Topic: Rocar TV-35M (1983-1990(?))
14 posts, 2877 views- ADK
-
Posted:
-
Rocar TV-35M (1983-1990(?))
ADK
În dotarea ITB au existat și un număr de microbuze Rocar TV-35M, achiziționate cel mai sigur în anul lansării lor (cf. Automobile Românești) și scoase imediat după căderea comunismului, când taxi-urile și microbuzele s-au privatizat. Au aparținut din câte știu autobazei Vasile Lascăr, desființată de asemenea prin anii '90.
Foto 1: microbuzele ieșind probabil pe acces pe porțile autobazei, sursa: Siragul Poveștilor.
Foto 2: un microbuz mai detaliat pe bd. Magheru, sursa: Bucureștiul în imagini. Numărul de inventar se termină cu 9, însă nu știu dacă era de ordinul zecimalelor sau sutimilor (în față un Rocar 106 cu numărul 222 (că 222x erau autobuze), despre care se cunosc și mai puține informații). Microbuzul circula pe linia 515 sau 502 (Lt. Dumitru Lemnea - Piața Reșița) din spusele unui comentator pe Facebook.
În dotarea ITB au existat și un număr de microbuze Rocar TV-35M, achiziționate cel mai sigur în anul lansării lor (cf. Automobile Românești) și scoase imediat după căderea comunismului, când taxi-urile și microbuzele s-au privatizat. Au aparținut din câte știu autobazei Vasile Lascăr, desființată de asemenea prin anii '90.
Foto 1: microbuzele ieșind probabil pe acces pe porțile autobazei, sursa: Siragul Poveștilor.
Foto 2: un microbuz mai detaliat pe bd. Magheru, sursa: Bucureștiul în imagini. Numărul de inventar se termină cu 9, însă nu știu dacă era de ordinul zecimalelor sau sutimilor (în față un Rocar 106 cu numărul 222 (că 222x erau autobuze), despre care se cunosc și mai puține informații). Microbuzul circula pe linia 515 sau 502 (Lt. Dumitru Lemnea - Piața Reșița) din spusele unui comentator pe Facebook.
277464294_3169132076690579_7929575324112572762_n.jpg (100.91 KB; downloaded 2953 times)
23415648_2433677540189707_4851401665600496897_o.jpg (109.68 KB; downloaded 2955 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Rocar TV-35M (1983-1990(?))
ByOnu
Evident, nu i-am prins, dar scarbosi mai sunt anii '80. In afara de extinderea metroului, pare ca si-au batut joc chiar comunistii de ceea ce au construit in anii '50-'70. Sa ajungi sa desfiintezi troleibuzul si tramvaiul de pe multe artere pentru a-l inlocui cu tuk-tuk-uri...
Evident, nu i-am prins, dar scarbosi mai sunt anii '80. In afara de extinderea metroului, pare ca si-au batut joc chiar comunistii de ceea ce au construit in anii '50-'70. Sa ajungi sa desfiintezi troleibuzul si tramvaiul de pe multe artere pentru a-l inlocui cu tuk-tuk-uri...
- dm5758
-
Posted:
-
Re: Rocar TV-35M (1983-1990(?))
dm5758
Aceasta a fost gandirea "Geniului Carpatilor" ca sa scoata trolebuzele si autobuzele de pe artele centrale, cica nu mai era nevoie de ele - aveam metrou
Aceasta a fost gandirea "Geniului Carpatilor" ca sa scoata trolebuzele si autobuzele de pe artele centrale, cica nu mai era nevoie de ele - aveam metrou
- 1689
-
Posted:
-
Re: Rocar TV-35M (1983-1990(?))
1689
Cea de-a doua poza, cu TV35 si Rocar 106 nu este pe Magheru ci pe Ana Ipatescu (Lascar Catargiu), in statia Povernei.
Cea de-a doua poza, cu TV35 si Rocar 106 nu este pe Magheru ci pe Ana Ipatescu (Lascar Catargiu), in statia Povernei.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Rocar TV-35M (1983-1990(?))
