Topic: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
787 posts, 230779 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
ByOnu
Am ratat o fotografie cu o carcasă neechipată.
ByOnu wrote here:
Fotografii postate pe 15 septembrie 2023, pe pagina de Facebook Paparazzi Ferroviário.
Link sursa: https://facebook.com/paparazziferroviari ... RpW8oMAl
Am ratat o fotografie cu o carcasă neechipată.
Alstom15 septembrie 2023 d.png (195.84 KB; downloaded 3752 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
subway guru
Aha, deci e vorba de trenul prototip botezat Giurgiu.
Aha, deci e vorba de trenul prototip botezat Giurgiu.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
punmeister
Nu e prototip, prototip e 1401-2401 de care nu stiu nimic.
Cat despre cum vor fi botezate, n-am nimic din inside. Insa sunt doua posibilitati, ori dupa rauri in continuarea BM3 sau dupa orase si orasele din Romania cum fac nemtii cu ICE.
Nu e prototip, prototip e 1401-2401 de care nu stiu nimic.
Cat despre cum vor fi botezate, n-am nimic din inside. Insa sunt doua posibilitati, ori dupa rauri in continuarea BM3 sau dupa orase si orasele din Romania cum fac nemtii cu ICE.
- ByOnu
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
GPS
După râuri? Nu prea cred...
https://ro.wikipedia.org/wiki/R%C3%A2ul_ ... ic%C4%83
punmeister wrote here:
Nu e prototip, prototip e 1401-2401 de care nu stiu nimic.
Cat despre cum vor fi botezate, n-am nimic din inside. Insa sunt doua posibilitati, ori dupa rauri in continuarea BM3 sau dupa orase si orasele din Romania cum fac nemtii cu ICE.
După râuri? Nu prea cred...
https://ro.wikipedia.org/wiki/R%C3%A2ul_ ... ic%C4%83
- punmeister
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
punmeister
Poza mai clara cu interiorul.
https://www.presshouse.ro/2024/01/29/met ... liminar/
Note personale:
- layout identic ca la BM3
- butoanele pentru deschiderea usilor sunt fizice, cu click, fata de cele rezistive cu tinta mica cum au BM2/BM3;
- prezenta videointerfoanelor pentru urgente;
- iluminatul omogen in salon;
- scaunele de inox, ceea ce ar trebui sa fie reci la vara de la noua ventilatie, dar sunt si foarte micute.
Poza mai clara cu interiorul.
https://www.presshouse.ro/2024/01/29/met ... liminar/
metrou-brazilia.jpg (473.61 KB; downloaded 3143 times)
Note personale:
- layout identic ca la BM3
- butoanele pentru deschiderea usilor sunt fizice, cu click, fata de cele rezistive cu tinta mica cum au BM2/BM3;
- prezenta videointerfoanelor pentru urgente;
- iluminatul omogen in salon;
- scaunele de inox, ceea ce ar trebui sa fie reci la vara de la noua ventilatie, dar sunt si foarte micute.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
cris_m
Pozele ca pozele, e plin netul de ele, dar cand vin? Asta e intrebarea de interes
Pozele ca pozele, e plin netul de ele, dar cand vin? Asta e intrebarea de interes
- edi1717
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
edi1717
Pun o intrebare, oarecum naiva, de ce acest model se numeste Alstom Metropolis, si nu Movia?
punmeister wrote here:
Prima margine este corecta, fiind facuta dupa modelul mastii, la fel ca la MOVIA R151. (practic asta fiind MOVIA BM4 avand in vedere designul specific casei Bombardier.)
Pun o intrebare, oarecum naiva, de ce acest model se numeste Alstom Metropolis, si nu Movia?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
punmeister
Alstom n-are voie sa foloseasca marca MOVIA in vest ca urmare a fuziunii cu Bombardier, cu exceptia proiectelor mostenite de la Bombardier precum MOVIA C30 din Stockholm. Asta este o conditie impusa de Comisia Europeana pentru a permite fuziunea.
Au voie doar in pietele Asiatice, precum India si Singapore.
Alstom n-are voie sa foloseasca marca MOVIA in vest ca urmare a fuziunii cu Bombardier, cu exceptia proiectelor mostenite de la Bombardier precum MOVIA C30 din Stockholm. Asta este o conditie impusa de Comisia Europeana pentru a permite fuziunea.
