Regiunile RomânieiDobrogeaJudețul ConstanțaIstoria transportului public în municipiul Constanța

 

Topic: Discutii diverse

52 posts, 16052 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie ADK

Deci încă un vehicul Transurb vândut, și anume un tramvai. Deșii au fost retrase cu peste 10 ani în urmă, în depou s-ar putea să mai existe 1309 (cu uși pe ambele părți) și 1314, posibil și 1306 ca vagon de manevre (din ce citesc pe TramClub).

 


Re: Istorie Jeorje

Imi poate spune cineva, daca stiti, unde era capatul fostei linii 4? Adica unde era "Fabrica de Oxigen"?

 


Re: Istorie LucaCDK

Prin Palas

 


Re: Istorie Jeorje

Conform acestei harti, capatul lui 4 apare mai jos de actualul Auchan KM 5
img0237hk3.jpg (467.81 KB; downloaded 980 times)

 


Re: Istorie Stefan_79

Linia 4 avea traseul Autogară Sud - Fabrica de oxigen și avea capetele de linie la Autogară Sud (str. Theodor Burada) și actualul Oil Terminal Sud (zona poarta 7). Foarte interesantă harta postată de @Jeorje, apar și liniile de tramvai 103 și 104 dar din păcate nu apare linia 105 (Cu traseul Sat Vacanță - Tomis III - C.L. Inel 2 situat pe Str. Eliberării, lângă Sectorul 2). Mai apar și liniile 3 și 6, 3 pleca din Autogară Nord (Tomis III) și nu din C.L. Cireșica, iar 6 este fostul 40C (Campus). Tot pe această hartă apare și defuncta linie de troleibuz 47, care pleca din Pescărie până la Butoaie (Actualul 47M are capetele de linie la Campus, respectiv Tabără Turist). Există oare o hartă unde încă mai era reprezentată linia portuară 9 (Dana militară - Poarta 7)?

 


Re: Istorie 1689

Apropo de trasee disparute, mai are cineva informatii despre linia 32 ?
Tin minte ca intorcea la Tabara Nord (o statie mai incolo de capatul lui 41 de la Butoaie), dar nu mai stiu daca pleca de la Gara si nici pe unde mergea (Bd Mamaia…? Bd. Lapusneanu …?).

 


Re: Istorie Stefan_79

Linia 32 a circulat pe ruta Gară - Tabără Turist via bd. Alex Lăpușneanu. Din informațiile proprii aceasta a circulat concomitent cu linia de troleibuze 41 până ca IJTL să se reorganizeze în anii 80, după aceea a fost desființată.

 


Re: Istorie 1689

Tabara Turist …? S-ar putea sa le incurc, dar parca “La Butoaie”’(unde intorceau troleibuzele) era Tabara Sud, iar capatul urmator, linga Hotel Caraiman / camping-ul in continuarea mini-hotelurilor era Tabara Nord…

PS: daca 32 circula pe Lapuseneanu, inseama ca se suprapunea cu tramvaiul 100 pina la Satul de Vacanta ?

PPS: poate cineva ne poate ajuta cu harti ale transportului in comun din Constanta din anii ‘80 ? Dat fiind faptul ca era o destinatie turistica (internationala ?), sper sa existe asa ceva prin arhive (personale)…

 


Re: Istorie Jeorje

In legatura cu fostul capat al troleelor in Mamaia, eu zic ca mai degraba capatul "Tabara Turist" era langa actuala statie Rex, dat fiind ca exista stalpii caracteristici retelei de troleibuz intr-o parcare actuala cu forma de bucla de intoarcere. Imagine de pe Google Streetview:
imag54e.png (1.93 MB; downloaded 798 times)

 


Re: Istorie Stefan_79

1689 wrote here:
Tabara Turist …? S-ar putea sa le incurc, dar parca “La Butoaie”’(unde intorceau troleibuzele) era Tabara Sud, iar capatul urmator, linga Hotel Caraiman / camping-ul in continuarea mini-hotelurilor era Tabara Nord…

PS: daca 32 circula pe Lapuseneanu, inseama ca se suprapunea cu tramvaiul 100 pina la Satul de Vacanta ?

PPS: poate cineva ne poate ajuta cu harti ale transportului in comun din Constanta din anii ‘80 ? Dat fiind faptul ca era o destinatie turistica (internationala ?), sper sa existe asa ceva prin arhive (personale)…


Tabără Nord este actuala stație cu aceeași denumire unde opresc actualele linii 47M în extrasezon și 100M și City Tour în sezon. Este penultima stație până la actualul ”Cap Linie Mamaia” fost ”Tabără Turist”. Troleibuzele întorceau în fosta buclă (acum parcare) de la Tabără Nord, în timp ce autobuzele liniei 32 mai mergeau o stație până la Tabără Turist.
32 nu se suprapunea cu 100 din moment ce a circulat până în reorganizarea IJTL, deci până în înființarea tramvaiului. A existat totuși o linie de autobuz ce se suprapunea pe același traseu cu tramvaiul după reorganizare, linia 50, ce pleca de la gară și mergea până la Autogară Nord (Tomis III) via Alex Lăpușneanu, a circulat o bună perioadă de timp așa.
Vă pot ajuta cu o hartă a RATC din 2006 (asta scrie în descrierea ei) pe care am găsit-o în calculator. Nu mai știu exact sursa de unde am preluat-o pentru că am salvat-o cu mult timp în urmă.
hartaratc2006.jpg (408.96 KB; downloaded 734 times)

 


Re: Istorie Jeorje

Linia 23E circula "express" pana in Mamaia? Asa reiese dupa cum este trasata linia si statiile

 


Re: Istorie Stefan_79

Da.

 


Re: Istorie rosetti61

Linia 50 a devenit apoi troleibuz intre Centru si Mamaia Nord. Pe statiile din Mamaia apareau 23 (autobuz), 41 si 50.

 


Re: Istorie 1689

Sa inteleg, deci, ca 32 a fost defiintat inainte de infiintarea tramvaiului (linia 100 de la Gara la Sat Vacanta) in 1984 - daca nu ma insel, a fost prima linie.

Cit timp a functionat, eu tin minte 32 deservit doar cu Skoda Karosa SM 11, dar cred ca acestea au mai rulat (sporadic, intercalate cu IK 4) doar pe 23 dupa 1982-‘83(?)…

Ceea ce sint sigur e ca nu am vazut nici DAC-uri 11* UDM, nici IK 4 vreodata pe 32, ceea ce ma face sa cred ca linia a fost desfiintata odata cu retragerea masiva din circulatie a Skodelor SM 11 din Constanta.

PS: 50 n-a aparut cumva dupa ‘90 ?

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Constanța  • 
Choose destination

Since our 2306 forum members have written 422900 posts in 5268 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use