ADK
32 B 5416 pe Bd. Bulevardul Gheorghiu-Dej între 1984-1986.
Sursa: www.muzeuldefotografie.ro
32 B 5416 pe Bd. Bulevardul Gheorghiu-Dej între 1984-1986.
Sursa: www.muzeuldefotografie.ro
406595_10150500280748801_1669652686_n.jpg (133.73 KB; downloaded 2676 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Rocar TV-35M (1983-1990(?))
ADK
Îmbogățim colecția cu alte 2 Rocaruri TV-35 dar cu puntea simplă #016(?) și #107 la Universitate și #162 pe linia 515(?) la cap de linie.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
Îmbogățim colecția cu alte 2 Rocaruri TV-35 dar cu puntea simplă #016(?) și #107 la Universitate și #162 pe linia 515(?) la cap de linie.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
211.jpg (96.47 KB; downloaded 2576 times)
2022-05-15_194602.jpg (49.9 KB; downloaded 2577 times)
219.jpg (67.14 KB; downloaded 2579 times)
- 1689
-
Posted:
-
- messe
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Rocar TV-35M (1983-1990(?))
Dristorul Nr.3
Ciudate geamuri au aceste TV-uri din ultimele poze. Posibil sa fi fost facute special pentru ITB, altfel chiar nu stiu...Caci TV 35M care se vindea la clientii obisnuiti dupa 1989 nu are asa ceva.
Ciudate geamuri au aceste TV-uri din ultimele poze. Posibil sa fi fost facute special pentru ITB, altfel chiar nu stiu...Caci TV 35M care se vindea la clientii obisnuiti dupa 1989 nu are asa ceva.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Rocar TV-35M (1983-1990(?))
ADK
E posibil așa să fi fost primele modele, și posibil doar la cele cu puntea simplă.
E posibil așa să fi fost primele modele, și posibil doar la cele cu puntea simplă.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Rocar TV-35M (1983-1990(?))
1689
Cred ca merita clarificata istoria microbuzelor TV 35 ale ITB.
In primul rind, au existat doua generatii distincte de TV 35.
Prima, cu punte simpla, doua usi in fata si una laterala dreapta -similare celor ce apar in imaginea in care parasesc Garajul Vasile Lascar - a aparut undeva in perioada ‘83-‘84 si - pe o parte - a inlocuit Irannational-urile iar pe alta a contribuit la extinderea retelei de maxi-taxi din Bucuresti.
A doua generatie, cu punte dubla spate, caroserie cy “cocoasa” din fibra de sticla (?) a aparut in a doua jumatate a anilor ‘80 (‘85-‘86 (?)) si - in majoritatea lor - au inlocuit o parte din TV 35-urile din primul lot.
Nici unul din modele nu a excelat in ceea ce privea confortul (erau extrem de zgomotoase, accesul era dificil, erau incomode, frig si mirosea a gaze de esapament…). Nici in privinta fiabilitatii nu au stat mai bine, frecvent ramineau in pana pe traseu (mai ales a doua generatie), usile nu se mai inchideau, adeseori elementele de caroserie se desprindeau de la vibratii si gropi (la generatia a doua adesea ploua prin acoperis / trapa etc). Desi - teoretic - eau cu mult mai profitabile decit transportul in comun obisnuit (o calatorie cu autobuzul era 1.75 lei pe cind una cu maxi-taxi era 5 lei), vehiculele nu erau intretinute sau intr-o stare mai buna decit restul parcului ITB.
Cu toate acestea, au rezistat mai mult decit urmatoarea generatie, Rocar 106 - dar despre acestea in topic-ul dedicat.
Revenind insa la TV35, nu am reusit sa gasesc nici o informatie precisa despre numarul acestora, insa estimez ca au fost in total aproximativ 200 de bucati, cele din a doua generatie fiind insa semnificativ mai putine (poate 50 ?).
Prin ‘88-‘89 pina si traseele de maxi-taxi incepusera sa fie reduse, astfel incit - din ce imi amintesc - in ‘90 nu mai ramasesera in circulatie decit TV 35 din cea de-a doua generatie
Cred ca merita clarificata istoria microbuzelor TV 35 ale ITB.
In primul rind, au existat doua generatii distincte de TV 35.
