pentru că troleibuzele MAZ (și troleibuzele in general) nu au ca și carburant motorina! Motorina se poate "completa" și refolosi și la alte autovehicule, în schimb ce curentul nu poate fi transformat miraculos în motorină, dar acum cu apariția mașinilor electrice și piața in continuă dezvoltare poate se vor gândi să refacă rețelele de troleibuze din țară și eventual mărirea celor existente pentru a se putea "completa" și curentul!
Îmi cer scuze de offtopic.
valy wrote here:
MAZ făcea și troleibuze, cu toate astea ele n-au invadat România. De ce Rocar ar fi salvat aceste rețele?
Pentru că troleibuzele MAZ (și troleibuzele in general) nu au ca și carburant motorina! Motorina se poate "completa" și refolosi și la alte autovehicule, în schimb ce curentul nu poate fi transformat miraculos în motorină, dar acum cu apariția mașinilor electrice și piața in continuă dezvoltare poate se vor gândi să refacă rețelele de troleibuze din țară și eventual mărirea celor existente pentru a se putea "completa" și curentul!
Îmi cer scuze de offtopic.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Da, cea mai mare problema a curentului electric este ca nu se poate fura cu plasa sau canistra de catre angajatul de rand, sigur ca exista o fima int-o garsoniera care nu face decat sa cumpere curent si sa-l vanda la pret dublu la STB.
Da, cea mai mare problema a curentului electric este ca nu se poate fura cu plasa sau canistra de catre angajatul de rand, sigur ca exista o fima int-o garsoniera care nu face decat sa cumpere curent si sa-l vanda la pret dublu la STB.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
ADK
Mi-e greu să-mi imaginez capătul ăsta de linie fără 415T, deși nu credeam să prindă și anul 2024 mai ales în aproape aceeași stare ca și prin 2014. Deși chiar dacă roata se învârte, trebuie mers înainte, adică cu Solaris (nu știu de ce - poate - și cu Citelis).
Au mers mai mult la actualul depou decât la precedentele, mai ales că prin jurul anului 2007 când s-au făcut schimbările de parc în *TB, nu credeam că autobuzele (unele de-o vârstă cu 415T-urile) transferate de la autobazele centrale ca și troleibuzele Ikarus, vor fi retrase și casate cu foarte mult timp înaintea troleibuzelor. Deși se discuta încă de destul timp, că sunt troleibuze putrede pe dedesubt (prin 2016, prima treaptă de la ușa 2 a lui 5130 mai că se rupea...).
PTSRomania wrote here:
Troleibuzele Astra Ikarus 415t 5225; 5206 & 5116 pe linia 76 la capătul Piața Reșita
📌. 27.01.2024
Mi-e greu să-mi imaginez capătul ăsta de linie fără 415T, deși nu credeam să prindă și anul 2024 mai ales în aproape aceeași stare ca și prin 2014. Deși chiar dacă roata se învârte, trebuie mers înainte, adică cu Solaris (nu știu de ce - poate - și cu Citelis).
Au mers mai mult la actualul depou decât la precedentele, mai ales că prin jurul anului 2007 când s-au făcut schimbările de parc în *TB, nu credeam că autobuzele (unele de-o vârstă cu 415T-urile) transferate de la autobazele centrale ca și troleibuzele Ikarus, vor fi retrase și casate cu foarte mult timp înaintea troleibuzelor. Deși se discuta încă de destul timp, că sunt troleibuze putrede pe dedesubt (prin 2016, prima treaptă de la ușa 2 a lui 5130 mai că se rupea...).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
ADK
Lucrul ăsta nu văd să se întâmple, modernizarea unor troleibuze de aproape 2 decenii mâine-poimâine, investiții aproape nejustificate și fără prea mare timp de amortizare...
punmeister wrote here:ByOnu wrote here:
Retragerea Irisbus? De ce? Motoare poluante n-au, podea coborata au, au fost dotate cu AC, samd.
S-au cam dus vremurile sustenabilitatii consumerismului fara cap, incat sa retragem troleibuze pe criterii de invechire "morala". Retragerea Citelis va fi justificata cand vor fi un pericol tehnic sau prea costisitor de intretinut.
In schimb sustin modernizarea Citelis cu tractiune CA si baterii pentru exploatare tip IMC.
Lucrul ăsta nu văd să se întâmple, modernizarea unor troleibuze de aproape 2 decenii mâine-poimâine, investiții aproape nejustificate și fără prea mare timp de amortizare...
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
linia 69
Ca ne place sau nu vremea Ikarus-urilor se apropie de sfarsit, incet dar sigur. Nu ar mai treibui investiti bani in ele, cu acesti bani plus altii, as repara toate Irisbus-urile care iar stau pe dreapta, si nu sunt putine, s-au tot adunat.
Pentru ca in toate Irisbus-urile deja s-au bagat bani pentru montarea unitatilor de aer conditionat plus ca au podea coborata sunt cel putin doua motive pentru care ar trebui sa fie toate functionale astfel incat sa mai poata circula inca niste ani buni.
