Topic: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
189 posts, 89754 views
📖 Pagination options
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
Stefan_79
Păi și ce se va întâmpla cu MAZ 203? Înțeleg, cele 103 vor fi retrase dar MAZ 203 încă mai sunt apte de traseu. Vor rămâne într-un deficit și mai mare de autobuze dacă retrag și 203urile.
Păi și ce se va întâmpla cu MAZ 203? Înțeleg, cele 103 vor fi retrase dar MAZ 203 încă mai sunt apte de traseu. Vor rămâne într-un deficit și mai mare de autobuze dacă retrag și 203urile.
- LucaCDK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
LucaCDK
MAZ 203 sunt niște epave pe roți , care "bântuie" prin orașul Constanța.
MAZ 203 sunt niște epave pe roți , care "bântuie" prin orașul Constanța.
- Stefan_79
-
Posted:
-
- deprodio
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
deprodio
În mod normal,ar trebui casate.16 ani e destul pentru autobuzele astea.Si pentru modelele 107 e destul,dar pe alea,chiar că nu au cu ce sa le inlocuiasca.
În mod normal,ar trebui casate.16 ani e destul pentru autobuzele astea.Si pentru modelele 107 e destul,dar pe alea,chiar că nu au cu ce sa le inlocuiasca.
- Jeorje
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
Jeorje
MAZ 107 inca se tin foarte bine comparativ cu 203. Nu stiu daca are legatura cu calitatea de productie sau cu intretinerea pe care au primit-o aici, dar cele mai multe 107 sunt silentioase, lipsite de vibratii si confortabile. Singura chestie e lipsa ACului, dar vara ne descurcam si cu geamuri si trape.
MAZ 107 inca se tin foarte bine comparativ cu 203. Nu stiu daca are legatura cu calitatea de productie sau cu intretinerea pe care au primit-o aici, dar cele mai multe 107 sunt silentioase, lipsite de vibratii si confortabile. Singura chestie e lipsa ACului, dar vara ne descurcam si cu geamuri si trape.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
ADK
Oricum, MAZ-urile când au venit în România anilor 2000 erau cam peste orice exista pe atunci (chiar și peste Conecto, cel puțin dpdv al podelei joase). Acum odată cu verile ce se simt tot mai călduroase, o instalație A/C e mai mult necesară decât o pretenție.
Acum, mie Constanța mi s-a părut în vara trecută ca find un oraș mai respirabil (probabil datorită marei), astfel că retragerea MAZ-urilor se cauzează vechimii, problemelor și nu în ultimul rând, calitatea mai precară (prin 2014 am mers cu vreo 2 103-uri care se străngăneau și hodorogeau la greu, nu știu cum o fi 107 și 203).
Oricum, MAZ-urile când au venit în România anilor 2000 erau cam peste orice exista pe atunci (chiar și peste Conecto, cel puțin dpdv al podelei joase). Acum odată cu verile ce se simt tot mai călduroase, o instalație A/C e mai mult necesară decât o pretenție.
Acum, mie Constanța mi s-a părut în vara trecută ca find un oraș mai respirabil (probabil datorită marei), astfel că retragerea MAZ-urilor se cauzează vechimii, problemelor și nu în ultimul rând, calitatea mai precară (prin 2014 am mers cu vreo 2 103-uri care se străngăneau și hodorogeau la greu, nu știu cum o fi 107 și 203).
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
Stefan_79
Mentenanța contează cel mai mult, a se vedea MAZul 107 LXL ce a devenit in 4 ani o adevărată epavă, de la o mașină îngrijită. De asemenea, MAZ 203 erau și o concepție nouă atunci când au ajuns în Constanța, cred că sunt mai vechi și ca cele din Galați. Bineînțeles că fiind un model nou nu se știa ce să se facă în anumite probleme, de exemplu vibrațiile puternice ce existau în salonul călătorilor. Se observă acum că niciun MAZ 203 nu mai are probleme la nivelul vibrațiilor. Nu neg calitatea materialelor de construcție, posibil să fie și unele de calitate mai proastă, dar cu atenție și grijă se pot remedia toate problemele. În Constanța MAZ 203 au fost mai mult ”cai de bătaie”, fiind exploatate pe drumuri de lumea a 3a, călători care nu au fost întodeauna civilizați, piese care poate nu au existat așa că s-au făcut improvizări, și totuși au rezistat eroic zic eu. Cele 9 rămase în circulație pot fi revitalizate prin revopsiri și reparații capitale, deja am observat că la unele s-au înlocuit scaune și protecții interioare ale stâlpilor (acele piese de culoare crem cu model ce, după ani, începuseră să se decojească), cât și linoleum, iar pereții interiori au vost revopsiți. Pot exista și cazuri mai rele ca aceste MAZ, spre exemplu BMC din Galați ce mi se par de o calitate îndoielnică.
