Topic: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
74 posts, 19583 views
📖 Pagination options
- SirVlady
-
Posted:
-
Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
SirVlady
Având în vedere că avem primele locomotive deja expediate (40-0229 și 45-0318), a venit timpul să deschidem un topic nou.
Este vorba de un lot de 19 locomotive ce vor fi modernizate la Softronic Craiova cu fonduri PNRR. Aceastea urmează a fi echipate cu motoare de tracțiune asincrone și sisteme ETCS. De asemenea, locomotivele vor fi încadrate la noile norme TSI, cu această ocazie locomotivele beneficiind de reconstrucție totală, singurele lucruri rămase din vechea locomotivă fiind șasiul și boghiurile. Toate vor avea viteză maxima de 160km/h, cel mai probabil vor fi reclasaficate într-o nouă clasă, având în vedere că nu vor mai avea aproape nimic original pe ele.
În prezent, în cel mai avansat stadiu este 229, zilele trecute carcasa acesteia fiind tăiată în totalitate, rămânând doar șasiul, fiind chelită de tot ce se putea de pe ea.
Locomotivele în principiu ar urma să revină de unde au plecat, anume depourile BC și Brașov, nefiind exclus să ajungă și la Arad, însă deocamdată doar BC și Brașov.
O scurtă galerie foto cu primele locomotive expediate la Softronic Craiova pe data de 10 ianuarie, în diferite convoaie:
Locomotivele fac obiectul următoarei proceduri de achiziție:
Servicii de modernizare locomotiva electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone şi sistem ETCS nivel 2 şi achiziţia de servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate.
Având în vedere că avem primele locomotive deja expediate (40-0229 și 45-0318), a venit timpul să deschidem un topic nou.
Este vorba de un lot de 19 locomotive ce vor fi modernizate la Softronic Craiova cu fonduri PNRR. Aceastea urmează a fi echipate cu motoare de tracțiune asincrone și sisteme ETCS. De asemenea, locomotivele vor fi încadrate la noile norme TSI, cu această ocazie locomotivele beneficiind de reconstrucție totală, singurele lucruri rămase din vechea locomotivă fiind șasiul și boghiurile. Toate vor avea viteză maxima de 160km/h, cel mai probabil vor fi reclasaficate într-o nouă clasă, având în vedere că nu vor mai avea aproape nimic original pe ele.
În prezent, în cel mai avansat stadiu este 229, zilele trecute carcasa acesteia fiind tăiată în totalitate, rămânând doar șasiul, fiind chelită de tot ce se putea de pe ea.
Locomotivele în principiu ar urma să revină de unde au plecat, anume depourile BC și Brașov, nefiind exclus să ajungă și la Arad, însă deocamdată doar BC și Brașov.
O scurtă galerie foto cu primele locomotive expediate la Softronic Craiova pe data de 10 ianuarie, în diferite convoaie:
40-0229-7 + 477-268-3 - București Nord - 10.01.2024.JPG (1.93 MB; downloaded 4310 times)
45-0318-1 + 66-1133-4 - București Nord - 10.01.2024.JPG (1.75 MB; downloaded 4310 times)
Locomotivele fac obiectul următoarei proceduri de achiziție:
Servicii de modernizare locomotiva electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone şi sistem ETCS nivel 2 şi achiziţia de servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
GPS
Adică pe un șasiu vechi de câțiva zeci de ani construim o locomotivă nouă? De ce nu s-au cumpărat locomotive noi Bo-Bo în loc să toace banii pe așa ceva…
Adică pe un șasiu vechi de câțiva zeci de ani construim o locomotivă nouă? De ce nu s-au cumpărat locomotive noi Bo-Bo în loc să toace banii pe așa ceva…
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
WT_fan06
Nu confundați eficiența echipamentelor puse pe locomotivă cu eficiența în operare. Degeaba ai echipamente eficiente dacă locomotiva este paralelă cu noțiunea de eficiență, iar felul cum este locomotiva operată este, din nou, paralel cu noțiunea de eficiență.