Prima, cu punte simpla, doua usi in fata si una laterala dreapta -similare celor ce apar in imaginea in care parasesc Garajul Vasile Lascar - a aparut undeva in perioada ‘83-‘84 si - pe o parte - a inlocuit Irannational-urile iar pe alta a contribuit la extinderea retelei de maxi-taxi din Bucuresti.
A doua generatie, cu punte dubla spate, caroserie cy “cocoasa” din fibra de sticla (?) a aparut in a doua jumatate a anilor ‘80 (‘85-‘86 (?)) si - in majoritatea lor - au inlocuit o parte din TV 35-urile din primul lot.
Nici unul din modele nu a excelat in ceea ce privea confortul (erau extrem de zgomotoase, accesul era dificil, erau incomode, frig si mirosea a gaze de esapament…). Nici in privinta fiabilitatii nu au stat mai bine, frecvent ramineau in pana pe traseu (mai ales a doua generatie), usile nu se mai inchideau, adeseori elementele de caroserie se desprindeau de la vibratii si gropi (la generatia a doua adesea ploua prin acoperis / trapa etc). Desi - teoretic - eau cu mult mai profitabile decit transportul in comun obisnuit (o calatorie cu autobuzul era 1.75 lei pe cind una cu maxi-taxi era 5 lei), vehiculele nu erau intretinute sau intr-o stare mai buna decit restul parcului ITB.
Cu toate acestea, au rezistat mai mult decit urmatoarea generatie, Rocar 106 - dar despre acestea in topic-ul dedicat.
Revenind insa la TV35, nu am reusit sa gasesc nici o informatie precisa despre numarul acestora, insa estimez ca au fost in total aproximativ 200 de bucati, cele din a doua generatie fiind insa semnificativ mai putine (poate 50 ?).
Prin ‘88-‘89 pina si traseele de maxi-taxi incepusera sa fie reduse, astfel incit - din ce imi amintesc - in ‘90 nu mai ramasesera in circulatie decit TV 35 din cea de-a doua generatie
- 1689
-
Posted:
-
Re: Rocar TV-35M (1983-1990(?))
1689
Cautind mai multe informatii, am aflat ca - de fapt - prima generatie de TV-uri Maxi Taxi ar fi fost model TV 15 si nu TV 35.
Se pare ca doar cea de-a doua generatie (“scunde” si cu punte dubla) a fost TV 35.
Daca vreunul din pasionatii de istorie a vehiculelor ( @Dristorul Nr.3, @PaulIP etc.) are mai multe informatii, ar fi extrem de utile.
@rosetti61 , aveti cumva mai multe detalii despre evolutia traseelor de maxi taxi, eventual articole din presa vremii in care se anunta introducerea noilor vehicule ? Stiu ca “Informatia” scapa - din cind in cind - mici casete pe paginile 2-3 despre transportul in comun din Bucuresti (fie modificarile de trasee - din care ati mai postat - fie noutati din transport (insotite, aproape obsedant de expresia “imbunatatirea conditiilor de transport in comun pentru cetateni prin … “)
@ByOnu , credeti ca Dl. Bucsan ar putea sa ne ajute cu schite/istoric/etc. (atit pentru acestea, cit si pentru Rocar 106) ?
Cautind mai multe informatii, am aflat ca - de fapt - prima generatie de TV-uri Maxi Taxi ar fi fost model TV 15 si nu TV 35.
Se pare ca doar cea de-a doua generatie (“scunde” si cu punte dubla) a fost TV 35.
Daca vreunul din pasionatii de istorie a vehiculelor ( @Dristorul Nr.3, @PaulIP etc.) are mai multe informatii, ar fi extrem de utile.
@rosetti61 , aveti cumva mai multe detalii despre evolutia traseelor de maxi taxi, eventual articole din presa vremii in care se anunta introducerea noilor vehicule ? Stiu ca “Informatia” scapa - din cind in cind - mici casete pe paginile 2-3 despre transportul in comun din Bucuresti (fie modificarile de trasee - din care ati mai postat - fie noutati din transport (insotite, aproape obsedant de expresia “imbunatatirea conditiilor de transport in comun pentru cetateni prin … “)
@ByOnu , credeti ca Dl. Bucsan ar putea sa ne ajute cu schite/istoric/etc. (atit pentru acestea, cit si pentru Rocar 106) ?