Ca ne place sau nu vremea Ikarus-urilor se apropie de sfarsit, incet dar sigur. Nu ar mai treibui investiti bani in ele, cu acesti bani plus altii, as repara toate Irisbus-urile care iar stau pe dreapta, si nu sunt putine, s-au tot adunat.
Pentru ca in toate Irisbus-urile deja s-au bagat bani pentru montarea unitatilor de aer conditionat plus ca au podea coborata sunt cel putin doua motive pentru care ar trebui sa fie toate functionale astfel incat sa mai poata circula inca niste ani buni.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Era vorba strict de Irisbus, de Ikarus e normal să nu mai stricăm orzul pe gâște.
Irisbus au fost (inițial) 100, se scade afumătoarea declarată dauna totală rămânând teoretic 99, din care mă tem că sunt mai puține care mai merită o astfel de modernizare. Că decente încă sunt, deci nu se pune deocamdată problema casării lor ci doar în momentul când nu se mai justifică dpdv economic întreținerea lor (mai mult să producă pagube decât câștiguri, să nu mai fie sigure pentru circulație ș.a.m.d., lucruri ce deja se cam încadrează la Ikarusuri) și bineînțeles să ai cu ce le înlocui (deși mai bine un tur în minus decât prezent și riscant...).
Era vorba strict de Irisbus, de Ikarus e normal să nu mai stricăm orzul pe gâște.
Irisbus au fost (inițial) 100, se scade afumătoarea declarată dauna totală rămânând teoretic 99, din care mă tem că sunt mai puține care mai merită o astfel de modernizare. Că decente încă sunt, deci nu se pune deocamdată problema casării lor ci doar în momentul când nu se mai justifică dpdv economic întreținerea lor (mai mult să producă pagube decât câștiguri, să nu mai fie sigure pentru circulație ș.a.m.d., lucruri ce deja se cam încadrează la Ikarusuri) și bineînțeles să ai cu ce le înlocui (deși mai bine un tur în minus decât prezent și riscant...).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Irisbus Citelis
ADK
Era o părere/sugestie...
Faptul că a stat imobilizat niște ani serioși, cineva în responsabilitate ar trebui să vină cu un motiv bun. Câteodată, mă gândeam dacă nu cumva PMB se lăfăie în bani de a permis în RATB, administrat de ei, să țină vehicule încă relativ noi pe dreapta (în 2011 începuseră moda asta, și de erau măcar vehicule depășite, ca pierderea să nu fie așa mare).
Eu cred că ei și atunci erau obișnuiți ca pe vremea DAC-urilor, ca unele după 5 ani să fie retrase și casate, dar asta nu mai merge și în cazul Citaro/Citelis și în general cam cu nimic, nu are 8-10 ani sau cât trebuie nu ți-l primește la casare, decât dacă este declarat daună-totală și aici s-ar putea să nu ți-l toace pe loc, se mai ține o perioadă dacă piesele rămase sunt încă bune. Dar acum peste 20 ani se făceau multe și nu prea te controla nimeni, aparent nici acum vreo 10-12 ani.
În rest, blocarea în trafic nu ține de șoferul vehiculului, ci de restul participanților care de când se știu n-au folosit vreun mijloc de transport în comun, dar unii și nu puțini folosesc banda dedicată STB-ului că "ce, mă grăbesc... și dacă mă vede (n.r. poliția), zic și eu că am o urgență" (și ăla sigur crede... așa o fi și prin occident?). Astea nu ar înceta niciodată de bună voie, ci doar obligați prin niște legi foarte dure.
Scaunele de lemn din tramvaie mi s-au părut și mie cam dure, față de plastice (dar plasticul e de regulă un material slab și nu prea are valoare la reciclare, lemnul ar fi mai superior însă ca scaun poate doar la Rathgeber, nu și la V3A).
shoppy wrote here:
Sa mearga transportul bine, sa vina cand trebuie si sa nu stea blocat in trafic, si dupaia sa ne facem griji de scaune, pe orice scaun am stat mi s-a parut fara nici o problema, chiar si pe cele de lemn din tramvaie.
Era o părere/sugestie...
Faptul că a stat imobilizat niște ani serioși, cineva în responsabilitate ar trebui să vină cu un motiv bun. Câteodată, mă gândeam dacă nu cumva PMB se lăfăie în bani de a permis în RATB, administrat de ei, să țină vehicule încă relativ noi pe dreapta (în 2011 începuseră moda asta, și de erau măcar vehicule depășite, ca pierderea să nu fie așa mare).
Eu cred că ei și atunci erau obișnuiți ca pe vremea DAC-urilor, ca unele după 5 ani să fie retrase și casate, dar asta nu mai merge și în cazul Citaro/Citelis și în general cam cu nimic, nu are 8-10 ani sau cât trebuie nu ți-l primește la casare, decât dacă este declarat daună-totală și aici s-ar putea să nu ți-l toace pe loc, se mai ține o perioadă dacă piesele rămase sunt încă bune. Dar acum peste 20 ani se făceau multe și nu prea te controla nimeni, aparent nici acum vreo 10-12 ani.