Nu confundați eficiența echipamentelor puse pe locomotivă cu eficiența în operare. Degeaba ai echipamente eficiente dacă locomotiva este paralelă cu noțiunea de eficiență, iar felul cum este locomotiva operată este, din nou, paralel cu noțiunea de eficiență.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
Vasile52
BDZ a cumparat 15 locomotive Smarton la 47.7 mil euro. Adica 3.180.000 euro pe locomotiva.
Noi modernizam 19 locomotive (bine si 47.469.600 km mentenanta) la 100.678.720 euro. Adica la 5.298.880 euro pe locomotiva.
Cred ca ieseam mai ieftin daca cumparam locomotive noi cu mentenanta...
BDZ a cumparat 15 locomotive Smarton la 47.7 mil euro. Adica 3.180.000 euro pe locomotiva.
Noi modernizam 19 locomotive (bine si 47.469.600 km mentenanta) la 100.678.720 euro. Adica la 5.298.880 euro pe locomotiva.
Cred ca ieseam mai ieftin daca cumparam locomotive noi cu mentenanta...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
punmeister
Partea proasta este ca atat Siemens cat si Alstom sunt plini ochi de comenzi si implicit ar veni greu de tot. Abia de curand a inceput Alstom lucrarile de marire a capacitatii la Kassel, insa nimic la Siemens in München-Allach.
Partea proasta este ca atat Siemens cat si Alstom sunt plini ochi de comenzi si implicit ar veni greu de tot. Abia de curand a inceput Alstom lucrarile de marire a capacitatii la Kassel, insa nimic la Siemens in München-Allach.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
Robert
Motivele sunt multe pentru care nu se cumpara locomotive noi, ci se modernizeaza:
- timpi de livrare mari, vezi Alstom care va livra tot in Romania in 3 ani 20 de locomotive;
- lipsa acuta de locomotive la CFR, cele noi nu vor putea circula decat intern, nu si international;
- stoc mare de carcase;
- iubirea nemijlocita a romanului pentru Co-Co :);
- sansa de a injecta bani in industria locala, prin reconstructii (slabe sanse sa se inscrie straini la aceste licitatii).
Eu zic ca daca UE a considerat ca acesti bani sunt cheltuiti cu cap, sa nu ne batem noi capul. Nu putem spune ca in PNRR au trecut europenii cu vederea ceva, fiindca stim cat de greu s-a aprobat planul Romaniei.
Motivele sunt multe pentru care nu se cumpara locomotive noi, ci se modernizeaza:
- timpi de livrare mari, vezi Alstom care va livra tot in Romania in 3 ani 20 de locomotive;
- lipsa acuta de locomotive la CFR, cele noi nu vor putea circula decat intern, nu si international;
- stoc mare de carcase;
- iubirea nemijlocita a romanului pentru Co-Co :);
- sansa de a injecta bani in industria locala, prin reconstructii (slabe sanse sa se inscrie straini la aceste licitatii).
Eu zic ca daca UE a considerat ca acesti bani sunt cheltuiti cu cap, sa nu ne batem noi capul. Nu putem spune ca in PNRR au trecut europenii cu vederea ceva, fiindca stim cat de greu s-a aprobat planul Romaniei.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
punmeister
TRAXXurile intr-adevar vor circula momentan intern pana sa obtin aprobarile pentru trenuri internationale.
TRAXXurile intr-adevar vor circula momentan intern pana sa obtin aprobarile pentru trenuri internationale.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
GPS
Păi Softronic va produce efectiv locomotive noi pe șasiu vechi. Mai bine produceau niște Transmontana noi.
Păi Softronic va produce efectiv locomotive noi pe șasiu vechi. Mai bine produceau niște Transmontana noi.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
shoppy
Inseamna ca UE si-a dat seama ca pe Bucuresti - Campina sau Bucuresti - Bacau nu o sa se mai circule niciodata cu mai mult de 140, poate Bucuresti - Fetesti sa fie cu 160, deci degeaba ne dau multe locomotive de 200, plus avantajele de dinainte.
