Topic: Solaris Trollino 12M
680 posts, 199109 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
shoppy
Nu inteleg ce inseamna ca "functioneaza lafel" si nu are rost sa intram in detalii despre surse in comutatie, frecventa de comutare, suprafata transformator, pana la urma o sursa cu intrare de 110/220 este mai scumpa decat una cu intrare doar 110 sau doar 220, ca diferenta a devenit ridicola in comparatie cu alte probleme este alta treaba.
Nu inteleg ce inseamna ca "functioneaza lafel" si nu are rost sa intram in detalii despre surse in comutatie, frecventa de comutare, suprafata transformator, pana la urma o sursa cu intrare de 110/220 este mai scumpa decat una cu intrare doar 110 sau doar 220, ca diferenta a devenit ridicola in comparatie cu alte probleme este alta treaba.
- Adrian.B
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
Adrian.B
Acelasi lucru și la Ploiești în 2005 când au venit troleibuzele FBW.
Andrei Andraș wrote here:
La Brașov s-a trecut în anul 2008 de pe 750V pe 600V pentru a nu mai fi necesare modificări la troleibuzele second-hand.
Acelasi lucru și la Ploiești în 2005 când au venit troleibuzele FBW.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
Nenea_titi
La Ploiești este rețea mică, în plus acolo și tramvaiele sunt din Germania, tot pe 600 V. V3A ul mergea lejer pe 600 că nu prea sunt pante. ROCAR 312 erau normal pe 750, dar cred că mergeau și pe 600 fiind cu chopper.
Asta cu softul e puțin trasă de păr. Mie mi-e frică de faptul că nu e luat ce trebuie. Și că de fapt se lucrează intens la montaj de echipamente noi așa pe șustache. Nu și-au dat seama când le-au băgat la traseul de test? Sau s-au comandat greșit, s-a ars ceva și acum trebuie înlocuit? Nu știu, dar nu e ok. Repet, normal trebuie să meargă pe mai multe tensiuni...de la 500 până la 1000. Eu așa văd treaba.
@shoppy ; uită-te pe orice încărcător de mobil, laptop, etc. Și scrie pe el de exemplu 100-240V 50-60 hz la intrare și la ieșire 21 v 3,35 A. Deci indiferent cât îi dai pe intrare el tot atâta scoate. Dacă aveai transformator clasic,
tensiunea scădea în consecință. Am și un sistem audio care merge de la 100-240 V. Consumă 120 w. Deci în America acesta consumă 1 A iar în Marea Britanie 0.5.
La frecvența mică (50 hz) trebuie traf mare. La frecvența mare (de exemplu 18 khz) trebuie mai mic. Asta la o tensiune și putere dată.
Nu știu. Despre actualele troleibuze, deși marcă bună și populară, trebuie cineva să spună: s-a rezolvat și merg, sau nu se poate trebuie altele. Cine nu și-a făcut treaba cum trebuie și a semnat ca primarul pe ce nu trebuie să plătească. Dacă așa s-a întâmplat. Acum doar sper că nu vor pleca toată ziua bună ziua la ștangă că știu eu ce nu e bun la ele dar se rezolvă. Mai mult mă interesează să ajung unde am nevoie.
La Ploiești este rețea mică, în plus acolo și tramvaiele sunt din Germania, tot pe 600 V. V3A ul mergea lejer pe 600 că nu prea sunt pante. ROCAR 312 erau normal pe 750, dar cred că mergeau și pe 600 fiind cu chopper.
Asta cu softul e puțin trasă de păr. Mie mi-e frică de faptul că nu e luat ce trebuie. Și că de fapt se lucrează intens la montaj de echipamente noi așa pe șustache. Nu și-au dat seama când le-au băgat la traseul de test? Sau s-au comandat greșit, s-a ars ceva și acum trebuie înlocuit? Nu știu, dar nu e ok. Repet, normal trebuie să meargă pe mai multe tensiuni...de la 500 până la 1000. Eu așa văd treaba.
@shoppy ; uită-te pe orice încărcător de mobil, laptop, etc. Și scrie pe el de exemplu 100-240V 50-60 hz la intrare și la ieșire 21 v 3,35 A. Deci indiferent cât îi dai pe intrare el tot atâta scoate. Dacă aveai transformator clasic,
tensiunea scădea în consecință. Am și un sistem audio care merge de la 100-240 V. Consumă 120 w. Deci în America acesta consumă 1 A iar în Marea Britanie 0.5.
La frecvența mică (50 hz) trebuie traf mare. La frecvența mare (de exemplu 18 khz) trebuie mai mic. Asta la o tensiune și putere dată.
Nu știu. Despre actualele troleibuze, deși marcă bună și populară, trebuie cineva să spună: s-a rezolvat și merg, sau nu se poate trebuie altele. Cine nu și-a făcut treaba cum trebuie și a semnat ca primarul pe ce nu trebuie să plătească. Dacă așa s-a întâmplat. Acum doar sper că nu vor pleca toată ziua bună ziua la ștangă că știu eu ce nu e bun la ele dar se rezolvă. Mai mult mă interesează să ajung unde am nevoie.
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
ANTENA
Ca sa depasim habarnismul pe care l-am lansat cu 110/220
Priviti fisa tehnica a invertorului unde exista o plaja de +/-30% a tensiunii de intrare.
Cu asta basta, tine doar de un reglaj.
Ca sa depasim habarnismul pe care l-am lansat cu 110/220
Priviti fisa tehnica a invertorului unde exista o plaja de +/-30% a tensiunii de intrare.
Cu asta basta, tine doar de un reglaj.
Trollino.JPG (86.62 KB; downloaded 3799 times)
- punmeister
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
reiny2000
L-am văzut acum pe 5402 în probe la Lujerului, mergea spre centru.