Au voie doar in pietele Asiatice, precum India si Singapore.
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
Stefan28
Iată că avem, în sfârșit, niște poze mai clare, luate de pe site-urile de știri, cu bordul acestor trenuri de metrou. Ce putem observa cu ochiul liber:
-marea majoritate dintre funcții și comenzi sunt identice cu cele regăsite pe trenurile Bombardier și CAF, singura diferență fiind că sunt dispuse într-un mod complet diferit...
Ce diferențe putem observa:
- există indicator separat de stare pentru confirmarea ușilor închise, la Bombardier și CAF starea ușilor ține de un singur indicator de stare (CONDIȚII DE MERS ÎNDEPLINITE).
-nu mai există vitezometru, parametrii de stare din butoane lângă vitezometru, ATC-ul este computerizat, și totul este făcut din calculatoare (deh, la timpuri noi, funcționalități noi).
Singurele minusuri la prima vedere mi se par odată microfonul, care este dispus extrem de prost, încurcând mai mult mecanicul, și modul în care este dispusă manșa pentru conducere și modul în care arată, comparativ, desigur, cu BM și CAF.
În rest, totul arată "țiplă"!...
Iată că avem, în sfârșit, niște poze mai clare, luate de pe site-urile de știri, cu bordul acestor trenuri de metrou. Ce putem observa cu ochiul liber:
-marea majoritate dintre funcții și comenzi sunt identice cu cele regăsite pe trenurile Bombardier și CAF, singura diferență fiind că sunt dispuse într-un mod complet diferit...
Ce diferențe putem observa:
- există indicator separat de stare pentru confirmarea ușilor închise, la Bombardier și CAF starea ușilor ține de un singur indicator de stare (CONDIȚII DE MERS ÎNDEPLINITE).
-nu mai există vitezometru, parametrii de stare din butoane lângă vitezometru, ATC-ul este computerizat, și totul este făcut din calculatoare (deh, la timpuri noi, funcționalități noi).
Singurele minusuri la prima vedere mi se par odată microfonul, care este dispus extrem de prost, încurcând mai mult mecanicul, și modul în care este dispusă manșa pentru conducere și modul în care arată, comparativ, desigur, cu BM și CAF.
În rest, totul arată "țiplă"!...
IMG-20240203-WA0013.jpg (388.43 KB; downloaded 2275 times)
IMG-20240203-WA0009.jpg (297.92 KB; downloaded 2275 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
punmeister
Toate solutiile CBTC vin la pachet cu MFSD digital.
Revenind la bord, aduce mult cu bordul de Coradia Stream. Mai mult de atat, din ce observ, cabina poate oricand sa fie integrata in salonul calatorilor in cazul in care se ia decizia ca M5 sa fie facuta driverless.
Bordul poate sa fie usor acoperit, iar peretele despartitor este foarte subtire si usor de eliminat fata de actualele rame Bombardier si CAF.
Toate solutiile CBTC vin la pachet cu MFSD digital.
Revenind la bord, aduce mult cu bordul de Coradia Stream. Mai mult de atat, din ce observ, cabina poate oricand sa fie integrata in salonul calatorilor in cazul in care se ia decizia ca M5 sa fie facuta driverless.
Bordul poate sa fie usor acoperit, iar peretele despartitor este foarte subtire si usor de eliminat fata de actualele rame Bombardier si CAF.
- subway guru
-
Posted:
-
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
Stefan28
Nu o să vedem vreodată trenuri driverless la Metrorex, cel puțin nu acestea. Poate alte trenuri, pentru alte magistrale.
punmeister wrote here:
Revenind la bord, aduce mult cu bordul de Coradia Stream. Mai mult de atat, din ce observ, cabina poate oricand sa fie integrata in salonul calatorilor in cazul in care se ia decizia ca M5 sa fie facuta driverless.
Bordul poate sa fie usor acoperit, iar peretele despartitor este foarte subtire si usor de eliminat fata de actualele rame Bombardier si CAF.
Nu o să vedem vreodată trenuri driverless la Metrorex, cel puțin nu acestea. Poate alte trenuri, pentru alte magistrale.
📖 Pagination options