În rest, blocarea în trafic nu ține de șoferul vehiculului, ci de restul participanților care de când se știu n-au folosit vreun mijloc de transport în comun, dar unii și nu puțini folosesc banda dedicată STB-ului că "ce, mă grăbesc... și dacă mă vede (n.r. poliția), zic și eu că am o urgență" (și ăla sigur crede... așa o fi și prin occident?). Astea nu ar înceta niciodată de bună voie, ci doar obligați prin niște legi foarte dure.
Scaunele de lemn din tramvaie mi s-au părut și mie cam dure, față de plastice (dar plasticul e de regulă un material slab și nu prea are valoare la reciclare, lemnul ar fi mai superior însă ca scaun poate doar la Rathgeber, nu și la V3A).
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Costin
Cand doua sunt dauna totala, sa reactivezi o mortaciune ca asta face parte fix din categoria "sa mearga transportul bine". Deci e.ok, e corect efortul investit.
Uitam ca aveam 300 de troleibuze in circulatie in Bucuresti acum vreo 10 ani. Acum avem i circulatie putin mai mult de jumatate... Faptul ca in prezent se tot vehiculează retragerea Ikarusurilor, acum ca au venit Solarisurile, prin tot felul de grupuri si forumuri, inclusiv aici, denota ignoranta. Trebuie sa fie reparate toate, tinute in circulatoe toate, iar Solarisuile sa fie folosite acolo unde e nevoie de autonomie, nu ca sa inlocuiasca 1 la 1 troleibuze vechi dar altminteri functionale.
Deci, concluzia e ca in situatia actuala a troleibuzului bucurestean, probabil cea mai precara din istorie, e bine ca se repara cat mai multe.
Cand doua sunt dauna totala, sa reactivezi o mortaciune ca asta face parte fix din categoria "sa mearga transportul bine". Deci e.ok, e corect efortul investit.
Uitam ca aveam 300 de troleibuze in circulatie in Bucuresti acum vreo 10 ani. Acum avem i circulatie putin mai mult de jumatate... Faptul ca in prezent se tot vehiculează retragerea Ikarusurilor, acum ca au venit Solarisurile, prin tot felul de grupuri si forumuri, inclusiv aici, denota ignoranta. Trebuie sa fie reparate toate, tinute in circulatoe toate, iar Solarisuile sa fie folosite acolo unde e nevoie de autonomie, nu ca sa inlocuiasca 1 la 1 troleibuze vechi dar altminteri functionale.
Deci, concluzia e ca in situatia actuala a troleibuzului bucurestean, probabil cea mai precara din istorie, e bine ca se repara cat mai multe.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
1689
Si mai uitam si ca aveam aproape 350 de troleibuze (din care majoritatea articulate) acum 35 de ani…
La mijlocul anilor ‘80 ambele axe majore de transport erau deservite de linii de troleibuz care legau un capat al Bucurestiului de celalalt.
Infrastructura critica (depouri, substatii, linie de contact) a rezistat in majoritatea sa pina dupa ‘90, singurul segment major dezafectat fiind cel de la Pta Sudului la Pta Romana. Si chiar si acesta, cu anumite compromisuri legate de traversarea Pietei Unirii, ar fi putut fi reactivat (nu doar partial). Daca se dorea…
Reteaua de contact de pe Serban Voda - Oltenitei n-a fost atit de intens folosita (94 era o linie destul de fantomatica, 87 nu stiu cit de util a fost legind Pta Pieptanari/Eroii Revolutiei de Pajura, eu unul il foloseam dar nu mi s-a parut a fi atit de important, poate doar 82 sa merite refacut ca o legatura intre Berceni/Brincoveanu si Baneasa via Sura Mare…).
Si mai uitam si ca aveam aproape 350 de troleibuze (din care majoritatea articulate) acum 35 de ani…
La mijlocul anilor ‘80 ambele axe majore de transport erau deservite de linii de troleibuz care legau un capat al Bucurestiului de celalalt.
Infrastructura critica (depouri, substatii, linie de contact) a rezistat in majoritatea sa pina dupa ‘90, singurul segment major dezafectat fiind cel de la Pta Sudului la Pta Romana. Si chiar si acesta, cu anumite compromisuri legate de traversarea Pietei Unirii, ar fi putut fi reactivat (nu doar partial). Daca se dorea…
Reteaua de contact de pe Serban Voda - Oltenitei n-a fost atit de intens folosita (94 era o linie destul de fantomatica, 87 nu stiu cit de util a fost legind Pta Pieptanari/Eroii Revolutiei de Pajura, eu unul il foloseam dar nu mi s-a parut a fi atit de important, poate doar 82 sa merite refacut ca o legatura intre Berceni/Brincoveanu si Baneasa via Sura Mare…).
📖 Pagination options