Inseamna ca UE si-a dat seama ca pe Bucuresti - Campina sau Bucuresti - Bacau nu o sa se mai circule niciodata cu mai mult de 140, poate Bucuresti - Fetesti sa fie cu 160, deci degeaba ne dau multe locomotive de 200, plus avantajele de dinainte.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
WT_fan06
Eu cred că se puteau organiza linii de producție și în România, cu un program multi-anual de investiții prin care s-ar fi putut înlocui întreaga flotă de locomotive cu unele noi nouțe și s-ar fi întreținut acele locomotive pentru xx ani. Interes și voință politică să existe.
Dar cum România este înțepenită în proiect (EA) pe toate planurile, ce să facem, așteptăm...
punmeister wrote here:
Partea proasta este ca atat Siemens cat si Alstom sunt plini ochi de comenzi si implicit ar veni greu de tot. Abia de curand a inceput Alstom lucrarile de marire a capacitatii la Kassel, insa nimic la Siemens in München-Allach.
Eu cred că se puteau organiza linii de producție și în România, cu un program multi-anual de investiții prin care s-ar fi putut înlocui întreaga flotă de locomotive cu unele noi nouțe și s-ar fi întreținut acele locomotive pentru xx ani. Interes și voință politică să existe.
Dar cum România este înțepenită în proiect (EA) pe toate planurile, ce să facem, așteptăm...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
shoppy
Da, fenomenul este mai complex, practic toata reteaua (lungime bloc de cale, inclinare pante) este optimizata pentru EA, privatii au cateva locomotive pe 4 osii insa previziunea mea ca la scoaterea la vanzare a EC-urilor CFR Marfa va fi bataie pe ele nu s-a adeverit, privatii tot EA-uri au cumparat de la CFR Marfa, deci pana cand nu ajungi sa scoti EA de la privati degeaba te chinui sa o scoti de la Calatori, si atata timp cat privatii vor fi singurii care platesc TUI nu poti nici macar sa deschizi discutia despre asa o schimbare fundamentala.
Da, fenomenul este mai complex, practic toata reteaua (lungime bloc de cale, inclinare pante) este optimizata pentru EA, privatii au cateva locomotive pe 4 osii insa previziunea mea ca la scoaterea la vanzare a EC-urilor CFR Marfa va fi bataie pe ele nu s-a adeverit, privatii tot EA-uri au cumparat de la CFR Marfa, deci pana cand nu ajungi sa scoti EA de la privati degeaba te chinui sa o scoti de la Calatori, si atata timp cat privatii vor fi singurii care platesc TUI nu poti nici macar sa deschizi discutia despre asa o schimbare fundamentala.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
Vasile52
Doar ca privatii nu au doar EA... Au si LEMA, Smarton, Vectron... Si continua sa modernizeze flotele. Mai ales ca sunt multi din ei care fac transport international si ii avantajeaza locomotive noi.
Doar ca privatii nu au doar EA... Au si LEMA, Smarton, Vectron... Si continua sa modernizeze flotele. Mai ales ca sunt multi din ei care fac transport international si ii avantajeaza locomotive noi.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
shoppy
Din nefricire la imbactul negativ asupra infrastructurii EA sau LEMA tot aia e. S-au adus cateva Vecron si Smarton dar foarte putine, tot EA este baza.
Din nefricire la imbactul negativ asupra infrastructurii EA sau LEMA tot aia e. S-au adus cateva Vecron si Smarton dar foarte putine, tot EA este baza.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Locomotive 060-EA modernizate de Softronic Craiova cu motoare asincrone și ETCS (începând din 2024)
PTMZ
De la moderator citire
Vă atenționez că există 2 proiecte de modernizare: unul la Softronic și unul la Reloc. Vă rog să faceți diferențierea corespunzătoare între ele, mesajele despre Reloc au fost mutate în subiectul dedicat. Vă mulțumesc pentru înțelegere.
De la moderator citire
Vă atenționez că există 2 proiecte de modernizare: unul la Softronic și unul la Reloc. Vă rog să faceți diferențierea corespunzătoare între ele, mesajele despre Reloc au fost mutate în subiectul dedicat. Vă mulțumesc pentru înțelegere.
📖 Pagination options