Mentenanța contează cel mai mult, a se vedea MAZul 107 LXL ce a devenit in 4 ani o adevărată epavă, de la o mașină îngrijită. De asemenea, MAZ 203 erau și o concepție nouă atunci când au ajuns în Constanța, cred că sunt mai vechi și ca cele din Galați. Bineînțeles că fiind un model nou nu se știa ce să se facă în anumite probleme, de exemplu vibrațiile puternice ce existau în salonul călătorilor. Se observă acum că niciun MAZ 203 nu mai are probleme la nivelul vibrațiilor. Nu neg calitatea materialelor de construcție, posibil să fie și unele de calitate mai proastă, dar cu atenție și grijă se pot remedia toate problemele. În Constanța MAZ 203 au fost mai mult ”cai de bătaie”, fiind exploatate pe drumuri de lumea a 3a, călători care nu au fost întodeauna civilizați, piese care poate nu au existat așa că s-au făcut improvizări, și totuși au rezistat eroic zic eu. Cele 9 rămase în circulație pot fi revitalizate prin revopsiri și reparații capitale, deja am observat că la unele s-au înlocuit scaune și protecții interioare ale stâlpilor (acele piese de culoare crem cu model ce, după ani, începuseră să se decojească), cât și linoleum, iar pereții interiori au vost revopsiți. Pot exista și cazuri mai rele ca aceste MAZ, spre exemplu BMC din Galați ce mi se par de o calitate îndoielnică.
- stefan85
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
stefan85
CT 10 EXD - Linia 43C - Gara CFR - 2.03.2024
CT 10 EXD - Linia 43C - Gara CFR - 2.03.2024
20240302_180842 (2).jpg (1.83 MB; downloaded 2628 times)
- stefan85
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
stefan85
CT 10 FEW - Linia 2-43 - C.L. Tomis Nord - 10.03.2024
CT 10 FEW - Linia 2-43 - C.L. Tomis Nord - 10.03.2024
20240310_143338.jpg (1.66 MB; downloaded 2299 times)
- Victor92
-
Posted:
-
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
Stefan_79
FDP (#47) pe linia 51 urcând bd. Marinarilor
FDP (#47) pe linia 51 urcând bd. Marinarilor
IMG_1842.jpeg (1014.64 KB; downloaded 1962 times)
- LucaCDK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
LucaCDK
să fim serioși, cine mai zice bulevardul marinarilor ? Acea stradă se numește Strada Termele Romane.
să fim serioși, cine mai zice bulevardul marinarilor ? Acea stradă se numește Strada Termele Romane.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
ADK
Așa și în Buzău, și azi îi auzi pe majoritatea că încă zic "Dobrogeanu-Gherea" când e de nu știu câți ani buni "Alexandru-Marghiloman"... Dar dacă nu știi și cauți pe GM, nu-ți dă decât în termenii actuali.
Așa și în Buzău, și azi îi auzi pe majoritatea că încă zic "Dobrogeanu-Gherea" când e de nu știu câți ani buni "Alexandru-Marghiloman"... Dar dacă nu știi și cauți pe GM, nu-ți dă decât în termenii actuali.
- stefan85
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 107 (2008-202X)
stefan85
Astăzi, în jurul orei 13:00, EYD zăcea defect în alveola unei stații de pe I.C. Brătianu (nu am apucat să văd numele stației, deoarece eram în mașină), în apropiere de C.L. Palas. În ajutor a sosit 13YTC, așa cum era de așteptat😁.
Îmi cer scuze pentru calitatea pozelor, dar așa cum am spus mai sus, eram în mers în momentul respectiv.
Astăzi, în jurul orei 13:00, EYD zăcea defect în alveola unei stații de pe I.C. Brătianu (nu am apucat să văd numele stației, deoarece eram în mașină), în apropiere de C.L. Palas. În ajutor a sosit 13YTC, așa cum era de așteptat😁.
Îmi cer scuze pentru calitatea pozelor, dar așa cum am spus mai sus, eram în mers în momentul respectiv.
IMG-20240421-WA0003.jpg (441.3 KB; downloaded 1217 times)
IMG-20240421-WA0006.jpg (460.73 KB; downloaded 1217 times)
IMG-20240421-WA0005.jpg (645.37 KB; downloaded 1217 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Transportul în comun din municipiul Constanța (CT BUS SA)
•
Choose destination