Edit: L-am prins din urmă cu 336. Merge foarte încet pe banda de autobuz de pe Iuliu Maniu.
L-am văzut acum pe 5402 în probe la Lujerului, mergea spre centru.
Edit: L-am prins din urmă cu 336. Merge foarte încet pe banda de autobuz de pe Iuliu Maniu.
- ByOnu
-
Posted:
-
- reiny2000
-
Posted:
-
- IK4
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
IK4
Daca intrati pe siteul MEDCOM si descarcati catalogul https://medcom.com.pl/uploads/downloads/medcom-trams-metro-ebuses-trolleybuses_1695992111.pdf, se poate observa cu usurinta ca echipamentul pentru un troleibuz precum cel livrat la Bucuresti este FT-160-600(750)/PSM-42T/ZBBT-13 (invertor tractiune+sursa statica+SRSEE) si functioneaza atat la 600V cat si la 750V, fiind probabil livrat dintr-o omisiune cu configuratia "default" 600V urmand a fi reconfigurat aici pentru 750V deci nici o problema deosebita cu el.
Daca intrati pe siteul MEDCOM si descarcati catalogul https://medcom.com.pl/uploads/downloads/medcom-trams-metro-ebuses-trolleybuses_1695992111.pdf, se poate observa cu usurinta ca echipamentul pentru un troleibuz precum cel livrat la Bucuresti este FT-160-600(750)/PSM-42T/ZBBT-13 (invertor tractiune+sursa statica+SRSEE) si functioneaza atat la 600V cat si la 750V, fiind probabil livrat dintr-o omisiune cu configuratia "default" 600V urmand a fi reconfigurat aici pentru 750V deci nici o problema deosebita cu el.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
Andrei98
Daca tensiunea nominala este de 750V sa nu va imaginati ca atata este tot timpul in retea. In functie de consum si prezenta vehiculelor cu frana recuperativa tensiunea poate varia de la 600V pana la 900V. De aceea inclusiv echipamentele prezente pe troleibuzele actuale cu chopper sunt proiectate si testate pentru tensiuni de la 600V pana la 900V.
Daca tensiunea nominala este de 750V sa nu va imaginati ca atata este tot timpul in retea. In functie de consum si prezenta vehiculelor cu frana recuperativa tensiunea poate varia de la 600V pana la 900V. De aceea inclusiv echipamentele prezente pe troleibuzele actuale cu chopper sunt proiectate si testate pentru tensiuni de la 600V pana la 900V.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
ADK
Ceva de genul am vrut să spun și eu, dar mai urmăream discuțiile. În rețea nu este fix 750v, trebuie să existe o diferență de intrare de +/-100v cel puțin, cum și la tren este 27.000v am înțeles că se poate ajunge chiar și la 30.000v. Înțeleg că chopperul este mai inteligent, față de un reostatic care poate avea probleme dacă tensiunea este dinamică.
Prin 2015, cineva măsuraseră în rețeaua izolată de la Nițu Vasile puțin peste 800v, știu că era o problemă cu stația de la Ciceu sens Metalurgiei, deoarece rețeaua era prea înafară troleibuzele nu puteau efectua stația conform, riscând dacă opreau corect să treacă un vehicul înalt și să agațe captatoarele cu final nu prea fericit, mai ales că tensiunea tot juca. Dar asta e altă discuție, subiectul este altul.
Ceva de genul am vrut să spun și eu, dar mai urmăream discuțiile. În rețea nu este fix 750v, trebuie să existe o diferență de intrare de +/-100v cel puțin, cum și la tren este 27.000v am înțeles că se poate ajunge chiar și la 30.000v. Înțeleg că chopperul este mai inteligent, față de un reostatic care poate avea probleme dacă tensiunea este dinamică.
Prin 2015, cineva măsuraseră în rețeaua izolată de la Nițu Vasile puțin peste 800v, știu că era o problemă cu stația de la Ciceu sens Metalurgiei, deoarece rețeaua era prea înafară troleibuzele nu puteau efectua stația conform, riscând dacă opreau corect să treacă un vehicul înalt și să agațe captatoarele cu final nu prea fericit, mai ales că tensiunea tot juca. Dar asta e altă discuție, subiectul este altul.
- IK4
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
IK4
Revenind la echipamentele MEDCOM, faptul ca acestea sunt pentru tensiunea nominala de 750V nu inseamna ca nu functioneaza la tensiuni mai mari. Conform standardelor (EN 50163), orice echipament alimentat de la reteaua catenara de 750V trebuie sa functioneze normal in plaja de la 525V la 900V, in timp ce fluctuatiile tranzitorii permise in retea sunt si mai mari. MEDCOM este un producator consacrat, nu cred ca nu respecta standardele, deci nu vor fi probleme.
Revenind la echipamentele MEDCOM, faptul ca acestea sunt pentru tensiunea nominala de 750V nu inseamna ca nu functioneaza la tensiuni mai mari. Conform standardelor (EN 50163), orice echipament alimentat de la reteaua catenara de 750V trebuie sa functioneze normal in plaja de la 525V la 900V, in timp ce fluctuatiile tranzitorii permise in retea sunt si mai mari. MEDCOM este un producator consacrat, nu cred ca nu respecta standardele, deci nu vor fi probleme.
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Solaris Trollino 12M
Andi_C
5401 și 5402 au intrat astăzi in circulație, pe linia 61 ( cu intoarcere la Master). Uneori apare unul pe InfoTB, alteori ambele.
5401 și 5402 au intrat astăzi in circulație, pe linia 61 ( cu intoarcere la Master). Uneori apare unul pe InfoTB, alteori ambele.
📖 Pagination options